Kirjoittaja Aihe: Kasvojen kosteusvoiteet  (Luettu 59826 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Kasvojen kosteusvoiteet
« Vastaus #105 : 10.01.14 - klo:22:10 »
Onko kukaan sattunut kokeilemaan Simple Hydrating light moisturizeria? Mun humektan loppui ja oli pakko saada joku melko kevyt kasvovoide n-y-t niin päädyin supermarketissa tähän koska tää oli halpa (125ml piti olla 3,99 mut mun kuitissa oli kyllä 4,95). Inci ei ole kovin hääppöinen mutta mulla ei oo ennenkään mikään rasva tukkinut ihoa niin päätin heittää ennakkoluulot nurkkaan. Kädelle kokeiltuna tuntui hyvälle, imeytyi nopeasti eikä käsi jäänyt yhtään tahmaiseksi. Tän oudon talven ja hormonien takia mun iho pärjää vieläkin kevyellä voiteella, normaalisti näihin aikoihin mun iho rapisee irti naamasta..

Nakke N.

• Vieras
« Vastaus #106 : 11.01.14 - klo:12:56 »
Ostin pari kuukautta sitten testiin Lorealin Triple Active Day - herkän ihon kosteusvoiteen ja hyvin toimii. Ei tule näppyjä samalla tavalla kuin ennen ja pehmeys säilyy. Yövoiteena saman sarjan yövoide. Iho siis todella hankala; herkkä, pintakuiva, mutta rasvoittuva ja äärimmäisen herkästi näppyyntyvä, epäpuhataudet jylläävät. Aiemmin oli monta vuotta käytössä joitain Yves Rocherin voiteita, mutta eivät ne sopineet ollenkaan. Silti hölmönä sinnikkäästi niitä käytin :D

Mun iho kuulostaa ihan samalta, ja mulle myös tuo Triple Active Day on ollut yllättävän hyvä. Yöksi laitan yleensä apteekin perusvoidetta (nyt Decubal, välillä Ceralan).

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 30.01.14 - klo:20:10 »
Tuo Simplen kasvovoide on todella hyvä! Yöksi laitan jotain vähän rasvaisempaa mutta aamulla meikin alle tuo on ihan huippu, hieman geelivoidemainen koostumus imeytyy nopeasti ja jättää ihon mattapintaiseksi eikä rullaannu yhtään. Eikä ole mun ihoa tukkinut. Oon tosi tyytyväinen tähän, yleensä en uskalla ostaa uusia rasvoja vaan olen käyttänyt Humektania niin kauan kuin muistan.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 06.02.14 - klo:09:12 »
Kevättä kohti kun mennään olisi hakusessa päivävoide suojakertoimella. Suosin luonnonkosmetiikkaa, ecosertifioituja tuotteita yms. Viime kevät ja kesä oli käytössä Green Peoplen päivävoide suojakertoimella 15 mutta koostumus oli vähän liian tönkkö makuuni. Suosituksia?

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 10.02.14 - klo:15:43 »
Mä en jaksais odottaa muutamaa kuukautta että pääsisin taas Saksaan hamstraamaan voiteita ja kosmetiikkaa. Ehdottomasti paras kasvovoide mulla on ainakin talvella ollut Alterran kosteusköyhälle iholle tarkoitettu voide. Se paksumpi yövoide on ollut todella mahtava nyt talvella ja piti ihon elossa kovilla pakkasillakin. Nyt otin päiväkäyttöön Alverden kuivan ihon päivävoiteen, ja  jotenkin tuntuu ettei se kosteuta yhtä tehokkaasti, mutta toisaalta lisää ihon öljyisyyttä. (Tuoksu ko. voiteessa on aivan taivaallinen, koska se tuoksuu oikeilta ruusuilta eikä kemikaaleilta.) Iho myös tuntuu epätasaisemmalta, toki se johtuu osittain hormoneista. Toisaalta syypäänä voisi olla myös puhdistusaine, joka vaihtui juuri.

