Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200211 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #15 : 05.04.12 - klo:19:12 »
Onko kukaan löytänyt mitään taikakeinoa hillitä finniä, jota on menty runtelemaan ennen aikojaan sillä seurauksella ettei se ole puhjennut, vaan kasvattaa itselleen hervotonta massaa? Eli kun piti mennä räpeltämään, niin nyt leuan reunassa on lähes peukalon pään kokoinen patti. ONNEKS huomenna on vapaapäivä  ::)

Hydrokortisonia voi koettaa myös. Itse oon vähän saman tapaisessa tilanteessa ja sain hieman pienennettyä tuon avulla.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #16 : 15.04.12 - klo:11:15 »
Mulla tatuoidaan ensi viikolla selkään yksi kuva ja huolettaa vähän että tässä kerkeää vielä tulla joku finniräjähdys :-X Mulla aina ajoittain iho villiintyy ja tulee oikein sellaisia isoja näppyjä niskaan ja selkään. Nyt selän iho on pitkään ollut jo paremmassa kunnossa, mutta nyt oli jo toiselle lapaluulle ilmestynyt muutama kipeä näppy. Vinkkejä miten saisin selän pysymään näpyttömänä muutaman päivän?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #17 : 15.04.12 - klo:13:15 »
Nyt tarvitsisin itseäni viisaamman neuvoa. Kasvojen iholla alkaa näin keväisin näkyä ihon pigmenttimuutoksia, etenkin leuan ja suupielien iho tummuu. Kun omaa supervaalean ihon niin nämä tummat kohdat erottuvat erittäin selvästi. Meikillä tietenkin tummia kohtia saa peitettyä, mutta kaipaisin vinkkejä miten ihon sävyn värieroja saisi tasoiteltua pidemmällä tähtäimellä? Kasvot näyttävät nyt ilman meikkiä siltä, kuin puoli naamaa olisi päivettynyt, otsan ja poskien helottaessa vitivalkoisena >:(.

Arbutinia olen joskus kokeillut pari kuukautta ja sillä en saanut mitään tuloksia aikaan. Aurinkoa en ota tietentahtoen ikinä, olen käyttänyt spf 20 aurinkosuojaa talvisin, näköjään olisi pitänyt siirtyä kovempaan suojakertoimeen jo alkukeväästä. Tilasin nyt tarjouksesta Fade Out-vaalennusvoiteen, joka vaikuttaisi ihan kokeilemisen arvoiselta tuotteelta. Toisaalta ystävämme google tietää kertoa, että ihon sävyä voisi yrittää tasoitella itseruskettavalla. Joten, pitäisikö nyt lähteä sitten vaalentelemaan noita tummia läiskiä fade outin turvin, vai kannattaisiko ensihätään yrittää tasoitella ihon sävyä itseruskettavalla? Mua vaan huolettaa, ettei vaan tummat läiskät tummu entisestään itseruskettavan kanssa, vaikka niihin kohtiin ei ainetta levittäisikään.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #18 : 15.04.12 - klo:14:05 »
^En nyt ole ihan varma tästä neuvosta, mutta muistelisin, että vetyperoksidi vaalentaa tummaihoisilla ihoa. Voisikohan siitä olla mitään apua? Ei kyllä tosin mitään hajua, tarviiko kuinka stydiä ja onko se sitten lopulta enemmän haitaksi kuin hyödyksi. :P

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #19 : 15.04.12 - klo:16:00 »
^ Periaatteessahan vetyperoksidi voisikin vaalentaa ihoa, mutta en sitten tiedä miten tuhtia myrkkyä sen pitää olla että saa aikaan tuloksia. Plus onko tuloksena sitten muita ongelmia, kun yhdestä päästään eroon ;D.

