Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200022 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #135 : 01.01.13 - klo:21:28 »
En tiennyt mihin ketjuun osoittaisin kysymykseni, joten tänne siis.  :)

Olisiko siis teillä ehdottaa käsisaippuaa atooppisille käsille. Vaikka kuinka koittaisikin vältellä turhaa käsienpesua niin silti tuntuu, että käsiä joutuu pesemään jatkuvasti. Olen jo pitkään käyttänyt saippuapaloja ja sillä linjalla haluaisin jatkaa. Jotain tarpeeksi pesevää, ei liian kuivattavaa ja mahdollisesti hoitavaakin. Mietin koittaisinko seuraavaksi Inkuton mustaa saippuaa, olisiko se hyvä vaihtoehto?

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 01.01.13 - klo:23:15 »
Mietin koittaisinko seuraavaksi Inkuton mustaa saippuaa, olisiko se hyvä vaihtoehto?

Älä kokeile. Musta saippua on oikeesti melko kuivattavaa, ja atooppiselle iholle en sitä käyttäisi vaikka valmistajat sanoisivat mitä. Varsinkin tuo Inkuto oli aika kuivattavaa (vrt. Nubian Heritage) ja ihoni vaati todella tuhdin kosteusvoiteen sen kaveriksi, kasvojen ihoa aluksi vähän pistelikin sillä pesun jälkeen. Inkuton saippua myös kului todella nopeasti, ja oli aina sellainen pehmeä löllykkä  :(

Itselläni ei vastaavasta ongelmasta ole kokemusta, mutta mitä jos hakisit apteekista jonkun oikein tylsän miedon käsisaippuan? Apteekkituotteet on aina niin tylsiä, mutta herkälle iholle varsin toimivia..

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #137 : 03.01.13 - klo:18:10 »
Jos sulla on ihan oikea komedoakne, ei siihen auta muu kuin Roaccutan. Antibiooteista on apua vain hetkellisesti...  :-\

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #138 : 04.01.13 - klo:19:38 »
^ Jos et halua Roaccutania syödä, eivätkä e-pilleritkään käy, niin voisit vielä kysyä ihotautilääkäriltä Avitcid-nimisestä voiteesta. Se sisältää tretinoiinia, mutta sitä käytetään tietysti vain pinnallisesti, joten noita pahimpia roan sivuvaikutuksia ei tule (paitsi ehkä vuoden käytön jälkeen saattavat kuulemma esim. silmät ruveta kuivumaan). Iho toki voi hilseillä melko paljonkin etenkin alkuvaiheessa, mutta ainakin itselläni se on haalistanut finniarpia melko tehokkaasti.

Avitcidille on oma ketjunsa täällä :)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #139 : 05.01.13 - klo:09:19 »
^Vaikka et Roaccutania halua/tarvitse, niin Roa-ketjusta löytyy kokemuksia myös muista aknehoidoista. Kannattaa siis lueskella sitäkin. Lianen mainitseman Avitcidin lisäksi myös Differin-geelissä on vaikuttavana aineena A-vitamiinijohdainen.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 05.01.13 - klo:11:01 »
^^
Minipillereistä ei kokemusta, mutta mulla e-pillerit auttoivat lievän aknen kanssa. Kokemukset niistä ovat kuitenkin aika huonot ja jouduin lopettamaan sivuvaikutusten takia. Muutenkaan en itse suosittele niiden aloittamista aknen hoitoon, sillä kun ne päättää jossain vaiheessa lopettaa niin iho räjähtää käsiin. Mulla meni ainakin vuosi ennen kuin iho tasautui normaalikuntoon  :-[ Akne on seuralaisena vieläkin, mutta oikeiden ihonhoitotuotteiden + ruokajuttujen avulla se pysyy kurissa. Mulla maitotuotteet on yksi mitkä laukaisee ihonalaiset jättipatit eli en enää juo maitoa tai syö jogurttia. Jossain vaiheessa olin täysin maidottomalla ruokavaliolla, mutta iho sietää kuitenkin pieniä määriä maitoa (voi, juusto, kahvikerma, kerma ruoanlaitossa mutta ei joka päivä).Join ennen todella paljon maitoa ja söin jogurttia, joten jos maitotuotteita käyttää paljon niin maitotuotteiden poisjättämistä voi kokeilla.  Muut finnejä aiheuttavat jutut ovat mineraaliöljyt, suuri määrä silikoneja kosmetiikassa, sekä tietyt öljyt ja jotkut mineraalimeikit. Ainakin Everyday Mineralsin pohjista tulee järkyttävät ihonalaiset patit, mutta Lauressin Minimalist toimii ongelmitta. 

