Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200713 kertaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #390 : 18.04.14 - klo:11:40 »
^ Mulla on täsmälleen sama ongelma, joten jos tuohon jotain kikkaa löytyy, niin kiinnostaisi muakin. Mulla on kyllä muutenkin niin epätasaisen värinen ja sieltä täältä punoitteleva iho, että olen alistunut käyttämään meikkivoidetta päivittäin. Nuo nenänpielet ovat kyllä ehdottomasti se pahin kohta, joten jos niiden punoitusta saisi edes vähän hillittyä, niin olisi hyvä. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 28.04.14 - klo:08:36 »
Mistäköhän mahtaisi saada Sothys Reparatrice Active kasvovoidetta??  ??? Onko kellään tietoa nettikaupoista? Löysin sellainen kuin Rose Beauty mutta vaikuttaa vähän epäilyttävältä koko sivusto..

ps. löytyi eBaysta.. tulipa nyt tehtyä ensimmäinen tilaus sinnekin :) toivottavasti tuote on hyvä, sillä mikään halpahan tuo ei ollut edes eBaysta ostettuna..
« Viimeksi muokattu: 28.04.14 - klo:08:43 kirjoittanut Neriana »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 09.05.14 - klo:23:06 »
^ Ei se oikeasti ole minkään tunnetun faktan valossa järkevä ajatus. Siinä "huulirasvariippuvuudessakaan" ei ole ollenkaan kyse mistään ihon riippuvuudesta rasvaa kohtaan, vaan joko siitä, että a) henkilö tulee tottuneeksi voiteen liukkaaseen tuntumaan huulilla ja ei koe oloaan mukavaksi tavallisen tuntuisten huulten kanssa, tai b) huulivoiteiden aiheuttama ärsytys johtaa jatkuvaan kuivumiseen, jota lääkitään lisäämällä huulirasvaa, joka jälleen johtaa pahempaan kuivumiseen. Tässä jälkimmäisessä vaihtoehdossa on siis kyse siitä, että huulivoiteiden sisältämät ärsyttävät aineet aiheuttavat iholla tulehdusta, ja tulehdus taas häiritsee ihon kykyä sitoa kosteutta ja johtaa siten kuivumiseen. Tämä on harmillisen tavallista, koska suurin osa huulirasvoista sisältää ärsyttäviä aineita, kuten risiiniöljyn yhdisteitä, mentolia jne.

Jos siis iho tuntuu "tottuneen rasvaukseen", niin kannattaa harkita, oletko ehkä nyt vaan tarkkaavaisempi sen suhteen, millaisessa kunnossa säärten iho on, ja siksi tulet huomanneeksi kuivuuden paremmin. Tai ehditkö kenties vain tottua siihen voiteen jättämään tunteeseen, ja ilman sitä iho tuntuu vähemmän mukavalta?
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 10.05.14 - klo:19:07 »
^ Huulivaivoista löytyy hyvin tietoa tästä erikoislääkärin artikkelista: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00567 . Tässä oleellisin osa kohdasta "Huulirasvaärsytys":

Sekä puikko- että voidemaisissa huulirasvoissa on usein ärsyttäviä aineita, kuten risiiniöljyn johdoksia. Toistuvassa käytössä ne ärsyttävät huulia. Huulet rohtuvat ilman voidetta muutamassa kymmenessä minuutissa niin, että rasvaa on käytettävä jopa kymmeniä kertoja päivässä. Hoitona on kaikkien huulirasvojen käytöstä luopuminen. Tilalle otetaan puhdistettu vaseliini, jota saa käyttää korkeintaan kahdesti vuorokaudessa. Tarvittaessa tulehduksen rauhoittamiseen käytetään hydrokortisonivoidetta korkeintaan viikon ajan yhteen mittaan.

