Kirjoittaja Aihe: iHerbin tuotteiden käyttökokemukset ja vinkit  (Luettu 197629 kertaa)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Vs: iHerbin tuotteiden käyttökokemukset ja vinkit
« Vastaus #120 : 24.07.12 - klo:21:32 »
Now Foods, Solutions, Hyaluronic Acid Firming Serum
On parin viikon yökäytössä madaltanut otsan vaakajuonnetta selkeästi. Ei tästä voi olla tykkäämättä :) Mulla monet aloe veraa sisältävät tuotteet aiheuttaa silmien kirvelyä, mutta tämän kanssa ei ole sitä ongelmaa. Kiristelee yksin käytettynä, mutta tämän imeydyttyä laitan vielä päälle jotakin toista kosteuttavaa voidetta. Pullo tuntuu hupenevan mun käytössä aika vauhdilla, mutta tätä riittää pienempi määrä jos levittää kasvovedellä suihkituille kasvoille.

Hugo Naturals, Essential Mist, Vanilla & Sweet Orange
Makea tuoksu, itse tykkään. Piristän tällä tuoksutonta vartalovoidetta silloin tällöin.

Cococare, 100% Tea Tree Oil
Oli hiukan falskannut paketissa. Käytän tätä hyönteispistoihin yms. dippaamalla vanupuikon öljyyn ja sivelemällä iholle. Siirsin tätä pienempään purkkiin, ja loput varastoin kaksinkertaisessa minigrip-pussissa lipaston laatikkoon.

Reviva Labs, 10% Glycolic Acid Cream
Ostin maksaläiskän vaalennukseen. Käytin kahtena peräkkäsenä yönä, jonka jälkeen pidin tauon. Parin "lepopäivän" jälkeen iho kuoriutui ohuelti maksaläiskän kohdalta. En käyttäisi tätä koko kasvoille, ja purkki saisi olla pienempi. Muuten toimivalta vaikuttavaa voidetta. Olen herkkäihoinen, mutta tämä kihelmöi vain hetken heti laittamisen jälkeen.

Muoks. Typot korjattu

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #121 : 25.07.12 - klo:15:54 »
Viime paketissa tilasin "täytteeksi"  ::) pesuaineita...

Eli kaksi kappaletta halpis glyseriini-palasaippuoita käsienpesuun merkiltä Clearly Natural. (Vitamin e ja Rainforest)
Aika näyttää, kerääntyykö nuo samalla tavalla pesualtaan pintaan, kuin rasvasaippuat. Näin äkkiseltään ainakin vaikuttaa siltä, että nuo lötsööntyy pinnasta helposti. Tuoksu on noissa molemmissa raikas ja puhdas, ei vaniljainen. Ihan jees, aloin ärsyyntymään Nubian Heritagen pintoihin, kun niissä on niitä kuorivia lisukkeita seassa. Ei tee hyvää käsi-ihottumalle.

Eniten vetosi kyllä Pure & Basic, Natural Bath & Body Wash, Wild Banana Vanilla.
En ole vielä suihkussa kokeillut, mutta pullosta haisteltuna tuo haisee niille suklaa-banaanivaahtokarkeille. Koirakin meinasi maistaa, oli sen verran makea tuoksu...

edit. Banaanisuihkugeelistä sen verran, että vaahtoaa runsaasti eikä kuivata.  :ts
« Viimeksi muokattu: 02.08.12 - klo:19:22 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 01.08.12 - klo:07:58 »
Onpas tämä ketju nykyään hiljainen! Sain nyt viimein luettua arkistoidun iHerb-ketjun, mutta aikas moni kiinnostavalta tuntuva tuote oli discontinued, tai ei löytynyt ollenkaan.

