Kirjoittaja Aihe: Tummat ja mustat värjätyt hiukset  (Luettu 62477 kertaa)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset
« Vastaus #15 : 12.04.12 - klo:10:31 »
Kysymyksiä: Hilippa: Mitkä värit on sulla neutraalin mustia, niin osaan välttää niitä, kun tahdon sinertävää mustaa? :D

Tosiaan ainakin Poly color musta ja Excell 10' mustanruskea tekevät mulle neutraalin mustan. Mulla ei pahemmin ole jäänyt mieleen niiden hiusvärien nimiä, joiden kanssa minulla tuo sinertävyys tuli esiin, koska toiste en niitä värejä käyttänyt, mutta joskus nuorempana tuli ihan tarkoituksella testattua Garnierin 100 % color sinimusta ja siinä oli kyllä ihan nimensä mukaisesti selkeä sinertävä sävy. Eli sitä ainakin voin suositella sinimustaa halajaville :)

Cameleo mustaa kokeilin ensikertaa viimeksi kun kestovärillä värjäsin ja vaikutti ihan ok väriltä eli tuota ehkä voisin jatkossa ainakin silloin tällöin käyttää. Kaapissa puolestaan odottaa Santen musta, jota en ole ikinä ennen kokeillut.

Kysyttävää Biozellin intensiivisävytteestä Yötaivaan tumma: Kukaan mustatukkainen kokeillut? Purkin pohjasta ja netistä löytyneestä värikartasta katsottuna se näyttää violetilta, mutta mites hiuksissa?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #16 : 12.04.12 - klo:10:38 »
Mulla ei ole mitään erityistä suosikkia noista markettiväreistä, mutta ainakin L'Orealin Récital on ollut hyvää, se ottaa kiinni hanakasti. Mulla on tosi lasimainen hius, joten värin tarttumisen kanssa on joskus ollut ongelmaa. Ja pidän aina kestoväriä päässä ainakin sen tunnin, sitä lyhyemmällä vaikutusajalla on turha yrittää yhtään mitään.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 12.04.12 - klo:23:23 »
Mulla ei ole tullut millään niin hyvää neutraalia mustaa kuin Herbatintin värillä. Kyllä kiiltää ja ei ole sininen, violetti eikä punainen.

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #18 : 13.04.12 - klo:10:25 »
Jep, nyt lähti tilaus punamustasta, kaksi purkkia tilasin  ;D

Itsekin olen mieltynyt tuollaiseen " lämpimään " mustaan/tummaan, eli esim. sinisen musta on mulle ehdoton nounou  :)

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 13.04.12 - klo:11:42 »
Mä kuulun tänne. Tammikuussa 2011 tukka oli valkoistakin valkoisempi, nyt päässä CCG 300. Tykkään noista Casting Creme Glosseista ja varsinkin 300 ja 412 toimii. Seuraavaksi kyllä ajattelin kokeilla 323, onko jollain kokemuksia?
Mulla on tarttumisongelmaa tyvessä, kaipaan aina vaan suosituksia mikä toimii parhaiten, Poly Color ei tummissa sävyissä peitä tarpeeksi, Nutrissella lopputulos oli epätasainen.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #20 : 13.04.12 - klo:12:16 »
ainokainen, onko sulla tullut mitään oireita tai mitään, jos kerran joudut pitämään tunninkin kestoväriä päässä? Mietin onko se turvallista, en siis pahalla kysy, kiinnostaa vain. Onneksi itsellä tarttuu hyvin siinä puolessa tunnissa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

muru

• Vieras
« Vastaus #21 : 13.04.12 - klo:12:21 »
^ Mäkin nyt vastaan oman kokemukseni, vaikken ainokainen olekaan, mutta myös minä pidän hiusväriä juuressa n. 45-50min, jotta se tarttuisi vaaleaan juurikasvuun. Ikinä en ole mitään oireita saanut hiusväreistä muutenkaan, joten olen uskaltanut pitää yliaikaakin (vaikka se tuskin on kovin viisasta silti). Mutta tuo vartin/parinkymmenen minuutin yliaika parantaa värin tarttumista mulla olennaisesti; tällä keinolla saan ihan tummanruskean juuren, normaalisti kun se jää himmeän vaaleanruskeaksi.

Ja värjään juurikasvuni n. kahden kuukauden välein, joten ihan joka kuukausi pääni ei onneksi altistu yliaikaa oleville kemikaaleille...  :-X Turvallisuudesta en tiedä, mutta jos alan saamaan minkäänlaisia oireita, tietenkin lopetan. Tähän asti ei ole ikinä aiheuttanut mitään kummallista.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #22 : 13.04.12 - klo:12:49 »
saghani, kiitos vastauksesta :) Tosiaan ihan mielenkiinnosta kyselin. Jännä, mullakin on platinanvaalea tyvi ja siihen kyllä tarrais musta väri ihan mustana varmaankin jo vartissa. Eihän tuossa kai mitään, jos mitään oireita ei tule!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

muru

• Vieras
« Vastaus #23 : 13.04.12 - klo:13:25 »
Toi on muuten hassua, kuinka joillakin tarttuu ja joillakin ei. Mulla ei ole edes kovin vaalea tukka (joku 7-asteinen maantie?) mutta se ei meinaa tummentua millään. Eikä kyse voi olla edes silikoneista johtuvasta tarttumattomuudesta, kun en yhtäkään silikonista tuotetta käytä... No, tällä tavalla mennään, ainakin siihen asti kunnes jotain ilmenee. Miksi en vain voi olla tummatukkainen luonnostaan... 

