Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200955 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #405 : 08.07.14 - klo:14:59 »
Nyt olis hyvät neuvot kalliit! Onnistuin kasvattamaan tosi komean finnin kulmakarvan ja silmäluomen väliselle ihoalueelle. Se oli aika kipeä, joten ajattelin puristaa sen pois ajatellen, että kipukin hellittäisi. Virhe! Tilalle jäi reikä ja vieläkin kipeämpi punertava patti (kuhmu?). Yleensä annan näiden vaan olla ja paranevat itsekseen, mutta mulla on huomenna tärkeä meno ja olisi kiva saada tuota vähän inhimillisemmän näköiseksi. Vinkkejä ja kikkakolmosia kaipailisin!
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 08.07.14 - klo:16:08 »
^ onko sulla kortisonivoidetta? Se voisi auttaa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 08.07.14 - klo:16:10 »
Jos on oikein kuhmu, niin saattaa myös olla ihan vain kudosnestettä kerääntynyt ihon alle ja vertakin. Laskee varmaan vähän yön aikana, mutta voisi myös kokeilla jääpalaa?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #408 : 08.07.14 - klo:20:28 »
Mulla tollasiin tehoaa vain kortisoni, jos tehoaa. Pattien päältä myös meikki luisuu helposti pois tai ei tartu kunnolla. Kannattaa siis ensin keyvesti puuteroida ja sitten peittari ja taas kevyt puuterointi kiinnitykseksi.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #409 : 08.07.14 - klo:21:55 »
Kortisonia ei ole. :(
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #410 : 16.07.14 - klo:12:03 »
Apuva! Mikä ihme miun otsaan on tullut, sitä nykyään kirvelee tosi herkästi jos hikoaa/pyyhkii kasvovedellä/laittaa kosteusvoidetta tai seerumia. Lisäksi siihen on alkanut tulemaan muutamia punaisia jälkiä, näyttävät vähän finneiltä mutta eivät kuitenkaan ole. Otsa on aina ollut mulla se ainut paikka mihin epäpuhtauksia ei tule ja tää on nyt tosi hämmentävää ja nytkin otsan iho tuntuu kirvelevän kipeältä  0_0 Muualla kasvoissa tätä ongelmaa ei ole. Iho mulla vissiin on paksu, rasvoittuva ja epäpuhtauksista kärsivä.

Käytössä mulla on Sebamed clear face puhdistusvaahto, Rainbow sensitive kasvovesi, Sebamedin clear face kosteuttava geeli ja toisinaan Avictidin 0,025%.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 16.07.14 - klo:14:28 »
^ Mun iho reagoi noin kun herkistyn jollekin ainesosalle (hajusteille), lisäksi saattaa tulla ihottumaa/sellaista röpelöä. Onko sulla ollut kauan käytössä nuo samat tuotteet?
Mä olen saanut oman ihoni rauhoittumaan Rainbow Sensitive -sarjalla, eli geeliputsari (tai Lactolinen pesuneste, hajustamaton), kasvovesi (toivon että sulla tuo ei ole aiheuttaja, kun onkin jo käytössä) ja kosteuttava kasvovoide (myös joku apteekin perusvoide käy). Halpoja, eikä nämä ärsytä ainakaan mun ihoa. Myös ihan vaan manteliöljy jeesaa tilannetta, käytän sitä välillä yövoiteen sijaan tai sekoitan manteliöljystä ja kasvovoiteesta naamion. Kannattaa välttää ärsyttämästä ihoa, eli ei kuorintoja / näpläämistä. Myös kortisonivoide voi auttaa, jos tulee just näppyjä tai ihottumaa. Ja Kestoxia syön myös, auttaa allergiassa myös iho-oireisiin (kaikki allergialääkkeet eivät tehoa, mutta tätä suositeltiin mulle kun kädet räjähti ihottumalle eräästä suihkuvoiteesta).

