Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200045 kertaa)

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #150 : 17.01.13 - klo:14:03 »
Kysellään nyt vaikka tässä ketjussa, kun täällä ihonhoitopuolella ei tainnut olla omaa keskustelua lisäravinteille (tai sitten olen taas puusilmä).

Onko kukaan saanut lisäravinteista apua hormonifinneihin? Alkaa ärsyttää nuo ihonalaiset paukurat. Naama on muuten nyt niin hyvässä kunnossa, että patit oikein hyppäävät silmille. Ovat vielä kipeitä pirulaisia! E-pillereillähän homma hoituisi nopsaan, mutta näin mitättömän ongelman vuoksi en edes harkitse kajoavani niihin. Kortisonilla olen noita möykkyjä tähän asti koittanut sulatella, mutta ei sekään mikään ihmeidentekijä ole ja kovin mielelläni en sitäkään viitsisi nassuun säännöllisesti tunkea. Ärsyttävää, että juuri kun edelliset hormonipatit ovat häipyneet kokonaan jäljettömiin, alkaa kierto olla taas siinä vaiheessa että kohta niitä pukkaa lisää.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #151 : 17.01.13 - klo:18:38 »
^Laadukas kalaöljy auttoi mulla, mutta tuntui että kun yhdestä kohdasta patit hävisi, niin niitä ilmestyi sitten muualle. Roalla tehtiin sitten viimeinen isku. Mutta kalaöljyä kannattaa kokeilla, jos ei ole jo arsenaalissa mukana.

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #152 : 17.01.13 - klo:21:15 »
^ Kiitos vinkistä! :) Kalaöljyä voisi tosiaan kokeilla. Olen nappaillut kalaöljytabetteja aina silloin tällöin kun muistan, mutta en mitenkään säännöllisesti. Jos sillä saisi nuo patit laskemaan nopeammin niin olisin enemmän kuin tyytyväinen, varsinkin kun noita tabletteja löytyy jo valmiiksi kaapista.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #153 : 17.01.13 - klo:21:32 »
Mäkin tykkäisin kalaöljyä napsia, mutta röyhtäyttää niin maan vietävästi  0_0 Onko kellään vinkata apua tähän?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 17.01.13 - klo:22:46 »
^ Mä otan ne illalla ennen nukkumaanmenoa, kun ei se röyhtäily enää nukkuessa häiritse  :) Sama juttu sinkillä, eli sekin menee iltaisin, kun tekee mut vähän huonovointiseksi.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #155 : 17.01.13 - klo:23:53 »
^Mä kokeilin tuota, mutta heräsin yöllä siihen kamalaan makuun ja röyhtäilyyn  :-\
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Bristow

• Vieras
« Vastaus #156 : 18.01.13 - klo:11:24 »
Mäkin tykkäisin kalaöljyä napsia, mutta röyhtäyttää niin maan vietävästi  0_0 Onko kellään vinkata apua tähän?

Ootko kokeillu vaihtaa erilaisiin kapseleihin? Mulla vaikuttaa tuohon se minkälaista kalaöljyä käytää.. Jos ostan ns. väärää merkkiä (esim. vitamar), tulee ihan oksettavia kalaöljyröyhtäyksiä  ;D E-epa ei röyhtäytä ollenkaan, en tiedä mistä tuo johtuu, omituista ???  ::)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 18.01.13 - klo:11:35 »
Entäs kapselien otto ruoan yhteydessä? Minulla ei röyhtäytä ollenkaan, jos otan aterian yhteydessä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Maus

• Haiven
  • *
« Vastaus #158 : 20.01.13 - klo:15:51 »
Olen popsinut muutaman vuoden tri Tolosen E-epaa ja niistä ei ainakaan mulle ole tullut ikäviä röyhtäisyjä. Välillä ihan pieniä ja mietoja, mutta ei ollenkaan häiritseviä.

Muista kalaöljyistä ei ole kokemusta kun voimakkaana kala-allergikkona piti jonkun aikaa harkita, että uskaltaako kokeilla yleensä mitään kalaöljyjä. Loppujen lopuksi adrenaliinipiikki valmiudessa uskalsin kokeilla ja oireita ei tullut.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 20.01.13 - klo:16:50 »
Huomasin tänään tossa ihan alahuulen alla sellasen pienen olemattoman mutta silti uhmaavan finnin/näpyn: "Kasvan ja jään tähän isoksi palloksi niin että saat hävetä silmät päästäsi!" Onko mitään asioita, joilla vois ennaltaehkäistä tuon kasvamista? ;D Nyt se ei vielä haittaa kun on pieni ja huomaamaton. Wohoo, mun kolmas finni. Tällänen myöhänen synttärilahja, mukavaa <3

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #160 : 21.01.13 - klo:11:14 »
Minulle on yhtäkkiä alkanut tulla hirveitä, sellaisia kovia mustapäitä otsan reunoille. Olen kokeillut vaikka mitä: olla meikittä, pestä harvoin/hellästi, olla käyttämättä voidetta, käyttää rasvaista voidetta, käyttää kevyttä voidetta, kuoria, jne. Näpyt on ja pysyy. Otsa on paikoitellen täynnä punaisia näppyjä, noita kovia mustapäitä/tukkeutuneita ihonvvärisiä ihohuokosia ja ihan sellaisia pehmeitä mustapäitä. Kaunista.