Ja tosiaan, topicin varsinaiseen aiheeseen: itse värjäilen nykyään Cameleon kolmosella, jolla saan upean, syvän mustanruskean värin. Oon huomannut, että tumma mustanruskea on se väri, joka imartelee mua parhaiten. Mulla on keltapohjainen, aika ruskettuneen näköinen iho ja tummat oliivinvihreät silmät, ja tuo tumma korostaa niitä mielestäni parhaiten. Olen yleisväritykseltäni siis "tumma", vaikka jostain kumman syystä päästä kasvaakin tummanvaaleaa maantienväriä (Kumma juttu muuten, kun molemmilla vanhemmilla ihan tummanruskea/mustanruskea tukka). Koen oman värini hyvin epäsopivana muuhun väritykseeni, ulkonäkööni yleensä ja etekin persoonaani nähden.  :D

Kunis

• Vieras
« Vastaus #24 : 13.04.12 - klo:15:44 »
Joo, ei kaikki tartu vaikka pitäisi viisi tuntia. Itse pidän yleensä sen tunnin-puoltoista, en oikeen jaksa laskea. Mutta annan samantien olla ihan kunnolla, etten heti vartissa pese pois tuhlaten kokonaista väripukettia ja kallista rahaani :>

Sensijaan en ole huomannut edellispäivän tukkapesun vaikuttavan. Edelleen, tarttuu jos tarttuu. Enemmän tämä on kai merkkikohtainen juttu. Siksikin pidän PC-väreistä, että tarttuvat paremmin kun jotkut 15 euron lorkut.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #25 : 14.04.12 - klo:19:21 »
Mikä tyylivalinta se muuten on, kun mustien hiusten vaaleata n. sentin juurikasvua värjätään räikeänpunaisella tai violetilla? Hirveetä. Luulin sen ensin olevan joku goottijuttu, mutta sitä tuntuu näkevän vähän kaikissa yhteyksissä.
Mä oon kauhistellut ihan samaa! Mustat hiukset ja juurikasvu värjätään jollain punaisella.  :-X Ihan kamalaa, ja näitä kammotuksia oon nähnyt ihan tavan tyypeillä, noh lähinnä teineillä.

Mua oikeesti ihmetyttää miten joillain musta/tummat värit ei tartu tai sitten haalistuu pois.  ??? Mulla ei ole koskaan käynyt näin vaikka pituuksia en ole värjännyt sitten sen kerran jälkeen kun värjäsin platinasta mustaksi vuosia sitten. Ihan syvänmustat kutrit on, jopa tietyssä valossa sinimustaan vivahtava.

Mä oon aina toivonut että olisi luonnostaan musta/tosi tumma tukka niin juurikasvu ei olisi niin kammottava. Tietty tykkään kovasti mun luonnollisesta väristä, mutta se näyttää kaljulta kun on juurikasvua.  8) Tosin nyt kun oon vaihtamassa värin siniseen (noin sadan värinpoiston jälkeen..) ainakin toistaiseksi ellei tule liian ikävä mustia hiuksia  niin helpompaa vain lätkäistä väri juurikasvuun eikä tartte tehdä värinpoistoa tyveen ennen sitä.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 14.04.12 - klo:23:01 »

Kysyttävää Biozellin intensiivisävytteestä Yötaivaan tumma: Kukaan mustatukkainen kokeillut? Purkin pohjasta ja netistä löytyneestä värikartasta katsottuna se näyttää violetilta, mutta mites hiuksissa?

Mistä tota Biozellin Yötaivaan tummaa saa ? Ainkaan Anttilassa sitä ei ole ...

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 14.04.12 - klo:23:02 »
^ Prismasta ostin.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #28 : 16.04.12 - klo:20:10 »
^^ Myöskin pretty.fi:stä löytyy :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #29 : 17.04.12 - klo:07:55 »
ainokainen, onko sulla tullut mitään oireita tai mitään, jos kerran joudut pitämään tunninkin kestoväriä päässä? Mietin onko se turvallista, en siis pahalla kysy, kiinnostaa vain. Onneksi itsellä tarttuu hyvin siinä puolessa tunnissa.

Ei mulle mitään oireita tule, mutta kieltämättä sitä välillä miettii, mille kaikille kemikaalimyrkeyile tässä altistuukaan. Olen käyttäynyt viime aikoina tyvikasvun värjäämiseen jostain Afrikka-kaupasta ostamaani kasviväriä, joka ottaa todella tiukasti kiinni. Se on ilmeisesti indigoa, mutta siinä on seassa muutakin. Pelkkä indigohan ei neitsyhiukseen tarttuisi.