Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200716 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #105 : 29.11.12 - klo:15:06 »
Kannattaako arpia hautoa rasvalappujen alla? Nämä ei ole siis oikeastaan yhtään kipeitä, ei ole mitään vesikelloja tai mitään. Pelkästään sellaisia tummia, ihan vähän koholla olevia läiskiä, eli ei varsinaisesti haavoja.

No siinä tapauksessa ei varmaan kannata :) Sinuna rasvaisin ihoa esim. basibactilla tai jollain hyvällä perusrasvalla, niin iho kiittää.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 29.11.12 - klo:23:34 »
Alkaa mennä henki ja terveys tän rasvoittuvan ihon kanssa. Kesän jälkeen iho on yhtäkkiä alkanut rasvoittumaan hirveää tahtia, kuin olisin yhtäkkiä palannut takaisin teini-ikään. Muutaman tunnin päästä meikkaamisesta naama on ihan kiiltävä :-X. Vaikka ennenkin on ollut ongelmaa rasvoittuvan ihon kanssa, ei kuitenkaan koskaan näin pahasti. Mitään en ole edes muuttanut meikkaus/ihonpuhdistusrutiineissani. Ostin TBS:n kiillonpoistopapereitakin, ettei meikkiä tarvitsisi jatkuvasti korjata puuterilla, mutta eipä noistakaan lopulta ole ollut kovin paljoa apua, sillä lappuja kuluu paljon, ennen kuin naama alkaa näyttää taas siedettävältä ja kiillottomalta. Ostin myös Lumenen Double Stay Mineral Matt Makeup meikkivoiteen, mutta ei ole auttanut, ihan samalla tavalla kiiltelee naama. Hiuspohjakin rasvoittuu ennätysnopeasti ja päänahka on silti niin kuiva, että hilseileekin hieman, jos raapii kammalla yhtään enempää päänahkaa.

Milläköhän tökötillä voisin hillitä tuota kasvojen rasvoittumista? Olisiko esim. jotain voidetta, jota laittaa meikin alle? Tai mitä tahansa?
Jos jollain on mielessä myös jokin hyvä rasvoittuvien hiusten shamppoo ja/tai kuivashamppoo, niin vinkkejä otetaan vastaan. Tai jotain, millä saisi tuon hilseilevän päänahkan kuriin. Tällä hetkellä käytössä on Fructisin normaaleille/rasvoittuville hiuksille tarkoitettu shamppoo (ainoa rasvoittuvien hiusten shamppoo, minkä olen löytänyt, toimi ainakin ennen ihan hyvin, until now) ja kokeilussa Herbinan kuivashamppoo, mutta haju on jotenkin ällöttävä, joten ajattelin kokeilla jotain toista seuraavaksi.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #107 : 30.11.12 - klo:12:57 »
Mulla kanssa rasvoittuu iho tosi helposti ja rehellisesti sanoen tuntuu ettei siihen kauheasti mitkään rasvat auta. Useampia olen aikoinaan koittanut ja ihan yhtä tyhjän kanssa ovat olleet. Meikki pysyy hiukan parempana pohjustajan kanssa ja itsellä ainakin Estee Lauderin double wear on tähän mennessä pitänyt kiiltelyä parhaiten kurissa, joka sekin vaatii silti puuterointia päivän  mittaan. Suosittelisin myös kokeilemaan aasialaisten merkkien kiillonpoistolappuja. Ne ovat ainakin omassa naamassa toimineet länsimaisia merkkejä paremmin. Esim. sasasta tai adambeautystä saa, eivätkä ihan hirveän montaa euroa maksa paketilta.  Pohjustajissa on myös huomattavia eroja, enkä itse ole vielä löytänyt sitä oikeaa.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #108 : 30.11.12 - klo:15:27 »
Täällä kanssa rasvoittuva iho, eikä ainakaan silikonisesta pohjustusvoiteesta ole ollut mitään apua. Kokeilin joskus myös Dermalogican Oil Control Lotionia, mikä teki ihosta ensin kiristelevän kuivan, ja myöhemmin tali puski ihan samalla tavalla esiin. Eli minullakaan eivät meikin alle levitettävät voiteet ole toimineet.