Kovat mustapäät ovat selkeästi tukkeutuneita ihohuokosia, sillä mustapää on tosiaan kova soikula, jonka saa puristettua kyllä ulos mutta sitä ennen nuo ovat todella rumia. En ole koskaan joutunut erittäin hyvää ihoani peittelemään, joten nyt olen aivan kauhuissani.

Vaihdoin synteettisen kosmetiikan puoli vuotta sitten luonnonkosmetiikkaan ja tämän jälkeen ongelmat alkoivat. Aluksi oli vain punaisia näppylöitä mutta sitten ne alkoivat olla jo ihonvärisiäkin. Tyt olen vaihtanut pikku hiljaa hoitotuotteet takaisin synteettisten puolelle (kasvovetenä erisan, kosteusvoiteena Decubalin kasvovoide). Lopetin kokonaan otsan meikkaamisen (ennen käytin vain puuteria ja sipauksen aurinkopuuteria, nyt en sitäkään ole tehnyt enää moneen viikkoon). Ihohuokoset vain yhä edelleen tukkiintuu ja mustapäistyy, ne ovat kipeitä ja rumia.

Muuallekin on tullut noita mustapäitä. Leuassa ja nenässä on sellaisia, joissa mustapää on sellainen pehmeä. Yritän kaikkeni olla puristelematta niitä, mutta inhoan noita yli kaiken ja jossain vaiheessa yleensä sorrun. Otsassakin keskellä on mustapääarmeija.

Ihoni on todella herkkä (kosmetologi totesi se on olen couperoottinen) ja paikoitellen kuiva. Ei ilmeisesti tykkää saunasta tai kylmästä viimasta. Suojaan nassuni aina ulkona, erityisesti otsan (en kuitenkaan käytä pipoa, ettei tule turhaa hankausta vaan suojaan hupulla). Finnejä, näppylöitä tai mustapäitä ei ole ollut nimeksikään edes teini-iässä. Nyt yhtäkkiä naamani on kuin vieras, jonkun toisen iho. En osaa tehdä sille mitään. Kosmetologista ei ollut juurikaan apua. Mitä voin tehdä? Mitä tuolle voi tehdä? Mikä ihoani ylipäätään vaivaa? Onko tämä jotain aikuisiän iho-ongelmaa vai mitä ihmettä?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 22.01.13 - klo:20:35 »
Luonnonkosmetiikkajutuissa on monesti soijaöljyä - etenkin jos ei ole rasvoittuvan ihon tuotteita. Jospa se olisi ryhtynyt tukkimaan otsaa? On aika yksilöllistä mikä iholle sopii ja mikä ei. Talvella iho ei kuitenkaan välttämättä ole ihan parhaimmassa kunnossa varsinkaan, jos iho on kuivuuteen taipuvainen. Kannattaa myös kokeilla vaihtaa tyynyliinaa useammin, pestä takin huppua, tarkistaa ettei syynä ole hiustuotteet jne.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 22.01.13 - klo:21:31 »
Mikähän siinä on, kun on nyt alkanut tulla kasvoihin (etenkin alue suunpielet-leukaperät) katkenneita verisuonia tai yleensäkin pintaverisuonia näkyviin :( joka päivä kiinnitän niihin enemmän huomiota ja sitten näyttävätkin kahta kauheammilta..mineraalimeikkipohjakaan ei enää noita peitä. En eees osaa sanoa onko noita ollut vuosia vai olenko nyt vasta (ehkä puoli vuotta sitten) ekan kerran ne huomannut ne. Plaah tekisi mieli parkua. Aina jotain pitää olla: kun myöhäisteini-iällä puhjennut akne on nyt kurissa vihdoin niin eiköhän jtn tällaista pitänyt tulla.. Niin ja voikohan näitä (katkenneita?) verisuonia jotenkin ehkäistä..? äh. Todella näkyvät suonet löytyy sitten sy-iholta ja näyttää että mulla ois tosi mustat silmänympäryset.  >:(
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #163 : 25.01.13 - klo:11:15 »
Mikä olisi hyvä kestävä tuote kasvojen turvotuksen vähentämiseen? Kestävällä tarkoitan esimerkiksi kaurapussia tms. tuotetta. Helsingin keskustasta saisi mielellään löytyä.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 26.01.13 - klo:00:37 »
Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun olen enemmän tukkapuolen ihmisiä... Mistä tietää, kaipaako iho kosteutta vai rasvaa? Siis kun esim. Aqualan L:n tuubissa on se asteikko, mikä tuote on kosteuspitoisin ja mikä rasvapitoisin. Mä olen nyt käyttänyt rypäleensiemenöljyä rasvoittuvalle iholleni, mutta nenä on alkanut hilseillä kuivuuttaan. Tarkoittaako tämä, että pitäisi sittenkin panostaa kosteuspitoiseen tuotteeseen ja että öljyinen tuote ei olekaan sopiva?