Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200218 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #345 : 07.09.13 - klo:19:53 »
^
Mulla iho teki iän myötä samanlaisen tempun. Otsa oli aiemmin normaali/kuiva, mutta muuttui yht äkkiä todella helposti rasvoittuvaksi ja sellaisena on pysynyt. kai se on joku ikäjuttu  ??? Otsassa on myös nyt enemmän pieniä epäpuhtauksia ja joskus tulee vähän isompia finnejä ja ihonalaisia paukamia, jotka onneksi kuitenkin häviävät omia aikojaan. Aiemmin otsa oli juuri se paikka mihin niitä finnejä ei koskaan tullut  ;D

Mitään hoitokeinoa en ole keksinyt muuta kuin ihon kunnon tarkkailu eli tarvitseeko illalla kosteusvoidetta vai ei. Kesäisin menee ilman hoitoa, tänä kesänä tosin hoidin LRP:n vesisuihkeella, mutta nyt syksymmällä on alkanut kaipaamaan kosteutusta myös iltaisin. Lumenen uusi heleyttävä c-vitamiini yövoide on sopivan kevyt, mutta samalla kosteuttava joten levitän sitä otsalle. Myös ainoa voide tähän asti, joka ei tee ihosta yön aikana tosi öljyistä. Tuntuu vähän hassulta omistaa iso voidepurkki pelkästään otsan ihoa varten, mutta kun kasvot on muuten normaali/kuivaa ihoa niin ei siihen voi samaa voidetta levittää. Muuten otsa muistuttaa aamulla öljylauttaa  :P  Salisyylihapolla en ole huomannut olevan mitään vaikutusta ihon öljyisyyteen, lähinnä vain sillä mitä tuotteita käyttää ettei iho mene pahemmaksi tai pääse kuivumaan pinnalta. Rakeettomat kuorinnat on olleet myös hyviä eli ne joissa on jotain happoa apuna. Ei mitenkään vaikuta öljyisyyten, mutta hyviä kuorintatuotteita.

Toinen must on kiillonpostopaperit ja nimenomaan ne muovimaiset, millaisia nuo Clean&Clearin paperitkin taitaa olla. Itse olen tilannut yleensä aasialaisilta merkeiltä sasasta, mutta en ole niissä huomannut suuria eroja laadussa. Tärkeintä kuitenkin on että ne eivät ole paperisia tai puuteroituja.
« Viimeksi muokattu: 07.09.13 - klo:19:57 kirjoittanut Lalla »

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #346 : 10.09.13 - klo:15:31 »
^ ELF:iltä löytyy myös hyviä kiillonpoistopapereita, ja hintaan £1,50 per 50 kpl. Ei tuu elämästä mitään, jos ei oo näitä ihan aina käsilaukussa  :D

http://eyeslipsface.co.uk/en/restofworld/accessories/professional-shine-eraser/invt/1706

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 10.09.13 - klo:20:44 »
Mä en tykännyt noista ELF:n kiillonpoistopapereista, elleivät sitten ole muuttuneet parin vuoden takaisesta. Musta tuntu, että pala vessapaperia ajoi asian yhtä hyvin/huonosti. Toivon, että Clean & Clearin paperit toimivat paremmin: imevät rasvan tehokkaasti, mutteivat suttaa meikkiä.

Täytyy ehkä harkita myös mineraalimeikkipohjan vaihtamista toiseen merkkiin, jos noista kiillonpoistopapereista ei ole apua.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #348 : 11.09.13 - klo:08:27 »
Ems, ajattele positiivisesti,  rasvainen iho on eduksi taistossa ryppyjä vastaan. :D

Ehkä kannattaa kokeilla rasvaisempia ihonhoitotuotteita? Mun rasvaisen ihon pitää kurissa ainoastaan öljyillä lotraaminen ulkoisesti ja sisäisesti.
Mulla on paljon mustapäitä, t-alue kiiltää mutta muuten iho saattaa kiristää ja punoittaa.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #349 : 14.09.13 - klo:18:26 »
Osaako joku fiksumpi sanoa että onko tuon aspiriinin käyttö ihon kuorimisessa jotenkin haitallista tms varsinkin jatkuvasti käytettynä? Olen nyt vähän aikaa käyttänyt parisen kertaa viikossa niin että sekoitan yhteen tablettiin vain tipan vettä ja hieron kasvoille ja kaulalle. Olen tykännyt kivan sileästä lopputuloksesta.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #350 : 16.09.13 - klo:21:03 »
Liityn samaan joukkoon ihotyypin muutoksen kokeneiden kanssa!

