Kirjoittaja Aihe: Kasvojen kosteusvoiteet  (Luettu 59828 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Kasvojen kosteusvoiteet
« Vastaus #150 : 11.05.15 - klo:22:19 »
^^ Ainesosalista on kyllä ihan entisellään, ja tuskin sitä moniin vuosiin on fiksattu. Tuo voide on ollut olemassa jo aika kauan, ja olen itse käyttänyt sitä ensi kertaa jo varmaan vuosikymmen sitten, ja joskus alkutaipaleella sen rasvapitoisuutta taidettiin nostaa tms, tai sitten muistan senkin väärin. En näe mitään syytä sun huolestua. Tuo voidehan lupaa lisäksi nimenomaan vähentää ihon punoitusta, joten senkään puolesta en näkisi ongelmaa herkän ihon kanssa, jos rasvasisältö kuitenkin sopii. Mulle tämä on nyt nimenomaan se yksi miljoonasta, joka ei pahenna punoitusta tai ärsytä, ja mun ihoni on aivan uskomattoman herkkä ja moniongelmainen. En tiedä, onko mulle ajoittain ollut ongelmana se, että voide sisältää rasvaa vai esim. niasiini, joka rosacean ollessa pahana saattaa aiheuttaa lehahtelua, mutta yleisesti ottaenhan tuon voiteen sisältö on aivan huippu herkälle ja punoittavalle iholle. Sitä en silti tietty osaa sanoa, onko se juuri sulle oikea voide, ja toki rasvasisältö ylipäätään voi olla ongelma seborrooisessa ekseemassa, joskin Face Vitalissakin on rasvoja enemmän glykolia, joka on sebussa just suositeltavaa.
1cFii, oma väri.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 11.05.15 - klo:23:04 »
^Okei, nyt huolestuin hiukan. Face Vitalin koostumusta on fiksattu? Osaatko sanoa mitä aineksia?  :D
Onkohan tuo sittenkään oikea tuote mulle. Mullakin on nimittäin herkästi reagoiva iho ja voiteen pitäisi olla aika neutraali, jotta voisin käyttää sitä, vaikka olisi ihottumaa. Aika moni voide tekee nykyään sen, että iho lehahtaa punaiseksi. Varsinkin jos olen ollut leväperäinen ihon puhdistuksen kanssa ja seborrea on päässyt jylläämään.

Herkästi reagoivalle voisi sopia myös Laveran pumppupullossa oleva fluidi, oisikohan joku Neutral Fluid nimeltään. Ei taatusti ärsytä ihoa, oon itse käyttänyt sitä päivävoiteena ja meikin alla jo neljä pulloa peräjälkeen mutta jostain syystä mun iho huutaa nyt kosteutta niin paljon, ettei sen kosteutustehot riitä mulle nimeksikään. Mutta esim. talvellakin pärjäsin sen kanssa pintakuivan sekaihoni kanssa suht hyvin, kokeilemisen arvoinen kesää kohti ehdottomasti, eikä hintakaan ole paha. Ainoa miinus, että sen saatavuus paikoillen heikko, isommissa kaupungeissa varmasti hyvä.

edit. Pitipä käydä vessassa tarkistamassa  :D : Pullossa lukee Lavera Neutral gesichtsfluid. Gesichtsfluid näyttäis olevan Facial Fluid.
« Viimeksi muokattu: 11.05.15 - klo:23:07 kirjoittanut Amy »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 13.05.15 - klo:08:45 »
Mä olen nyt muutaman yön käyttänyt Avènen Hydrance Optimale Rich -voidetta ihonhoitorutiinini lopuksi ja mun iho on tuntunut todella kosteutetulta ja sellainen kireys ja kirjavuus on vähentynyt selvästi. Parantaa kyllä ihon kosteustasapainoa selkeästi, aamupuhdistuksen jälkeenkin iho tuntuu vielä pehmeältä. :) Vaikka tätä suositellaankin dry to very dry skin, niin kyllä tämän mun pintakuivalle iholle passaa yöksi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 19.05.15 - klo:20:33 »
Mä en vielä ole löytänyt sitä ihan perfectoa kosteusvoidetta. Madaran hollannin nettikaupassa oli -40% alennusmyynnit joten ostin kokeiluun syväkosteuttavan voiteen. Täysihintaisena en sitä halua lähteä kokeilemaan, koska mulla tulee niin helposti näppyjä ja allergiaa kasvoihin, että sitten harmittaa jos voide allergisoi. Mutta tuo 16€ oli sopiva hinta.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #154 : 25.05.15 - klo:17:21 »
Ostin keväällä alennusmyynnistä No7:n Protect & perfect intense -päivävoiteen ja uskalsin tänään vasta testailla. Ihan kelpo voide näin yhden käyttökerran jälkeen. Ei ärsyttänyt auringosta ja siitepölystä ärtynyttä ihoa ja ihon pinta jäi puolimataksi. Kemiallinen suoja sk 15 ei ole paljon, mutta tunnin lenkillä auringossa ja varjossa riitti ihan hyvin. Suojan "tuntee" iholla, mutta levittyvyys ja kosmeettinen lopputulos on (kokeilemiani) varsinaisia aurinkovoiteita parempi. Tuoksu on aurinkovoidemainen.