Everyday Shea, Shea Butter Baby Lotion, Gently Unscented
Ostin tämän incin perusteella. Voide tekeekin ihosta tosi pehmoisen ja sileän. Levittäminen muistuttaa aurinkovoiteen laittamista, eli ensin näyttää kuin voide jäisi valkoiseksi kerrokseksi iholle, mutta imeytyykin tosi nopeasti, ja pukea voi melkein heti. Voiteen ominaistuoksu on kuitenkin melko huono, mutta toivottavasti siihen tottuu. Kyseessä siis tämä voide:http://www.iherb.com/Everyday-Shea-Shea-Butter-Baby-Lotion-Gently-Unscented-16-fl-oz-475-ml/35103

Desert Essence, Lip Rescue, Ultra Hydrating with Shea Butter
peruskosteuttava ja miellyttävä huulirasva, ja tuoksuu mielestäni Valion valkosuklaa-limerahkalta, nam!  Ei kuitenkaan maistu miltään.
http://www.iherb.com/Desert-Essence-Lip-Rescue-Ultra-Hydrating-with-Shea-Butter-0-15-oz-4-25-g/24582

Derma E, Hyaluronic Hydrating Mist, Oil-Free Moisturizer
Ostin tämän kosteuttavaksi kasvovedeksi, mutta ei tämä kasvovesi taida olla ollenkaan :) Hyvä tuote joka tapauksessa, ja kosteuttaa todella hyvin. Piti laittaa jo uusi tilaukseen. Tuoksu on aika raikas, jossa on kuitenkin jotain makeaa mukana. Kyseessä siis tämä tuote: http://www.iherb.com/Derma-E-Hyaluronic-Hydrating-Mist-Oil-Free-Moisturizer-2-fl-oz-60-ml/23870

Olen etsinyt jalkavoidetta, ja ostin Stockmannin tarjouksesta tämän: http://www.iherb.com/Desert-Essence-Pistachio-Foot-Repair-Cream-3-5-oz-103-5-ml/14354. Normihinta Stockalla 16 e, nyt oli 5,70 e.
Tosi hyvä jalkavoide! Tuoksuu enemmänkn kookokselta kuin pistaasilta. Koostumus aika ohutta, imeytyy hyvin ja on parissa päivässä hoitanut kantapääni pehmeiksi. Suosittelen :)

Tampereen Stockmannilla oli siis tarjouksessa tuo jalkavoide, kurpitsakäsivoide ja pari käsisaippuaa.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 02.08.12 - klo:17:35 »
Mill Creek 99% aloe vera gel - Todella hyvä, moneen tarkoitukseen sopiva tuote! Olen käyttänyt kasvogeelinä, vartalovoiteena, hiuksissä jätettävänä ja jopa imukuppihieronnan apuna (jotta imukuppeja on miellyttävämpi liu'uttaa iholla). Imeytyy ilman mitään ongelmia.

Queen Helene mud pack masque with natural English clay - Vähän pettymys. Ei mitenkään ärsytä ihoa ja on helppo huuhdella pois, mutta siihen ne hyvät puolet jäävätkin. Ihossa ei mitenkään huomaa että jotain naamiota olisi käyttänyt.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 02.08.12 - klo:20:29 »
^ Onko sulla miten rasvainen iho? Silloin kun mun iho oli vielä paljon rasvaisempi kuin nykyään niin tuo Queen Helenen mutanaamio hillitsi sitä rasvoittuvuutta ihan kivasti. Tuli siitä kyllä muutenkin puhtaamman oloinen iho. Nykyään en usko että siitä tapahtuisi ihmeitä, kun iho on nykyään melkein jopa pintakuiva.

Jasonin Aloeveravoide (84%, pyöreä purkki) pääsee tänään iltapesun yhteydessä testiin. Raportoin muutaman käyttökerran jälkeen mitä mieltä olen..

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 02.08.12 - klo:20:41 »
^ T-alue rasvoittuu aika nopeasti. Toivoin naamiosta juuri apua ensisijaisesti tuohon ongelmaan, mutta mitään vaikutusta ei siihen mulla näy. Olisi nimittäin ollut aika kelvollisen hintainen tuote...

