Kirjoittaja Aihe: Kasvojen kosteusvoiteet  (Luettu 59824 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Kasvojen kosteusvoiteet
« Vastaus #195 : 01.03.17 - klo:01:02 »
Mä oon nyt jonkun viikon käyttänyt Nivean Sensitive Care -sarjan päivä- ja yövoiteita. Oon oikeastaan yllättävn tyytyväinen ottaen huomioon mun kiukkuihoni sekä ennakkoluuloni Niveaa kohtaan. Mun mielestä nää ei ole aiheuttaneet juuri mitään finneilyä, vaan näppylät menee omien hormonien ynnä vastaavan mun ihon normaalin rasittavuuden piikkiin. Kumpikaan voide ei mun inci-lukutaidon mukaan sisällä silikonia. Eikä parafiinia tai vaseliinia, joita silloin tällöin näkee. Eivät myökään tuoksu.

Nämä on mielestäni suht kuivalle iholle suunnattuja ja tuntuma on aika öljypitoinen molemmissa, mutta toki korostetusti yövoiteessa. Toisaalta mulla ei ole ollut kuivia läiskiä naamassa näiden käyttöönoton jälkeen. Kesälle ehkä kaipaan jotain vähemmän öljyistä kosteutusta. Molemmat voiteet kyllä imeytyy, mutten ole varma ovatko lisänneet mun ihon öljyisyyttä vai onko tuotanto ihan omaa. Tällee illalla kun olen puhdistanut kasvot, käyttänyt kasvovettä, laittanut ehkä seerumin, Xylidermin ja sitten yövoiteen, iho tuntuu sellaiselta kosteutetun samettiselta. Eli yöversiokaan ei jätää öljyistä tuntumaa naamaan.

Vähän tuntuu myös, että punoitus on rauhoittunut, tai sitten primer vaan pitää meikin paremmin sijoillaan. Tykkään kuitenkin näistä ja luulen, että palaan näihin kesätauon jälkeen. Ei tarvii lotrata tuhannen purkin kanssa, että saa tarpeeksi kosteutusta iholle.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 01.03.17 - klo:20:01 »
Xyliderm on pelastanut mun hilseilevän talvi-ihon. Joka talvi mun kasvojen iho menee aivan repaleiseksi ja olen kokeillut vaikka mitä rasvoja mutta mikään ei ole ongelmaa poistanut. Xylidermiä minulla on ollut kaapissa jo pidempään, mutta se on sellaisenaan aivan liian lirua ja pian laiton jälkeen ihoa kiristää jo.

Olin niin epätoivoinen että kokeilin jo vaikka mitä naamioita ja öljyboostereita ja iho alkoi jo ihan ärtymään niistä. Kokeilin rauhoittaa tilannetta laittamalla pesun jälkeen xylidermiä ja kun se on hetken imeytynyt, olen lisännyt päälle vielä paula's choisen clinical moisturizeria. Viikko näin ja mun ihossa ei ole ainoatakaan irtoriekaletta!

Toi clinicat moisturizer ei yksistään poistanut ihon hilseillyä, mutta kun tuon xylidermin laittoi alle niin muutos ihon kunnossa on todella iso harppaus parempaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 10.03.17 - klo:20:42 »
Hain tänään Sokoksesta tilaamani Biothermin Blue-therapy serum in oil -yöseerumin, ja sen mukana tuli näytekipale Korres kasvovoiteesta Almond Blossom. Ja ai että se tuoksu ihanalta! Siis aivan mielettömän ihana kukkaistuoksu, ehkä hieman syreenin tapainen. Laitoin kaulaan, käsiin ja olkapäille testatakseni ja vielä tuntien jälkeen tunsin vienon kukkaistuoksun. Kosteutuskin oli tosi hyvää luokkaa ja imeytyi nopeasti.

