Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200950 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #180 : 30.01.13 - klo:20:43 »
^On uudistunut. Kannattaa pyytää näytepussukkaa kokeiluun. :)
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 31.01.13 - klo:10:50 »
Olisko suosituksia jostain kosteuttavasta ja rauhoittavasta seerumista?

Mites Lumenen Arctic Aqua 2 in 1 Kosteuttava ja Tasoittava Tehohoito? Inciä en löytänyt, mutta ei sisällä ainakaan väriaineita, silikooneja tai parabeeneja.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 31.01.13 - klo:14:43 »
Itsellä on käytössä Lancomen Hydra Zen sarjasta neurocalm tehokosteuttava ja rauhoittava seerumi ja aivan ihanaa kamaa iholle :D.
Antaa iholle pitkäkestoista kosteutta ja pari tippaa riittää, sekä antaa myös tietynlaista raikkautta ja hehkua, eikä välttämättä tarvitse enää kosteusvoidetta lisätä.
Mulla oli ennen käytössä Lumenen rauhoittava seerumi ja kyllä Lancome taitaa viedä voiton.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 31.01.13 - klo:15:37 »
Olen itse asiassa kokeillut Lumenen Arctic Aqua 2 in 1 Kosteuttavaa ja Tasoittavaa Tehohoitoa. Muuten ihan ookoo tuote, mutta sen tuoksu oli niin voimakas mun nenään että jäi käyttämättä sen takia. Lancomen Hydra Zen Neurocalm tehokosteuttava ja rauhoittava seerumi kuulostaa hyvältä, onko siinä hajusteita?

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 31.01.13 - klo:15:44 »
Mulla ei ole enää tallella sitä pahvipakkausta, jossa luki mitä tuote sisältää ja itse pullossa ei lue mitään inci-listaa, mutta kyllä tuossa voi aistia tyypillisen Lancomen vienon tuoksun, muttei mitenkään häiritsevässsä määrin. Mutta jos sun iho ei siedä mitään hajusteita, niin sitten ei varmaan kannata ostaa, muutensa aivan ihana kosteuttava ja rauhoittava seerumi.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 04.02.13 - klo:10:47 »
^Mulla oli samaa toisen silmän yläpuolella kun oli kauheat pakkaset. Punainen kirvelevä läntti just liikkuvan luomen yläpuolella, sellainen joka kiristi ja hilseili. Mulla se lähti lopulta pois kun vaihdoin sy-voiteeksi tuon Lumenen Arctic Aqua -geelimäisen voiteen. Monta viikkoa oli se läntti ollut, enempi vähempi pahempana, tuolla Lumenella häipyi muutamassa päivässä. Tuo on olevinaan "syväkosteuttavaa", joten mikä tahansa todella kosteuttava, sun omalle iholle sopiva voide käynee ihan yhtä hyvin. Niin ja mullakin tuo läntti kirveli ja hilseili ja turposi aina voidetta laitettaessa, mutta kun sitkeästi laitoin vaan reilusti aamuin illoin niin häipyi... Eli jollei tuo ole mikään allerginen reaktio niin kosteutta taitaa kaivata eniten.

En osaa tuosta kortisonivoiteesta sanoa että uskaltaako laittaa noin lähelle silmää, apteekissa osaisivat ehkä neuvoa sen suhteen...?
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 04.02.13 - klo:19:53 »
^
Voiskohan olla kylmäallergiaa? Mulla auttaa yleensä Pirkan lastenvoide jos iho rupeaa liian herkäksi, joten tuollainen hajusteeton ja muutenkin hellävarainen voide voisi olla hyvä.

Poissa Hiisi

• Haiven
  • *
« Vastaus #187 : 07.02.13 - klo:21:27 »
Helsingin Sanomissa oli mielenkiintoinen artikkeli kuivan ihon hoidosta. Ajattelin, että sopisi tähän topikkiin, mutta jos löytyy parempi niin voi siirtää tai jopa poistaa, jos ihan asiaton on.

http://www.hs.fi/terveys/Kuorinta+auttaa+kuivaan+ihoon/a1360165915181

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #188 : 07.02.13 - klo:22:30 »
No Hannukselan mielestä millään ei ole merkitystä kuivan ihon hoidossa  ::) Ei ruokavaliolla, ei pesuaineilla, ei millään. Usealle kuitenkin nimenomaan näillä on suuri osuus ihon hyvinvoinnin kannalta. Itse saan suurta apua kalaöljystä ja tyrniöljystä, sekä normaalista rasvaisesta ruoasta (voita, oliiviöljyä, kookosöljyä, ei mitään kevyttuotteita..)..
Tähän aikaan vuodesta sormet halkeilevat, ellen syö tyrnikapselikuuria.