Kävi mielessä että seuraavaksi kokeilisin Reviva Labs problem skin maskia (siis nimenomaan vain rasvoittuvuuteen, koska muita ongelmia ei onneksi ole). Pystyykö kukaan kommentoimaan tuota?
Toki jotain vastaavanlaista, muunkin merkkistä naamiota saa suositella!
« Viimeksi muokattu: 02.08.12 - klo:20:44 kirjoittanut Hilippa »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #126 : 03.08.12 - klo:13:08 »
Onko tietoa/kokemusta poistaako tämä: Beauty Without Cruelty, Eye Make-Up Remover wp-ripsarinkin (MF Masterpiece)? Mä käytän manteliöljyä sen poistoon ja se on risonut tässä jo pidempään, mutta kun en ole kyennyt miettimään vaihtoehtoakaan sille...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa silikooni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #127 : 03.08.12 - klo:21:49 »
Kyseltiin hyvää silmänympärysvoidetta. Tämä on ehdoton suosikki, josta en luovua varmaan ikinä; http://www.iherb.com/Derma-E-Hyaluronic-Pycnogenol-Eye-Creme-Fragrance-Free-1-2-oz-14-g/11578. Kosteuttaa ja imeytyy loistavasti, sisältää hyaluronihappoa monien muiden hyvien aineiden lisäksi. Sopii sekä päivä- että yökäyttöön. Ja hinta on enemmän kuin kohtuullinen.
Koodilla JIB015 $10 alennus iHerbin ensitilaajille.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 03.08.12 - klo:23:50 »
^ Millaisessa pakkauksessa tuo on? Kuvasta voisi päätellä että olisi tuubissa, mutta olen mielestäni tuota samaa voidetta joskus ollut tilaavinani ja sain purkkitavaraa. Lisäksi petyin kun se turvotti silmänalusia. Olen kokeillut myös Derma E Pycnogenol Eye Geliä ja se oli ihan liian kevyttä. Eli mulle voide oli liian paksua ja turvottavaa ja geeli liian ohutta.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa silikooni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #130 : 04.08.12 - klo:01:51 »
^ Millaisessa pakkauksessa tuo on? Kuvasta voisi päätellä että olisi tuubissa, mutta olen mielestäni tuota samaa voidetta joskus ollut tilaavinani ja sain purkkitavaraa. Lisäksi petyin kun se turvotti silmänalusia. Olen kokeillut myös Derma E Pycnogenol Eye Geliä ja se oli ihan liian kevyttä. Eli mulle voide oli liian paksua ja turvottavaa ja geeli liian ohutta.

Tuubissa on ja mielestäni on hyvinkin juokseva, kun tuubista painamalla aineetta meinaa aina tulla liian paljon. Purkkiin en kyllä noin juoksevaa voidetta voisi kuvitellakaan.
Koodilla JIB015 $10 alennus iHerbin ensitilaajille.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #131 : 08.08.12 - klo:09:22 »
Raporttia muutamista Juures-keskustelujen perusteella tehdyistä erinomaisista hankinnoista n. viikon käyttökokemuksen jälkeen.  :)

NutriBiotic, Skin Cleanser, Sensitive Skin, Fragrance Free
Aivan superhyvä putsari! En tajunnut, että pullo on niin iso, mutta aina vaan parantaa hinta-laatusuhdetta. Pumppupullosta pisteitä ja tää on muutenkin aivan loistavaa kamaa. Vaahtoaa sopivasti, putsaa ihon ja meikit hellävaraisesti ja tehokkaasti, ei kuivata ja en oikeastaan keksi, että miten putsari vois olla parempi. Mulla on yleensä ollut vaikeuksia löytää sopivaa puhdistusainetta, kun osasta jää tahmainen olo, osa taas kuivattaa ja kiristää, osa ei putsaa silmämeikkejä (en jaksa yleensä poistaa niitä erikseen, koska en meikkaa erityisen voimakkaasti) jne, mutta tästä ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Tuoksu miltei olematon, mun nenään ehkä häivähdys karvasmantelia, mutta ei paha. Jos tää näin erinomaisena toimii loppuun saakka, tilaan ehdottomasti uudestaan, joskaan toi pullo ei varmaan ihan heti lopu...

Now Foods, Solutions, Hyaluronic Acid Firming Serum
En ole ajatellut, että mulla olis mitenkään erityisesti ryppyjä, mut oon nyt tätä laittanut iltaisin lähinnä otsaan ja kaulaan, ja oon kyllä huomannut selkeän eron!  :o Et koska iho ei reagoi mitenkään negatiivisesti, niin taitaa tämäkin lähteä ostoskoriin uudestaan.  ;D Koostumus on geelimäinen ja imeytyy nopeasti. Ihan ekalla kerralla silmiä kirvelsi muutaman sekunnin ajan ja alkoivat vähän vetistää, mutta en tiedä oikein, että miksi, koska sen jälkeen ei ole mitään erityistä tullut.

