Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200210 kertaa)

Poissa loko

• Haiven
  • *
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #375 : 12.12.13 - klo:20:14 »
olisiko kellään suositella ihonhoitotuotteita, erityisesti kasvovoidetta, mutta hyvästä putsarista ja kasvovedestä voi myös vinkata. iho on hyvin herkkä, punoittaa kovasti. joskus otsasta ja poskista iho hilseilee, mutta muuten on rasvaa täynnä. käytän mineraalimeikkivoidetta ja se pysyy hyvänä noin pari tuntia ja sitten kiiiiiltää aivan mahdottomasti. tää rasvasuus on ollut aina ongelmana (myös siis muiden meikkituotteiden ja rasvojen kanssa).
olen yrittäny käyttää ainoastaan luonnonkosmetiikkaa viime aikoina, selvästi on parantanut ihoa. tää talin tuotanto on nyt suurin ongelma.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 12.12.13 - klo:21:00 »
^ Mulla auttoi rasvoittuvuuteen Baba De Caracolin etanavoide huomattavasti, mutta veikkaan että ylipäätään kosteutus on tosi tärkeää, oli voide minkä merkkinen tahansa, ettei iho ala rasvoittumaan entisestään. Olen myös tykännyt ihan Lactolinen alkoholittomasta kasvovedestä, kun se ei jätä ihoa kuivaksi tai kiristäväksi, mutta ei myöskään minkäänlaista lähmäistä tunnetta kasvoille.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 12.12.13 - klo:21:29 »
olisiko kellään suositella ihonhoitotuotteita, erityisesti kasvovoidetta, mutta hyvästä putsarista ja kasvovedestä voi myös vinkata. iho on hyvin herkkä, punoittaa kovasti. joskus otsasta ja poskista iho hilseilee, mutta muuten on rasvaa täynnä. käytän mineraalimeikkivoidetta ja se pysyy hyvänä noin pari tuntia ja sitten kiiiiiltää aivan mahdottomasti. tää rasvasuus on ollut aina ongelmana (myös siis muiden meikkituotteiden ja rasvojen kanssa).
olen yrittäny käyttää ainoastaan luonnonkosmetiikkaa viime aikoina, selvästi on parantanut ihoa. tää talin tuotanto on nyt suurin ongelma.

Kuulostaa aika tulehtuneelta iholta (seborrea?), tuttu vaiva. Paula's Choicelta löytyisi paljon apua rasvaiselle iholle, esim. Hydralight ja Skin Balancing -sarjat sekä ennen kaikkea syystäkin ylistetyt BHA-tuotteet (=salisyylihappoa oikeassa koostumuksessa). Itse olen viidentoista vuoden aikana käynyt läpi kaiken marketti-, apteekki- ja luonnonkosmetiikan mitä löysin, muutamien vuosien sykleissä kutakin, ilman apua. Luonnonkosmetiikka tuntui kivemmalta kuin muut, mutta alkoholi ja eteeriset öljyt ajan myötä vaan pitivät tulehtumista yllä, ja liiat kasviöljyt tukkivat ihoa. Kannattaa kurkata Paulan verkkosivut ja Paula's Choice -ketju. Yksinkertaisimmillaan herkän ja rasvaisen ihon hoito menisi näin: 1) puhdistus, 2) kasvovesi, 3) iholle jätettävä BHA-tuote maun mukaan joko nesteenä, geelinä tai lotionina ja 4) kosteusvoide/geeli. BHA-tuotteet löytyvät Paulan tuotteissa omasta Exfoliants-osiosta, muut mainitut taas perussarjoista, joista rasvaiselle iholle sopivat esim. mainitut Hydralight ja Skin Balancing. Tuotteet ovat hajusteettomia, väriaineettomia ja alkoholittomia. Verkkosivuilta löytyy runsaasti arvosteluja, ja tuotteista voi tilata kirjekuoressa näytteitä melko halvalla. Tulehtuneen ihon kanssa kannattaa jaksaa nähdä vaivaa ja olla varovainen, kun se ongelma vaan ei meinaa kuin yltyä ajan myötä, jos sitä ihoa ärsyttää millään.
1cFii, oma väri.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 12.12.13 - klo:22:02 »
^ Mä olin niiin pettynyt noihin Paulan BHA-tuotteisiin :( Olisin niin toivonut, että ne olisivat toimineet minulla, mutta nuo BHA-kuorinnat eivät juuri toimineet, en huomannut eroa ihon rasvoittuvuudessa enkä mustapäissäni. Ei ne siis mitään pahaakaan tehneet, mutta en halua käyttää hirmuisia summia sellaiseen tuotteeseen, joka on vain ihan kiva eikä oikeastaan tee mitään.

Alkoholia välttäisin kuin ruttoa iholle jätettävissä tuotteissa, varsinkin jos on herkkä ja ärtynyt iho. Niitä tunnutaan vaan ärsyttävästi laitettavan kaikkiin rasvaisen ihon tuotteisiin, en kyllä tajua miksi  ???

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 13.12.13 - klo:03:38 »
^ Mä olin niiin pettynyt noihin Paulan BHA-tuotteisiin :( Olisin niin toivonut, että ne olisivat toimineet minulla, mutta nuo BHA-kuorinnat eivät juuri toimineet, en huomannut eroa ihon rasvoittuvuudessa enkä mustapäissäni. Ei ne siis mitään pahaakaan tehneet, mutta en halua käyttää hirmuisia summia sellaiseen tuotteeseen, joka on vain ihan kiva eikä oikeastaan tee mitään.

Alkoholia välttäisin kuin ruttoa iholle jätettävissä tuotteissa, varsinkin jos on herkkä ja ärtynyt iho. Niitä tunnutaan vaan ärsyttävästi laitettavan kaikkiin rasvaisen ihon tuotteisiin, en kyllä tajua miksi  ???

Mitä BHA-tuotteita kokeilit? Rasvoittuminen itsessäänhän on ihan hormonien säätelemää, eikä ihon talin tuotantoa voi varsinaisesti ulkoisella hoidolla muuttaa. Helpotusta voi kuitenkin saada aikaan sillä, että saa hillittyä ihon tulehdusta, koska tulehdus johtaa helposti hankalaan kuivumisen ja tukkeutumisen/rasvoittumisen kierteeseen. Ja toki sekin helpottaa, että saa vanhat, syvät tukkeumat pois ja että saa pidettyä huokoset puhtaina jatkossa. Sitkeisiin mustapäihinhän BHA yksinään ei riitä, vaan mustapäät on tarpeen myös puristaa ulos. Useimmat kyllä saavat BHA:sta suuren avun mustapäihin, mutta joillakin ongelma on enemmän kuivassa, paksuuntuneessa ihokerroksessa kuin itse huokosissa, jolloin AHA toimii paremmin. Jos BHA ei toiminut, kannattaa ehdottomasti kokeilla AHA-tuotteita joko yksinään tai BHA:n kanssa vuorotellen. Mustapäät eivät kaikilla johdu samasta syystä. Ei tietenkään kannata tuhlata rahaa toimimattomiin tuotteisiin, mutta minusta Paulan tuotteet eivät onneksi vielä kustanna "hirmuisia summia", kun iso BHA-pumppupullo maksaa n. 25 e ja riittää päivittäisessä käytössä (ainakin mulla) vuoden.  ;)

Alkoholia ei tosiaan kannattaisi rasvaiselle iholle laittaa, vaikka se hetkellistä helpotusta saattaakin kuivattamalla tuottaa. Se on iso ongelma luonnonkosmetiikassa, monissa apteekin aknesarjoissa on esimerkiksi jo siirrytty alkoholittomuuteen.
1cFii, oma väri.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 14.12.13 - klo:17:36 »
^ Ihan sitä perus Skin Perfecting 2%-liuosta ja Clear-sarjan Extra Strength 2%-liuosta, pullot tuli käytettyä vieläpä peräjälkeen, ja koostumuksiltaan nuo olivat minusta oikeastaan aivan samaa tuotetta. Jättivät vähän lähmäiseksi ihoa, josta en oikein välittänyt meikin alla käytettäessä.

