Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200858 kertaa)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #285 : 19.06.13 - klo:18:52 »
^ Pintakuivuus voi viitata hyvien rasvahappojen puutteeseen. Pintakuiva iho tukkeutuu helposti. Minullakin oli aiemmin pintakuiva iho ja sain sen kuntoon kalaöljyn ja helokkiöljyn syömisellä. Tyrniöljy teki vielä oman tehtävänsä.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 30.06.13 - klo:11:42 »
Kyllä se vanheneminen alkaa hyvistä elintavoista ja hyvästä ihonhoidosta huolimatta näkyä. Silmäkulman rypyt ja huolirypyt ovat tulleet jäädäkseen. Onko olemassa jotain ihonhoitotuotteita, joilla saisi ikääntymisen merkkejä vähennettyä ja hidastettua. Aurinkosuojaa olen käyttänyt jo pitemmän aikaa, mutta pitäisi kai käyttää jotain muutakin, mutta mitä? Saa suositella niin apteekki kuin markettituotteitakin, kunhan eivät maksa aivan älyttömästi ja sopivat herkälle iholle. 35 euroa ihonhoitotuotteesta on jo mielestäni aika paljon. Voi muuten suositella ravintolisääkin (Suomesta saatavia), jos niistä on apua.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #287 : 30.06.13 - klo:13:49 »
Silmäkulmien harakanvarpaisiin ja otsan kurtisteluryppyihin auttaa tasan yksi aine, ja se on Botox.
Minä käyn! Ja taas eilen sain kuulla, miten näytän ikäistäni 10 vuotta nuoremmalta...  :ts

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 30.06.13 - klo:13:54 »
^Ja ne hoidot eivät varmaan ole mitään ilmaisia. Ehkä vanhenen suosiolla ilman botoxia  :-\.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #289 : 30.06.13 - klo:14:23 »
Mä olen huomannut, että joskus sellainen hienoinen ryttyisyys menee kuivuuden piikkiin. Itsekään en ihan teini-iässä ole enää, ja ehkä se näkyy parhaiten esim otsassa ja silmäkulmissa. Mutta joskus tohon auttaa tosi tuhti kosteutus. Ihan siis joku tosi rasvapitoinen voide vaikkapa yöksi kasvoille. Joskus etenkin talvella, kun iho pääsee kuivumaan oikein kunnolla niin jotenkin ne juonteetkin korostuvat. Mä olen käyttänyt esim apteekista Bellavitan yövoidetta tuohon. Se on ihan ällörasvaista kamaa, ja ei tosiaan hetkessä imeydy. Mutta kun antaa sen yön yli vaikuttaa, niin se auttaa sellaiseen pintakuivuuteen.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 30.06.13 - klo:14:49 »
^Tuossa näytti olevan mineraaliöljyä  :(. Jospa se päivävoide ajaisi saman asian.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #291 : 30.06.13 - klo:18:04 »
Juu, on sitä toki muitakin vaihtoehtoja kun mainitsemani Bellavita :D Se päivävoide ei ole läheskään noin rasvainen. Mutta pointti oli se, että olen itse vaan huomannut, että tosi tuhti voide saattaa auttaa siihen kun naama joskus pääsee sellaiseksi ihmeelliseksi silkkipaperimaisen ryttyiseksi kuivuessaan.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 30.06.13 - klo:20:50 »
Mulla on Bellavitan päiväversio varastossa (hävittää punoituksen vahauksen jälkeen) ja kyllä sekin suht paksua on. Kannattaa kysyä näytteitä apteekista. Samanlainen paksuus on myös esim. Pirkan lastenvoiteessa, jota itse käytän sy-iholle ja joka sitten siitä superhyper halvasta päästä  ;)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 30.06.13 - klo:20:56 »
^Minulla on on ollut tuota Bellavita-päivävoidetta aikaisemmin ja olen tykännyt siitä, joten täytyy kai hankkia sitä lisää, kun seuraavan kerran menen keskustaan. Pirkka lastenvoiteen jämät löytyi repusta, joten sitä täytyy testata. Kiitos neuvoista  :).

Edit. Laitoin eilen pesun jälkeen kookosöljyä iholle ja myöhemmin vielä Pirkka lastenvoidetta ja näytetuubista Avenen Ystheal+ voidetta. Silmäkulman rypyt taisivat näyttää vähän matalammilta tänä aamuna. Olisipa hyvä, että kosteutus auttaisi tähän.
« Viimeksi muokattu: 01.07.13 - klo:11:11 kirjoittanut Marie Corelli »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 05.07.13 - klo:19:56 »
Mikä olisi hyvä mutta hellävarainen kynsilakanpoistoaine? Tällä hetkellä mulla on vihreä Dependin kynsilakanpoistoaine. Onko se teidän mielestä tehokas? Välillä tuntuu että lakkoja saa hangata aika kauankin ennen kuin lähtevät. Mutta taitaa olla aika hellävarainen, tai näin ainakin muistelisin?

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 07.07.13 - klo:17:13 »
Haluaisin ostaa jotain Puhas Loodus -sarjasta, kun käyn Tallinnassa. Olisiko suosituksia kolmekymppiselle rasvaiselle iholle? Saa ehdottaa muiltakin merkeiltä, joita myydään siellä, mutta ei Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 07.07.13 - klo:17:34 kirjoittanut Margot »

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #296 : 09.07.13 - klo:10:52 »
Mikä olisi hyvä mutta hellävarainen kynsilakanpoistoaine? Tällä hetkellä mulla on vihreä Dependin kynsilakanpoistoaine. Onko se teidän mielestä tehokas? Välillä tuntuu että lakkoja saa hangata aika kauankin ennen kuin lähtevät. Mutta taitaa olla aika hellävarainen, tai näin ainakin muistelisin?

Dependin vihreä on ehdottomasti hellävaraisin mitä olen löytänyt. Kynsilakkojen putsaaminen sillä toki kestää selkeästi kauemmin kuin monella muulla lakanpoistoaineella, mutta se taitaa tulla kääntöpuolena sen hellävaraisuuden kanssa. Näppärin tolla on poistaa kun painaa vanulappua hetken kynttä vasten ja antaa aineen vaikuttaa rauhasa ja liuottaa lakkaa ja vasta sen jälkeen rupeaa hinkkaamaan.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #297 : 18.07.13 - klo:23:43 »
Mä olen tässä nyt vääntänyt ja kääntänyt että millainen iho mulla oikeastaan loppujen lopuksi on. En searchilla löytänyt (tai osannut etsiä oikein) sellaista "Ihotyypit - back to basics" -henkistä postausta missä väännettäisiin rautalangasta ihotyyppien määritelmät ja niiden oikeaoppinen hoito. Vai onkohan tämäkin vähän koulukunnasta riippuva juttu? Tietty yksilöitä me ollaan kaikki, eli onkohan edes yleistä ohjeistusta mahdollista löytää.

Esimerkiksi nyt oma ihoni: se on 30+, kosmetologin mukaan ei-ohut (eli paksu?), epäpuhtauksia/finnejä/mustapäitä kertyy, kiristelee ääääärimmäisen harvoin, ilmeisesti rasvainen koska rypyistä minun ei kuulema tarvitse huolehtia vielä vuosiin (tämäkin kosmetologin sanomana siis). Pintakuivuudesta minulla ei ole hajuakaan onko ihoni sellainen.

Tuntuu että mitä enemmän asiaa yrittää tutkia, sitä enemmän menee sekaisin. Mitkä kaikki aineet ovat oikeasti tarpeellisia? Markkinavoimat jyllää hurjina ja sen tuotteen minkä yksi kehuu, toinen haukkuu. Hämmentävää.

"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 19.07.13 - klo:20:37 »
Haluaisin ostaa jotain Puhas Loodus -sarjasta, kun käyn Tallinnassa. Olisiko suosituksia kolmekymppiselle rasvaiselle iholle? Saa ehdottaa muiltakin merkeiltä, joita myydään siellä, mutta ei Suomessa.
Vähän myöhässä,  mutta mä oon ainakin tykänny Ingli Pai-sarjasta, jota saa ainakin Kaubamajasta.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 23.07.13 - klo:11:32 »
^ Ei tullut ollenkaan myöhässä, reissu on vasta edessä! Kiitos vinkistä. :)