Home Health, Hyaluronic Acid, Moisturizing Cream with Restorative Hydration Complex
Tämä on aivan mielettömän hyvä kasvovoide! Oon kärsinyt koko kesän sellasesta kuivasta röpelöstä otsalla ja jotenkin iho on ollut paikoitellen rasvainen ja paikoitellen kuiva. Mökkiolosuhteissa ja erilaisessa vedessä plus puusaunassa iho tuntui viihtyvän, mutta taas kaupungissa sama homma. Aspirin-naamiolla sain osan röpelöistä hetkeksi pois, mutta parin päivän päästä otsa oli taas ärsyttävä. No, oon nyt siis viikon verran käyttänyt tätä aamuin illoin, iltaisin tuota seerumia vielä tän alla. Ja naama on aivan eri näköinen! Eilen itse asiassa jopa pelästyin, kun katsoin peiliin, että miten mun iho näyttää niin kuulaalta.  :D En muista pelästyneeni aiemmin tällaista, mutta piti oikein uudestaan katsoa, että oho, näemmä näillä tököteillä on jotain vaikutusta. Tää imeytyy nopeasti, jättää mattapinnan, eikä oo yhtään klähmäisen tuntuinen. Tuoksu on jotenkin jännä, en osaa kuvata sitä ollenkaan, ehkä vähän muovisen pähkinäinen. Mutta ei häiritse, oli aluksi vaan vähän outo, eikä jää mitenkään nenään leijumaan. Tämä ei ole myöskään aiheuttanut mitään näppyjä tai muita iho-oireita, oon tosi tyytyväinen. Aiemmat kokeilut ovat liikkuneet apteekkirasvoista Lushin ja erinäisten ekomerkkien kautta selektiivisiin, erit. Biotherm ja muutama ulkomainen sarja, mutta jos tämäkin pysyy näin hyvänä, niin tilaan todellakin uudestaan - hinta superhalpa sisältöön nähden.

Now Foods, Solutions, Avocado Oil
Tämä oli naamalle hieman liian öljyistä, mutta olen käyttänyt vartalovoiteen seassa ja sellaisenaan, toimii. Halpaa, joten ajattelin tilata myös ruokaöljyksi salaatteihin.

NutriBiotic, Skin Ointment, 2% Grapefruit Seed Extract with LysineTämän tilasin "varmuuden vuoksi", kun halpaa oli.  ::) Oon onnistunut häivyttämään sillä jo supernopeasti olkapäähän tulleen ruhjeen ja viime yönä huomasin lapaluun kohdalla harvinaisen megafinnipaiseen, siis sellasen todella kipeän, jättimäisen ja räjähdyspisteessä olevan, joita mulle ei kovin usein kyllä tule. No, päätin kokeilla tätä ja nyt aamulla, vain 6h yöunien jälkeen ko. pommi on pienentynyt puoleen, ei ole enää sellainen kova ja räjähdysaltis, eikä yhtään niin kipeä. Et tämä todellakin toimii!  ;D

Giovanni, Smooth As Silk, Deep Moisture Shampoo
Tykkään miedosta greipin tuoksusta, enkä ole ihan vakuuttunut vielä, että onko tämä ihan perushyvä shampoo vai tosi hyvä shampoo. Ei musta vaikuta pesun jälkeen mitenkään ihmeelliseltä, tosin hinta on niin halpa, että siihen nähden tosi hyvä ostos. Eikä ainakaan ole huono. :)

Giovanni, Smooth As Silk, Deeper Moisture Conditioner
Tässä vois olla vähän jotain tuoksua, mutta toimii kyllä mun hiuksiin. Olen muuten käyttänyt viime aikoina Paul Mitchellin tuotteita (One&Detangler) ja eivät nämä kyllä yhtään huonompia ole, tää hoitoaine selvittää musta jopa paremmin kuin toi Detangler. Ei jätä raskaaksi ja hiuksia voi kammata märkinäkin.