Oma ihoni kiukuttelee nyt kun olen siirtynyt käyttämään luonnonkosmetiikkaa, joten joudun siirtymään takaisin tälle perushajustamatonkaupantuote-linjalle. Ihohuokoset ovat nenän vieruksilta enemmän auki kuin aiemmin ja puuterimainen meikki kerääntyy kivasti "kraatereihin". Ja iho kiiltää päivän mittaan, yöks! Epäilen lk-tuotteiden suurta alkoholimäärää "syylliseksi" (kuivattaa pintaa liikaa ja iho alkaa puskemaan lisää rasvaa pihalle?? -teoriaa siis epäilen...), ja toivon että siirtymällä tavisvoiteeseen saan ihoni takaisin kuntoon. Pientä epäpuhtauttakin on, eikä stressi auta yhtään asiaa. Yläselkä on ihan täynnä pienen pientä näppyä... Käytössä on nyt ollut Madaran kasvovesi ja syväkosteuttava fluidi sekä muutamia kertoja Santen tasapainottava voide. Taidan kuorruttaa itseni Rainbown Sensitive -voiteella, Aqualan L:n kaivoin jo esiin kroppaa varten (tosin yläselälle laitan nyt vaan aloeverageeliä, koska tuo Aqualan L tukkii mulla hartiat ja naaman). Oivoi, olisi helppoa jos olisi yksi ainoa putsari ja rasva, eikä 20 purkkia ja purnukkaa kylppärin kaapissa joista arpoo että mikähän tänään ärsyttäisi vähiten ihoa. :-[
« Viimeksi muokattu: 16.07.14 - klo:14:34 kirjoittanut Mena »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 16.07.14 - klo:14:33 »
^^ Ekseema? Jos otsaan ei tavallisesti ole epäpuhtauksia tullut, niin voisiko esim. liian vahva puhdistusaine olla ärsyttänyt? Voisivatko punaiset jäljet olla pieniä rakkuloita tai ihottumia?

Mulla tuo Sebamedin Clear Face -puhdistusvaahto aiheutti aikanaan tuollaisen reaktion koko naamaan, siis oli rankasti ärsyttävää. Mitä jos kokeilisit alkuun jättää tuon putsarin ja vaikka kasvovedenkin pois ja mennä ihan minimillä: pesisit kasvot jollain luotettavaksi tietämälläsi pesunesteellä tai miedohkolla putsarilla ja sitten yksinkertainen kosteutus vain perään?

EDIT. Mena, oletko kokeillut Xylidermiä? Siinä ei olisi tuota tukkimisongelmaa (ne perusvoiteet...), mutta auttaa hyvin kuivuuteen ja ärtyneeseen ihoon. Sopii epäpuhtaan mutta kuivuvan ja allergisen ihon yhdistelmälle tosi hyvin. :)
« Viimeksi muokattu: 16.07.14 - klo:14:43 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 16.07.14 - klo:16:50 »
Kiitoksia naiset :) Sehän tässä kummallista on, kun nuo on tavallaan niitä miun luottotuotteita (ainakin ollut tähän asti), eikä mulla ole aavistustakaan mikä olisi turvallinen voide  0_0 Olen siis käyttänyt kyseisiä tuotteita monta putelia monen kuukauden ajan. Otsa on aiemmin tuntunut toisinaan vähän kireältä pesun jälkeen, mutta tätä kirvelyä ja punoitusta on alkanut ilmestyä tässä viimeisen parin kuukauden sisään. Mietin voisiko johtua siitä kun salilla pyyhin hiet aina pyyhkeeseen ja koska se on karhea (en käytä huuhteluainetta, pesunaineena Rainbown hajustamaton nestemäinen), olisi iho ärsyyntynyt. Mutta pyyhin yleensä kyllä koko naaman ja vain otsa on ottanut itseensä, tosin otsahan tulee kuivattua "voimakkaammin".
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 16.07.14 - klo:17:41 »
Lueskelin rasvoittuvan ihon hoitoketjua mutta en löytänyt kuin yhden tuotevinkin eikä siitäkään niin kovin kokemuksia. Naama on alkanut rasvoittumaan päivän aikana ihan älyttömästi, ja kaipaisin mattapintaisena pitävää päivävoidetta. Iho on kuitenkin kuiva, joten ei saa olla kauhean tujua kun iho reagoi heti kuivumalla entisestään. Ärsyttää vain kun nykyään on nenänvierustat, posket, leuka ja otsa ihan kiiltävää liejua parin tunnin päästä meikin laitosta, eikä meikki tietenkään pysy hyvänä sen kauempaa. Apua :-\

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 16.07.14 - klo:20:13 »
EDIT. Mena, oletko kokeillut Xylidermiä? Siinä ei olisi tuota tukkimisongelmaa (ne perusvoiteet...), mutta auttaa hyvin kuivuuteen ja ärtyneeseen ihoon. Sopii epäpuhtaan mutta kuivuvan ja allergisen ihon yhdistelmälle tosi hyvin. :)
Mulla itseasiassa on tuota täysi tuubillinen olemassa, mutta kokeilin sitä vartalolle enkä tykännyt joten se pölyttyy yöpöydällä. Voisin tietysti kokeilla tuota myös kasvoille tai hartioille. :) Kiitos vinkistä!