Tämä menee nyt OT:ksi, mutta menköön. Mattapintainen, öljytön meikkivoide on ainakin minulla ihan must - itse käytän Revlonin ColorStaytä, myös Rimmelin Lasting Finish on hyvä (jos vain löytää sopivan sävyn, minulle vaaleinkin on liian tumma). Tosin, jos minulla olisi varaa, ostaisin itsekin tuota Fiin mainitsemaa Double Wearia ;D

Myös puutereissa on eroja, niitä kannattaa testailla (itse käytän riisipuuteria/maissitärkkelystä, mutta on aika yksilöllistä, mikä toimii kenelläkin). Lisäksi suosittelisin painelemaan puuterin huolellisesti iholle puuterivipalla (hetken päästä voi sitten pyyhkäistä siveltimellä ylimääräiset pois). Eron ihan oikeasti huomaa meikin kestossa!

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #109 : 30.11.12 - klo:17:14 »
Omalle rasvanaamalle parhaaksi meikinalusvoiteeksi/päivävoiteeksi on osoittautunut Lumenen tasapainottava kosteusvoide. Ei tuokaan ihmeisiin pysty, mutta ei tuki ja pitää ihon mattaisempana, kuin muut kosteusvoidekokeiluni. Yöksi en laita mitään voidetta vaan Clarinsin Lotus öljyä nenän alueelle. Puutereina käytössä silk naturalsin silkkipuuteri ja mattify cosmeticsin viimeistelypuuterit. Iherbissä on tarjolla hyvä kiillonpoistopaperi http://www.iherb.com/Mineral-Fusion-Mineral-Fusion-Shine-free-Blotting-Tissues-100-Tissues/27011

Muoks. Joissakin muovisissa kiillonpoistolapuissa (esim. Clear&Clear siniset lappuset) on mineraaliöljyä ja käyttö omalta kohdalta loppui tähän tietoon.
« Viimeksi muokattu: 30.11.12 - klo:18:56 kirjoittanut vaahtera3 »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 30.11.12 - klo:18:37 »
Noista aasialaisista/ulkomaisista kiilonpoistolauista kannattaa valita niitä mitkä on sellaista muovista materiaalia. Mun kokemuksen mukaan niillä saa parhaimman tuloksen. Kaikki kyllä toimii eikä sotke meikkejä :)

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #111 : 30.11.12 - klo:22:46 »
Kannattaako arpia hautoa rasvalappujen alla? Nämä ei ole siis oikeastaan yhtään kipeitä, ei ole mitään vesikelloja tai mitään. Pelkästään sellaisia tummia, ihan vähän koholla olevia läiskiä, eli ei varsinaisesti haavoja.
Mä sain keväällä mahaan palovammat ja siihen suositeltiin Ceridal- öljyä ja se toimikin hyvin. Toki niissä kohdin, joista iho oli auki, oli sidokset.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #112 : 30.11.12 - klo:23:31 »
Noista aasialaisista/ulkomaisista kiilonpoistolauista kannattaa valita niitä mitkä on sellaista muovista materiaalia. Mun kokemuksen mukaan niillä saa parhaimman tuloksen. Kaikki kyllä toimii eikä sotke meikkejä :)

Tosiaan pidän itsekin enemmän niistä muovisen tuntuisista, mutta paperisetkin, joita olen käyttänyt ovat huomattavasti parempia kuin mitä täällä tehdään. Mitähän ne aasialaiset niihin oikein laittaa  ::)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 01.12.12 - klo:08:39 »
Tarkan sentti pirkko voi käyttää puuteripapereina Rizloja, eli niitä millä kääritään itse sätkätupakkaa :)

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #114 : 01.12.12 - klo:11:18 »
Help! Pakkaset tuli ja acneen taipuvainen todella pintakuiva iho kärsii. Nenän ympäristöön ja poskipäihin kuivunut sellainen sormella tunnustella karhea kerros, kiiltävä ja kova. Yritin varovasti kuoria tätä kuorintaaineella, ja sen jälkeen lisätä ahkertasi öljyä ja rasvoja (mm. jojobaöljyä, dermosilin 35+ voidetta, aloe vera geeliä, otsonoitua oliiviöljyä).  Tuntui että kuorinta vain pahensi tilannetta.

