Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 126861 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #225 : 23.03.13 - klo:17:59 »
Suunympärys ihottuma on vaivannut mua kanssa muutamaan otteeseen. Ensimmäisellä kerralla kun ei ollut aavistustakaan mistä on kyse haudoin ihoa viikkotolkulla vuoron perään kortisonilla ja bebanthenillä. Iho oli ihan kauheessa kunnossa verinahalla. Kun kaikki hoito tuntui vaan hunontavan tilannetta jatkoin ihonhoitoa ihan normaali pesu kosteutus rutiinilla ja lopulta kuukausien rumanaama ajan jälkeen iho parani itsekseen.

Seuraavalla kerralla vaivauduin tutkimaan netistä missä vika, kun ei se allergiaa ehkä olekaa... Tyhmä minä :D Aloin pesemään meikit kookosöljyllä, söin omenaviinietikkaa ja sinkkitabletteja, levitin iholle pari kertaa päivässä ohuelti sinkkivoidetta ja vaihdoin mineraalimeikkeihin. Ihottuma on näin hoidettuna parantunut jatkossakin viikosa-parissa ja uusiutuu harvemmin. Mitään varmaa tietoahan ei ole, mutta itse uskon sinkillä olevan suurin vaikutus omaan ihooni.

Kokeilemalla löytää oman avun, hellää hoitoa ja kaikki ärsykkeet jotka vaan mahdollista pois. Tänkin vaivan kanssa oppii olemaan ja vaikkei mekkiä suositella ollenkaan käytettäväksi, itselläni ainakaan mineraaleista ei aiheutunut minkäänlaista ärsytystä ja ihon sai hyvinkin siistin näköiseksi :)

Mä luin netistä että iho pitäisi pestä pari kertaa viikossa saippualla jos on suunympärysihottumaa. Mikä saippua mahtaisi olla hyvää tähän tarkoitukseen?

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 23.03.13 - klo:18:11 »
^ esim lactoline :p
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #227 : 26.03.13 - klo:12:28 »
Kertokaa joku kuivaöljyjä käyttänyt mitä teen väärin! Nyt pakkasilla iho on kuin paperia. Olen nyt käyttänyt loppuja kaapista pois, ja löysin jonkin aikaa sitten ostamani kuivaöljyn. Ekokaupan myyjä hehkutti tuotteen maasta taivaisiin. Olen levittänyt öljyä sekä kuivalle että kostealle iholle, mutta se ei tunnu kosteuttavan sitten millään! Se muodostaa ihon pinnalle öljyisen kalvon, mutta iho on tämän kalvon alla aivan yhtä karhea kuin ennenkin. Se ei tule yhtään sen pehmeämmäksi tai kosteammaksi. Tuote sisältää oliivi- ja arganöljyjä.

Onko kuivaöljyn käytössä jokin jippo, vai onko se vain täysin riittämätön tuote hyvin kuivalle iholle?

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #228 : 27.03.13 - klo:00:09 »
^Omien havaintojen mukaan nuo öljyt ovat riittämättömiä siinä vaiheessa, kun iho kaipaa enemmän kosteutusta. Eikä tarvitse välttämättä olla edes kauhean kuiva iho muuten, mutta se kosteuden puute jotenkin tekee ihosta sellaista karheahkoa ruttua, vaikka sitä holvaisi kuinka öljyillä.

Omalla iholla nuo alkavat toimimaan huomattavasti paremmin, jos alle laittaa ensin aloevera- tai Basan-geeliä ja sitten vasta öljyt. Joskus oikein kuivan ihon kanssa olen myös käyttänyt ihan menestykkäästi Humektania öljyjen alla, jossei ole ollut muutkaan käytettävissä sillä hetkellä.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #229 : 28.03.13 - klo:14:42 »
^Onkohan kyse sitten siitä, että kun ihon pinta on oikein kuiva, kosteutustuote tarvitsee emulgaattorin jotta kosteuttavat ainesosat vaikuttaisivat ihon läpi?
Täytynee siis koitella käyttää öljyä pois kosteusvoiteiden päällä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 28.03.13 - klo:17:08 »
^ öljy ei tietääkseni varsinaisesti kosteuta ihoa, vaan auttaa ihossa olevaa kosteutta pysymään ihossa. Jos iho on kosteusköyhä, niin se tarvitsee kosteutta (=vettä), minkä jälkeen öljyjen ihoa pehmentävät ominaisuudet toimii paremmin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 28.03.13 - klo:21:52 »
^ Onko sinulla suolisto tasapainossa? Kokeilemisen arvoinen juttu voisi olla Acidophilus-maitohappobakteerien syöminen ja nimenomaan maitotuotteiden kanssa yhdessä nautittuna (jos voit syödä niitä). Luin juuri tutkimuksesta, jossa todettiin Acidophiluksen voivan olla hyvinkin tehokas apu finnejä vastaan. Acidophilusta saa vahvoina kapseleina luontaistuotekaupoista. Suoliston kunto näkyy usein juuri iholla.  :)