Huomaan enemmän eroa ihossani, kun teen ananasnaamio+aspiriinikuorinnan kerran viikossa, kuin käyttäisin päivittäin BHA-liuoksia. BHA-liuoksien kanssa iho kyllä varmasti uusiutui nopeammin, mutta minun ainakin piti kuoria myös kerran viikossa mekaanisesti, jotta sai ihon sellaiseksi normaalin tuntuiseksi. Iho ei varsinaisesti kiristellyt tai hilseillyt, mutta iho alkoi aina tuntumaan olevansa mekaanista kuorintaa vailla :P Tuo nykyinen rutiini pelittää mun iholla paremmin. Siitähän se onkin aina kyse, mikä omalle nassulle parhaiten sopii :)

EDIT: Oonko mä ihan hölmö, enkä löydä tuolta nettisivuilta mitään pumppupullollista versiota BHA-kuorinnoista? Mä käytin vain ns. peruspurkeissa olevia mömmöjä ja ne maksoi sen 25€ per 118ml, mikä on mulle vähän turhan kallista, olisko tuolla ollut joku edukkaampikin versio? :P
« Viimeksi muokattu: 14.12.13 - klo:17:38 kirjoittanut Muttu »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 14.12.13 - klo:17:53 »
^ Aaa, mä en ole itse käyttänyt sitä liquid-muotoa, niin en tullut ajatelleeksi, ettei se tietenkään ole pumppupullossa. Joo, siis ne lotion- ja gel-muotoiset ovat kätevissä pumppupulloissa, ja ainakin käyttämäni geeli on ihan sairaan riittoisaa. Ei se pullo tilavuudeltaan ole kuin 100 ml, mutta ei-nestemäiseksi kasvotuotteeksihan se on jo iso koko, jos vertaa vaikka tyypillisiin kasvovoiteisiin. Olen käyttänyt 2% geeliä aamuin illoin samasta pullosta ehkä 5-6 kk, ja mieskin käyttää samasta pullosta, ja pullo on vielä lähes täysi!! Luulen, että tämä on kyllä geelimäisenä paljon riittoisampaa käytössä kuin nestemäisenä! Vaikka köyhä olenkin, niin tämä on minusta silti halpaa. Geeli myös kosteuttaa jonkin verran, ja iho jää ainakin minulla oikein hyvän ja "normaalin" tuntuiseksi.

Tuo tunne siitä, että tarvitsisi mekaanisen kuorinnan, kuulostaisi juuri siltä, että AHA olisi ollut paikallaan. Mä olen käyttänyt sitä RESIST-sarjan 10% AHA-tuotetta, joka on ihan mullistavaa tavaraa. Saatan kyllä jatkossa tyytyä halvempaan 8% AHA-geeliin siinä peruskuorintasarjassa. Joka tapauksessa, se on yksilöllistä, kumpi sopii paremmin, ja useimmiten BHA ja AHA toimivat varmastikin parhaiten vuoroteltuna.

Edit: Siis tosiaan jos katsot verkkosivuilta kuvia lähemmin, niin niistä näkee, että BHA-lotioneissa ja -geeleissä on muovinen korkki, jonka alla on pumppu.
« Viimeksi muokattu: 14.12.13 - klo:17:56 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 25.02.14 - klo:10:28 »
Onko joku hajusteallerginen käyttänyt luonnonkosmetiikkatuotteita? Niitä ihan perusversioita, ei hajustamattomia. Kiinnostaisi tietää onko kuinka todennäköistä saada oireita (kosketusallergia), nimittäin luin jostain että luonnonkosmetiikan hajusteet eivät allergisoisi samalla tavalla kuin synteettiset? Tarvitsisin uuden sy-voiteen ja pohdin että jos yrittäisi (taas) siirtyä luonnontuotteiden puolelle... ::) Ei raaskisi kovin montaa hutiostosta tehdä.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #383 : 25.02.14 - klo:13:31 »
Onko joku hajusteallerginen käyttänyt luonnonkosmetiikkatuotteita? Niitä ihan perusversioita, ei hajustamattomia. Kiinnostaisi tietää onko kuinka todennäköistä saada oireita (kosketusallergia), nimittäin luin jostain että luonnonkosmetiikan hajusteet eivät allergisoisi samalla tavalla kuin synteettiset? Tarvitsisin uuden sy-voiteen ja pohdin että jos yrittäisi (taas) siirtyä luonnontuotteiden puolelle... ::) Ei raaskisi kovin montaa hutiostosta tehdä.