Kaiken kaikkiaan nää mun kaikki ostokset ovat olleet huippuhyviä, enkä olis osannut ilman suosituksia näihin päätyä.  :) Paketti tuli n. kahdessa viikossa, et sitäkään ei tarvinnut odottaa erityisen pitkään.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 10.08.12 - klo:18:01 »
NutriBiotic, Skin Cleanser, Sensitive Skin, Fragrance Free. Ostin suositusten perusteella, en ole vielä testannut meikkien pesuun mutta iho ainakin tuntuu puhdistuvan kivasti, tämä ei erityisemmin kuivata ja vaahtoaa hyvin käsissä. Ei ole ihan luottotuotteeni Lumenen Sensitive Touchin veroinen, mutta ei mitenkään huonokaan... Paitsi se haju! Tulee mieleen joku desinfiointiainetökötti tai alkoholilitku, meinaa tukehtua kun tätä suihkussa käyttää. En ole mitenkään hajusteherkkä vaikka viime aikoina olenkin käyttänyt paljon hajustamattomia tuotteita, mutta tämä haisee vaan kertakaikkiaan pahalta. Voi olla että siihen tottuu.

Myös tuo Skin Ointment piti tietysti testata tämän ketjun innoittamana. Tällä hetkellä naama on yllättävän hyvässä kunnossa, joten kunnon testiin tämä ei ole päässyt. Kuitenkin poskessa mulla on pitkään ollut aika näkymätön mutta häiritsevän tuntuinen finni, joka ei ole lähtenyt mihinkään millään. Tällä tahnalla se vaikuttaisi ainakin pienentyneen parissa yössä, mutta pois ei ole lähtenyt tälläkään. Muita pieniä näppyjä tuntuu pienentävän reilusti jo yhdellä käyttökerralla.

Devita Solar Protective Moisturizer SPF 30+ on tuote, jota hyvin todennäköisesti ostan uudestaankin. Imeytyy ja levittyy hyvin kasvoille, ei missään nimessä jätä mitään valkoisia ja hehkuvia jälkiä. Aurinkosuoja toimi etelänlomalla erittäin hyvin herkästi palavalla ihollani. Mineraalimeikit levittyy hyvin tämän päälle. Epäilin aluksi tämän aiheuttavan finnejä, mutta uskon syypään löytyvän kuitenkin hormoneista tai muista tuotteista, nyt ei tosiaan ole niitä finnejäkään niin paljon ollut enää.

Now Foodsin manteliöljy ja Desert Essencen Green Apple & Ginger -suihkugeeli odottelee vielä korkkausta.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 10.08.12 - klo:20:36 »
Alba Botanica, Acai Antioxidant Body Wash, 8 fl oz (237 ml)
Ohut koostumus, mutta vaahtosi hyvin. Pesussa hellävarainen ja kosteuttava ja jätti ihon sileäksi. Melko voimakas sademetsämäinen tuoksu, mutta vienosti vähän samantapainen kuin siinä yhdessä Giovannin hoitoaineessa/jätettävässä, eli kevyesti viinamainen.  ;D Tuli aina suihkussa baariolo. Siitä huolimatta aivan kelpo tuote, voisin ostaa uudestaankin.

NutriBiotic, Super Shower Gel, Non-Soap, Vanilla Chai, 12 fl oz (355 ml)
(En muista kirjoittaneeni arviota tästä? Käytin tämän jo kevään aikana.) Todella huumaava ja täyteläinen tuoksu, joka alkoi loppua kohden vähän kyllästyttää. Muistaakseni tämä vaahtosi _todella_ paljon. Tästäkin tuli oikein mukavan tuntuinen iho. Tykkäsin ja voisin kokeilla toista tuoksua.

Method, Pure Naked, Moisturizing Body Wash, White Tea, 18 fl oz (532 ml)
Pullon suusta nuuhkittuna tämä oli jotenkin inhan mummomaisen tuoksuinen, mutta purkista otettuna ja vaahdottaessa tuoksu jotenkin muuttuu ja tulee monivivahteiseksi ja oikein sellaiseksi mehukkaaksi. Tämä on näistä viimeisimmistä suihkugeelikokeiluista ehdoton lemppari niin tuoksunsa ja kosteuttavuutensa puolesta ja käytän tätä myös shampoona. Plussaa isosta pullosta.  <3

Thai Deodorant Stone, Deodorant Roll-On, 3 fl oz (90 ml)
Todella litkua, joten levittäessä saa olla varovainen. Tilasin koska en jaksanut enää aamuisin räpiä deodoranttikiven kanssa. Ei enää kuluneen dödökiven raapivia reunoja! Mielestäni tämä pitää hienhajun kurissa paremmin kuin kivi. Tilaan jatkossakin!