En ole koskaan kuullutkaan Korresista, mutta mun on ihan pakko saada puteli tuota voidetta! En tiedä kuinka hyvin sopii tuollainen tuoksupommi mun kasvojen iholle, mutta jos ei sovi niin käytän sitä sitten muualle vartaloon  ;D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 10.03.17 - klo:22:48 »
^Siis ihan sama reaktio! Sain testerit sekä tuosta Almond Blossomista että Wild Rose -kosteusvoiteesta (+Wild rose kasvoöljystä), ja ne olivat niin uskomattoman hyvän tuoksuisia että olen jo ihan valmis ostamaan täysikokoisen putelin ;D Korresin tuotteet oli aiemmin tuntemattomia, mutta nyt kyllä lähtee kokeiluun ja käyttöön!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 10.03.17 - klo:22:53 »
Kumpi oli sun mielestä parempi tuoksu, almond blossom vai wild rose? Ehkä pyydän testerin wild rosesta kun käyn ostoksilla :)

Edit: harmi ettei ainakaan Sokoksella näytä olevan almond blossom vartalovoidetta tai saippuaa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.17 - klo:22:55 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 10.03.17 - klo:23:01 »
Wild rosessa oli ehkä kuitenkin vielä parempi tuoksu. Kannattaa pyytää testeri niin pääset itsekin vertaamaan - veikkaan että tykkäät senkin tuoksusta :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 10.03.17 - klo:23:05 »
Vähän OT tähän ketjuun, mutta wild rose sarjasta on myös kiinnostavan oloinen CC-tuote:

https://www.sokos.fi/fi/sokos/korres-wild-rose-cc-cream-spf30-cc-voide-30-ml-light

Kuvittelenko, vai onko jotenkin hankalaa löytää Suomen markkinoilta kasvojen kosteusvoidetta, jossa on SPF?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #202 : 10.03.17 - klo:23:10 »

Kuvittelenko, vai onko jotenkin hankalaa löytää Suomen markkinoilta kasvojen kosteusvoidetta, jossa on SPF?

