Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200581 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
Ihonhoitoapuketju
« : 31.03.12 - klo:14:32 »
Kellään kokemusta tästä http://www.tuoksuton.fi/shea_wale_musta_saippua_8095_g.prod?backurl=musta_saippua.cat--tuote87 ?

Oon kyllä ihan kyllästynyt netistä tilailuun, joten täytyy käydä kiertämässä kaikki mahdolliset liikkeet täältä ennen kuin tilaan mistään.

Aikaisempi ihonhoitoketju on arkistoitu.
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo:10:27 kirjoittanut Tuikkuli »
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #1 : 01.04.12 - klo:13:13 »
Joo. Apua.

Mullahan on siis ollut pintafinneilevä, pintakuiva aikast herkkä iho. No nyt oon käyttänyt jo jonkin aikaa Basanin rasvatonta geeliä, joka on ollut kyllä aivan ylivoimainen tässä pintakuivuuden selättämisessä. Iho edelleen toki kiristelee kasvoissa pesun jäljiltä, mutta tuo Basan nitistää sen kevyesti. Iho onkin alkanut tuntua erilaiselta ja alkanut jopa rasvoittua. Olen huomannut alaotsan ja poskien etuosien kiiltelyä, josta en ole kärsinyt aikoihin.

Ongelma kuitenkin on, että naamani on räjähtänyt pintakuivuuden hellitettyä. (Tilanne pääsi vielä oikein kärjistymään, kun minä idiootti menin puristelemaan finnit auki, ja tuloksena oli tulivuorimaailmalta näyttävä veristen rupien miinakenttä molemmissa poskissa. Muutamana päivänä oikeasti hävetti kävellä ulkona. Haavat ovat alkaneet parantua ahkeralla yhdistelmällä suola + Bepanthen.) Finnejä on tosi paljon, ne ovat punaisia, ne ovat isoja, ne ovat syviä.

Ilmeisesti minun kannattaisi kuitenkin pitää kiinni tuosta Basanista ja yrittää hoitaa finnit jollain muulla keinolla, eikö niin? Auttaisiko teepuuöljy? Haluaisin todellakin saada ihoni viimeinkin kuntoon. Viimeisenä vaihtoehtona tulevat e-pillerit, mutta ehkä ehkä voin nekin ottaa, jos ihotautilääkäri toteaa niistä olevan apua. Pitäisiköhän minun mennä lääkäriin tämän lärvin kanssa?
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #2 : 01.04.12 - klo:14:21 »
^En tiedä tuon Basanin voiteen INCIstä mitään, mutta mun korvaan kuullostaa siltä, että toi ihon kuivattaminen saattaa olla syynä tuohon finneillyyn. Pintakuivaan/-finneilevään ihoon ei mun kokemuksien ja kuulemien/lukemien mukaan kannata mitään finnituotteita sen kummemmin käyttää, ja ainakin kantsii pitää huolta, että se on kunnolla kosteutettu. Yleensä ne öljyt voivat kuitenkin tehdä enemmän hyvää kuin pahaa. :) Jos iho on pinnalta tosi kuiva, se voi estää talin normaalia erittymistä, ja sitten se jääkin jumiin sinne alle ja aiheuttaa "ihonalaisia" finnejä.