Edit: maitoHAPPObakteerit ei siis maitobakteerit!  :D

Millä nimellä noita löytyy, tai siis miltä valmistajalta?

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 28.03.13 - klo:22:04 »
^ löytyy myös ihan peruskaupoista. Ite ostan aina Pirkan tai Rainbown. Niissä on monipuolisesti eri maitohappobakteereja (oisko viittä eri) ja prebiootteja. Ja ovat suht edullisia :) n. 6€/30klp.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 29.03.13 - klo:14:13 »
Eri maitohappobakteerivalmisteissa on suuriakin laatueroja, enkä itse oikein luota noihin halpoihin bulkkivalmisteisiin.
Monet halpismerkit ovat tehottomia, kun niissä bakteereita ei ole suojattu mahahapoilta. Acidophilus on se bakteeri, josta on saatu näyttöä finnien hoidossa, joten kannattaa ehkä hankkia nimenomaan vahva Acidophilus-valmiste. Mitään haittaakaan noista halvoista merkeistä tuskin on, mutta vanha totuus on, että jos haluaa halpaa ja hyvää, niin pitää ostaa kaksi eri tuotetta.   ;)  Biomed tekee korkealaatuisia valmisteita ja tässä linkki sivulle, jolta löytyy heidän valmisteestaan kahtakin eri vahvuutta:   https://www.hyvinvoinnin.fi/maitohappobakteerit
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 29.03.13 - klo:15:17 »
^Kiitos linkistä. Huh, ovat vaan melko kalliita  :-\ No, kaipa noita nyt voisi ainakin kokeilla.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 29.03.13 - klo:15:22 »
^^ Mistäs sen sitten tietää, mitkä valmisteet kestävät mahahappoja?

Mä olen syönyt ihan halpisvalmisteita, esim. Gefilusta tai Rainbowta, joista osa on kapselimuodossa ja osa tabletteina. Kapseleita kai yleensä väitetään paremmiksi, mutta kestääkö se kapselin kuorikaan niitä happoja sen paremmin? Paras keino varmaan on ottaa maitohappobakteerit tyhjään vatsaan, jolloin ne pääsevät suolistoon nopeammin.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 30.03.13 - klo:17:57 »
^ Pitää varmaan luottaa valmistajan ilmoitukseen.  :D Yleensä maitohappobakteerit kannattaa ottaa illalla ihan viimeiseksi.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 30.03.13 - klo:20:33 »
^Kyllä noi Pirkat on enteropäällystettyjä eli suojattu mahahapoilta :)
Ja Rainbowinkin tabletit on kaksoispäällystettyjä.
« Viimeksi muokattu: 30.03.13 - klo:20:37 kirjoittanut tipson »

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 01.04.13 - klo:18:03 »
^ Ok, kiitos tiedosta tipson.

^ Pitää varmaan luottaa valmistajan ilmoitukseen.  :D

En ehkä ihan tällaisen tiedon varassa lähtisi teilaamaan tiettyjä valmisteita ja suosittelemaan toisia. ;) Jokaisen valmistajan mielestä tietysti se oma tuote on paras mahdollinen, mutta jos markkinoinnissa lähdetään sille linjalle, että haukutaan muiden valmisteet, niin suhtautuisin hiukan varauksella tällaiseen firmaan.

Eikä se nyt tosiaan niin yksinkertaista ole, että kalliilla saisi automaattisesti parempaa kuin halvalla.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 01.04.13 - klo:19:46 »
En ole missään nähnyt testiä maitohappobakteerivalmisteiden tehosta, joten ainakin minun on pakko luottaa luontaistuotekauppiaiden sanaan valmistajien luotettavuudesta. En näe muutakaan vaihtoehtoa. :) En ole kenenkään valmistajan edustaja, enkä ole kuullut kenenkään valmistajan mollaavan toisten valmisteita. Puhuin vain omasta luottamuspulastani halpisvalmisteita kohtaan. Voin toki olla väärässä.