EcoTools, Sustainable Sleep Mask
Iho ei tykännyt tästä yhtään ja ärsyyntyi poskipäiltä, joten jäi käyttämättä. Frotee on ehkä vähän erikoinen ja paksuhko valinta unimaskin materiaaliksi.

Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 11.08.12 - klo:20:49 »
Viimeisen vuoden ajalta muutaman tilauksen verran iherb-tavaraa on kokeiltu ja tässäpä muutamia omia arvioita tuotteista.

Alba Botanica, Hand & Body Lotion, Cocoa Butter
Käytin tätä pitkälti käsirasvana. Kevyt, nopeasti imeytyvä rasva, aivan ihana kaakaon tuoksu. Ei sovi kovin kuiville käsille, mutta hyvä tilanteissa, jossa kädet kaipaavat rasvausta, mutta ei ole aikaa pitkälle kuivumisajalle. Kropparasvana en ole käyttänyt paljoakaan, tuoksu varmasti alkaa tökkimään koko kropalla ja koska koostumus on kovin kevyt, purkki ei koko kropan rasvaukseen ole kovinkaan riittoisa. Hyvä rasva, mutta tuskin tilaan enää, vaan jatkan muiden tuotteilen tutkailua käsi/kropparasvojen osalta.
Badger Company, Cocoa Lip Butter Balm, Mocha Cocoa.
Aika perushuulirasvaa. Mukava kahvinen tuoksu. Ei mitenkään huippukosteuttaja, tuskin toimisi kovinkaan kuiville ja rohtuneille huulille, mutta menee peruskosteuttajana.
Badger Company, Cocoa Butter Lip Balm, Creamy Cocoa.
Kosteustustehojen kanssa samaa tasoa edellisen kanssa, tuoksu ei mielestäni muistuta kaakaota lainkaan. Kumpaakaan näistä tuskin tilaisin uudelleen, mutta käyttelen loppuun.
Desert Essence, Daily Essential Moisturizer
Tämäkin pongattu juuresten suosituksista. Omalla kohdallani tämä ei toiminut lainkaan. Positiivista voiteessa oli, että lopputulos oli mattainen mutta kuulas iho. Mattaisuudella oli sitten myös kääntöpuolensa, itsellä voidetta sai höllätä kasvoille huolella ja silti iho jäi kiristelemään. Jännää tämän kanssa oli, että ihoa ei kiristellyt pesun jälkeen vaan vasta kasvovoiteen laiton jälkeen. Annoin tämän ystävälleni, joka taas rakastaa tätä yli kaiken. En tiedä onko ero sitten siinä, että hänen ihonsa on astetta rasvaisempi kuin oma pintakuivuuteen taipuvainen hipiäni. Mene ja tiedä.
Jason Naturale, Revitalizing Vitamin E, 5000IU
Tämän ketjun suosituksista tämä voiteen tilasin ja aivan loistava voide kasvoille talvisin. Olen käyttänyt niin yö- kuin päivävoiteena, sopii mielestäni hyvin meikin alle. Vaikka alkutuntuma on, että voide on paksua ja kermaista, imeytyy iholle kuitenkin nopeasti ja kosteuttaa talvikuivaa ihoa. Tilasin jo ensi talveksi uuden purkin, jää siis talvien vakituotteeksi.
Now Foods, Vitamin 3.D, 2000IU, 240 softgels
Täälläkin suositeltua D-vitamiinia. Talvisin olen näitä syönyt aina aamuisin kun olen vain muistanut. Yllättävän riittoisa paketti. Talvisin olen kyllä huomannut positiivisia vaikutuksia D-vitamiinikuurien aikana esimerkiksi ihon ja jaksamisen kanssa. Hyvä hinta-laatu-riittoisuus -suhde.
Now Foods, Biotin 1000mcg, 100 capsules
Biotiinia hiustenkasvatukseen. Hiukset kyllä kasvoivat kohisten, samoin kynnet. Pitkänä kuurina iholle alkoi nousta kipeitä ihonalaisia paukamia, erityisesti yläselkään ja poskiin. Tämä tosin helpotti, kun biotiinia söi lyhyempinä kuureina.
Now Foods, Ginger Root, 100 Capsules
