Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200850 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #315 : 03.08.13 - klo:14:06 »
Ihmettelen siis sitä, miksi ihon kunnon pahenemisen pitäisi olla luonnonmukaiseen kosmetiikkaan siirryttäessä hyvä asia, kun muussa kosmetiikassa vastaava tilanne on huono asia.

Nimenomaan  ;) Tämä on aivan absurdi ajatus, ihan kuin luonnonmukaisuus on 'oikeutus' ihon kunnon huononemiselle.
Toki esim. kuorinnoissa (AHA ja BHA) esiintyy asiaankuuluvaa ärtymystä, punotusta ja hilseilyä, mutta jos ne oireet äityvät liiaksi, sekin on merkki överiksi menosta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #316 : 06.08.13 - klo:19:29 »
Lumenehan nykyään printtaa pulloihinsa mainoksen 98% luonnollisista ainesosista (tms), koska tuotteissa on niin paljon vettä  ;) Oikeastaan joissain luonnonkosmetiikkasarjoissa, kuten Hauschkassa, saisi oikeastaan olla varoitus koska tuotteet ovat niin vahvasti hajustettuja ja sisältävät muutenkin kaikenlaisia allergisoivia ainesosia...  ::)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #317 : 06.08.13 - klo:20:10 »
Oikeastaan joissain luonnonkosmetiikkasarjoissa, kuten Hauschkassa, saisi oikeastaan olla varoitus koska tuotteet ovat niin vahvasti hajustettuja ja sisältävät muutenkin kaikenlaisia allergisoivia ainesosia...  ::)

Kuluttaja saa yleensä haukut vääränlaisesta ihostaan ja liiasta herkkydestään ;) Tuotteissahan ei koskaan ole vikaa, vaan aina käyttäjässä, jos luonnonkosmetiikasta kyse... Tällaisia juttuja olen nähnyt paljon, mm. erään netissä kirjoittelevan luonnonkosmetiikkasarjojen puolesta lobbaavan kosmetologin postauksissa..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #318 : 10.08.13 - klo:18:59 »
Minustakin tuo ihon kunnon paheneminen kertoo enemmän sopimattomasta tuotteesta. Mielestäni mihinkään ihonhoitotuotteeseen ei periaatteessa pitäisi kuulua ihon kunnon pahenemista luonnonkosmetiikkaa tai ei. Ja sellaisia taika-aineita, jotka "puhdistaisivat" ihoa tai "liuottaisivat" öljyjä tai kuona-aineita iholta ei ole olemassakaan. Mikään kosmetiikka kun ei edes saa imeytyä ihon pintaa syvemmälle. Itse koen luonnonkosmetiikan sikäli ongelmallisena että saattaa sisältää ihan yhtä paljon kaikkia hajusteita, kasviöljyjä ym. herkistäviä, ärsyttäviä aineita kuin muukin kosmetiikka mutta silti paasataan siitä kuinka ne ovat iholle paljon parempi vaihtoehto kuin normikosmetiikka.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 10.08.13 - klo:20:02 »
Mielenkiintoista keskustelua syntynyt tuosta minun ihmettelystä. Minunkin mielestäni ihon kunnon huononeminen on ennemmin merkki tuotteen sopimattomuudesta, kuin ihon "paranemisesta" tai "puhdistumisesta" tai mitä termiä tilanteesta luomu-kosmetiikkaan siirryttäessä käytetäänkään. Olen tainnut törmännyt samaan luonnonkosmetikan puolesta lobbaavaan kosmetologiin, kuin NarnianQueenkin.  ;)

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 13.08.13 - klo:05:52 »
Naama ei tykännyt sitten lainkaan risiiniöljy-manteli ocm pesuista. Nyt naamaa koristaa useampi kipeä finni, uujea. Noh, en ole vielä luovuttanut, luin lisää eri öljyistä ja päädyin hamppuöljyyn. Täällä mm hyvää juttua aiheesta: http://practicalbohemianbeauty.blogspot.fi/2012/05/hemp-oil-and-oil-cleansing-method.html
Katsotaan miten nyt käy.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 13.08.13 - klo:13:57 »
^Harmi juttu  :-\ Ootko muuten kokeillut suolasaippuaa? Esim. Saara Sarvaksen blogissa oli siitä joskus juttua.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 13.08.13 - klo:17:56 »
^^
Mun iho on tykännyt myös auringonkukkaöljyä sisältävistä puhdistusmaidoista. Ei ole mitenkaan erityisesti ihmeparantanut ihon kuntoa, mutta ei aiheuta finnejä ja yleensä hellävaraisia ja muutenkin herkälle iholle sopivia. Etenkin talviaikaan puhdistusmaidon tms öljyisemmän putsarin käyttö on hedoton kun iho kuivuu pinnalta, vaikka rasvoittuva ja finneihin taipuva onkin. Pelkistä öljypesuista tulee mullekin yleensä finnejä, poikkeuksena oliivi ja avokadoöljy. Auringonkukkaöljyä sisältäviä puhdistusmaitoja löytyy useimmiten luonnonkosmetiikkamerkeiltä, etenkin ranskalaisilta sellaisilta. Ensimmäisenä tulee tietenkin mieleen vanha vakkari eli Cattierin Caresse d'Herboriste.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 15.08.13 - klo:07:12 »
Help! Mulla on ilmeisesti nykyään todella herkkä iho. Olen nyt noin viikon verran pessyt kasvoni Madaran vaahtoputsarilla ja tänä aamuna leuassa oli kutisevaa röpelöä, ihan kuin olisi mikroskooppisen pieniä vesikelloja. Leukaan on myös tullut vähän tukkeumanäppyjä joista tulee puristaessa talia, mutta ne voivat johtua myös stressistä. Tämä Madaran putsari on ainoa uusi tuote moneen kuukauteen (paitsi Dermosilin Hyal-X kasvoseerumi mutta sitä en ole käyttänyt kuin satunnaisesti muutaman kerran enkä käyttänyt sitä eilen illalla). Mulla on aiemmin tullut samankaltaista kutisevaa rupikonnaefektiä Avalon Organicsin C-vitamiiniputsarista, ja mun avautuminen vanhan incin kera (uusittu näköjään sitten sen jälkeen) löytyy täältä. Tuolloin syypäänä epäilen olleen laventeli, koska olen saanut allergisia oireita myös eräästä laventelia sisältävästä jalkavoiteesta joka lähti roskiin hyvin pian ekan käyttökerran jälkeen ja jalkoja sai huuhtoa kylmässä suihkussa että sain kuumotuksen ja kutinan laskemaan. Tuossa Madaran putsarissa ei kuitenkaan ole laventelia, mutta mietin voisiko alkoholi tehdä tuon? Tuosta laventelia sisältävästä putsarista rupikonna tuli tosiaan koko naamaan ja jo parin käyttökerran jälkeen, mutta Madaraa olen ehtinyt käyttää useamman kerran (pesen kasvot aamuin illoin).

