Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 199696 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #120 : 07.12.12 - klo:14:09 »
Onko kukaan kokeillut ihottumaan mm. Bepanthen anti exem cremeä? Auttaako se?
Dexemissä on se joku enimmäismäärä, että monta päivää sitä saa käyttää ja se on hämärää.

Tämä huoneilman kuivuus ja pipon käyttö on saanut miun vartalon ja otsan täyteen kutiavia ja vetistäviä ihottumalänttejä. Jos laitan kortisonia, ne häviää, mutta tulee samantien takaisin jos iho yhtään kuivahtaa. Naamaan en varsinkaan haluaisi kortisonia laittaa, kun sitä saa tosiaan olla laittamassa vähän väliä.

Perseestä, ei mulla viime talvena tällaista ollut  >:(

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 07.12.12 - klo:14:44 »
^ Minulla tulee helposti kylmillä ilmoilla hiusrajalle sellaista kutiavaa, punoittavaa ihottuman tapaista. Ne lähtee myös itsestään pois, mutta kortisonilla ne lähtee pois yön aikana. Bepanthen anti exem auttaa ja toimii, mutta ei ole yhtä tehokas ja nopea kuin kortisoni, ja yleensä haluan sen ärsytyksen heti pois. Veikkaisin kuitenkin tuotteen toimivan ihan hyvin sinulla, koska itselläni tuo ihoärsytys on ilmeisesti vähän lievempi ja se ei aina palaa heti takaisin.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 07.12.12 - klo:16:21 »
^^ Kannattaiskohan sinun käydä näyttämässä ihotautilääkärille niitä länttejä? Kutiavat ja vetistävät läntit ei minusta kyllä kuulosta ihan vaan ilman kuivuuden aiheuttamilta.  :-\
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 07.12.12 - klo:16:25 »
^On se ihan normaalia atopiaa, tulee mm. jos syön jotain allergisoivaa ja tälleen talvella. Aina samoihin kohtiin.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 08.12.12 - klo:09:54 »
Löytyikös täältä erillistä ketjua herkän ihon tuotteille? Oma silmä, tai haku ei löydä, joten saa vinkata :) Itsellä hakusessa varsinkin hajustamattomien tuotteiden käyttökokemukset.
1b M ii

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 08.12.12 - klo:19:07 »
^Kannattanee ainakin tsekata tämä apteekkiketju:
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=361.0

Bristow

• Vieras
« Vastaus #126 : 08.12.12 - klo:19:59 »
Mulla tulee kans talvella naamaan niitä punaisia kuivia alueita, jotka kirvelee ja kutisee. Hilseilee kans ihan älyttömästi. Eikä peity vaikka kuinka käyttää meikkiä ja peitevoiteita. Kyllä ne pois lähtee kun tulee kevät, joka vuosi sama homma. Oon kokeillu kaikenmaailman rasvat ym. ja syön myös paljon iholle hyväksi olevia ruokia, mutta mikä vihdoin on tepsinyt on huoneilmankostutin. Oikeasti, kannattaa ostaa sellainen. Mulla lähti parin päivän aikana nuo punaiset kohdat pois ja iho on muutenkin ihanan tasaisen värinen. Voi kun olisin aikaisemmin ostanut tuon kostuttimen. Varsinkin kerrostaloissa ilman kosteus laskee talvella niin alas, että ei ihme jos ihokin siinä oireilee. Normaalisti talvella täällä kämpässä on vain 30% ilmankosteus, nyt 50%, aluksi vähän innostuin säätämään ja ikkunat oli ihan huurussa.. Mulla tuo on myös auttanut hiusten sähköisyyteen ja kuiviin ja kutiseviin silmiin, joten voin jo harkita piilolinssien käyttöä. En kyllä millään luopuisi tuosta keksinnöstä, aivan mahtavaa!!  <3   :-*  :l
« Viimeksi muokattu: 08.12.12 - klo:20:02 kirjoittanut Rusalka »

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 10.12.12 - klo:00:29 »
^Ilmankostutinta ei varmaan kannata puutaloon tuoda. Täällä kyllä on ihan turkasen kuiva ilma  :D
Mutta iho on nyt oikein hyvässä kunnossa, kun pakkanen laski -5:een. Ihottumalähtit hävisi vartalostakin ilman kortisonia.
Otsakaan ei edes hilseile, mutta siihen kyllä laitoin kortisonia muutaman päivänä aamuin ja illoin.

On tämäkin vaiva  >:( Kaikkein rasittavinta on se, että kuivimmillaan iho ei suorastaan siedä mitään rasvaista voidetta. Ärtyy vain lisää.

Bristow

• Vieras
« Vastaus #128 : 10.12.12 - klo:17:30 »
^Ilmankostutinta ei varmaan kannata puutaloon tuoda. Täällä kyllä on ihan turkasen kuiva ilma  :D
Mutta iho on nyt oikein hyvässä kunnossa, kun pakkanen laski -5:een. Ihottumalähtit hävisi vartalostakin ilman kortisonia.
Otsakaan ei edes hilseile, mutta siihen kyllä laitoin kortisonia muutaman päivänä aamuin ja illoin.