Sitruunankin pitäisi vaalentaa ihoa, tai pikemminkin sitruuna nopeuttaa ihon uusiutumista ja jotkut käyttävät sitä myös arpien ja couperosan hoitoon. Eikai sitruunankaan tehosta tiedä jollei itse kokeile. Täytyy varmaan ruveta kotikemistiksi ja alkaa urakalla testailemaan eri mömmöjä. Voihan se olla, että naama rauhoittuu nyt kun on isompi aurinkosuoja käytössä, mutta tulevaisuutta ajatellen olisi kiva tietää muitakin niksejä tuon pigmenttihärön taltuttamiseksi.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 16.04.12 - klo:17:33 »
En tiedä vetyperoksidin vaalennustehoista, mutta omalla iholla ei kyllä ainakaan ole vaalentanut vaan ennemminkin toimii finnien hoidossa. Muutenkin aika ärsyttävää iholle. Alluressa on jo pidemän aikaa kohkattu ubikinonivoiteista läiskien vaalentamisen apuna, mutta en tiedä mikä olisi tehokas versio. Joku ihotautilääkärin määräämä kai ainakin tehoaisi  ??? (vai onko niitä edes apteekkiverioita). Hyvä aurinkosuoja ainakin käyttöön niin ei läiskät tummene entisestään.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #21 : 17.04.12 - klo:10:55 »
En itsekään ole huomannut, että vetyperoksidi vaalentaisi vaikka olen välillä laittanut koko naamalle kun tuntunut, että kasvot on vaan yksi iso näppy :D Tosiaan finnien hoidossa toimii.
Olen lisäksi kokeillut arbutin seerumia lähes puoli pulloa, jonka on sanottu vaalentavan, mutta en ole huomannut sillä mitään vaikutusta. Itse halusin kokeilla tasoittaisiko aknearpia edes hiukan, mutta minulle se oli kyllä ihan yhdentekevä tuote. Tosin eräs  kaverini on kehunut saaneensa sillä pois selästä pahat maksaläiskänsä eivätkä ne itse ne nähneenä olleet enää kovin näkyvät. Mene ja tiedä sitten.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #22 : 17.04.12 - klo:14:06 »
Noita ihotautilääkärin määräämiä myrkkyjä voisin kokeilla, jos tilanne menee ihan mahdottomaksi, eli kasvojen läiskät suurenevat entisestään. Noissa tohtorin rohdoissa vaan on se, että ne pidemmällä käytöllä vaurioittaa ihoa, eikä se kuulosta kovin houkuttelevalta. Tosin, eihän Arbutiniakaan saa käyttää kahta kuukautta pidempään ilman taukoa. Kai se on ihan tapauskohtaista, mitä aineita oma iho kestää.

Anyway, olen nyt muutaman päivän angstannut läiskien takia ja otin järeät kotikonstit käyttöön. Sitruunamehuun kastetulla pumpulilla olen hellästi painellut kasvon tummia kohtia iltaisin ja antanut mehun vaikuttaa iholla 20min ennen kuin pesen kasvot. Vähän kirvelee iholla, mutta menee nopeasti ohi. Erittäin herkän ihon omaaville ei suositella kuin viitisen minuutin sitruunahoitoa, sillä iho alkaa punoittamaan herkästi. Iho on alkanut ainakin uusiutua noista kohdista, joten pidetään sormet ristissä, että pigmentin määräkin vähenee.

Spf 50 aurinkorasva on nyt käytössä ja hain tänään postista fade out-vaalennusvoiteen, joten yritän sitruuna + fade out komboa muutaman viikon jos sitruuna ei aiheuta ihoärsytystä.

Poissa Beldaiel

• Haiven
  • *
« Vastaus #23 : 01.06.12 - klo:11:59 »
Mitähän tähän meikäläisen lärviin pitäisi lätkiä että pysyisi kuosissaan? Nenän ja leuan alueelta jokaisesta ihohuokosesta on ikäänkuin koholla talia (?) ei kuitenkaan mustaa vaan vaaleaa, erottuu erityisesti heti pesun jälkeen tai jos yrittää laittaa meikkivoidetta  ::) otsan ja poskien ihohuokoset näkyvät vaan pieninä talittomina pisteinä/kuoppina. Pesun jälkeen poskia kiristää niin että ne on pakko "suojarasvata" ja mitä tahansa rasvaa muualle laittaakin, tuottaa varsinkin nenä rasvaa niin paljon että sitä voi kaapia siitä ja öljytä vaikka saranat.. Lisäksi iho punoittaa aivan kokoajan ja kaikkialta kasvoista silmän- ja suunympärysihoa lukuunottamatta (couperosa?) joten olisi se kiva joskus piiloonkin meikata, vaan kaikki meikkivoide tai -puuteri tarttuu noihin talikohoumiin ja mikrokokoisiin ihonriekaleisiin joita ei huomaakaan ennen meikkivoiteen levitystä.
iherb alennuskoodi uusille asiakkaille: NIW878

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 02.06.12 - klo:11:45 »
^ Kertoisitko mitä tuotteita käytät tällä hetkellä, sillä muutoin on vaikea arvailla mikä aiheuttaa ihosi tukkeumat.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Beldaiel