Ikääntymisen ehkäisystä saattaisin olla ehkä eri mieltä, koska tuo riitti juuri ja juuri kosteuttamaan kuivahkoa ihoani. :D

Vielä olisi vahinko-ostos Olayn total effects- päivävoide avaamatta, mutta siinä on itselleni niin epäilyttävä ainesosaluettelo, että mietin laittaisiko kiertoon. Onko kokemuksia tästä?

« Viimeksi muokattu: 25.05.15 - klo:17:32 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #155 : 25.05.15 - klo:17:29 »
Olen tykännyt Olayn päivävoiteista kovasti, harmittaa sarjan poistuminen Suomesta (taas kerran)... Suosittelen edes testaamaan, ja laittamaan vasta sitten kiertoon.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 25.05.15 - klo:22:40 »
^^Minulla on ollut tuo Olay Total effects SPF15-voide, ja olen pitänyt sitä ihan ok:na. Tuoksu ei ole liian voimakas eikä ole ärsyttänyt ainakaan omaa ihoani. Onko Olaykin tosiaan poistumassa Suomesta? Harkitsen uuden purkin ostamista, sillä edellinen vetelee viimeisiään.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #157 : 31.05.15 - klo:12:35 »
Näyttäisi no7 olevan poistunut myös. Ei ole Anttilassa myytävänä enää eikä Sokoksen verkkokaupassakaan kuin muutama meikkituote. Aika mälsää. Vai onkohan tuotesarja uudistumassa ja vanhat tuotteet on myyty pois?

Olen tykännyt aika paljonkin tuosta Protect & Perfectistä. Ihokin on ollut tosi hyvässä kunnossa, ei ärsytysnäppyä eikä aurinko ole polttanut.

Onneksi on se Olaykin vielä jemmassa, niin saatan pärjätä koko kesän ilman erillistä kasvojen aurinkovoidetta.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 28.06.15 - klo:00:49 »
Mulla olisi hakusessa sellainen rasvoittuvan ihon hyvin kevyt päivävoide, joka sopisi meikin alle. Saisi siis olla mattapinnan jättävä ja muutenkin jättää ihon ns. tuotteettoman tuntuiseksi, tarkoituksena on vain karkottaa lievää pintakuivuutta. Kaikki kokeilemani geelit sun muut jättävät ihon tosi tahmeaksi :/ Onko ideoita?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 28.06.15 - klo:22:08 »
^Itse käytän tällä hetkellä Avenen Mattifying Fluidia. Ei jätä ihoa tahmeaksi ja imeytyy nopeasti. On myös rasvattoman tuntuinen, eli ainakin oman ihoni jättää tuotteettoman tuntuiseksi. Oikein hyvä kesävoide!

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 29.06.15 - klo:14:43 »
^¨^Myös Sebamed Clear Face kosteusvoide on hyvä voide rasvaiselle pintakuivalle iholle. Mulla on sekä Avene että Sebamed voiteet ja molemmat hyviä.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 29.06.15 - klo:15:32 »
^^ ja ^Kiitos avusta! Ajattelinkin että apteekista voisi löytyä :)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 29.06.15 - klo:15:38 »
Mulla on täälä hetkellä Acon Spotless-sarjan mattavoide.  On kevyt vähän geelimäinen emulsio, ei ainakaan mun iholle jätä mitään tunnetta ( kalvoa tms voiteen tuntua). Vie kuitenkin pintakuivuuden. http://www.aconordic.fi/products/4845/21506/21394/19230/aco-spotless-daily-moisturiser.aspx

Oma väri takaisin.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 17.08.15 - klo:21:22 »
Katselin Kicksin ihonhoitojuttuja jo aiemmin ja nyt alen tultua hankin Moisture kokeilusetin ja heti sen perään täyden tuubin Thirsty Skin Moisture-seerumia. Seerumit jäävät mun iholla aina epämiellyttävän lähmäisiksi, mutta tällä saa kivasti lisäkosteutusta yö- ja päivävoiteen alle. Tuoksu on vähän samanlainen "puhda saippuan/pyykinpesuaineen" tuoksu kuin Cleanilla ja tuntuu jotenkin rentouttavalta. Yövoidetta harkitsin myös, mutta saattaa olla vähän liian kevyttä kunhan talvi lähtee taas käyntiin. Moisture-sarjan voiteissa on juuri sopivaa kosteutuksen tuntua ilman rasva/limanuljaskaista tulosta. Talvella anti-age sarja voi kyllä olla parempi, joten pitää ehkä hankkia kokeilusetti jemmoihin. Siinä ei harmiksi ole seerumia mukana  :-\

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 01.10.15 - klo:12:24 »
Osaisiko joku suositella ihan esim. citymarketin valikoimasta jotain hyvää kosteuttavaa kasvovoidetta joka ei ole kuitenkaan tukkiva? Lumenen voiteet on pois laskuista sillä niistä tulee näppyjä.
Aikaisemmin ollut käytössä ihan n. 4e maksava Nivean moisture voide joka toiminut tosi hyvin, mutta on aavistuksen liian rasvainen.