Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200715 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #240 : 01.04.13 - klo:19:57 »
Myös iHerbin kautta saa laadukkaita ja tehokkaita maitohappobakteereita, mutta sieltä tilaaminen ei tietenkään ole enää täysin vaivatonta  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 01.04.13 - klo:20:38 »
iHerbistä tilaaminen on sikäli ongelmallista, että maitohappobakteerit olisi hyvä säilyttää aina viileässä. Osa valmisteista kestää käsittääkseni toisia paremmin kuljetuksen aikana tapahtuvan lämpiämisen.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #242 : 01.04.13 - klo:20:47 »
Esim. Dr. Ohhiran Essential Formula on stabiili matkustuksenkestävä tuote, jota iHerb suosittelee kansainvälisille asiakkailleen  :)
Hintaa vain on paljon, mutta arviot sen verran kiittäviä (mm. aknen paranemisen suhteen), että tuohon investoisin ilomielin.

Lista iHerbin stabiileina mainostettavista bakteereista
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #243 : 01.04.13 - klo:20:56 »
Hyvä kun laitoit tuon listan esille.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #244 : 06.04.13 - klo:10:25 »
Jotkut saattavatkin muistaa mun puhuneen siitä perioraalidermatiitista, mikä mulla on. Sen takia en saisi käyttää mitään tukkivia rasvoja/öljyjä kasvoilla. Mitä mieltä ootte vauvaöljyn käytöstä kosteusvoiteen asemasta? Ne on halpoja ja kaiken lisäksi sisältävät vain vähän erilaisia aineita. Esim. Pirkan hoitoöljy sisältää vaan paraffinum liquidum:ia, eli parafiiniöljyä, ja isopropyl palmitate:a.
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #245 : 07.04.13 - klo:18:53 »
^Jotenkin olen käsittänyt, että tuo parafiiniöljy olisi kyllä hyvinkin tukkiva ainesosa? Tai yleensäkin, että nuo vauvaöljyt olisivat käytännössä vain lähinnä pelkkää mineraaliöljyä ellei sitten joihinkin poikkeuksiin ole joitakin hajusteita tai muita turhia täyteaineta laitettu. Jostakin kumman syystä nuo puhdasta mineraaliöljyä sisältävät vauvaöljyt tuppaavat silti monen iholle sopimaan. Muistan, että itse sain käyttää vaseliinia ihottumaan silloin kun minulla epäiltiin perioraalidermatiittia. Tärkeintä taisi olla, että tuotteet ovat hajusteettomia ja mahdollisimman yksinkertaisia.

Tosin itsellä tuo kyllä myöhemmin paljastui allergiaperäiseksi atooppiseksi ihottumaksi, joten sille iholle oli oikeastaan yksi ja sama mitä siihen lätki siihen asti kunnes sain ruokavalion muutoksilla ihon kuntoon. Ja se asiantuntemus terveyskeskuksissa ihoni suhteen oli muutenkin vähän sitä ja tätä. :P

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 07.04.13 - klo:19:34 »
^Tuosta mineraaliöljyjen tukkivuudesta olen lukenut juttuja sekä puolesta että vastaan. Nopealla nettiselailulla olen huomannut, että usein mineraaliöljyjen tukkivuudesta varoittavat kirjoitukset on joko lähtöisin luomukosmetiikan valmistajilta tms. tai internetistä tietonsa ammentaneilta tavallisilta kuluttajilta. Sen sijaan useissa kirjoituksissa, joissa viitataan eri tutkimuksiin (sellaisiin, joita on julkaistu esim. lääketieteellisissä julkaisuissa) sanotaan, ettei mineraaliöljyt tukkisi ihoa. Mikä sitten on totuus tukkivuudesta, niin siihen en ota kantaa, koska en ole perehtynyt asiaan riittävän hyvin.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #247 : 08.04.13 - klo:23:19 »
^Olenkin ihmetellyt tuota, että vaikka noita mineraaliöljyjä kovasti parjataan varsinkin luonnonkosmetiikassa ihoa tukkivaksi niin silti hyvin yksinkertaisella incillä olevat vauvaöljyt tuntuvat toimivan monen ihmisen iholla. ??? Ehkä siinä eri ainesosien tukkivuudessa on sitten lopulta kyse jostakin muustakin lisäksi?

