Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200043 kertaa)

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #210 : 01.03.13 - klo:08:49 »
Onko kellään täällä sitä perioraalidermatiittia, eli suunympärysihottumaa? Minulla todettiin se, mutten saanut oikein mitään hoito-ohjeita..  >:(miten täällä sitä on hoidettu tuon antibioottikuurin lisäksi?  :)
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #211 : 01.03.13 - klo:09:37 »
Itselläni on kroonisena suunympärysihottuma, joka lehahtaa aina sillon tällöin. Pari pitkää antibiottikuuria ei tautia taltuttanut enkä halunnut enää sillä tiellä jatkaa, koska antiobiotit ovat herkistäneet mahani ja tilanne vaan paheni. Oireina tosin enää lievä punoitus ja hilseily, kirveleviä näppylöitä tulee enää harvoin.
Olen hoitanut omaa ihottumaani kookosöljyllä (kylmäpuristettu, luomu), teepuuöljyllä ja luonnonjogurttinaamiolla.

Ai niin fluori ja sulfaatti on jossain yhdistetty suunympärysihottumaan eli sulfaatiton ja fluoriton hammastahna ja sulfaatiton kasvopesunaine käyttöön.
« Viimeksi muokattu: 01.03.13 - klo:09:40 kirjoittanut vaahtera3 »

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #212 : 01.03.13 - klo:11:16 »
^ jos käytän kaapista löytyvää ruusunmarjaöljyä ja neitsyt kookosöljyä, niin luuletko, että on hyvä?  :) hui, miten hammastahna voi vaikuttaa naamaan? Enkä tiennyt, että on sulfaatittomia kasvojenpesuaineita  ;D lukeeko niissä sitten erikseen, että sulfate-free, vai pitääkö se erikseen INCI:stä metsästää?  :-[ Kannattaako muuten käyttää ihan kasvojenpesuaineita, vai pärjääkö tyyliin öljyllä tai kaurahiutalepesuilla?  ;D Äiti on sairaanhoitaja, ja se löys mulle hoitoportaalista pikkasen tietoa tästä ihottumasta. Siellä luki jotain talipunkkien poistamisesta pesuaineilla tms. Ja että nassuun pitäis kaks krt/viikko pestä saippualla  :o
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #213 : 01.03.13 - klo:11:59 »
No en minäkään mikään asiantuntija tässä ole, mutta netistä olen löytänyt tiedot, että sulfaatit ja fluori voivat tätä aiheuttaa. Itse olen tilaillut ihonhoitotuotteeni pääosin iherbistä, jossa on tarjolla sulfaatittomia/SLS free kasvopesuja ja fluorittomia hammastahnoja.
Ihottumaa ei saisi "hauduttaa" eli pitää alueet kuivana, koska bakteerit lisääntyy kosteassa. Öljyillä voi hoitaa sitten kuivuutta ja kookosöljy on ainakin antibakteerinen.

Poissa karenne

• Haiven
  • *
« Vastaus #214 : 05.03.13 - klo:21:38 »
Suunympärys ihottuma on vaivannut mua kanssa muutamaan otteeseen. Ensimmäisellä kerralla kun ei ollut aavistustakaan mistä on kyse haudoin ihoa viikkotolkulla vuoron perään kortisonilla ja bebanthenillä. Iho oli ihan kauheessa kunnossa verinahalla. Kun kaikki hoito tuntui vaan hunontavan tilannetta jatkoin ihonhoitoa ihan normaali pesu kosteutus rutiinilla ja lopulta kuukausien rumanaama ajan jälkeen iho parani itsekseen.

Seuraavalla kerralla vaivauduin tutkimaan netistä missä vika, kun ei se allergiaa ehkä olekaa... Tyhmä minä :D Aloin pesemään meikit kookosöljyllä, söin omenaviinietikkaa ja sinkkitabletteja, levitin iholle pari kertaa päivässä ohuelti sinkkivoidetta ja vaihdoin mineraalimeikkeihin. Ihottuma on näin hoidettuna parantunut jatkossakin viikosa-parissa ja uusiutuu harvemmin. Mitään varmaa tietoahan ei ole, mutta itse uskon sinkillä olevan suurin vaikutus omaan ihooni.

Kokeilemalla löytää oman avun, hellää hoitoa ja kaikki ärsykkeet jotka vaan mahdollista pois. Tänkin vaivan kanssa oppii olemaan ja vaikkei mekkiä suositella ollenkaan käytettäväksi, itselläni ainakaan mineraaleista ei aiheutunut minkäänlaista ärsytystä ja ihon sai hyvinkin siistin näköiseksi :)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #215 : 11.03.13 - klo:20:58 »
Olisikohan kellään ollut seuraavanlaista pulmaa salisyylihappoa sisältävän puhdistusaineen kanssa.   ;D

Ostin Acon Young Face -sarjan puhdistusvaahdon, joka sisältää salisyylihappoa. Uskalsin ottaa tämän kokeiluun, koska silmämeikin puhdistan pakostikin erillisellä tuotteella. Mieleeni ei kuitenkaan tullut meikittömät päivät, jolloin silmänympärysiholta pitäisi kuitenkin puhdistaa päivän ollut kosteusvoide pois. Mitä teillä olisi neuvoksi? Uskaltaako tuolla puhdistusvaahdolla putsata myös silmänympärysihon? Eihän puhdistusaine kauan ole kasvoilla, mutta tietysti aineista aina jotain iholle varmasti jää.  ???

