Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200954 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #270 : 15.05.13 - klo:23:44 »
Pitääpä itsekin kokeilla tuota ACO:n voidetta ja puikkoa. Schollin tuotteita olen käyttänyt useamman kerran, ongelma vain on siinä, että niillä on varmaan 5 hieman erilaista voidetta kovettuneille kantapäille. Viime vuonna ostin yhden tuubin, käytin 2 viikkoa ja jalat oli kyllä niin pehmoiset! En vain muista mikä se niistä voiteista oli ja nyt ostamani taisi olla väärää, koska sillä ei ole sama vaikutus :/ Se parempi Schollin voide kirjaimellisesti sulatti mun ällöt kovettumat ja parannuksen saattoi nähdä jo muutaman päivän käytön jälkeen.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #271 : 16.05.13 - klo:11:13 »
Nyt harmittaa kun menin päivällä hätäpäissäni ostamaan Schollin voiteen kovettuneille kantapäille. Miksi siinä muuten lukee ettei sovi diabeetikoille?

Varmaankin siksi että diabeetikoilla on usein heikentynyt verenkierto raajoissa, joten vahingoittunut iho ei parane yhtä nopeasti kuin normaalisti ja haavat ym. vauriot voivat tulehtua. Tuo huono verenkierto aiheuttaa myös tuntoaistin heikkenemistä ja silloin ei välttämättä edes heti huomaa jos iho on rikki.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 17.05.13 - klo:21:24 »
Löysin mielenkiintoisen artikkelin, jossa käsitellään aknea ja ruokavaliota.
http://www.terveydenjuuri.fi/?page_id=344

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 19.05.13 - klo:23:14 »
^ Aika ylimieliseen sävyyn kirjoitettu juttu. Joissain kohdissa perustelut olivat ilmeisesti ihan liian epäcooleja käytettäväksi.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #274 : 20.05.13 - klo:12:32 »
Aika epätieteellistä tosiaan. Tuossahan periaatteessa suositeltiin karppausta, tai ainakin pitkälti sen tyyppistä ruokavaliota, joka on nyt the trendi, mitä syömiseen tulee. Odotan mielenkiinnolla, mitä ns. asiantuntijat keksivät tämän jälkeen. Aina muutaman vuoden välein tulee aina joku "uusi" ruokattrendi, joka mukamas parantaa kaikki vaivat aknesta liikavarpaisiin, ja siihen sitten hurahtavat ne, jotka ovat hurahtaakseen. On tuossa karppaamisessa kyllä tosi hyviäkin pointteja, kuten se, että vältetään nopeita hiilareita ja prosessoitua, teollista ruokaa. Ei kokeilusta varmaan mitään haittaakaan ole.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #275 : 20.05.13 - klo:12:39 »
Sinänsä hyviä ruokavalio-ohjeita, nimenomaan aitojen makujen ja raaka-aineiden suosittelu, keinotuotteiden sijaan. Mutta valitettavasti aina ravinto yksin ei riitä, vaan ulkoistakin hoitoa tarvitaan...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 20.05.13 - klo:23:25 »
Minulle jäi epäselväksi ketkä tuota sivua ylläpitää. Löysin pikaisella etsimisellä vain seuraavat tiedot:
"Terveydenjuuri.fi-verkkopalvelun tavoitteena on jakaa puolueetonta tietoa ravitsemuksesta, kehittää suomalaisten ruokatietoutta ja parantaa luomu- ja lähiruoan saatavuutta." ja
"Info

Terveydenjuuri.fi-verkkopalvelun tavoitteena on jakaa puolueetonta tietoa ravitsemuksesta, kehittää suomalaisten ruokatietoutta ja parantaa luomu- ja lähiruoan saatavuutta. Tarkoitus on tehdä Terveydenjuuresta iso yhteinen juttu, joka edistää monipuolisesti kansamme hyvinvointia.