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #248 : 10.04.13 - klo:15:40 »
Mä oon ainakin huomannut että mulla tukkii öljyt ylipäätäänsä. Oli sitten mineraaliöljy tai esim. manteliöljy. Tietysti en ole kaikkia mahdollisia kasvi ym. öljyjä testannut, mutta tähän asti kaikki, mitä olen kokeillut tukkineet. Turhaa kai niitä mineraaliöljyjä on vältellä jos ei tule mitään ja helpompaa ainakin kun ei tarvitse incejä kytätä.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #249 : 10.04.13 - klo:15:45 »
Mulla tukkii jojobaöljy, vaikka sitä pidetäänkään monesti akneihollekin sopivana. Mineraaliöljyä sisältävät kosteusvoiteet taas ovat yleensä ihan ok mun iholle. Kokeilemalla nämä asiat vain selviävät.  ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #250 : 11.04.13 - klo:15:21 »
Mullakin jojoba tukkii, kun taas monet keinotekoiset mineraaliöljyt ei lainkaan.
Ja kuten tosiaan tuossa jo todettiinkin, näiden "luonnon" kosmetiikkafirmojen väitteisiin kannattaa suhtautua kriittisesti.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 27.04.13 - klo:04:45 »
Mä en enää tiedä, mitä mä tekisin ihoni kanssa. Viimeisen puolen vuoden aikana siihen on alkanut tulla sellaisia ihonalaisia patteja. Näyttävät hyttysenpuremilta, mutta eivät kutise. Näitä näppylöitä tulee erityisesti t-alueelle ja poskiin. T-alue mulla on rasvainen, mutta posket kuitenkin ihan normaalit.

Jos näihin näppyihin laittaa finnintappoainetta, niin ne kehittyvät ihan kunnon puristettaviksi finneiksi, muuten pysyvät sellaisina rumina paiseina.

En ole muuttanut ihonhoitotaipumuksia, enkä oikeastaan tuotteitakaan. :( Mitä nämä on? (aikuisiän aknea???) Ja miten näistä pääsee eroon. Ikää mulla on siis 34-vuotta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 27.04.13 - klo:10:26 »
^kannattaa laittaa kaikki ihonhoitotuotteet, ja miksei hiustenhoitotuotteetkin, syyniin. Siltä varalta, jos niissä on ihoa tukkivia ainesosia... Kuulostaa joka tapauksessa samantyyppiseltä kuin mitä oma ihoni oli muutama vuosi sitten... ikää on 30v. Kosmetologin mukaan iho oli niin pintakuiva, ettei tali päässyt kunnolla pois, aiheuttaen isoja tukkeumia. Käyttöön hellävaraisemmin pesevät tuotteet, öljyjen välttely, säännöllinen hellävarainen kuorinta. Juo paljon vettä. Tässä jotain mitä tuli mieleen :)
1b M ii

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 27.04.13 - klo:13:34 »
Tärkeää ois saada toi t-alueen rasvoittuminen kuriin ja siihen yleensä parhaiten auttaa se että käyttää tosiaan mahdollisimman hellävaraisia putsareita, kosteuttavaa kasvovetta halutessaan ja kosteuttavaa voidetta. Iho rasvoittuu siksikin, jos se on liian kuiva. Itse oon kokenu ihan Erisanin tuotteet hyvinä ja tulehdusten välttämiseski syön säännöllisesti probiootteja ja prebiootteja sekä eri vitamiineja, omegaa.. ja toivon että niistä ois jotain apua :) toisaalta iho on kyllä ihan ok kunnossa näillä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Lateysha

• Haiven
  • *
« Vastaus #254 : 28.04.13 - klo:11:11 »
Heippa!
Olen uusi täällä juurikasvussa ja kaipaisin hieman vinkkejä ihonhoidossa.
Eli mulla on rasvoittuva iho, johon tulee jonkin verran epäpuhtauksia t-alueelle, kerran kuussa hieman reilummin.  ::) Nyt on vaan tuntunut nuo finnit jumittuneen tuohon leuan alueelle.
Olen kokeillut kaikenmaailman puhdistusaineita ja voiteita selektiivisistä markettituotteisiin, mutta ihon kunto pysyy aina samana.. Lisäksi apteekin akne-voiteet on kokeiltu. Aluksi ne auttaa todella hyvin, mutta viikon parin jälkeen finnit pompsahtavat uudestaan esille. Nyt tilasin iHerbistä African Black Soapin ja Palmer'sin Skin Success, Acne Medication Cleanserin (olen huomannut, että salisyylihappo tekee iholleni hyvää). Nyt tarvitsen vinkkejä kasvovoiteisiin. Haluaisin, että se olisi mahdollisimman kevyt ja nopeasti imeytyvä. Olen miettinyt Erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta ja Humektania, kumpi olisi kevyempää ja sopisi meikin alle? Myös muita edullisia suosituksia otetaan vastaan. :) En halua käyttää mitään silikonisia tuotteita. Olen kokeillut myös geelejä, esimerkiksi Basan geeliä ja Aloe Vera, mutta ne oli jo vähän liian kiristäviä, vaikkei itselläni ole yhtään kuiva/herkkä iho.

Kesällä en käytä yövoiteita, koska ihoni ei yksinkertaisesti sitä tarvitse, mutta talvea varten olen miettinyt esim Pirkan tai Rainbown lastenvoidetta. Itselläni on siis opiskelijabudjetti käytössä, heh..