Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200204 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #255 : 28.04.13 - klo:13:07 »
^ Minä olen tykännyt Erisanista, ja tällä hetkellä käytän Neutrogenan visibly clear-sarjan kosteusvoidetta (oil free moisturizer), jossa on salisyylihappoa. Sisältää silikoniakin, mutta mun iho ei ole siitä mennyt tukkoon, vaikka normaalisti tukkeumia ja mustapäitä tulee tosi herkästi. On tosi kevyt ja imeytyy hyvin mun rasvoittuvalle mutta pintakuivalle sekaiholle. Sisältää valitettavasti parabeeneja, joten en osta lisää kun tuo loppuu, koska pyrin siirtymään lumukosmetiikkaan tai ainakin puhtaampaan, jos ei löydy tomivaa luomuvaihtoehtoa. Iherbissä oli muuten jotain Neurogenen luonnollisempaa sarjaa myynnissä, enkä ole itse ehtinyt sen tarkemmin tutkia mitä siellä on tarjolla, mutta ostan heti jos sieltä löytyisi parempi vastine tuolle tavalliselle visibly clear -voiteelle, toimii sen verran hyvin!
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 29.04.13 - klo:08:17 »
Mä en enää tiedä, mitä mä tekisin ihoni kanssa. Viimeisen puolen vuoden aikana siihen on alkanut tulla sellaisia ihonalaisia patteja. Näyttävät hyttysenpuremilta, mutta eivät kutise. Näitä näppylöitä tulee erityisesti t-alueelle ja poskiin. T-alue mulla on rasvainen, mutta posket kuitenkin ihan normaalit.

Jos näihin näppyihin laittaa finnintappoainetta, niin ne kehittyvät ihan kunnon puristettaviksi finneiksi, muuten pysyvät sellaisina rumina paiseina.

En ole muuttanut ihonhoitotaipumuksia, enkä oikeastaan tuotteitakaan. :( Mitä nämä on? (aikuisiän aknea???) Ja miten näistä pääsee eroon. Ikää mulla on siis 34-vuotta.

Onko sinulla elämäntavoissa jotain isompia muutoksia? Ruokavaliossa? Enemmän stressiä kuin aikaisemmin? Joku uusi lääkitys/ehkäisy tms.? Lisää liikuntaa / vähemmän liikuntaa?

Tuollainen ihomuutos voi viitata myös hormonitasapainon muutokseen - ja saattaa olla, että se menee itsestään ohi kun tilanne tasapainottuu. Tai sitten kehoa pitää auttaa tasapainottumaan uudelleen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Lateysha

• Haiven
  • *
« Vastaus #257 : 29.04.13 - klo:10:02 »
Mä haluisin välttää tuotteita joissa on silikonia. En ole varma aiheuttaako ne mulle tukkeumia, mutta haluan vain varmistaa.  :D Olen myös miettinyt iHerbistä Derma E, Refining Vitamin A Oil-Free Geliä, se olisi ainakin halpa ja pullo iso. Olen mielestäni lukenut, että se sopii myös nuorelle ja rasvoittuvalle iholle.

Olisko kellään mitään vinkkejä leuan todella kipeisiin isoihin patteihin? Sattuu hirveästi, hyvä että pystyn hymyilemään (ei kyllä tämmöisen naaman kanssa edes hymyilytä).. Luultavasti hormoni-finnejä. Saako niitä mitenkään kuriin, vai kuuluuko ne vain tähän naiseuteen?  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #258 : 29.04.13 - klo:10:14 »
Kyllä ne useimmiten saadaan kuriin jollakin, mieleen tulee BHA tai AHA. Kipeät paukamat viittaavat kystiseen akneen (kokemusta on), ja se on todella ikävä vaiva, koska tulehtumat ovat syvällä ihossa. Jos saisit esim. Paula's Choicen näytteitä kokeiluun, voisit testata jo ensiapua..
www.paulaschoice.com

Jos asut eteläisessä Suomessa, Helsingissä on Paulan tuotteita myynnissä Love It-myymälässä.
https://www.loveit.fi/brandit/paula-s-choice.html
« Viimeksi muokattu: 29.04.13 - klo:10:15 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 29.04.13 - klo:10:19 »
^ Onko tuo liike enää Katajanokalla? Aiemmin keväällä etsin tietoa tuosta liikkeestä ja kaikki haut veivät Riihimäelle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 29.04.13 - klo:10:23 »
En asu Hesassa, joten en tiedä, mitä tapahtunut.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lateysha

• Haiven
  • *
« Vastaus #261 : 29.04.13 - klo:12:57 »
Olen aikaisemmin kokeillut Derma E:n AHA-happokuorintaa ja erilaisia salisyylihappo-tuotteita (salisyylihappohan on sama kuin BHA vai mitä?). Derma E oli yhtä tyhjän kanssa. 20% Salisyylihappo toimi aluksi, mutta musta tuntuu, että mun iho "tottuu" aina tosi nopeasti joihinkin tuotteisiin ja ei toimi enää muutaman viikon kuluttua. Kokeilin myös mm. aspiriinista tehtyä kuorintaa/naamiota, eikä sekään toiminut. Onkohan nuo Paula's Choicen tuotteet sitten paljon toimivampia, kuin nämä? :)