Ikä varmaan tekee tehtävänsä mutta ennen pintakuiva iho on yhtäkkiä tosi helposti rasvoittuva. Etenkin otsa on ongelmallinen, se on aivan lähmäinen yön jälkeen ja meikki pysyy pari tuntia hyvänä kunnes alkaa "hävitä" rasvoittumisen vuoksi. Huokoset on laajentuneet aivan kuvottavan suuriksi ja ennen huokosiani ei ole erottunut ollenkaan!

En oikein tiedä millaisia tuotteita tähän tilanteeseen pitäisi käyttää. Pitäisikö yrittää nujertaa rasvaisuutta jollain tujuilla kuivattavilla tuotteilla vai pitäisikö tuohon rasvalähmään sulloa vaan lisää kosteutusta?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 18.09.13 - klo:17:39 »
^
Voiskohan noita näppyjä tulla pintakuivuudesta? Itse ainakin olen huomannut, että jos sy-ihoa ei kunnolla kosteuta niin sinne miliumeja saattaa putkahtaa aika nopsaan. Kannattaa kokeilla erilaisia kosteusvoiteita, etenkin sellaisia kevyitä joissa on rasvaa mukana. Löytyy esim. Lumenen c-vitamiini yövoide ja Madaralta useampaa erilaista koostumusta. Madaralta on hyvä käydä hakemassa näytteitä, koska voiteita on niin monta erilaista etät pääsee vähän jyvälle siitä, mitä iho kaipaa.

Mulla ainakin ihan selkeästi iho kaipaa eri voitene eir kohdille: otsalle kevyempi, poskille menee normivoide ja sy-iholle + leuan alueelle reilumpi tai useampi kerros samaa voidetta. Sinänsä hassu juttu, sillä leuka on osittain hieman rasvoittuva ja epäpuhtauksiin taipuvainen.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #352 : 18.09.13 - klo:20:19 »
Mullakin vähän samantyyppinen iho eli tosi pintakuiva ja joistakin kohdista hilseilevä, ja toisaalta aika rasvainen. Itsellä geelimäiset voiteet toimivat parhaiten. Ajoittain saatan laittaa jotain paksumpaa kuivimpiin kohtiin. Viimepäivinä olen laittanut kun iho ollut pintakuivimmillaan Bellavitan päivävoidetta geelin päälle. Se on aika jankkia mutta ei ole liian tuhtia ollut. Myös Pirkan ja Rainbown lasten perusravat ovat toimineet tässä hommassa. Nyt niitä en olekaan käyttänyt aikoihin. Kerrostaminen on ainakin itsellä toiminut aika kivasti. Kannattaa kokeilla.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 10.10.13 - klo:12:03 »
Minun iho on räjähtänyt. Minulle on yhtäkkiä tullut paha akne. Se alkoi rintakehästä, levisi siitä kaulaan ja kasvoihin. Iho on järjettömän rasvainen, tukossa, täynnä tulehtuneita finnejä ja märkäpäitä. Mitään muutosta en ole tehnyt kasvojenhoitotuotteisiin. Ainot muutokset mitä keksin ovat päiväkotiharjoittelu ja kaksi antibioottikuuria. Syön Cypretyl:iä (Diane Novan rinnakkaisvalmiste) akneen. Olen syönyt tätä jo yli puolivuotta ja se päihitti aikaisemmin aknen. Kunnes se tuli nyt takaisin. Voiko tämä nyt johtua vaan noista antibiooteista  ???
« Viimeksi muokattu: 10.10.13 - klo:12:05 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #354 : 10.10.13 - klo:20:10 »
^ Suolistosi ja ihosi kunnolla voi hyvinkin olla yhteys. Aiheesta on vanha sanontakin, joka menee suurin piirtein näin: "Se mikä on suolistossa vialla, kukkii iholla."   :) Söitkö maitohappobakteereita ab-kuurien jälkeen? Jos et, niin sinuna söisin niitä nyt kunnon kuurin.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 11.10.13 - klo:05:38 »
^En syönyt. Pitääpä uveta popsimaan, kun kaapistakin löytyy  :) Tein eilen askorbiinikuorinnan ja se tuntui rauhoittavan naaman ihoa paljon.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 11.10.13 - klo:08:33 »
Mulla pintakuivuus pysyy poissa, kun olen käyttänyt Lumenen uutta ravitsevaa tehohoitoa joka yö. Iho voi tosi hyvin ja on tasainen ja pehmeä :).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 22.10.13 - klo:14:57 »
Mikä ylipäänsä voisi auttaa kun puhutaan kunnon kuivuudesta eikä vain pinnallisesta sellaisesta? Tulisiko mun kiinnittää enemmän huomiota ruokavalioon ja esimerkiksi erityisesti rasvojen saantiin?