En oikein innostu mistään kotimaan markkinoilla olevasta edullisen hintaisesta kasvovoiteesta. Noi Saksan markkinoilla olevat halvat luonnonkosmetiikkatuotteet on jotenkin niin värikkäissä ja kivoissa pakkauksissa. Lisäksi monet tuotteet on siellä selvästi halvempia kuin Suomessa, esim. Lavera ja The Body Shop. Onneksi kaapissa on vielä The Body Shopin Aloe Vera -päivävoide keväälle, se ei varmaan ehdi edes loppua ennen kuin pääsen jo Saksan kempparimarkettien autuuteen. Tuo niman ylempänä mainitseva Lorealin voide ehkä kiinnostais, koska eräs Lorealin puhdistusaine oli niin erinomainen.

Edit. Niin piti mainita että varmaan iherbistä voisi seuraavan aloe-tilauksen yhteydessä tilata hyaluronihappoa, tuntuu että naama tykkää siitä.

Edit2. Käyttääkö kukaan muu HTH:n universal cremeä kasvoille? Mä olen nyt muutaman päivän laittanut ja kasvot tuntuu tosi pehmoisilta ja sileiltä. Sekoitan sitä aloe vera -geeliin. Tän rinnalle kaipaisin kyllä ehkä sellaista kermaisempaa kasvovoidetta, kun HTH on aika juoksevaa, etenkin jos sen sekoittaa geelin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 20.02.14 - klo:10:56 kirjoittanut Harlequina »
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #110 : 07.03.14 - klo:10:43 »
^ Olen käyttänyt nyt talven ajan tuota HTH:n Universal Cream -voidetta ja samat tunteet tuon pehmoisen tunteen kanssa. Tosin en kyllä koe voiteen olevan mitenkään juoksevaa.  :D

Helposti tuo voide minulla kyllä pistelee edelleen, mutta huomasin tuonkin tunteen poistuvan kun voiteen levittää vielä kosteahkolle iholle. Täysin kuivuneella iholla voide kihelmöi enemmän ja minusta hoitotehotkin ovat tuolloin heikommat, vaikka silloinkin voide kosteuttaa ihan hyvin.

Ehdottomasti parhaimpia löytöjä pitkään aikaan ja olen onnistuneesti käyttämässä tätä jo toista purkkia. Ihanan halpa ja sopii jalkapohjillekin.  :D Sitä vain mietin, voisiko tätä voidetta käyttää myös silmänympäryksille? Jotenkin olen epäröinyt tuotteen sopivuutta silmänympärysiholle.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 22.03.14 - klo:16:59 »
^ Mä olen ihan armotta vedellyt silmillekin, tosin mun silmänympärysiho ei ole kovin herkkä. Nyt pakkasten mentyä HTH on jotenkin liian öljyinen (käytän sitä vain satunnaisesti, en enää päivittäin), kaipaan kevyempää voidetta joka silti kosteuttaa tehokkaasti. Siksi avasinkin TBS:n aloe-päivävoiteen ja kylläpä se on ihanaa. Yökäytössä on Lorealin Triple Active yövoide, josta tykkään tosi kovasti. Ihanan väristä ja tuoksukin on jees.  Buusterina edelleen aloe vera -geeli. Tuota Triple Active päivävoidetta varmaan tulee hankittua jossain vaiheessa.

Iherbistä tilattu hyaluronihapposeerumi sen sijaan tuntui jotenkin huonolta iholle. :/ Ehkä jätän sen kaappiin odottamaan ensi talvea. HTH Cremeä varmasti ostan kuitenkin uudelleen, se on niin älyttömän kätevä ottaa mukaan matkalle, koska sopii niin kasvoille kuin kropallekin.

Edit. Oon käyttänyt nyt The Body Shopin aloe vera -päivävoidetta ja kyllä tää vaan on aivan ihanaa tavaraa. Kosteuttaa tosi tehokkaasti ja tekee ihosta tasaisen, pehmeän ja rauhoittaakin. Olen nyt vähän kahden vaiheilla ostanko seuraavaksi L'Orealin Triple Active päivävoiteen vai uuden TBS:n voiteen. Miinuksena tuossa aloe-voiteessa ei taida olla suojakerrointa, L'Orealilla ehkä oli.
« Viimeksi muokattu: 19.04.14 - klo:09:33 kirjoittanut Kauris »
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 22.06.14 - klo:22:42 »
Onko juureksilla kokemuksia Guinotin kasvovoiteista? Kävin Tallinnassa kasvohoidossa ja ostin kosmetologin suosituksesta Guinotin Créme hydra beauté kasvovoiteen. Olen ajatellut ihoni olevan rasvoittuva tai sekaiho, mutta kosmetologi sanoi ihoni olevan kuiva ja sen takia minulle tulee ihonalaisia finnejä. Kuulostaa järkeen käyvältä ja en ole millään löytänyt sopivaa kasvovoidetta, joten ajattelin testata miten tämä toimii. Vaikuttaa kyllä ihan mielettömän hyvältä; kosteuttaa, mutta jättää mattapinnan.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 18.07.14 - klo:17:21 »
Caudalie vinosource moisturizing sorbetista (näyte) tuli heti välittömästi mieleen iHerbissä myytävä Madre labs camellia care EGCG green tea skin cream: molemmat hyvin keveitä, todella nopeasti imeytyviä voiteita joiden jäljiltä iho jää samantuntuiseksi, ihanan pehmeäksi.

Moisturizing sorbetissa - ja tämä ilmeisesti koskee kaikkia Caudalie tuotteita - ei ole esim. parabeenejä, mineraaliöljyjä tai eläinperäisiä ainesosia. Green tea skin creamissa puolestaan ei ole sulfaatteja, parabeenejä eikä eläinperäisiä ainesosia. Minä tosin en hirmuisen tarkasti ole noita tähänkään asti vältellyt, mutta toki hyvä tuokin tietää. Onneksi tästä Caudelien sorbetista löytyi hyvä vastine Madre labsin voiteelle, koska se on jo jonkin aikaa ollut lopussa iHerbistä, eikä edelleenkään edes lue milloin olisi tulossa lisää.
« Viimeksi muokattu: 18.07.14 - klo:17:32 kirjoittanut Hilippa »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 19.07.14 - klo:20:05 »
Kosteuttaako Avenen mattavoide yhtään? Mietin sopisiko se pintakuivalle mutta silti rasvoittuvalle iholleni?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 20.07.14 - klo:14:01 »
^^
Mulla on myös ollut tuote sorbettia ja ihan kiva voide. Koostumus on hauskan höttöinen. Olen tykännyt käyttää sitä eniten kosteuttavien naamioiden tekemiseen kuin ihan vaan voiteena. Kesällä varmaan menisikin, mutta ei ole suojakertoimia joten turha käyttää.

^
Avenen mattavoide taisi olla aavistuksen kosteuttava. Biothermin Hydrabio-sarjan voide (seerumikin löytyy) on kuitenkin parempi, jos kaipaa selkeästi kosteutusta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 20.07.14 - klo:15:56 »
Tarkoitatko Biodermaa vai Biothermia?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 24.07.14 - klo:18:31 »
^
Biodermaahan se olikin  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 31.07.14 - klo:22:52 »
Ostin Avenen mattavoidetta ja lyhyen käytön perusteella vallan mainio kesävoide! Sopivan kevyt mutta kosteuttaa silti ettei iho jää kiristäväksi.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 14.09.14 - klo:22:49 »
Anteeksi laiskuuteni! En ehdi lukea koko ketjua läpi ennen kuin höyhensaaret kutsuu, mutta nyt sattui niin, että mun kosteusvoiteeni jäi suomeen. Yleensä käytän Ziajan Goats Milk päivävoidetta, mutta nyt etsin jotain uutta. Tarvitsisin kevyen, suhteellisen miedon tuoksuisen ja kosteuttavan voiteen raskaasti pintakuivalle iholle. Mulla on todella herkkä iho ja monet voiteet saa koko naaman helahtamaan punaiseksi, joten en uskalla mennä pelaamaan rulettia ostamalla sokkona voiteita. Voide saisi olla helposti imeytyvä ja aika kevyt, mutta tärkeitä tosiaan se, ettei tuoksu liian voimakkaalle ja allergisoi.

Onko mitään hyviä vinkkejä?
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi