Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200208 kertaa)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #360 : 26.10.13 - klo:17:47 »
Osaisiko joku suositella talveksi kosteuttajaa kasvoille, joiden iho on parhaimmillaan, kun siihen lätkii mahdollisimman vähän mitään meikkejä tai ihonhoitotuotteita?
Tylsin ehdotus ikinä, mutta vaseliini yökäyttöön. Se ei kosteuta yksinään, mutta kevyesti kosteusvoiteen päälle levitettynä estää veden haihtumista ja ihon kuivumista.
Sources or didn't happen.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #361 : 31.10.13 - klo:09:33 »
Vinkkejä ongelmalliselle kasvojen iholle?  Oma ihoni on herkkä, mutta tukkeutumia kasvoilla on myös. Nyt iho on jostain ottanut nokkiinsa ja on punoittava ja hilseilevä poskilta ja otsalta.  Xylidermiä ostin eilen ja olen sitä jo lätkinyt. Tuntuu ainakin rauhoittavan ihoa. Huomasin, että niinkin jankki voide kuin Bellavita jää vaan kiristäväksi kalvoksi ihon pinnalle. Tuotesuosituksia kenelläkään? Mieluiten hajusteeton voide.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #362 : 31.10.13 - klo:12:58 »
^ Saako taas ehdottaa vaseliinia? :D

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #363 : 31.10.13 - klo:17:25 »
Voi hitsiläinen että meinaa taas mennä hermo ihon suhteen. Suurin syy ihon huonolle kunnolle on varmasti tämä oikean ehkäisyn hakeminen, jokin aika sitten lopetin e-pillereiden syönnin, sitten aloitin taas ja nyt sitten on vaihdettu laastariin. Pillereiden aikaan naama alkoi kukkimaan ihan urakalla ja toivon että nyt laastariin siirtymisen jälkeen alkaisi ihokin rauhoittua.

Otsa ja posket hilseilee kuivuuttaan vaikka kuinka rasvaa ja samaan aikaan otsa ja nenä ravoittuvat. Epäpuhtauksia löytyy, nenästä mustapäitä ja sellaista röpelöä ohimoilta. Suun alueelle ja otsaan tulee kipeitä finnejä joiden parantuminen kestää pitkään. Lisäksi vielä nenänpielet punoittaa muutenkin iho on punalaikukas. Kasvovoiteena olen nyt käyttänyt vain humektania, kun tuntuu ettei edes uskalla kokeilla mitään.

Tuotesuosituksia otetaan vastaan jos joku tähän jotain keksii ;D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 02.11.13 - klo:13:48 »
Mulla ihon kuivuuteen auttoi karitevoi. Laitan siis kasvojen pesun jälkeen perussetin jojoba- ja/tai arganiaöljyä ja siihen päälle vielä karitevoita. Yön yli annan usein olla noin ja aamulla on iho terve ja sileä ilman kuivuutta. Punoituskin on vähentynyt tosi paljon. :) Ei ainakaan ole mitään ylimääräisiä aineita tai kemikaaleja joista iho voisi ärsyyntyä.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #365 : 03.11.13 - klo:21:54 »
^ Karitevoita munkin pitää kokeilla... Mulla on siis lähinnä käsissä kuivuutta. Yleensä laitan yöksi kookosöljyä ja hanskat käteen, mutta joskus kaipais jotain vielä tehokkaampaa. Nytkin käsissä on jotain ihme juttua, ehkä kuolleita ihosoluja? Ku äsken olin suihkus ja pesin hiukset ja kainalot, ja must tuntuu et mun kädet ei kestä sitä palashampoon käsittelyä (pesen sillä samalla kainalot siis). Hiukset/päänahka ei ainakaan ole kapinoinut, vaan tuntuis tykkäävän. Mutta siis. Pitäiskö näit käsiä vaikka yrittää kuoria, tai jotain? Oon aika käsi (:D) tämmösissä hommissa. Hommaan tosiaan sitä sheavoita sit ku vaan kykenen, mutta mitäs muuta vois koittaa?

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 03.11.13 - klo:22:09 »
Mulla ainakin kosteuttaa todella tehokkaasti sellainen kombo, että alle kosteuttavaa voidetta (Erisanin kosteuttava tai Aqualan gel) ja päälle Aqualan Oilia, joka on aivan mahtava uusi tuttavuus. Pumppupollosta on todella miellyttävä käyttää tuota öljyä, joka annostelee vähän kerrallaan. Lisäksi öljy imeytyy iholle nopsaan ja saa laitettua vaatteetkin päälle sen kummempia odotteluja. Olenkin tässä asiassa todella mukavuudenhaluinen ja siksi öljyt on jäänyt harvinaiseen käyttöön, koska en jaksa vaan kaivella niitä kookosöljyjä purkista jne. :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #367 : 05.11.13 - klo:13:01 »
Mikä kasvovoide olisi paras kuivalle mutta mustapäihin taipuvalle couperosa-iholle? Nenän lähellä poskissa on inhottavaa punaista ryhelmää, joka ilmeisesti on couperosaa :( Lumenen Sensitivet ovat ihan skeidaa. Joku parabeenitön ja oikeasti hoitava voide, jolla saisi punerrusta pois olisi hakusessa.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 05.11.13 - klo:17:53 »
^Tarkoitatko punaisella ryhelmällä näppyjä vai punaisenkirjavaa ihoa? Jos couperosassa on näppyjä, niin kannattaa tarkistuttaa ihotautilääkärillä, ettei kyseessä ole lääkehoitoa vaativa rosacea.

