Kirjoittaja Aihe: Kasvojen kosteusvoiteet  (Luettu 59833 kertaa)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
Vs: Kasvojen kosteusvoiteet
« Vastaus #60 : 11.06.13 - klo:13:58 »
Lumenen SOS 5 min tehohoito on poistanut pintakuivuuden, hallelujaa!
Ainoa huono siinä tuntuu olevan se, että tuntuu turvottavan aamuisin hiukan (olen lähminyt koko naamalle + silmänympäryksen mukaan lukien), (tai sitten se johtuukin viikonlopun festarikrapulasta :D )

Ja oli vielä kympillä tarjoustalossa!
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Mimiya

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • If you can dream it, you can do it.
« Vastaus #61 : 28.06.13 - klo:13:42 »
Mun kesäiholle täydellinen kombo tuntuu olevan Humektan + Clarins Hydra-Matte Lotion. Välillä laitan myös seerumia alle. Jos noissa olisi vielä aurinkosuoja ei melkein tarvis muuta naamaan laittaakaan, nyt laitan joko Lumenen CC-voidetta tai sit ihan aurinkorasvaa jos oon paljon ulkona.
Helposti innostuva humanisti ja ikuinen ihmettelijä.

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #62 : 01.07.13 - klo:10:24 »
Olen taistellut kuiva ihoni kanssa nyt reilun puolivuotta ja kokeiltuja tuotteita on aika pitkä lista. Ongelmana siis lähinnä poskien ja leukaperien kuivuus ja keratosis pilaris -tyyppinen röpelöiho, ilman punoitusta tai varsinaisia sarveistappeja kuitenkin sekä ohimoiden atooppinen paksuntunut iho. Eniten häiritsee leukapielien päivän aikana korostunut epätasaisuus. Olen kokeillut kookosöljyä, ruusunsiemenöljyä, arganöljyä, manteliöljyä, Decubal perusvoidetta, Decubal face -voidetta, Mill Creekin e-vitamiinivoidetta, erinäisiä muita iherbin kevyempiä voiteita, Lushin Full of gracea ja Celestialia ja Humektania näihin sekoitettuna. E-vitamiinivoide auttaa hieman mutta päivän aikana alkaa silti naama kiristellä.

Nyt tilasin kaverin suosituksesta Embryolissea. Inci on aika karun näköinen sekoitus vaseliinia mutta tässä vaiheessa ei haittaa. Onko jollain kokemusta tuon pidempiaikaisesta käytöstä? Olen pari päivää nyt käyttänyt päivävoiteena ja mitään suurta ahaa-elämystä en ole saanut joskaan ei tämä huonoltakaan tunnu. Ongelma on ilmeisesti se ettei ihossa ole riittävästi kosteutta jota voiteilla sitoa joten joku tehokosteuttaja pitäisi kyllä keksiä.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 01.07.13 - klo:16:46 »
Yves Rocherilla on myös hyvä tehokosteuttaja Hydra Vegetal sarjasta. Koostumus on sopivan ohutta ja antaa kosteutta iholle hyvin. Minulla on myös saman sarjan kosteuttava geelivoide ja kasvovesi.
Mua kiinnostaa edelleen Avene Cleanance mattavoide, mutta en ole nähnyt sitä apteekeissa. Täytyy mennä vielä katsastelemaan tarkemmin. Onko tuo hinta jotain alle 20 €?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Strix

• Vieras
« Vastaus #64 : 06.07.13 - klo:23:54 »
Ostin cittarista uudeksi kasvovoiteeksi garnierin tummien läiskien häivytystä lupaavan C-vitamiinivoiteen. Olin alkuun skeptinen koska jo kolmantena inciin listattu askorbiinihappo luulisi hapettuvan samantien ja testerin nokan suulla olikin ruskeaksi mennyttä mömmöä. Sitten kun tarkkailin vähän paremmin niin tajusin että tuubihan on metallinen ja nokan suu mahdollisimman pieni että kosketus ilman kanssa on minimoitu tehokkaasti. Kun metallituubia puristaa se ei hotkaise sisäänsä ilmaa niin kuin normituubit. Voide itsessään oli testerissä valkoista mikä tuki teoriaani.