Toisaalta olen tottunut tällaiseen ihoon, mutta toisaalta olisi kiva saada kirkas ja tasainen iho kerrankin.  :( Kaikkea on kokeiltu.. Erilaisia vitamiineja ja ruokavaliota. Onkohan ongelma, että yritän liikaa? Olen nyt yrittänyt pitää ihonhoitoani mahdollisimman yksinkertaisena, ennen käytin kaiken maailman naamioita ja kuorintoja ja ne eivät kyllä tilannetta ainakaan parantaneet.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 29.04.13 - klo:13:30 »
Vaikea tietää, toimisiko Paulan tuotteet juuri sinulla, mutta moni on saanut niistä apua. BHA:n ja AHA:n kohdalla tärkeää on oikea Ph-arvo, ja se on niissä kohdillaan. Mukana ei myöskään ole mitään alkoholi-tai muita ylimääräisiä ärsykkeitä.

1b F/M ii

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #263 : 29.04.13 - klo:17:54 »
^ Onko tuo liike enää Katajanokalla? Aiemmin keväällä etsin tietoa tuosta liikkeestä ja kaikki haut veivät Riihimäelle.

Kyselin tästä joku aika sitten sivujen lomakkeen kautta, ja tuli vastaus, että ovat tosiaan muuttaneet paikkakunnalta ja keskittäneet myynnin verkkokauppoihin.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #264 : 02.05.13 - klo:00:43 »
Taas olisi tällainen hieman yleisluontoinen kysymys kesää ajatellen. Eli miten säärien ja vaikka käsivarsienkin ihoa voisi mahdollisimman helpolla tavalla hieman ehostaa. Olisin kiinnostunut tietämään, miten voisin saada vaaleista jaloistani kesälläkin vähän laitetumman näköiset.  ::)  ;D

Itseruskettavaa en haluaisi käyttää, koska koen sen turhan työläänä ylläpitää. Kuiva ja atooppinen iho/ihottuma taustalla ei ole myöskään kovin ihanteellinen itseruskettavan käytölle. Joskus minulla on ollut jokin hohtokosteusvoide ja sellainen minulla nytkin on tullut vain mieleen itseruskettavan lisäksi. Hankalaksihan tästä tekee vielä sen, että tämän ehostusvoiteen alle pitäisi tietysti levittää myös aurinkovoide eikä lopputulos saisi olla lähmäinen voidekerros. Eikä voide tietenkään saisi tahrata vaatteita.

Tällaisista tuotteista en ole valmis maksamaan paljoakaan, koska eipä mikään voide jalkojani täydellisiksi tee. Olisi vain mukava testailla jotain marketeista löytyvää tuotetta ja saada vaaleammillekin jaloille hieman edes säihkettä (haha). Ehkä shortsitkin tuntuisivat tällöin mukavemmilta käyttää.  ;D

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 04.05.13 - klo:08:28 »
Eli miten säärien ja vaikka käsivarsienkin ihoa voisi mahdollisimman helpolla tavalla hieman ehostaa.

Mä olen käyttänyt sellaista tuotetta kuin Almay Bare it all Legs. Tuo taitaa olla ikävä kyllä lopetettu tuote, sillä en ole löytänyt sitä pitkään aikaan mistään netistä (juuri nyt en ole etsinyt sitä). Tuote on tosi kätevä ohut "meikkivoide" säärille, tein usein niin, että sekoitin sitä pieneen tilkkaan kosteusvoidetta ja levitin sitten sääriin.

Toinen vastaava tuote on Sally Hansenin Airbrush, sitä on ainakin eBayssa saatavilla eikä hintakaan ole mikään mahdoton.

Mulla on vielä sellainen tuote jemmassa kuin Fake Bake Bronzy Babe. Sekin on vastaava ihon sävyä parantava voide, tässä on kyllä aika paljon glitteriä mukana.

Ikävä kyllä mä en tiedä mitä tuotteita Suomesta saa, mutta jos netistä tilaaminen onnistuu niin tässä on pari vaihtoehtoa :)

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #266 : 06.05.13 - klo:20:20 »
Olen täällä moneen kertaan kiukutellut noista lähes paisemaisista finneistä, jotka viime syksynä hyökkäsi kaulalleni ja nousi siitä leukalinjaa pitkin osittain poskille. Nyt tuosta toiselta poskelta pitkään vaivannut rykelmä on alkanut hellittää, mutta uutena ilmiönä mun iho kesii siinä ympärillä  0_0 Mulla ei ole koskaan ennen iho tehnyt niin, ei edes auringossa polttaessa.

Mitä miun kannattaisi sille nyt tehdä? Kuoria jollain?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 15.05.13 - klo:21:37 »
Mikä olisi tehokas voide kovettuneille kantapäille?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 15.05.13 - klo:22:15 »
ACOn kantapäästikki on mahtavaa tavaraa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 15.05.13 - klo:23:17 »
Googlailin tuota ja vaikuttaa kyllä hyvältä. Samoin se Acon purkissa oleva jalkavoide oli saanut paljon kehuja. Nyt harmittaa kun menin päivällä hätäpäissäni ostamaan Schollin voiteen kovettuneille kantapäille. Miksi siinä muuten lukee ettei sovi diabeetikoille? No käyttelen tuon nyt pois ja sitten ostan varmaankin noi Acon tuotteet. Onko se CCS jalkavoide mielestänne hyvää?