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #216 : 11.03.13 - klo:22:46 »
^Tämä on vähän taas tällainen taviskysymys, mutta miksei meikittömän silmänympärysihon putsaamiseen riitä pelkkä vesi? Eihän niitä silmänympärysvoidetököttejä tule muutenkaan holvattua sille alueelle enempäänsä niin en oikein keksi miksi ne rasvat pitäisi pestä pois jollakin äkäisemmällä. ???

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 12.03.13 - klo:22:59 »
Jos minä en käytä meikkiä, niin pesen ihan koko kasvot Lactolinellä tai toisinaan Humektanilla sekä vedellä. Jos käytän meikkiä, niin puhistan silmämeikin öljyllä ja sitten lopuksi pesen Lactolinellä tai puhdistusgeelillä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #218 : 13.03.13 - klo:12:26 »
Olen vain ajatellut, ettei vesipesu riitä poistamaan kasvovoidetta. Pelkään, että ihoon hiljalleen kerrostuu jokin kosteusvoide kerrostuma.  ;D

Minunkin iho on kyllä niin rasvoittuva, etteivät voiteet varmaankaan pysy yhtä hyvin iholla. Varsinkaan silmänympärysiholla. Kaippa se vesipesu kuitenkin riittäisi. Eilen pesin kasvot tuolla mainitsemallani puhdistusvaahdolla ja nopeasti sitten lopussa huuhtelin silmänympäryksen vaahdon rippeillä. Tuota ennen olin vielä erikseen huuhdellut silmänympäryksen vedellä ja vielä ihan lopuksi käytin kasvovettä. Kai se iho puhdistui...  ::)  :D

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #219 : 14.03.13 - klo:13:31 »
Tietääkö kukaan yövoidetta joka olisi pakattu purkin sijasta pulloon tai tuubiin?

Olen nyt käytellyt kaapista loppuja pois, ja inhottaa kuinka se viimeinen kolmasosa purkin pohjalla on aina jotenkin vastenmielinen. En tiedä, jotenkin on aina sellainen tuntemus, että niiden viimeisten nokareiden tuoksu ja koostumus olisi jotenkin muuttunut. Tiedä sitten onko vain omaa vainoharhaa. Mutta sanotaanhan sitä, että purkeissa tuotteet pilaantuvat nopeammin ja että ravitsevat ainesosat haihtuvat.

Ihoni on pintakuiva sekaiho ja ikää on alle 30 v. Olisi ihanaa löytää joku tuote joka olisi pakattu hygienisemmin, mutta sääntö tuntuu olevan että yövoiteet purkeissa ja päivävoiteet pulloissa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #220 : 14.03.13 - klo:13:42 »
^No esimerkiksi Lumenen uudistunut Sensitive-sarja. Ilmatiiviit pumppupullot. Samoin Estelle & Thild-sarja (KICKSissä). Garnier? Herbina? tuubeja.
Itse en muita käytä kuin tuubeja/pumppupulloja, mutta ei tule nyt suoralta käsin kaikkia mieleen. . .
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 20.03.13 - klo:19:05 »
Kaipailisin mun kohta 13-vuotiaalle tytölle jotain kasvovesisuositusta. Jotain todella kevyttä, eikä mitään epämääräistä kemikaalishittiä, vaan mieluiten kasvispohjaista (luonnonmukaista?) tmv. Tyttö ei meikkaa ja pari mustapäätä on kasvoissa, pesee kasvot aamuin illoin vedellä ja jos iltaisin sen jälkeen pyyhkäisisi kasvovedellä kasvot, eikös se riittäis ihan hyvin? En todellakaan halua, etttä tyttö hoitaa ihoansa liikaa ja pilalle, kuten minä ja mun mielestä ei mitään turhia rasvojakaan tarvitse, koska ei puhdista, eikä meikkaa ihoansa.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 20.03.13 - klo:19:13 »
^ Tilaatteko IHerbistä? Thayersin kasvovesi on hellävaraista, kevyesti ruusun tuoksuista, kosteuttaa ja pehmentää mukavasti ja muutenkin raikastaa. Ehdottomasti paras kasvovesi mitä olen kokeillut.

Jos haluatte ihan kaupasta ostaa, niin itse olen kokenut myös Herbinan tuotteet hyviksi. Esim. aika Thayersin tapainen on  biohajoava ruusuvesi.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 20.03.13 - klo:19:23 »
^Voi kiitos kleio, mulla sattuu kaapissa olemaan just tuo Thayers, kun olen vanhoja käytellyt ensin itse pois, joten tuon voinkin sitten antaa tytölle testailuun :). Herbina kuulostaa kans hyvälle, noissahan taitaa ihan kohtuuhinnatkin olla, joten pistänpä korvan taakse muistiin!
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #224 : 21.03.13 - klo:14:03 »
^ Mulle ei sovi ollenkaan Thayersin kasvovesi tai muutkaan witch hazelia (mikä sen suomenkielinen nimi on?) sisältävät tuotteet, saavat ihon punoittamaan ja kuumottamaan. Kaikkihan eivät siihen reagoi, mutta kannattaa pitää mielessä.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR