Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200010 kertaa)

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #30 : 07.06.12 - klo:13:14 »
Itselle tuo vauvaöljy on sopinut, eikä ole tuntunut tukkivalta. Jättänyt lähinnä kevyen ja kosteutetun tunteen. Voisin tietenkin kokeilla kookos- tai oliiviöljyä tähän naamaan, jos niillä saisi rankaistua tuota talittumista  :)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 09.06.12 - klo:09:59 »
Putsarina on Nivean refreshing wash gel, voiteena joko lumenen sensitive touch rauhoittava päivävoide tai avenen diroseal. Meikkiä käytän aika harvoin, kerran kuukauteen jos sitäkään, meikkivoiteena silloin lumene double stay.

Geeliputsarit saattavat kuivattaa ihoa hiukan liikaa ja tuo Avenen Diroseal sisältää neljäntenä ainesosana mineraaliöljyä, joka itselleni aiheuttaa tukkeumia. Lumenen voiteen inciä en löytänyt.

Suosittelen, että huomioisit miten ihosi reagoi eri tuotteisiin, tutki incit ja tee omat johtopäätelmät. Täällä on monia ketjuja joista voit löytää vinkkejä, voisit lukaista ainakin nämä:
Väärä ihonhoito
Öljyt ihon/kauneudenhoidossa
Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 14.06.12 - klo:22:24 »
Minä täällä taas hei. Nyt luulen että luotettava kumppani on löytynyt Humektanista, sillä se minimoi hyvin kiltisti finnejä ja hiukan tasaa ihon punoitusta (mutta sitä on edelleen). Kuitenkin tuntuu, ettei tuo Humektan kosteuta riittävästi. Vetelen sitä naamaan yleensä vähintään kahdesti päivässä, ja silti lastut lentää naamasta! :o Inhottaa! Ihoni on oikeasti pehmeän tuntuinen kasvoista ainoastaan pesun ja Humektanin laittamisen jälkeen, kun voide on imeytynyt. Kurjaa, että ihoni tuntuu koppuraiselta ja epätasaiselta. :( Kuorin ihoa 1-2 kertaa viikkossa, mutta se ei tee radikaalia eroa. Uskaltaako kuoria enempää? Ihoni on herkkä, pintakuiva, sekaiho, osittain jopa rasvoittuva. Jos tulee iso finni, siitä tulee aina verinen rupi, jonka paranteleminen on kamala duuni.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #33 : 14.06.12 - klo:23:09 »
^ Minulla on myös hilseilyä, joskin omassa tapauksessani ongelma on ihan itse aiheutettu (isotretinoiinivoide). Minulla kuorimisen lisääminen ei oikein auttanut ongelmaan, vaan piti siirtyä Humektanista kosteuttavampaan voiteeseen. Itselläni on käytössä tällä hetkellä Rainbow Sensitive Kosteuttava kasvovoide, joka hillitsee tuota hilseilyä aika hyvin, mutta on kyllä aika rasvaista. Ei kuitenkaan ole mielestäni lisännyt epäpuhtauksia, ja kestän mieluummin ihon kiiltelyä kuin tuota karseaa naaman lohkeiluefektiä.

Humektaniin voisi tietysti myös lisätä jotain öljyä (näistä itselläni ei ole juurikaan kokemusta). Ja jos ei ole jo käytössä, niin hellävaraisempaan puhdistusaineeseen siirtyminen voisi auttaa myös.

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #34 : 30.06.12 - klo:19:14 »
Mulla on raskausaikana todella herkistynyt, meikeinpä atooppinen iho. Sama toistui ensimmäisessä raskaudessa ja silloinkaan en oikein löytänyt apua ongelmaan. Normaalisti mulla on normaali sekaiho joka talvisin kuitenkin kuivuu ja herkistyy helposti. Talvisin olenkin löytänyt avun ongelmaan helokkiöljykapseleista mutta kun niitä ei voi nyt raskausaikana syödä. Olen nyt ensihätään kokeillut la roche posayn toleriane voidetta ja se on auttanut jonkin verran mutta ei tarpeeksi. Paikoitellen kasvojen ihossa on kirveleviä punaisia kohtia ja niihin ei tuo voide auta. Olisiko jollain vinkkejä jostain voiteesta, paikallishoitotuotteesta punaisille laikuille tai esim. öljystä jioka voisi auttaa ongelmassa?

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 03.07.12 - klo:12:03 »
Jelppaisko ihan Bepanthen? Mulla oli yksi harvinainen (mulla ei normaalisti noita ole) rutikuiva, kirvelevä punainen laikku jossain posken tienoilla, ja Bepanthen sai sen katoamaan vuorokaudessa. Kai Bepanthenia voi käyttää normisti raskausaikanakin?
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 03.07.12 - klo:15:17 »
^^
Pirkan lastenvoide on tosi rauhoittava ja hoitava voide. Joskus kuiva iho ei oikein hyödy öljyistä kun eivät imeydy korppukerroksen läpi ja silloin Pirkka yleensä pelastaa, sillä se on paksuhkoa mutta tosi kosteuttavaa. Lushilta löytyy myös Celestial joka sopii herkälle iholle ja on öljyisämpi. Noiden avulla olen saanut ärtynyttä ihoa rauhoitettua hyvin ja kuuluvat vakikalustoon  :) Molemmat ovat myös mielestäni edullisia, sillä kalliimpi Celestialkin kestää itselläni ainkin puoli vuotta käytössä.

Voiteiden keveyttä voi myös "säädellä", jos ne levittää ensin kostealle iholle. Silloin voidetta menee yleensä vähemmän ja voi sitten tarpeen mukaan lisätä niin ei tule kauheaa rasvakerrosta kerralla.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #37 : 04.07.12 - klo:11:43 »
^^^Minä liputan edelleen Locobasen repair -voidetta. Se on kylläkin tosi paksua ainetta, mutta kuivalle iholle ehdottoman hyvä tuote.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #38 : 07.07.12 - klo:17:54 »
Onko silareilla mitään eroa, kuinka hyvin suojaavat ihoa? Mulle tulee todella herkästi vaikka millaista tukkeumaa ja finniä ja kipeää paukaumaa jos naamaan koskee jollain likasella tavaralla/kädellä. Mietin, että josko jostain supersilarisesta voiteesta voisi olla jotain hyötyä, kun duunissa epähuomiossa tulee liiankin usein koskettua naamaan niillä paskasilla hanskoilla.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 08.07.12 - klo:13:06 »
^
Vesiliukoiset varmaan kestää huonommin, mutta mä oon ainakin huomannut että iho pärjää paremmin niiden kanssa, koska ne on helpompi poistaa. Luulen, että silikonituotteet tukkivat mun ihoa just sen takia, että niitä on joskus vaikeampi poistaa iholta. Siinä ei tunnu auttavan kaksoispuhdistukset tai muutkaan kikat. Mulle tulee myös kosketuksesta heti näppyjä, jos esim. mies vaikka silittelee jostain tietystä kohtaa kasvoja oli kädet kuinka puhtaat tahansa. Ärsyttävää, mutta minkäs teet...  :-[

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #40 : 08.07.12 - klo:13:12 »
^Kiitos vastauksesta! :) Mulle ei muutenkaan sovi ihon peseminen ollenkaan, rupee nassu kukkimaan siitäkin, joten varmempia olisi varmaankin juuri noi vesiliukoiset. Mä oon tässä ihan huvikseni tuumaillut, kehtaisikohan laittaa jotain liukkaria naamaan. ;D Siinäpähän saisi kunnolla kokeiltua, onko niistä silareista apua toisin kuin jossain kosteusvoiteessa saattaa muutkin ainesosat vaikuttaa.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 14.07.12 - klo:17:03 »
Kasvojen iho on tässä kevään mittaan jotenkin "paksuuntunut", koko naama on täynnä sellaista pienenpientä röpelöä, ajoittaista pintakuivuutta ja punaista läikkää. T-alue puskee rasvaa hullun lailla. Nenässä ja sen vieressä laajentuneet ihohuokoset ja mustapäitä, molemmilla ohimoilla jatkuvasti isoa, punaista, kipeää näppyä/finniä (näihin on auttanut vähän se, että laitan kookosöljyä iltaisin). Vaatii hirmuista efforttia saada meikkipohja levittymään edes jotenkin nätisti.

Kaikki ihonhoitotuotteet ovat menneet jo kertaalleen vaihtoon, ilman mitään tuloksia. Tällä hetkellä käytän kasvomeikin puhdistukseen lähinnä pelkkää kookosöljyä. Mitä hittoa tälle voi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 14.07.12 - klo:17:09 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #42 : 20.07.12 - klo:18:26 »
Ihan mieletöntä, löysinkin ei-vesiliukoisista silikoneista sen pelastuksen, mitä olen hartaasti toivonut ja etsinyt! O:) Pesemättömyys ja silareila läträilly oli siis tälle nassulle se vastaus, näppyily on viimeinkin loppunut.

..mutta, osaako joku suositella jotain mahdollisimman silarista (mieluiten paljon ei-vesiliukoisia) voidetta? Kaikki käy, ei tarvitse olla kasvovoide, kunhan ei sisällä mitään epämääräistä silikonien lisäksi. :P

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 20.07.12 - klo:19:02 »
^La Roche Posayn Cicaplast. Suojaa ihoa, reilusti silikoneja ja toimii myös meikinpohjustajana. Eikä ole edes kamalan kallista.

Inci: AQUA / WATER, GLYCERIN, CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, DIMETHICONE, C30-45 ALKYL DIMETHICONE, SODIUM CITRATE, PEG/PPG-18/18 DIMETHICONE, PANTHENOL, ZINC GLUCONATE, MADECASSOSIDE, DIMETHICONOL, MANGANESE GLUCONATE, SODIUM HYALURONATE, DISODIUM EDTA, COPPER GLUCONATE, CITRIC ACID, POLYSORBATE 20, SODIUM BENZOATE

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #44 : 20.07.12 - klo:19:06 »
^Tuhannet kiitokset! :-* Kuullostaa todella hyvältä, ja vielä niin helposti saatavilla. Huomenna ostoksille! :ts