Onhan täällä vaihtoehtoja, sekä marketti-, selektiivisellä sekä luonnonkosmetiikkapuolella, apteekkia unohtamatta. Miellyttävän ja sopivan koostumuksen löytämiseksi on vain jaksettava etsiä ja kokeilla. Kohtuuhinnalla mm. L300-sarjan suojakertoimelliset päivävoiteet, joita testailin juuri tänään.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #203 : 22.03.17 - klo:18:29 »
Huomasin Citymarketissa, että Garnierilta on tullut uusi sarja epäpuhtaalle JA herkälle iholle "Pure Active Sensitive". Sarjaan kuuluu kasvopesugeeli, kasvovesi ja kasvovoide. Ostin tuon kasvovoiteen, kun nykyinen Nivean matte -voide on lopuillaan. Saa nähdä, miltä tuntuu. Purkissa lukee, että tuote on hypoallergeeninen ja "tasapainossa ihon oman ph-tason kanssa". Olin mielissäni, kun toisaalta mulla on nyt ollut taas näppyä ja ryhelmää ja sellainen "tukkoinen" olo naamassa, mutta kuitenkin kaikki selvemmin teini-ikäisille finninaamoille suunnatut tuotteet tuntuvat liian ärjyiltä.
Vaikutti muuten tuon Garnierin uuden sarjan uusi kasvovesi sellaiselta aika paksulta ja geelimäiseltä. Voisin ottaa testiin joskus pesugeelin ja kys. kasvovedenkin kyllä!
http://www.k-citymarket.fi/meikit-ja-kosmetiikka/uutta-garnier-pure-active-sensitive/
« Viimeksi muokattu: 22.03.17 - klo:18:32 kirjoittanut Nakitar »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 22.03.17 - klo:19:06 »
^ Tuo linja ymmärtääkseni syrjäytti sen hellävaraisen ja hajusteettoman epäpuhtaan ihon puhdistusgeelin, joka oli pumppupullossa. Se oli mun mielestä markettiputsareista paras. Mä en oikein noita uusia tuotteita ymmärrä, kaikissa kuitenkin alkoholia ja hajusteita. Näkyy niille olevan ihan hyviä arvioita, mutta eivät ne kovin paljon perinteistä hellemmiltä näytä, kun kasvovedessäkin on heti veden jälkeen denaturoitu alkoholi! Ainakaan oma ihoni ei kestäisi, mutta se nyt ei toki kestä juuri mitään... Ihmettelen vähän silti.
1cFii, oma väri.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #205 : 22.03.17 - klo:19:24 »
^ aa, okei! Näin muuten sitä pumppupullo-puhdistusainetta vielä noiden ohella. Mutta joo, en usko että tuo sarja on millekään oikeasti herkälle (tyyliin atooppiselle) iholle ollenkaan hyvä, Garnierin tuotteita ja ihan markettituotteita kun ovat. Ja joo, tosiaan, nyt kun mainitsit tuosta alkoholista niin itsekin huomasin että kasvovedessä oli alkoholia ihan kärjessä, joka tuntuu oudolta. Itse en ole käyttänyt alkoholia sisältäviä kasvovesiä, joten varmaan jää kuitenkin kokeilematta.  :-\
Mun iho on sellainen "paksu ja rasvoittuva", eikä mikään kovin herkkä, mutta silti tykkään käyttää mieluummin herkemmän iholle suunnattuja tuotteita (ja just alkoholittomia kasvovesiä). Joku Pure -linjan kuoriva pesugeeli jokapäiväisessä käytössä tuntuu olevan ihan liian jytyä, ja saa ihon punottamaan ihan turhaan.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 22.03.17 - klo:20:52 »
Biothermin Cream-in-Oil on aivan ihanaa kamaa. Oon testauttanut purkkini ainakin 4 ihmisellä, ja kaikki ovat siitä tosi innoissaan. Mun rasvaisella ihollani käytän sitä vain yöaikaan, mutta se on niiiiin hyvin kosteuttava ja ihana. Kuivaihoinen mieheni käyttää myös päivällä, herkkäihoinen kaveri ihastui ikihyviksi ja äiti joutui ostamaan oman purkin.

Sisko hehkuttaa sitä Lidlin muutoinkin hehkutusta niittänyttä kosteusvoidetta, budjettituote testiin sitten, kun Biotherm loppuu.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #207 : 22.03.17 - klo:21:17 »
^ mulle Lidlin kasvovoiteet ei ole sopineet, haluaisin tosiaan tykätä (koska hinta) mutta ei voi mitään. Kokeilin sitä sinisävyisessä purkissa olevaa (oisko joku aqua fresh tms. ollut) ja se tukki mun ihon ihan täysin  :( Leukaperät ja otsa olivat ihan täynnä pientä näppyä. Helpotti heti, kun vaihdoin kasvovoiteen toiseen.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 22.03.17 - klo:22:08 »
Mulla sama juttu, kokeilin Lidlin yövoidetta, Q10 päivävoidetta (se joka sai arvosteluista huippupisteet) sekä sitä vaaleansinistä aqua freshiä, mutta tukkivat tai ovat liian rasvaisia mun iholle. Käytän purkit loppuun mun kaulalle ja olkapäille.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 06.06.17 - klo:10:21 »
Näin lehdessä mainoksen L'Orealin kosteuttavasta vedestä. Täydellistä nimeä en muista, mutta ilmeisesti tuote on aika uusi. Onko joku jo ennättänyt kokeilla tätä tuotetta? Minua tuo kiinnostaisi, koska kesällä en useinkaan tarvitse hyvin tuhtia kosteusvoidetta, vaan kevytkin riittäisi. Onkohan tuossa kovin vahva tuoksu?

Siis Hydra Genius on kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 06.06.17 - klo:12:29 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)