Ihotautilääkärien asenne ei hämmästytä, en koskaan saanut heiltä mitään apua atopiaan.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 08.02.13 - klo:00:48 »
Olen muuten huomannut että kosteuttavat naamiot ovat jääneet vähän turhiksi kun olen jaksanut käyttää kosteuttavaa ravitsevaa seerumia yövoiteen alla. Ensimmäistäkään hilseilevää kuivaa laikkua ei ole ollut kasvoissa (kropassa sitten sitäkin enemmän, sinne en raaski kasvoseerumeita lätkiä..)!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 08.02.13 - klo:00:55 »
^Minkä merkkistä seerumia olet käyttänyt?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Anioli

• Haiven
  • *
« Vastaus #191 : 08.02.13 - klo:12:08 »
Jännittäviä nuo ihotautilääkärin kommentit.

NarnianQueen, kyllähän herra Hannuksela suositteli vesipesua kun se kosteuttaa ihoa.  ;D Pitäisköhän tässä nyt heittää lisäravinteet roskiin ja aloittaa oikein kunnon kosteutuskuuri ja hypätä järveen.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #192 : 08.02.13 - klo:12:30 »
No Hannukselan mielestä millään ei ole merkitystä kuivan ihon hoidossa  ::) Ei ruokavaliolla, ei pesuaineilla, ei millään. Usealle kuitenkin nimenomaan näillä on suuri osuus ihon hyvinvoinnin kannalta. Itse saan suurta apua kalaöljystä ja tyrniöljystä, sekä normaalista rasvaisesta ruoasta (voita, oliiviöljyä, kookosöljyä, ei mitään kevyttuotteita..)..
Tähän aikaan vuodesta sormet halkeilevat, ellen syö tyrnikapselikuuria.

Ihotautilääkärien asenne ei hämmästytä, en koskaan saanut heiltä mitään apua atopiaan.

Lääkärit luottaa vain sellaiseen tietoon, mikä on tutkimuksin todistettua. Sinänsä kyllä tyhmää sanoa että "Ei auta", kun voisi sanoa että "Voi kokeilla, että auttaako". Vähän sama kuin oma ihotautilääkärini sanoi, että maitohappobakteereista ei ole hyötyä antibioottiripuliin, se tosin sanoi että voit kokeilla. Mutta oli kuitenkin sillä asenteella liikenteessä, että ihan höpöjuttuja tuollaiset.

Itelläni kalaöljy ja ruokavalio ei vaikuta ihon kuivuuteen. Ja miun ruokavalio koostuu pääasiassa vain kovasta rasvasta ja hiilareista  ;D

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 08.02.13 - klo:14:40 »
Minusta nuo ihotautilääkäreitten ohjeet oli varsin selkeät: kuiva iho tarvitsee kosteutta (=vettä), jota saadaan ihoon helpoiten suihkussa. Lisäksi se kosteus pitää saada pysymään siellä ihossa (=voidetta estämään veden haihtumista). Muori Pippurin kanssa olen samaa mieltä, että heillä oli aika jyrkkiä mielipiteitä noista muista konsteista ihon kosteuttamiseen.

Ei minulle kyllä oikein auennut miten zeoliittipitoinen pesujauhe aiheuttaisi ihon kuivumista. Vaikka se vaatteisiin jäänyt zeoliitti kutittaisi, niin ei se silti välttämättä ihoa kuivata. Muutama muukin kohta oli vähän sellainen, että en ihmetele, että lääkärit ne torppasi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 08.02.13 - klo:18:44 »
Olen lukenut / kuullut samat jutut moneen kertaan ja havainnut ne asiantuntemattomiksi, kuten moni muukin ravinnosta apua saanut. Onneksi kaivelin itse entistä tietoa, esim. sen tutkimuksen, jossa litra oolong-teetä päivässä alensi atooppsien ihon tulehdusta. Ja sen, jossa kyllin suurilla D-vitamiinipitoisuuksilla alennettiin myös atooppisten lasten ihotulehdustekijöitä. Näitä en koskaan kuullut omilta lääkäreiltäni...

1b F/M ii