Mulle on alkanut tulla allergiaoireita kosmetiikasta; ihon kutinaa silmien punoitusta ja kirvelyä sekä "hiekantunnetta" ja inhottavimpana sellaisia hyttysenpiton oloisia ja näköisiä pieniä paukamia. Juuri kun olin päässyt siirtymään pääasiassa luomukosmetiikkaan. Epäilen pahimmaksi aiheuttajaksi minttua, mentholia ja sitrusjuttuja, joita sekaihon tuotteet valitettavan usein sisältää. Olen nyt pyrkinyt ostamaan tilalle hajusteettoomia, herkän ihon tuotteita. Todennäköisesti luonnonkosmetiikkapuolelta löytyisi sopiviakin tuotteita, mutta mulla ei tällä hetkellä ole mielenkiintoa kokeilla "kaikkea mahdollista", tehdä hutiostoksia ja seuloa inci-listoista kaikkia mahdollisia herkistäviä aineita. Muutkin kuin nuo "pääepäillyt" voivat aiheuttaa oireita, tai pelkään, että jos niistä muista ainesosista ei vielä tule mitään, herkistyn niille myöhemmin.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #384 : 25.02.14 - klo:14:29 »
nimittäin luin jostain että luonnonkosmetiikan hajusteet eivät allergisoisi samalla tavalla kuin synteettiset?
Ei pidä paikkaansa (tai haluaisin ainakin löytää lähteen tälle). :D Riippuu ihan hajusteena käytettävästä aineesta, yleisesti ottaen kaikki hajusteena käytettävät aineet ovat iholle rasite tai eivät ainakaan ole järin hyödyllisiä iholle. Luonnonkosmetiikassa käytetään tavallisesti hajusteena eteerisiä öljyjä (incissä näkyvät esimerkiksi linalool ja limonene), jotka voivat olla liuotuksesta riippuen jopa haitallisempia kuin "synteettiset" hajusteet - esimerkiksi sytotoksisia (laventeliöljy) tai valotoksisia (sitrusöljyt). Mitään suurenpaa rajanvetoa ei siis tässäkään asiassa voi luonnonkosmetiikan ja perinteisen kosmetiikan välille tehdä.
Sources or didn't happen.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 25.02.14 - klo:14:38 »
^ Se olikin jossain blogissa, mutta olen surffannut näitä niin paljon etten enää löydä sitä mistä tuollaisen tiedon bongasin. Ilmeisesti liittyen juurikin tuohon luonnonkosmetiikan eteerinen öljy vs. synteettinen hajuste. Laventelin olen todennut että sille olen selvästi allerginen. :-\ Pitääpä tutkailla jos luomun puolelta löytyisi joku kiva hajusteeton sarja. Vaikka kyllähän nuo dermotkin ovat mulla toimineet nyt ihan kivasti.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 25.02.14 - klo:17:25 »
^ Ei tuollaisia asioita tarvitse (tai kannata) minkään blogien varaan jättää! Ihmiset voivat kirjoitella blogeissaan ihan mitä tahansa, tiesivät aiheesta tai eivät. Googlettamalla oikeilla asiasanoilla löytää kyllä parempiakin lähteitä.

Luonnonkosmetiikan tyypilliset hajusteaineet ovat tosiaan ongelmallisia, ja yleisesti ottaenkin luonnonkosmetiikan yleisesti käyttämistä kasviuutteista suuri osa on ärsyttäviä, herkistäviä tai muulla tapaa haitallisia. On hyvä että erilaista kosmetiikkaa tehdään, koska jollekin se luonnonkosmetiikka on sitten sopivampaa tai mieluisampaa kuin muu, mutta useimmat herkkäihoiset tai allergikot menevät luonnonkosmetiikkaan vaihtaessaan ikävä kyllä ojasta allikkoon.
1cFii, oma väri.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #387 : 27.02.14 - klo:23:40 »
Olisin kysellyt vähän näkemystä sinkkitabletteista ja kenelle niistä on merkittävintä hyötyä.