Ehdottomasti ruokavalion rasvat kuntoon niin iho tykkää! Esimerkiksi rasvainen kala säännöllisesti syötynä ja/tai kalaöljy päivittäin ravintolisänä auttaa ihon kuivuuteen monilla, myös itselläni. Kun ravinnosta saa tarpeeksi rasvoja, en ole tarvinnut tehokkaita kosteusvoiteita edes talvisin (ja vaikka meidän huoneilman kosteus  talvisin on n. 20%). Ohut kosteuttava voide kasvoille on riittänyt (Erisan), mutta muuta kehoa en ole joutunut enää rasvaamaan. Aiempina vuosina meni kiloittain (kyllä, kiloittain) apteekin rasvoja vuodessa, mutta kalaa söin enintään kerran kuussa enkä käyttänyt ravintolisää. Nyt kun edellinen purkki kalaöljyä loppui muutama viikko sitten niin en ole saanut aikaiseksi ostettua uutta, koska ennen käyttämäni valmiste lopetettiin, niin ihoa kiristää kyllä epämukavasti ja iho sekä päänahka hilseilee ja on tulehtunut osittain  :-X
Lisäksi silmät on kuivat ja ärtyneet ja nenän limakalvoihin sattuu hengittäminen kun ne on niin kuivat. Olen kyllä syönyt pähkinöitä päivittäin ja öljyjä, mutta niillä ei vaan ole niin suurta vaikutusta mun ihoon. Kalan rasvahapot on kuitenkin niin omaa luokkaansa ihonkin kannalta. Pitäisi ottaa kyllä itseä niskasta jo kiinni sen ravintolisän hankkimisen kanssa..
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 22.10.13 - klo:21:38 »
Hei!

Osaisiko joku suositella talveksi kosteuttajaa kasvoille, joiden iho on parhaimmillaan, kun siihen lätkii mahdollisimman vähän mitään meikkejä tai ihonhoitotuotteita? Ihoni siis tukkeutuu ja menee jotenkin samean väriseksi monen tuotteen seurauksena. Toistaiseksi käytän kasvoilleni vain mintusta ja vihreästä teestä tehtyä kasvovettä. Mikäli siis naama kaipaa kohta rasvausta, niin kannattaisiko minun lähteä kokeilemaan kosteusvoidetta vai kenties jotain öljyä? Etukäteisahdistaa jo kasvojen potentiaalinen tukkeutuminen  >:(

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 22.10.13 - klo:22:27 »
^Hmm, ehkä jotain kevyesti kuorivaa ja suhteellisen yksinkertaista kosteusvoidetta? Miten olisi HTH Universal Cream? Käytä niukasti. Mainiot kosteutustehot ja tuo karbamidin+maitohapon kuoriva vaikutus voisivat olla ihotyypillesi hyvä yhdistelmä.

Samaa ehdottaisin kokeilemaan myös todella kuivalle iholle - tuon ruokapuolen pohdinnan lisäksi. Samoin tosi kuivaihoisen kannattaa miettiä, onko asunnossa talvella lämmitysaikaan ilmankosteus ihan liian alhainen. Ilmankostutin voi auttaa. Kannattaa testata kuivaamalla muutamana yönä pyykkejä makuuhuoneessa - jos iho-oireet vähänkään helpottavat, niin ilmankosteutta olisi hyvä vähän nostaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.