Sivusto pyörii talkoovoimilla. Jos haluat osallistua jollain tavalla toimintaan, niin otathan yhteyttä.

toimitus@terveydenjuuri.fi"

Siis millä kompetenssilla tätä puolueetonta tietoa ravitseuksesta jaetaan ja kehitetään suomalaisten ruokatietoutta? Jaetaanko tuolla tutkittua tietoa vai internetissä leviäviä uskomuksia? Muutama ihan mielenkiintoiselta vaikuttava artikkeli tuolta sivustolta löytyi. Pitää lukaista ne joskus paremmalla ajalla.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 31.05.13 - klo:08:46 »
Tuleeko kenellekkään kesää myöten pieniä punaisia tai värittömiä näppylöitä leuan alle ja korvan taakse? Tämä on nyt toinen kesä, kun niitä on alkanut pukkaamaan enkä ymmärrä mistä se voi johtua! ??? Pesen kuitenkin kaulan päivittäin enkä edes laita siihen meikkiä. Olen myös miettinyt auringonvalon vaikutusta yhdessä e-pillereiden kanssa, mutta tuntuu kaukaan haetulta. Ihoni on tyypillinen pintakuiva sekaiho ja kasvoissa on jonkin verran mustapäitä ja harvoin finnejä. Nämä korvan takaa kaulalle jatkuvat näpyt ovat todella ärsyttäviä ja tekevät epäsiistin olon. Ne ei kuitenkaan kutia ja ovat aika harmittomia, jos sulkee ulkonäöllisen haitan pois.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 31.05.13 - klo:22:14 »
^ Voisko olla allergiaa? Lähteekö ne näppylät nopeasti pois vai vaivaako ne pitkänkin aikaa?

Edit: Allerginen ihottuma/näppylät ei aina edes kutise tai oireile muuten kuin sillä silmin nähtävällä oireilulla. Mulla saattaa esim. töissä tulla yhtäkkiä (yleensä oikea käsi) tulla ihan täyteen ranteesta kyynerpäähän pientä näppylää ja ihottumaa. Ei kutise ja tuon huomaa yleensä siinä vaiheessa kun käsi on jo niin ällön näköinen että tekee mieli hakea pitkähihaista paitaa.  ;D Joku ristikkäisallergiareaktio tmv. kyseessä mun tapauksessani.

« Viimeksi muokattu: 31.05.13 - klo:22:16 kirjoittanut wilma »

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 01.06.13 - klo:01:48 »
^^ Voisikohan nuo olla ihan ns. hikinäppyjä? Mulle ainakin tulee kesäisin hiusrajaan ja korvien taakse sellaisia pieniä näppyjä, joiden aiheuttajaksi en ole keksinyt mitään muuta kuin hikoilun. Kesäisin tulee kuitenkin hikoiltua niin paljon, että vaikka peseytyykin päivittäin, niin se ei tunnu riittävän.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 17.06.13 - klo:17:29 »
Onko olemassa jotain silmänympärysvoidetta joka auttaisi tummiin silmänalusiin? Ei siis mitään peiteainetta tai muuta meikkiä, vaan jotain ihonhoitotuotetta haluaisin kokeilla tummiin silmänalusiini.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 18.06.13 - klo:20:14 »
^ Itse en ainakaan ole löytänyt vielä silmänympärysvoidetta, joka olisi vaikuttanut millään tavalla tummuuteen. Itselläni se johtuu kyllä lähinnä siitä, että tummat silmänaluset ovat ja pysyy, ihan perintönä saatu ominaisuus, joten ei auta kuin peiteaine. En sitten tiedä miten pelkkään väsymystummuuteen tms. silmänympärysvoiteet vaikuttavat. Tuntuu, että tuo "vaalentava" ominaisuuskin on lähinnä valoa heijastavat pigmentit voiteessa, ei siis varsinaisesti poista tummuutta, vaan valaisee silmänalusia.