Viime syksynä kamppailin oikean lääkitykseni löytämiseksi Crohnin tautiini, joku minulle suositteli inkivääriä mahavaivojen hellitäjänä. Koska nämä olivat halpoja, tilasin niitä sitten kokeiluun. Mitään erikoisempaa apua en näistä omalla kohdallani huomannut, tosin en näitä kovinkaan säännöllisesti edes syönyt. Ehkä säännöllisessä käytössä auttaisivat ruoansulatusta tai omalla kohdallani toimimattomuus johtui siitä, että vatsavaivat johtuivat kroonisesta sairaudesta. Tiedä häntä, roskiin nämä kapselit varmaan nyt joutavat (jos joku haluaa kokeilla, voin lähettää postikulujen hinnalla).
Now Foods, 100% Natural Coconut Oil
Riittoisa lasipurkki neitsytkookosöljyä, aivan loistava hinta-laatu -suhde. Olen tällä tehostanut kasvorasvoja, kropparasvoja, käyttänyt putsarina, latvaöljynä sekä kosteuttajana iholla sellaisenaan. Ehdoton must have jokaisen tytön ihonhoitoarsenaaliin. Eräs kaverini nyrpisteli tälle, koska vihaa kookoksen tuoksua, mutta tämähän ei siis tuoksu sellaiselle esanssille kookokselle, minkä kaikki kookoksen tuoksuksi mieltävät. Mielestäni tämä öljy ei kyllä tuoksu yhtään miltään ja itse olen myös sen esanssisen kookoksentuoksun ystävä :)
Now Foods, Completely Kissable Lip Balm, Peppermint
Now Foodsin melkeinpä ilmaisia (tämän taisin oikeastikin saada ilmaiseksi) huulirasvoja. Rrrrakastan tätä. Ihana piparmintun tuoksu, maku ja viilentävä tunne huulilla. Kosteuttajana ei mikään ihme, mutta peruslobellon veroinen. Tykkään ja tämä kyllä jatkaa vakiona käsilaukussa.
Now Foods, Completely Kissable, Pomegranate Lip Balm
Kuten edellinenkin, kosteuttajana aika perustasoa. Tuoksu ja maku raikas granaattiomena (en tosin tiedä miltä granaattiomena oikeasti maistuu - vain nämä esanssit). Mukavan hedelmäinen maku näin kesällä, mutta tuskinpa tilailen uudestaan.
St. Dalfour, Green Tea, Cinnamon Apple
Odotin tätä teetä kuin kuuta nousemaa, koska rakastan omena-kaneli -makuyhdistelmää. Harmillisesti, tässä teessä maku jäi vaisuksi. Tai voisi melkein sanoa olemattomaksi. En maistanut vihreän teen läpi oikeastaan kumpaakaan, en omenaa enkä kanelia. Yritin antaa tälle useamman tilaisuuden, mutta ei. Lähti kiertoon muille teen ystäville, jos joku tästä saisi enemmän irti.
St. Dalfour, Organic Black Cherry Tea
Vaikka edellinen St.Dalfour olikin suuri pettymys, selitin omena-kanelin maun puuttumisen vihreän teen voimakkaalla ominaismaulla. Kirsikan ystävänä tilasin sitten vielä kokeiluun mustaa kirsikkateetä. No, yhtä laimea makuelämys tämäkin eli ei häivääkään kirsikasta, pelkkää mustaa teetä. Pöh. Pakko antaa periksi ja vain todeta, että nämä teet eivät vaan hivele omia makuhermojani. Harmi, koska St. Dalfourilla on aika houkuttelevia makuvaihtoehtoja, jos vaan maut tulisivat itse juomassa esille.

Uusi tilaus syksy-talvi -sesongiksi lähti tänään, viikon ensin tutkailin tätä sekä arkistoitua ketjua. Paketista odotellaan:
Jason Naturale, Revitalizing E Vitamin, 5000IU
Desert Essence, Organics Body Care, Coconut Hand and Body Lotion
Alba Botanica, Bloom TerraTints Lip Balm
Alba Botanica, Leave-in Conditioner
Now Foods Solutions, Sweet Almond Oil
Thayers, Rose Petals Witch Hazel with Aloe Vera Formula, Alcohol Free Toner
Bee Rescued, Propolis Lip Balm
Giovanni Detox System, Replenishing Facial Moisturiser
« Viimeksi muokattu: 25.08.12 - klo:19:10 kirjoittanut tiita »
Kyllä se siitä, koska aina se siitä