Olen miettimässä, miten voisin parantaa ihon kuntoani ja sinkkitabletit nousivat nyt uudelleen mieleen. Ihoni on kauttaaltaan rasvoittuva/pintakuiva ja t-alue on jatkuvasti epäpuhtauksia täynnä. Otsassa sellaista pientä perusryhelmää ja muuten laajentuneita ihohuokosia täynnä talia. ( ::) )Varsinaisesta aknesta en itse puhuisi, mutta tiedä sitten jonkin ammattilaisen mielipidettä kasvojeni suhteen. Varsinaisia finnejä tulee enemmänkin leuan alueelle, yksi tai pari kerrallaan. Yleisesti ihoni on nykyisin tasavärisempi kuin aiemmin, vaikka toki kirjavuuttakin löytyy. Muutenkin iho on siistimmän ja puhtaamman näköinen aiempaan verrattuna.

Näiden tietojen pohjalta mietinkin voisiko sinkkitabletit vaikuttaa itselläni kasvojeni ihoon. Toki vaikutustehot on jokaisella yksilölliset, mutta hyötyykö sinkkitableteista enemmän henkilöt, joilla on minua enemmän aknen kaltaisia piirteitä ihossaan. Sinkkitabletteja olisi kyllä kiinnostava testata.  :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 28.02.14 - klo:08:12 »
^^ En mä pelkkiä blogeja ole selannut, vaan ihan asiasivujakin. Mutta kun on vähän ristiriitaista tietoa, eikä voi tietää mikä sopisi omalle iholle. Päädyin nyt kuitenkin jatkamaan ns. normikosmetiikan parissa, vaikka tuo luonnonkosmetiikka kiinnostaakin kovasti. Olen nyt saanut ihoni toimimaan aika kivasti (rintakehää ja niskaa lukuunottamatta) ja löytänyt ns. varmat tuotteet joilla saan palautettua ihoni (joskin ajan kanssa tietenkin) jos se räjähtää taas jostain kokeilusta.

purppura, mä syön sinkkitabletteja terveyssyistä mutta mun kasvojen ihoa on kosmetologikin kehunut hyväkuntoiseksi. Tietysti nyt e-pillereiden (söin Diane Novaa) jälkeen on tullut muutamia finnejä, mutta esim. otsa on sileä *kopkop* ja ainoastaan leuasta puskee välillä pieniä talinäppyjä joita puristelen (tiedän, ei vissiin saisi...). :) Suosittelen kyllä ainakin kokeilemaan, sinkillä on niin paljon muitakin hyötyjä kuin ihon terveys.
Mullahan oli Diane Novien aikaan todella kuiva iho, mutta niiden lopettamisen jälkeen on rasvoittuminen taas alkanut. Iho on herkkä, mutta T-alue puskee rasvaa nykyään ihan hulluna. Laitan iltaisin vähän paksumpaa voidetta (yleensä Dermosil Kasvovoide E), ja aamulla naamasta on ihan rasvainen. Jos en rasvaa, niin sitten on kiristävä tunne iholla. Aamuisin laitan vain Erisanin kosteusvoidetta ja meikkinä meikkipuuteria. Yritin käyttää Dermosilin Aina-voidetta puuterin kera, mutta naama puskee rasvaa sitten jo aamupäivästä alkaen ja saa taputella paperilla tunnin välein jos ei halua olla ihan kiiltomato. :-X

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 17.04.14 - klo:14:39 »
Mitähän seuraavaksi kokeilisi punoittaviin nenänpieliin vai olisiko paras vaan luovuttaa ja keskittyä niiden peittämiseen :-\ Olen jo useammassakin ketjussa täällä avautunut tuosta ainaisesta ongelmastani.

Tähän mennessä olen kokeillut sinkin ja d-vitamiinin syömistä, hydrokortisonia, dactacortia, bebanthenia sekä avenen couperosaiholle tarkoitettua voidetta. Näiden lisäksi mulla on nyt pari viikkoa ollut käytössä paula's choicen voiteita, mutta eivät nekään tuolle punoitukselle ole mitään tehneet.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234