Päätin sitten olla rohkea. Tuoksu on perusgarnier ja olen muutaman päivän käytön jälkeen tykännyt kovasti. Vielä en tiedä läiskien vaalentumisesta. Olen silti todella optimistinen sen suhteen että on löytynyt oikein hyvä C-vitamiinia sisältävä kasvovoide joka tuntuu käytössä miellyttävältä. Huraa.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #65 : 08.07.13 - klo:10:46 »
Lueskelin jotain satunnaista naistenlehteä työterveyslääkäriä odotellessani ja eräässä artikkelissa oli vertailtu apteekin kosteusvoiteita. Itselläni on hyvin herkkä iho ja olen pitkään miettinyt apteekkituotteiden testaamista, joten ostin artikkelin hehkutuksen perusteella Yliopiston Apteekista Louis Widmerin Fluide Hydratant UV 6-kosteusvoiteen. Vajaan viikon perusteella tästä on kyllä tullut kaikkien aikojen lempparini. Voiteen koostumus on hyvin ohut, lähestulkoon puhdistusmaitoa vastaava, mutta kosteuttaa kyllä ainakin meikäläisellä aivan tarpeeksi ja mikä parasta, imeytyy täydellisesti niin, että iho ei jää pinnalta yhtään rasvaiseksi tai kiilteleväksi vaan samettisen pehmeäksi. Varmaan tästä johtuen myös meikkivoide pysyy iholla huomattavasti siistimpänä ja pitempään tämän päälle laitettuna. Herkkä ja punoitukseen taipuva ihoni tuntuu myös huomattavasti rauhoittuneemmalta ja tasavärisemmältä, enkä ole viimeiseen pariin päivään käyttänyt enää lainkaan Make Up Storen Red Neutralizeria, joka on meikäläiselle melkoinen ihme. Hintakaan ei huimannut päätä, olisikohan ollut 16 euroa. Tästä löytyy sekä hajusteellinen että hajusteeton versio. Plussaa myös tuubista, en itse pidä purkissa tulevista voiteista. Kaiken kaikkiaan voin siis suositella erittäin lämpimästi ja ajattelin itse kokeilla seuraavaksi saman sarjan muita tuotteita.  :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #66 : 19.07.13 - klo:22:12 »
Kokeilin tänään sitä Garnierin kosteusvoidetta, jota mainostavat telkussa. Näytepussukka oli kuivaihoisten vaaleanpunainen versio. Voide oli mielestäni tosi voimakkaan hajuvesimäisen tuoksuista. Herkkäihoisena olisi pitänyt jättää koko kokeilu sikseen, mutta otin riskin ja ihopa ärtyi heti kun voide alkoi imeytymään. Pesin naaman äkkiä syväputsaavalla geelillä ja tuo rasva rullaantui pois  ::)

Sinänsä tuo oli ihan hyvän tuntuista ja täyteläistä voidetta, mutta en todellakaan suosittele herkkäihoisille.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 24.07.13 - klo:19:47 »
Noniin. Suositelkaahan kosteusvoidetta kuivalle akneiholle. Kriteerinä, että parabeeniton, mineraaliöljytön yms, eli niin luonnollinen kuin mahdollista. Naama on siis pintakuiva/kuiva mutta täynnä mustapäitä ja finnejäkin löytyy. Nyt ollut käytössä Green Peoplen joku kosteusvoide (en muista nimeä), mutta ei riitä kosteuttamaan eikä tuote muutenkaan vakuuta.
Etsitkö päivä- vai yövoidetta vai sellaista mikä käy sekä että? Millaisen koostumuksen olet huomannut hyväksi aiemmin, mikä on ehdoton ei?

Etsin voidetta sekä päivä- että yökäyttöön. Ehdoton ei on kiristävän tunteen /mattapinnan jättävä voide. Tahtoisin semmoisen rasvan, joka jättää ihon ihanan pehmeäksi ja kuulaaksi. Yksi mukava tuote jota olen aiemmin käyttänyt on Joikin päivävoide. Se on koostumukseltaan ihanan kevyttä mutta samalla se kosteuttaa todella hyvin. Niin muuten, nythän sitäkin saa stockalta joten miksen ostaisi sitä. Pikaisen googlettelun jälkeen löysin tiedon, että olisi "ihoystävällistä, ei sisällä parabeenejä, petrokemiatuotteita, sulfaatteja tai muita haitallisia aineita. Eikä JOIKin luomukosmetiikkaa tietenkään testata eläimillä." Miltähän tämä inci vaikuttaa?

aqua (and) hibiscus sabdariffa flower extract, butyrospermum parkii fruit butter, rosa canina fruit oil, triticum vulgare (wheat) germ oil, polyglyceryl-3 methylglucose distearate, stearic acid, simmondsia chinensis seed oil, phenoxyethanol (and) ethylhexylglycerin, helianthus annuus seed oil (and) daucus carota sativa root extract (and) daucus carota sativa seed oil (and) beta-carotene (and) ascorbyl palmitate, hydrolyzed oat protein, tocopherol, aniba rosaeodora wood oil, linalool*, geraniol*, limonene*, benzyl benzoate* *components of natural essential oils

Toisaalta kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia Flow mustikka päivävoiteesta.

JOIK kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta merkiltä. Kuulisin mielelläni lisää kokemuksia.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 28.07.13 - klo:08:50 »
Ongelma on ilmeisesti se ettei ihossa ole riittävästi kosteutta jota voiteilla sitoa joten joku tehokosteuttaja pitäisi kyllä keksiä.