• Haiven
  • *
« Vastaus #25 : 03.06.12 - klo:22:17 »
Putsarina on Nivean refreshing wash gel, voiteena joko lumenen sensitive touch rauhoittava päivävoide tai avenen diroseal. Meikkiä käytän aika harvoin, kerran kuukauteen jos sitäkään, meikkivoiteena silloin lumene double stay.
iherb alennuskoodi uusille asiakkaille: NIW878

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #26 : 07.06.12 - klo:09:36 »
Nukka: Tää tulee tosi myöhässä, mutta ihan muillekkin tiedoksi, että itelle hakattiin isompaa kuvaa selkään ja sain sitten kaupan päälle tattoo goo -nimistä, lähinnä kasviöljyistä tehtyä, mönjää uutta kuvaa parantelemaan ja kosteuttamaan. En aijo vastaisuudessa uusien mahdollisten kuvien kanssa ainakaan kyseistä tuotetta käyttää, sillä oma selkä räjähti kukkimaan melkeimpä heti, kun sai tuota rasvaa pintaansa.. Eli jatkoa ajatellen käytän vain helosania (vaimikäseoli) tatuontien hoitoon.

Mutta sitten pohdintaa: Mulla on ollut kauhea akne aikanaan, mutta nykyisin varsinaisia finnejä tulee vain "siihen aikaan kuusta". Iho on kuitenkin vieläkin kamala: musta- ja valkopäitä sekä yleensäkin talia pukkaa lärvästä aivan syntisesti. Esimerkiksi nenän pielien huokoset pullottaa talista joka päivä, vaikka kuinka puristelisi mukamas tyhjäksi.
Millä ihmeen keinolla saisin tuota talin muodostumisen määrää rauhoitettua. En missään nimessä halua, että naamani olisi aivan reikäinen 50-vuotiaana, kuten esim enon vaimolla. Nyyyyh :-\
Ihon puhdistukseen ja kosteutukseen käytän ihan vauvaöljyä, se vaikuttaisi olevan ihan toimivaa ainetta mulle ja mukavan mietoa, mutta käytin sitä tai esimerkiksi garnierin kasvovettä+lumenen päivävoidetta ja pesumaitoja, ei talin eritykselle näy loppua.
« Viimeksi muokattu: 07.06.12 - klo:09:44 kirjoittanut lip_eh »
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #27 : 07.06.12 - klo:12:23 »
^Sisältääkö toi vauvaöljy parafiiniöljyä? Mulla ainakin kaikki parafiiniöljyä sisältävät tuotteet tekee ton, että naamalle tulee sellaisia pienenpieniä pisaroita - en tiedä, onko se sitten talia tai hikeä tai mitälie. Jotkut silikonia sisältävätkin tekevät saman.

En ole itsekään löytänyt mitään puhdistusainetta, joka sopisi kasvoilleni, joten olen joutunut jättämään meikkaamisen sikseen. :( Öljyt ei tunnu vievän meikit kauhean tehokkaasti ja mua ärsytti se sumeus silmissä, kaikki "pesevät" tuotteet taas vie iholta kaikki hyödyllisetkin rasvat, ja sitten rupeaa tukkeumaa ja finniä pukkaamaan. Ehkä voisin tuota sinun käyttämääsi vauvaöljyä kokeilla, kun mua ne pisarat ei sinäänsä haittaa kun ne kuitenkin katoaa ihan kevyesti paperilla taputtamalla. :P

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #28 : 07.06.12 - klo:12:37 »
Paraffinum Liquidum ensimmäisenä incissä. Ääääh.

Ei oo kivaa, kun puristelu aiheuttaa mulla ihon pintakerroksen vaurioitumista ja sitten, kun siihen laittaa meikkiä päälle, näyttää iho laattaiselta. Eli pieniä iholaattoja näkyy ja niitä saa nypittyä pois. Sitten ongelmaksi muodostuukin meikittömien osa-alueiden uudelleen meikkaus.

Tää on mieletön oravanpyörä, johon auttaa vain talin eliminointi, jotenkin muuten kuin puristelemalla  ;D
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 07.06.12 - klo:12:45 »
Vauvaölyjen tarkoitus on muodostaa kosteutta ja likaa vastaan suojakerros iholle. Yleensä ne ovat pelkästään mineraaliöljyä + hajustetta. Sopivat siis hyvin tarkoitukseensa vauvoille ja muillekin, jotka haluavat esim sitoa kosteutta iholle suihkun jälkeen. Itse en pysty käyttämään lainkaan, sillä ihoni alkaa hikoilemaan mineraaliöljyn alla ja olo tulee tukalaksi.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782