Eli suosittelisin jotain yksinkertaista ja kosteuttavaa kasvovoidetta, öljyistä voi myös olla paljon hyötyä sellaisenaan, esim. avokado-, manteli-, jojobaöljy. Kasvot voi vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa rasvata pelkällä öljyllä, se tahmaisuus katoaa kyllä yön aikana tyynyyn, eikä naama ole mitenkään rasvaisen tuntuinen enää aamulla.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #3 : 01.04.12 - klo:14:42 »
^^ Kuten Deko mullekin suositteli, niin mustakuminaöljy ja aloe vera-geeli on hyviä finnien kanssa. Mulla toimii muutkin kevyet öljyt, kookos ja avocado tekevät hirveitä paiseita. Pintakuivaisena käytän vielä humectania näiden kanssa. Mutta eri ihmisillä toimii eri öljyt, ja niitä testatessa kannattaa ottaa pari viikkoa "totuttelu"aikaa, iho saattaa ensin reagoida tukkeutumalla hiukan mutta se lakkaa sitten. Paitsi jos öljy ei vain sovi kuten mun tapauksessa nuo raskaammat öljyt.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 01.04.12 - klo:14:51 »
Toi Basanin geeli on siis kokonaan rasvaton. (INCI: Aqua, Glycerin, PEG-8, Propylene Glycol, Carbomer, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Probylparaben, Sodium Hydroxide.) Et en tiedä onko tuossa incissä mitään, mikä erityisesti aiheuttaisi finnien kukkimista, vai johtuisiko väri- ja pattiloisto naamallani vain yksinkertaisesti siitä, että iho on kosteutetumpi kuin ennen. Vähän kyllä veikkaan, että täydellistä ihoa en koskaan saavuta.

Ajattelin tilailla iHerbistä ainakin teepuuöljyä, lisäksi ehkä jojobaa ja mantelia. :) Myös aloe vera -geeli on ostoslistalla. Yritän pitää tuotteet nyt aika kevyinä, koska raskaammat tuotteet ei aiemmin ole johtaneet mihinkään erityisen hyvään. (Ainoastaan Bepanthenia käytän verille menneisiin finneihin.)

Aiemmin finnit oli siis  pieniä, tosi pinnassa ja aika kuivia. Nyt ne on syvemmällä ihossa, kosteampia ja siis helposti puristettavissa (vaikka sitä en sais tehdä, en en en!). Pintakuivuudesta eroon pääsemisen kyllä huomaa, kun ei tarvitse laittaa erikseen kosteusvoidetta ennen meikkiä, vaan peruskosteutus riittää.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 03.04.12 - klo:11:50 »
Osaako joku ehdottaa hyvää voidetta punaisiin kuiviin läntteihin kasvojen ihossa? Olen Bebanthenin ja Vitaliksen jo kokeillut eikä tunnu auttavan kumpikaan. Kosteusvoiteena on Cliniquen Dramatically different moisturizing lotion, joka muutoin on täydellinen voide iholleni, mutta läiskien kohtia ei kosteuta tarpeeksi. Meikkivoide ei peitä läiskiä ja peitevoide kasautuu kuiviin kohtiin ja tekee ne tummemmiksi. :(
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 03.04.12 - klo:13:46 »
Jesjesjes, olen saanut selän aknen taltutettua! Kokonaan se ei ole lähtenyt mutta vahva niskaote on saavutettu. En lopulta syönyt antibiootteja vaikka ensin aioin, koska en enää jaksa sitä jatkuvaa päänsärkyä minkä muistin niistä aiheutuvan. Näillä keinoilla oon ottanut erävoiton:

-paidan ja rintaliivien tiivis vaihtoväli bakteerien minimoimiseksi
-näpit irti näppylöistä
-suihkun päätteeksi Paulas choice clear-pesugeelillä pesu (toimi myös naamaan joten päätin käyttää pullon lopun selkään)
-ihon "tuuletus" kotioloissa, eli toppi jossa selkä paljaana
-satunnaisesti basironia ja paulan 2% salisyylihappo-kasvovettä

Loppupeleissä melko simppeliä, voi tietysti olla että hormonitoimintakin on laantunut. Tulehtunut punoitus hävisi pitkälti Paulan ansiosta ja se on kyllä saanut suurimman muutoksen aikaan.