Olisiko hyalorinihapposeerumista apua? Mulle ainakin teki iholel sellaisen kosteuttavan kalvon kun levitti hieman kostealle iholle. Itse en tuosta niin tykännyt kun ei imeytynyt kovin hyvin, mutta jos kaipaa kosteuden pitoa iholla niin voisi olla hyvä. Toinen mitä voisi kokeilla on apteekkisarjojen mineraalivesisuihkeet, jota voi kevyesti suihkauttaa kasvoille. Sain näytekoon LRP:n suihkeesta ja olen nyt kesällä läyttänyt sitä "yövoiteena" otsalle varmistuksena, ettei tule kuivuusnäppyjä. Aamulla otsan iho kiiltelee, eli jotain kosteuttavaa siinä on. Mikään ihmeaine tuo ei ole, mutta tulipahan vain mieleen... Kannattaa kokeilla myös LRP:n Cicaplast tms muita hoitovoiteita tai -sarjaa, sillä sarjalta löytyy kaikenlaista tehovoidetta, jotka ovat kuitenkin suht kevyitä (ja näytteitä saa helpolla niin ei mene rahat hukkaan  ;)).

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 28.07.13 - klo:19:26 »
Täytyy kehaista Avenen Cleanance mattavoidetta :ts.
On pitänyt ihon kiillottomana ja hyvänä koko päivän tosi kuumissa helteissä :ts. Ja se on jo jotain mun rasvaiselle iholle,eikä tarvitse edes paljoa laittaa.
Kesän helteisiin aivan ehdoton kosteusvoide!
 Pitää paremmin ihon mattana, kuin jotkut primerit. Upeeta, mahtavaa ;D.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 28.07.13 - klo:22:07 »
^Kuulostaapa hyvältä. Onko tuossa voimakas tuoksu?

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 29.07.13 - klo:09:25 »
Ei minusta tuoksu millekkään ja on hypoallergeninen. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Voide on siis apteekista ja nimellä Avene Cleanance anti-shine regulating lotion.
 Ostin tämän täältä suositusten perusteella ja aivan kymppituote :T.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 29.07.13 - klo:17:12 »
Näyttäis olevan heti tokana incissä silikonia, joten melkein primer se onkin. ;D

Avene Aqua, Cyclomethicone, Propylene Glycol, Glycerin, Polyacrylamide, Polymethyl Methacrylate, Aqua, C 13-14 Isoparaffin, Zinc Gluconate, Butylparaben, Cetrimonium Bromide, Cucurbita Pepo, Dimethiconol, Disodium EDTA, Parfum, Laureth-7, Salisylic Acid, Triethanolamine.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #73 : 01.08.13 - klo:14:43 »
Olin pienellä matkalla ja unohdin ottaa mukaan kosteusvoiteen. Ostin sitten marketista HTH-voiteen (putkilossa, en sitä vartalovoidetta) - aivan loistavaa tavaraa. INCI verrattain yksinkertainen (ei parabeeneja, silikonia INCI:n lopussa), todella kosteuttava, imeytyy hyvin, ei rullaa meikin alla. Maitohapon ja karbamidin takia kirvelee vähän kuivalla ja rikkinäisellä iholla, mutta tuo menee ohi nopeasti - ja kun vielä kuivan ihon tilanne paranee muutamassa päivässä, niin en valita! Olen  saanut tällä sekä kuivia käsiä että kasvoja muutamassa päivässä paljon parempaan kuntoon.

Taidan ostaa tuon vartalovoiteenkin jossain vaiheessa talvisten muumiosäärten hoitoon.

Onhan se ihan huvittavaa, että esim. joku AHA on sellainen taikasana, jolla myydään ihonhoitotuotteita huippuhintaan. Jos vaan viitsii INCI-listoja lukea, niin AHA-happoja löytyy ihan hyvinä pitoisuuksina, mukavasta seurasta ihan tällaisista halvoista klassikkotuotteista. Kalliiden ryppyvoiteiden sijaan voi hyvin ostaa tämän ja lisäksi joko jonkun edullisen hyaluronihapposeerumin iHerbistä, tai vaikka tuon SebaMedin Clear Face -sarjan geelin. Ja jos kaipaa lisätehoja --> lääkäriin --> Avitcid.

Edit. Tästä tulikin ihan HQ-tavaraa!

Kiitos Lila tästä vinkistä, ostin tämän suosittelusi perusteella ja olen tykännyt! Voide on tosi riittoisaa ja levittyy ja imeytyy vaivatta. Tuntuu kosteuttavan reippaasti: minä olen käyttänyt voidetta vain yöllä ja aamulla pyyhkinyt kasvot Lacto Linen kasvovedellä, ja kesäaikaan voiteen tehot riittävät näin käytettynä mainiosti.Tuntuu myös, että poskipäiden punoitus on laskenut ja nenän mustapääongelma lieventynyt sinä aikana, kun olen voidetta käyttänyt.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #74 : 17.08.13 - klo:12:12 »
Erisan Uudistava Yövoide  ???
Kasvoille en huomannut mitään kummempaa vaikutusta, mutta käsivoiteena saa väsyneet ja kuivat kädet sileiksi, näteiksi ja pehmeiksi ;D