Muina tuotteina olen käyttänyt Lactolinen pesunestettä (aiemmin Rainbow Sensitive geeliputsaria), Lumene C+ päivävoidetta (ei sisällä laventelia kuten moni muu c-vitskuvoide), Bootzista ostettua yövoidetta ja muutenkin aina Rainbown kasvovettä (normaalia tai Sensitiveä) ja satunnaisesti Sensitive kosteusvoidetta (käytössä miehelläni). Ainiin ja joku cellagen seerumi iherbistä, mutta sekin on kestänyt jo pitkään, sitä ennen käytin hyaluronihapposeerumia johon palaan takaisin kun tuo nykyinen loppuu.
Nyt pesin kasvot Lactolinen pesunesteellä ja laitoin Rainbown sensitive kasvovoidetta meikin alle (Lumenen meikkipuuteri käytössä), helpotti hieman tuota kutinaa.

Harmittaa, kun mä olen aika pihi (käytän lähinnä halpiksia, niitä voi sitten ostaa useampia ;D) ja nyt kun panostin vähän kalliimpaan ja ekompaan tuotteeseen niin kävi näin. Mulla on vielä jemmassa Madaran syväkosteuttava voide ja kasvovesi, kun tilasin nämä settinä. Uskaltaakohan niitäkään käyttää... :-[ Tuosta voiteesta mulla on näytekin olemassa mutta se ei paljoa auta jos iho alkaa reagoimaan vasta viikon käytön jälkeen.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #324 : 15.08.13 - klo:17:01 »
^
Vaahtoputsarit tuppaavat aiankin mulla kuivattaman ihon pintaa inhottavasti. Yleensä kun iho kuivuu niin alkaa nimenomaan kutiamaan jne. Toinen vaihtoehto on allerginen reaktio. Madaran tuotteet ovat ainakin mulle liian hajustettuja ja jotain allergisoivaa niissä taisi muutenkin olla kun iho joskus kutisi käytön jälkeen. Harmi sinällään, koska syväkosteuttavissa oli koostumukseltaan hyviä vaihtoehtoja talvikäyttöön. Onneksi Madaralta saa helposti näytteitä eivätkä rahat menneet kankkulan kaivoon kuten yleensä  ::)

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #325 : 16.08.13 - klo:20:40 »
Tarvitsenko yövoidetta?
Ällövaroitus!!
Ihoni on finninen ja aamulla aina herätessäni otsalla on semmoinen kunnon rasvakerros, joka lähtee pois ihan vedellä pesemällä. Olisiko kuitenkin tarpeellista käyttää yövoidetta?
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 16.08.13 - klo:20:51 »
^Et tarvitse välttämättä erillistä yövoidetta. Jos olet nuori eikä ihosi ole puhdistamisen jälkeen kuiva tms. et välttämättä tarvitse öisin mitään voidetta.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #327 : 16.08.13 - klo:21:18 »
^Et tarvitse välttämättä erillistä yövoidetta. Jos olet nuori eikä ihosi ole puhdistamisen jälkeen kuiva tms. et välttämättä tarvitse öisin mitään voidetta.

Jee, laiska ihonhoitaja riemuitsee ja kiittää :) Olen nuori ja iho ei ole ainakaan kamalan kuiva pesun jälkeen.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 22.08.13 - klo:11:45 »
No nyt räjähti naama sellaiseksi, että olen ihan lähellä ihotautilääkärille marssimista.. Noh, öljyt unohdettu ja suolasaippua ostettu. Blääh, vetää kyllä ihan itkuiseksi tämä pärstä.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 22.08.13 - klo:12:01 »
Mun naama parani entiselleen kun olen nyt pessyt aamuin illoin Lactolinen pesunesteellä ja rasvannut Rainbow Sensitive kasvovoiteella, Lumenen päivävoiteella tai Jasonin aloeveravoiteella. :-* Taidan pysyttäytyä näissä nyt toistaiseksi, tosin iltaputsariksi taidan ottaa käyttöön Avonin 3-in-1 maitomaisen putsarin mutta tuo on ennestään tuttu tuote. Arveluttaa kyllä uskallanko edes kokeilla Madaran voidetta ja kasvovettä (niissäkin on tuota alkoholia joka oli mun mielestä ainoa reilusti poikkeava asia incissä verrattuna aiemmin käyttämiini tuotteisiin) vai laitanko suoraan myyntiin korkkaamattomina. :-\