Ai niin, tätä uutta rutiiniani olen nyt noudattanut n. 3 viikkoa.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 03.04.12 - klo:13:56 »
Osaako joku ehdottaa hyvää voidetta punaisiin kuiviin läntteihin kasvojen ihossa? Olen Bebanthenin ja Vitaliksen jo kokeillut eikä tunnu auttavan kumpikaan. Kosteusvoiteena on Cliniquen Dramatically different moisturizing lotion, joka muutoin on täydellinen voide iholleni, mutta läiskien kohtia ei kosteuta tarpeeksi. Meikkivoide ei peitä läiskiä ja peitevoide kasautuu kuiviin kohtiin ja tekee ne tummemmiksi. :(

Oletko kokeillut ensiavuksi hydrokortisonia? Ohut kerros mietoa (0.5%) kortisonivoidetta pari kertaa päivässä, niin hilseilyn pitäisi alkaa paranemaan nopeasti. Ymmärrän, ettei kaikki halua laittaa kortisonia kasvoihin, mutta joskus se vaan on se toimivin konsti.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 03.04.12 - klo:14:36 »
^Enpä muuten ole kokeillut, kiitos vinkistä! Olen muutama vuosi sitten käyttänyt kortisonia allergiseen ihottumaan kasvoille (joka oli erityyppinen kuin tämä tosin) ja auttoi positiivisesti, joten "pelkoa" ko.voiteeseen ei ole.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 04.04.12 - klo:19:07 »
Oisko kenelläkään hyvää tuotevinkkiä ihohuokosia supistamaan (meikin alle)?
Kaipaisin sellaista suht edullista hätäapua (markettikamaa) viikonlopun rientoihin  :). Tuolla Clarinsin ketjussa jo kyselinkin kokemuksia ko. merkin supistavasta tuotteesta, mutta sitä en ehdi tähän hätään netistä tilailemaan.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 04.04.12 - klo:21:22 »
Oisko kenelläkään hyvää tuotevinkkiä ihohuokosia supistamaan (meikin alle)?
Kaipaisin sellaista suht edullista hätäapua (markettikamaa) viikonlopun rientoihin  :). Tuolla Clarinsin ketjussa jo kyselinkin kokemuksia ko. merkin supistavasta tuotteesta, mutta sitä en ehdi tähän hätään netistä tilailemaan.

Käy pyytämässä näytettä pikkupurkkiin Clarinsin tiskiltä? ;) Jos siis seuraavaksi viikonlopuksi tarvitset.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #11 : 04.04.12 - klo:23:45 »
Onko kukaan löytänyt mitään taikakeinoa hillitä finniä, jota on menty runtelemaan ennen aikojaan sillä seurauksella ettei se ole puhjennut, vaan kasvattaa itselleen hervotonta massaa? Eli kun piti mennä räpeltämään, niin nyt leuan reunassa on lähes peukalon pään kokoinen patti. ONNEKS huomenna on vapaapäivä  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #12 : 05.04.12 - klo:13:04 »
^ Teepuuöljy voisi auttaa.  Toinen mikä tulee mieleen on jokin tulehdusta lievittävä voide, niinkuin mobilat tai voltaren emulgel.  Maalaisjärjellä ajateltuna se voisi hyvinkin auttaa, kun se finnihän on kuitenkin tulehtunut...

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 05.04.12 - klo:13:40 »
Minä tekisin desinfioidulla neulalla reiän oli valkoinen pää näkyvissä tai ei ja varovasti painelisin reunoja niin kauan että ainakin osa olisi tullut ulos ja sitten päälle kevyt sipaisu kortisonivoidetta rauhoittamaan yön ajaksi. Mulla ei le koskaan tosin mitään noin suurta, yleensä vain yksi hormoninäppy leuassa kerran kuussa.
Raitoja käpälään!

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 05.04.12 - klo:13:40 »
Käy pyytämässä näytettä pikkupurkkiin Clarinsin tiskiltä? ;) Jos siis seuraavaksi viikonlopuksi tarvitset.

Eivät edes antaneet näytettä.  >:( Näytin kai liian köyhältä ja resuiselta. Ehdottelivat vain halpismerkkejä. Tarttui matkaan sitten Lumenen primeri. Luin siitä kokemuksia vasta jälkeenpäin, ei kovin mairittelevaa. No, eipäs tuomita ennen testaamista.