Kuivaan, mutta mustapäihin taipuvalleiholle suosittelisin lisää kosteutusta. Ne mustapäätkin voi pikkuhiljaa vähetä, kun iho on joustava ja hyvin kosteutettu. Kannattaa käydä tarkistamassa apteekin valikoimat. Esim. LaRoche Posayn Rosaliac, Avenen Antirougeurs tai Uriagen Roseliane voisivat olla tutustumisen arvoisia. En nyt muista oliko näissä missään parabeeneja.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #369 : 06.11.13 - klo:08:17 »
Tietääkö joku, saisiko mistään aurinkosuojaa puuterimuodossa? Käyttelen päivisin glykolihappoa ja öisin a-vitamiinia, joten aurinkosuojaus pitäisi saada kohdilleen. En kuitenkaan lämpene idealle sotkea tuota glykolihappoa ympäriinsä lätkäisemällä vielä toisen voiteen päälle, kun allekin joudun jo laittamaan sekä öljyä että hieman jotain kosteuttavaa. Mineraalimeikeistäkään en pidä, koska saavat huokoisen ihon näyttämään todella röpelöiseltä ja kuivalta (ja taidan olla vähän liian laiska meikkaamaan noin muutenkin... O:))
Cogito ergo doleo.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #370 : 06.11.13 - klo:11:30 »
Mikä kasvovoide olisi paras kuivalle mutta mustapäihin taipuvalle couperosa-iholle? Nenän lähellä poskissa on inhottavaa punaista ryhelmää, joka ilmeisesti on couperosaa :( Lumenen Sensitivet ovat ihan skeidaa. Joku parabeenitön ja oikeasti hoitava voide, jolla saisi punerrusta pois olisi hakusessa.

Mä oon tykännyt ihan hirveästi nyt Weledan manteli voiteista. Sekä siis ihan voiteesta, että lotionista. Samat aineet, vähän eri järjestyksessä. Käytän voidetta yöllä ja lotionia päivällä.

Ja puuterimainen aurinkosuoja on (ainakin)  BareMineralsilla. Tosin ihan kaikkein kalpeimmille se on vähän tumma.
Veni, vidi, Visa.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #371 : 08.11.13 - klo:12:21 »
^Kiitoksia! Törmäsin tuolla myös spf 25 puuteriin, joka on ymmärtääkseni ainakin suht väritön. Taidanpa ottaa molemmat testiin. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #372 : 09.11.13 - klo:18:04 »
Tietääkö joku, saisiko mistään aurinkosuojaa puuterimuodossa? Käyttelen päivisin glykolihappoa ja öisin a-vitamiinia, joten aurinkosuojaus pitäisi saada kohdilleen.
Puuterimainen aurinkosuoja + kemiallinen kuorinta -kombon kanssa kannattaa olla varovainen, puuteria (tai mitään muutakaan spf-meikkituotetta) kun ei käytännössä saa iholle niin paljon, että pakkauksen lupaama aurinkosuojakerroin täyttyisi. Tässä pientä vertailua.

E.l.f tekee kuitenkin kohtuuhintaista puuteriaurinkosuojaa (tuossa postauksessakin mainittu Studio SPF 45 Powder Sunscreen). Periaatteessa mikä tahansa sinkki- ja titaanioksidia sisältävä mineraalimeikkijauhe varmaankin ajaisi saman asian.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #373 : 09.11.13 - klo:19:21 »
^Huh, enpä ole aavistanutkaan, että tuotteita tulee lätkiä noin paljon kerralla. Hmm. Tulipa tästä mielen, että voisinhan kokeilla laimentaa hieman tuota glykoolihappovoidetta jollain voidemaisella aurinkosuojalla, tuskinpa vaikutustehot ihan mielettömästi siitä kärsisi. Ja sitten vaikka jotain puuterista vielä siihen päälle.

Kiitos paljon valistuksesta ja vinkistä! :) SPF45 kuullostaa jo todella hyvältä puuterissa.
Cogito ergo doleo.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #374 : 09.11.13 - klo:19:57 »
^
Aasiallaisilta merkeiltä löytyy myös paljon auringosuojapuutereita. Kannattaa valita kevyt aurinkovoide, jota voi levittää reilusti kasvoille. Itse olen tykännyt Avenen Hydrance Optimalen kevytversiosta. Se imeytyy hyvin ja voi levittää reilusti kasvoille ilman liimaefektiä. Toimii myös hyvin mineraalipohjan kanssa.