On tämäkin vaiva  >:( Kaikkein rasittavinta on se, että kuivimmillaan iho ei suorastaan siedä mitään rasvaista voidetta. Ärtyy vain lisää.

Riippuu ihan miten paljon sitä huoneilmaa kostuttaa ettei liikaa.. Puutalossahan saa tarkkailla paremmin sitä kosteusprosenttia, mulla on just sellanen ilmankostutin mihin voi asentaa sen halutun prosentin eikä se nouse sen yli. En mitenkään jaksaisi vahtia erikseen kosteusmittaria ja aina välillä sammuttaa kostutin ja odottaa että kosteus laskee huoneessa, taas käynnistää se jne.. liian monimutkaista. Tuo on kyllä niin helppo vempele  :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 13.12.12 - klo:15:26 »
^Pistän tuon kostuttimen harkintaan, koska ei se varmaan suurta haittaa täällä olohuoneessa tekisi kun tuo takka kuivattaa ilmaa niin paljon.

En vielä ostanut mitään erikoisvoidetta, kun ihottuma hävisi kokonaan. Sen sijaan ostin toiveikkaana Eucerinin karbamidivoidetta (kasvoille tarkoitettua), mutta sekin tuntuu liian kevyeltä, vaikka pitäisi olla atoopikoille ja jopa psoriaatikoille hyvä voide  :-[ Se kyllä poisti kireän tunteen, mutta iho oli voiteen imeydyttyä hieman karhea. Ja nyt on taas ihottuman alkua otsassa. Ehkä joku Lipolan on seuraava ostos sitten, tuon Bepanthenin tmv. lisäksi. Ja varmaan pesuaine jätettävä vähäksi aikaa ja hoidettava pesu jollain voiteella.

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #130 : 14.12.12 - klo:19:20 »
Ihotautilääkärini kertoi että apteekin käsikauppavahvuista kortisonivoidetta saa käyttää joko viikon kuukaudessa tai kaksi päivää viikossa ilman mitään ikäviä sivuoireita.

Minulla ongelmakohta ovat kädet. Ne kuivuvat talvella ihan rokahtumille. Ja lääkärin vinkin mukaan kahtena päivänä viikossa rasvaan ne kortisonivoiteella. Auttaa, edes vähän. Loppuaika rasvataan mahdollisimman paksulla rasvalla.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 17.12.12 - klo:13:38 »
^Harkitsen ihotautilääkäriajan varaamista, jos tämä ei nyt jouluun mennessä rauhoitu, kun ei tuota kortisonia naamaan haluaisi kovin laittaa.
Olen alkanut epäilemään, että kyseessä on kuitenkin allerginen reaktio (en yleensä saa ihottumaa kasvoihin, jos en ole allergisoitunut) jollekin ja epäilyskin on, että mille. Tein hieman saneerausta olohuoneeseen, toivottavasti se auttaa.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #132 : 17.12.12 - klo:14:40 »
Jos päädyt menemään ihotautilääkärille, niin kysäisepä voisiko takrolimuusivoiteesta olla hyötyä? Esim Protopic. Mulla oireilee iho nimenomaan hiusrajassa talvisin helposti juurikin noin, ja Protopicilla se lähtee heti. On tosiaan reseptikamaa, ja aikamoisen kallista ellei saa jotain erityiskorvaavuusmerkintää Kela-korttiin. Mutta tossa takrolimuusissa ei samanlaista käyttörajoitusta kun kortisonissa. Kropan psorioireisiin tulee kyllä hölvättyä kortisonia, mutta kasvoille mun mielestä toimii toi Protopic paljon paremmin.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 18.12.12 - klo:18:39 »
^Tuota Protopicia ajattelinkin, luin siitä jostain palstalta ihan hyviä kokemuksia.
Poistin eilen olohuoneesta vastamaalatut puulaatikot ja tänään ei ole ollut kutinaa iholla, edes pakkanen ei ärsyttänyt. Ehkä se ihottuma tuli niistä laatikoista, kun ne haisivatkin maalille aika voimakkaasti.
 ???
*koputtaa puuta*

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 30.12.12 - klo:00:10 »
Mulle ilmestyi pari kuukautta sitten molempiin kyynärtaipeisiin punaiset välillä kutiavat läntit. Ne pysyivät pari kuukautta ja katosivat sitten pois. Sitten tuli polvitaipeisiin samanlaiset ja vähän aikaa sitten tuohon lantioluiden alle taipeisiin tuli kutiavat ja punertavat kohdat. Myös takapuolen päälle on tullut sellainen välillä kutiava kohta.

Iho tuntuu selkeästi karkeammalta noista kohdin.

Onko tuo ihan vaan jotain atooppista ihottumaa? Mulla ei ole koskaan mitään ihottumia ollut, eikä muutenkaan herkkä iho. En ole myöskään vaihtanut pyykinpesuainetta tms. mikä voisi tätä aiheuttaa.

Olen koittanut rasvailla, mutta ei ole auttanut.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234