Mun iho on aika ohut, joten se ei siedä noita kuorivia juttuja hirveän paljon - Basironia olen kokeillut, mutta iho ei tykännyt. Nykyään käytän silloin tällöin Paulan BHA-nestettä, joka ei ärsytä ihoa liikaa kunhan levittää kevyen kosteusvoidekerroksen päälle. Toinen toimiva tuote on Nexcaren Acne Dressing-laastarit, joita hamstraan netistä  ;D

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 05.01.13 - klo:14:32 »
Mulla on sekaiho, nenä ja otsa rasvoittuu helposti ja paljon epäpuhtauksia ihossa (tosin enemmän mustapäitä, harvemmin tulehduksia). Musta tuntuu, etten voi käyttää epäpuhtaalle iholle "tehtyjä" tuotteita esim. Neutrogenan daily scrub teki mun ihoon vain enemmän finnejä. Tietysti ne finnit sitten ärsyttää ja lopetan sen tuotteen käytön, joka mielestäni on nämä aiheuttanut.

Nyt kuitenkin mietin, että onko ne finnit vain ihon oma tapa puhdistua, eli onko se vain hetkellistä ja jos jatkaisin tuotteen käyttöä, paranisiko iho? Tietysti tuota ei varmastikaan voi ihan joka tuotteen kohdalla sanoa, että se menisi juurikin noin, sillä jotkut saattaa ihan oikeasti ärsyttää ja aiheuttaa tulehduksia, mutta olen huomannut melkeinpä aina kun tuote on juuri tehty epäpuhtaalle iholle, oma ihoni ei tunnu tekevän muuta kuin pukkaavan lisää epäpuhtauksia esiin.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 05.01.13 - klo:16:27 »
Mitäköhän muut olette mieltä, ja oletteko koskaan kuulleet että minipillerit olisivat muka joskus auttaneet ihon kanssa? ???

Mulla on itselläni ainakin vain huonoja kokemuksia minipillereistä.

Mä en ole koskaan kärsinyt varsinaisesta aknesta, mutta mulla on ihan överirasvoittuva iho, jonka kurissa pitämiseksi söin vuosia aknen hoitoon tarkoitettuja e-pillereitä. Vaihdoin ne sitten kokeilumielessä minipillereihin, kun kaipasin vähähormonisempaa ehkäisyä, ja siitähän mun ihoni räjähti ihan käsiin. Ensimmäistä kertaa elämässäni mulle tuli kasvoihin sellaisia peukalonpään kokoisia paiseita, joiden jättämät arvet alkavat vasta nyt parin vuoden jälkeen häipyä. Lopetin minipillerit jo muutaman kuukauden käytön jälkeen ja samantien parani myös iho.

Kaverille kävi aika samalla tavalla minipillereiden kanssa. Se tosin söi niitä pidempään, joten sen koko naama ehti tulla täyteen paiseita. :-X Nämä on toki vain pari yksittäistä tapausta, mutta en kyllä ensimmäisenä lähtisi minipillereillä aknea hoitamaan...
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 05.01.13 - klo:16:45 »
Mitäköhän muut olette mieltä, ja oletteko koskaan kuulleet että minipillerit olisivat muka joskus auttaneet ihon kanssa? ???