Sama tiivistetään helppolukuisesti myös esimerkiksi tässä: http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/ihonhoito-ja-kosmetiikka/kaytatko-liikaa-huulirasvaa .
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 11.05.14 - klo:02:49 »
^ En varsinaisesti tiedä asiasta enempää, mutta en ollenkaan usko, että vaseliinin käyttö useamminkaan olisi sinänsä mitenkään haitallista. Vaseliinihan vain pysyy suojaavana kerroksena ihon pinnalla. Olisikohan siinäkin lähinnä kyse siitä, ettei totuta itseään "rasvattuun tunteeseen" liikaa... Ja että antaa pahasti ärtyneen ihon olla tarpeeksi "rauhassa". Mutta ei siinä varmasti iholleen mitään varsinaista vahinkoa voi tehdä, vaikka useamminkin käyttäisi - on se silti varmasti parempi vaihtoehto kuin ärsyttävämmät huulivoiteet.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 15.05.14 - klo:08:50 »
Ravitsemusterapeutti kirjoitti ateriasuunnitelmaan, että leivät pitäisi syödä ruisleipänä (rautaa). Aina välillä minulla on ollut finniongelmia, mutten ole osannut yhdistää sitä mihinkään. Vähän aikaa sitten olin melkein viikon kipeänä vatsapöpön vuoksi enkä uskaltanut syödä ruisleipää lainkaan vaan ennemmin juuri vaaleaa leipää, ettei vatsa mene enempää sekaisin ja yhtäkkiä finnejä ei tullut lainkaan ja vanhatkin katosivat nopeasti vaikken tehnyt niille mitään. Pidin muutaman varapäivän jona söin muuten normaalisti, mutta söin leivän edelleen vaaleana leipänä (ajattelin, että olisi vähemmän kuituja kun ateriasuunnitelmaan kuuluu päivässä 5-6 ruisleipää). Kun olin varma siitä, ettei lisäkuiduista olisi haittaa, aloin syödä ruisleipää normaalisti ja seuraavana päivänä naamassa oli sama vanha finniarmeija.

Olen välillä koittanut vähentää ruisleivän syöntiä ja vaihtaa sitä vaaleaan ei niin terveelliseen leipään ja finnien määrä on suhteessa siihen syönkö ruisleipää vai en. Päätin nyt olla viikon syömättä ruisleipää lainkaan ja pitäytyä vaaleassa leivässä/näkkäreissä kokeillakseni onko tämä nyt lopullinen tuomio, mutta olisiko kenelläkään tietoa mistä moinen kytkös finnien ja ruisleivän välillä voisi johtua?

Ruokavalio on muuten pysynyt ihan samana, käytössä ei ole mitään lääkkeitä tai lisäravinteita, eikä kuukautiskierto tai muut asiat ole ennen vaikuttaneet ihon kuntoon. Syön rasvoja normaalisti ja käytän sokeria hyvin vähän.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 15.05.14 - klo:11:40 »
Onkohan mitään keinoa päästä vanhoista arvista eroon? Mulla on kehossa muutama häiritsevä arpi joita tahtoisin ainakin vähemmän näkyviksi.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #397 : 15.05.14 - klo:13:30 »
^^ Allergia rukiille kenties? Itsellä ruoka-aineet, joille olen allerginen aiheuttavat erilaisia iho-oireita kuten ihottumaa (etenkin vatsaan), kasvoihin finnin oloisia näppyjä ja punoitusta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 15.05.14 - klo:17:02 »
Päätin nyt olla viikon syömättä ruisleipää lainkaan ja pitäytyä vaaleassa leivässä/näkkäreissä kokeillakseni onko tämä nyt lopullinen tuomio, mutta olisiko kenelläkään tietoa mistä moinen kytkös finnien ja ruisleivän välillä voisi johtua?