En nyt tiennyt minne muuallekaan tästä kirjoittaisin, mutta jos nyt vaikka tähän samaan syssyyn. Ostin tänään Olayn Regenerist Wrinkle Relaxing Complex -voiteen, lähinnä tämän videon takia: http://www.youtube.com/watch?v=JrhxQmkmZUg Vihaan yli kaiken silmänympärysalueella olevia harakanvarpaita, ne aiheuttavat päänvaivaa etenkin tummien silmänalusien peitossa, sillä joko valitsen tummat silmänaluset tai peiteaineen juonteissa, argh. (Joo, ja ikää on tosiaan vasta 23. Kiitos geenit.) Olen siis kuumeisesti yrittänyt etsiä tuotetta, joka auttaisi edes hieman noihin juonteisiin, mutta ei esim. säännöllinen silmänympärysvoiteen käyttökään ole vaikuttanut millään tavalla. Näin sitten sattumalta tuon videon ja halusin kokeilla tuota itsekin. Äsken levitin voidetta kasvoille, kaulalle ja varovaisesti silmänympärysalueelle, ja kyllä, se toimi. Lähinnä pääsin aika hyvin eroon enimmistä harakanvarpaista ja kasvot näyttävät muutenkin oikein hyvältä. Heräsi vain kysymys, kuinkahan tuo tuote toimii? Kosteuttaako se pidemmän päälle ollenkaan vai perustuuko teho täysin juonteet täyttäviin silikoneihin tms.? Itse kun en hirveästi inci-listoja osaa lukea, niin olisin kiitollinen, jos joku osaisi avata tätä mysteeristä tehoa. Mikään tuote ei kyllä ole aikaisemmin saanut aikaan näin merkittävää eroa, vaikka olen käyttänyt ties mitä anti-wrinkle silmänympärysvoiteita ja silikoni-pohjustusta ennen meikkiä. Vau! Mutta eihän tämä voi olla niin hyvää, ettei tästä nyt löytyisi vielä jotain huonoakin.

Onko muuten kellään kokemusta retinol a:sta? (Liekkö täällä on jossain keskustelua tästä...) Tilasin purnukan kyseistä mömmöä iherbista ja odottelisin sitä tulevaksi lähipäivinä. Pelottaa, että menen lantraamaan sillä liikaa alkuun ja iho alkaa kuoriutua pahemmankin näköisesti, mutta no, katsotaan. Pelottaa muutenkin laittaa kasvoille jotain noin vahvaa tuotetta, mutta olen lukenut retinolista niin paljon hyvää, että pakko kokeilla!

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 18.06.13 - klo:20:57 »
^ Miten vahvaa retinolivoidetta tilasit? Minulla on sekä TxSystemsin Afirm 3x - voidetta että Philosophyn Help Me- voidetta. Philosophyn tuote on miedompaa, mutta en löydä mistään tietoa sen retinolipitoisuudesta. Sitä pystyn käyttämään joka ilta ilman ihon kuivumista. Ihon väri on selvästi muuttunut tasaisemmaksi ja iho näyttää paremmalta kuin ennen. 3x -voide on todella vahvaa (retinolia 0,6%), enkä voi käyttää sitä kuin n. kerran viikossa, muuten se kuivattaa voimakkaasti. Ihoni on melko rasvainen.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 19.06.13 - klo:10:00 »
^ Itseasiassa se onkin vähän asia, joka mietityttää, kun en tiedä ;D. Ostin tätä: http://www.iherb.com/Skin-By-Ann-Webb-Super-Retinol-Slow-Release-Retinol-Cream-1-fl-oz/47740
Pitänee vain aloitella todella varovasti ja katsoa miten käy.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 19.06.13 - klo:11:05 »
Hei, saako tänne tulla kyselemään vinkkejä? Mä en oikein tiedä mitä tämän ihoni kanssa tekisin. Mulla on rasvoittuva, mutta pintakuiva iho. Leuasta löytyy mustapäitä ja tukkeutumia pitkin naamaa. Mitään isompia näppyjä ei ole, mutta iho on epätasainen. Mulla on myös usein punaisia läiskiä ihossa, jotka kutisee pahasti. Haluaisin vaan saada ihon parempaan kuntoon, mutta en tiedä miten  ???

Ruokavalion pitäisi olla kunnossa, sillä syön melko terveellisesti.