Mitä ehdottaisitte seuraavaksi kokeiluun? Läikät todella inhottavan näköiset ja ei pysty peittämään millään meikillä, koska iho on niistä kohdin halkeileva.  ???

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 01.12.12 - klo:18:28 »
^ Itse kokeilisin seuraavaksi lisää kosteutusta. Kosteuttavaa seerumia tai suihketta/toneria (Esim. Cluinique Moisture Surge face spray) ja kosteuttavaa voidetta ja tai öljyä päälle. Kosteusvoiteista Cliniquen Moisture Surge on itselläni toiminut talven kuivattaman sekaihon kosteuttajana.
Jos olet innostunut tuunaamaan kosteusvoiteita itse, niin Pienestä tuoksukaupasta on ainakin aiemmin saanut hyaluronihappoa, glyseriiniä ja E-vitamiiniöljyä ja erilaisia öljyjä joita voi sekoittaa kosteuvoiteen sekaan.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 02.12.12 - klo:11:11 »
caessa: Mitä jos sun iho onkin kuiva, ja sen takia puskee rasvaa niin kovasti? Mitäpä jos kokeilisit kosteuttaa sitä ja putsaisit vähän miedommilla putsareilla? En osaa nyt tarkemmin suositella jotain kosteuttavaa voidetta, mutta ehkä joku sellainen, mikä ei olisi rasvainen vaan kosteuttava.

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #117 : 04.12.12 - klo:14:59 »
^^Kiitti, pitäneen laittaa tuonne pieneen tuoksukauppaan tilausta. Ensiavun toi hellävarainen kuorinta, Pirkka kasvovoide naamiona ja sen imeydyttyä päälle jojobaöljyä.  :)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 04.12.12 - klo:18:59 »
Kiitos vastauksista ja vinkeistä!

caessa: Mitä jos sun iho onkin kuiva, ja sen takia puskee rasvaa niin kovasti? Mitäpä jos kokeilisit kosteuttaa sitä ja putsaisit vähän miedommilla putsareilla? En osaa nyt tarkemmin suositella jotain kosteuttavaa voidetta, mutta ehkä joku sellainen, mikä ei olisi rasvainen vaan kosteuttava.

Olen miettinyt tätäkin vaihtoehtoa ja yrittänyt kosteuttaa ihoa mahdollisimman kosteuttavalla muttei kovin rasvaisella/raskaalla voiteella. Käytössä on Erisanin kosteuttava kasvovoide, joka on suht kevyt, mutta kosteuttava. Iho on joskus ollut pintakuiva, mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollut sitäkään, pelkästään rasvoittuva. Käytän kasvovetenä The Body Shopin Tea Tree-sarjan kasvovettä, joka saattaa olla aika tujua, mutta toisaalta se on ollut yksi suurin pelastus näppyjä vastaan...

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #119 : 05.12.12 - klo:22:12 »
Onko oikeasti hyötyä käydä kosmetologilla joka kuukausi?  Pyrin siihen (en aina onnistu...). Tietoni mukaan ainakin joka vuodenajan vaihteessa olisi syytä poiketa, mutta onko joka kuukausi vähän liikaa?

Yritän tässä saada selitystä siihen että en käy ihan joka kuukausi....ehkä joka toinen.

Onhan se ihanaa käydä joka kuu hemmottelussa ja tehoputsauksessa, rahasta se ei ole oikeasti kiinni. Mutta työaikojen sovittelu ON oikeasti hankalaa...