Ruis on kotimaisista viljoista pahiten vatsaa ärsyttävä. Suolisto-ongelmathan näkyvät useinkin kasvojen ihon temppuiluna, kuten näppyinä etenkin leuassa. Toinen vaihtoehto on se allergia. Itselläni sellaisten ruoka-aineiden nauttiminen, joille olen intolerantti tai allerginen, aiheutti vuosikaudet kasvoihin kystisen aknen. Ihotautilääkäri ihmetteli aikoinaan, miten kasvoissa voi olla niin paha kystinen akne, kun iho muualla (kuten selässä ja rinnassa) oli ihan normaali ja virheetön. Ei sellaista moni lääkärikään meinaa uskoa, mutta kystinen akne lakkasi kuin seinään kun tuli tajuttua ne intoleranssit ja allergiat ja jätettyä kyseiset ruoka-aineet pois. Olihan niistä sitten tietenkin kaikkia muitakin oireita, kuten vatsakivut, turvotus, kutina jne. Saan kyllä yhä ne samat kystat aikaiseksi, jos käytän iholle edes ulkoisesti jotain ärsyttävää, mutta pointtinani siis juuri se, että jotkut meistä reagoivat niin sisäiseen kuin ulkoiseenkin ärsytykseen kukkivalla naamalla. Sinuna välttäisin sitä ruista, ei ihminen yhtä tiettyä viljaa tarvitse terveelliseen ruokavalioon. Ja eihän ruisleipä hirveän hyvä raudanlähde edes ole, kun useimmat käyttävät sen yhteydessä maitotuotteita, teetä tai kananmunaa, jolloin raudan imeytyminen on aika olematonta.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 15.05.14 - klo:21:15 »
Kannattaa kokeilla kuidun lähteeksi mieluummin vaikka kauraa. Se on yleensä hyvin siedetty vilja ja sen kuitu on laadukasta; sisältää myös beetaglukaania. Luomukaurahiutaleista tehty puuro on kyllä hyvää!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 15.05.14 - klo:22:19 »
^ Komppaan. Mäkään en voi syödä ruisleipää ollenkaan, se aiheuttaa niin järkyt vatsavaivat. Allergiatesteissä ruis näkyi mulla kohtalaisena allergian aiheuttajana, mutta en nyt tiedä, johtuvatko oireet enemmän allergiasta vai rukiin yleisestä ärsyttävyydestä. Joka tapauksessa, käytän leipänä Vaasan 100% Kauraa - ihan vinkkinä vaan sen puuron lisäksi! Siinä on muistaakseni käytetty ihan hitunen ruisjauhoa (ainesosalistan lopussa) leivonta-apuna, ei siis varsinaisesti taikinassa, mutta ei ole ollut ainakaan mulle ongelma.
1cFii, oma väri.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #401 : 17.05.14 - klo:21:27 »
Kiitos paljon molemmille! Nyt menossa kolmas päivä ilman ruista (ei neljän viljan puuroa, eikä ruisleipää) ja iho on taas paremmassa kunnossa.

Yllätyin muuten siitä, että näkkileivässäkin on ruista ainakin Googlen mukaan. Sen tiesin, että sitä on mämmissä paljon, mutta onko jotain muita ruista sisältäviä tuotteita joita ei ihan heti tule mieleen? Olen aika tarkka ihon kunnosta, sillä mitä paremmassa kunnossa se on, sitä vähemmän "virheitä" joutuu peittelemään ja ajattelin vetää nollatoleranssin tuon rukiin suhteen. Vaasan 100% kauraleivän aion kyllä kokeilla :).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 17.05.14 - klo:22:38 »
^ Joo, kyllähän näkkileipä tosiaan on perinteisesti ihan ruispohjainen tuote. Ei nyt ainakaan mulle tule tältä istumalta muuta mieleen kuin hapankorput, joissa sama pätee - mutta niitähän taitaa saada nykyään erikseen vehnä/kauraversioina, kuten varmaan näkkileipääkin. Ja sitten tietysti kaikenlaiset moniviljaleivät ja -puurohiutaleet sisältävät yleensä myös ruista. Rukiin välttäminen on siinä mielessä kyllä paljon helpompaa kuin vehnän, kun melkeinpä jokainen kauratuotekin on oikeasti vehnäpohjainen pienellä kauralisällä, ja ruisleivät sitten taas enemmän oma erillinen juttunsa. Hieno juttu jos löysit ongelmasi aiheuttajan!  :)
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 17.05.14 - klo:23:20 »
Toi kauraleipä on muuten tosi hyvää, mutta olen löytänyt sitä toistaiseksi vain kerran! Stockan Herkussa oli, mutta muuten hyllypaikka on marketeissakin aina tyhjä, byhyy. Vissiin suosittu leipä :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 18.05.14 - klo:19:59 »
Karjalanpiirakoissa taitaa myös olla ruista.