Mullakin on huono kokemus minipillereistä. Vaihdoin yhdistelmäpillereistä (jotka oli pitäneet mun ihon lähestulkoon täydellisenä) minipillereihin ja ihosta tuli kamala. Se rasvoittuminen oli jotain ihan hirveää (puolen tunnin päästä pesemisestä tuntui että rasvaa suunnilleen valui naamasta), ja finnejä tuli kasvojen lisäksi selkään ja rintaan. En kestänyt paria kuukautta pidempään ja vaihdoin takaisin yhdistelmäpillereihin. En oo kyllä kuullut että kenelläkään olisi iho parantunut minipillereillä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 06.01.13 - klo:21:47 »
^
Jo iho tuntuu olevan välillä paremmassa kunnossa, niin voi myös  pitää kirjaa ihon kunnosta. Silloin pääsee paremmin sisälle siihen missä sykleissä finnihyökkäykset tulee ja yrittää vähentää "kohtauksta" iholle sopivalla ennakkohoidolla (esim. Basiron, BHA tms tuotteet).

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #145 : 08.01.13 - klo:18:33 »
Itse kyllä söisin mielummin vaikka e-pillereitä kuin antibioottia. Vaikka tietysti jos niistä on tullut jotain migreenikohtauksia eivät välttämättä ole paras vaihtoehto. Ja turha niitä minipillereitä nyt on pelätä, koska ne myös sopii tosi monille. Ja jos sulla ei nyt ole e-pillereitä käytössä ja aloittaisit suoraan minipillerien käytön, on tilanne hieman erilainen kuin jos siirtyisit e-pillereistä minipillereihin.
Itse olen vuosikaudet syönyt e-pillereitä akneen ja hirvittää kyllä ajatella, mitä tapahtuu, jos ne pitäisi jostain syystä lopettaan. Finnejä pukkaa ajoittain vieläkin aika tavalla ja usein ovat isoja ja kipeitä. Onneksi itsellä ei esim. maitotuotteet aiheuta finnejä, mutta en tosin maitotuotteita kauheasti käytäkään. Tuo Lallan ehdottama ihon kunnosta kirjaapitäminen on mielestäni aika hyvä idea ja sellaiseen voisi helposti laittaa myös mitä syönyt niin ainakin voisi tarkkailla ravinnon vaikutuksia ihon kuntoon  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 11.01.13 - klo:22:47 »
Mulle on tullut poskiin hirmuisesti finniä ja tukkeumaa, erityisesti vasemmalle puolelle. Syytin aikaisemmin tästä poskipunaa, mutta olen ihmetellyt, että miksi juuri vasen puoli on täynnä rypylää, kun taas oikealla on maksimissaan yksi finni kerrallaan. Kyllähän minä molempiin poskiini sitä punaa sudin.

Pohdin tässä, että voisiko aiheuttaja olla hiuslakkani? Suihkin sitä nimittäin juuri tuonne vasemmalle puolelle, kun sivujakaukseni on yleensä oikealla puolella ja ylikasvanut otsikseni pitää saada vasemmalta puolelta aisoihin eli suihkin sinne puolelle enemmän lakkaa. Mulla on käytössä Tigin Bed Head Masterpiece-lakka.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 12.01.13 - klo:00:13 »
^Voihan se hiuslakka ollakin, mut tuli mieleen et nukutko vasemmalla kyljellä? Huomasin itelläni tukkeumaa oikealla poskella ja yhdistin sen myöhemmin nukkumiseen, kun oikealla kyljellä nukun mieluummin. Vaikka vaihdankin tyynyliinaa pari kertaa vk. Nyt kun oon opetellu nukkumaan myös vasemmalla kyljellä ei tota ongelmaa ole niin paljoa ollut.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 12.01.13 - klo:00:58 »
^ Itse asiassa nukun. Pitääkin kokeilla tuota kikkaa ensin, kiitokset siis Heralle! :)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 12.01.13 - klo:01:01 »
^ Mulla tulee myös enemmän finnejä vasemmalle puolelle kasvoja, koska nojaan esim. opiskellessa naamaa vasempaan käteen. :D Tajuttuani sen olen alkanu yrittää vähän välttää sitä.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.