Tintu, käytätkö primeria meikin alla? Mä olen todennut parhaaksi meikinalusvoiteeksi (ei siis primerina vaan kosteusvoiteena) Erisanin kosteuttavan kasvovoiteen. Kaikki muu tuntuu puskevan meikin liejuksi jo ennen kuin pääsen kotiovea pidemmälle.. Ja yöksi sitten jotain tuhdimpaa kosteuttajaa (tämä osuus mullakin on hakusessa, edelleen...). Primerina käytän W7:aa silloin tällöin ja muuten sitten Lily Lolon mineraalipohjaa ja flawless matte -puuteria. Ja lounasaikaan painelen nassusta rasvaa paperiin ja laitan tavispuuteria. ::) Eli ei kovin toimiva ratkaisu tämäkään (toisaalta kuivalla iholla tulisi kai helpommin ryppyjä, joten kaipa tästä ikuisesta teini-ihosta jotain iloa on)...
Mä painelen muuten välillä ihan muutenkin vessakäynnillä naamaa paperiin, jotta en olisi niin kiiltomato. Nam.

catjuska, mulla kävi mielessä että olisitko sä allergisoitunut jollekin ainesosalle, kun olet pitkäaikaisesti altistanut ihon sille? Siis vähän samaan tyyliin kuin hajusteallergia puhkesi mulla, käyttelin pitkään vaikka mitä kunnes alkoi tulla oireita vaikka samat tuotteet olivat sopineet mulle aiemmin ihan hyvin. Tietysti voi myös olla että sun iho on muuttunut ja siksi ei enää tykkää noista nykyisistä tuotteista..

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 17.07.14 - klo:09:46 »
^^ Allergisoituminen voisi olla kyllä myös vaihtoehto, mutta voiko se tosiaan tapahtua niin että vain osa ihosta allergisoi?  0_0 Kun muu osa kasvoista ei ole noista tuotteista moksiskaan, ainoastaan tuo otsa. Pesin illalla kasvot Lactolinella ja laitoin Apobasen hydrogeliä yöksi, ei kirvellyt yhtä kovasti eikä punoittanutkaan niin paljoa.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #417 : 17.07.14 - klo:09:59 »
Mikäköhän tätä mun nassua nyt vaivaa. Pahasta siitepölyallergiasta jäi ihan hirveät ihottumat silmäluomiin, ja ne kutisee jatkuvasti. Mitään kovin tujua rasvaa en noihin luomiin uskalla laittaa, mutta Aqualan L:ää olen välillä pistänyt ja normi naamarasvaa aina rasvauksen yhteydessä. Tämän lisäksi otsaan pukkaa finnejä, mutta enemmän mua häiritsee tuo silmäluomien kuivuminen - luomivärejä en voi käyttää yhtään kun heti pakkaantuu kuiviin kohtiin.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 17.07.14 - klo:10:56 »
^^ Mulla ei ainakaan tullut koko kroppaan (luojan kiitos) ihottumaa, vaan käsiin tai hartioille. Vartalotuotteesta siis. Kasvoillakaan mulla ei räjähdä koko naama, vaan tulee läikikkäänä vaikka olisin levittänyt tuotetta koko kasvoille.

Jenny kokeile Pirkan silmänympärysvoidetta? Mä olen sillä parannellut erinäisiä kuivia ihottuman rippeitä ja finniarpia. ;D Tuo vaan vähän turvottaa reippaasti annosteltuna ainakin mulla, mutta ei ole sinänsä vaarallista ja turvotus laskee nopeasti kun huuhtaisee aamulla kylmällä vedellä.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #419 : 17.07.14 - klo:11:15 »
^^ Jenny, mä suosittelen (taas, tähänkin vaivaan ;D) Avenen silmänympärysvoidetta eli Soothing Eye Contour Creamia.

Catjuska, voisikohan olla, että kropan, ruokavalion, elämäntapojen ym. suuret muutokset olisivat muuttaneet myös ihoa ja sen tarpeita? Iho tullut ehkä kuivemmaksi ja kaipaa enemmän kosteutusta? Mahdollinen kuivuminen yhdistettynä salilla hikoiluun ja hikipyyhkeellä pyyhkimiseen olisi ainakin omiaan ärsyttämään ihoa. Nää ihan arvauksina, mitään tietoa ei ole mistään. :) Toki allergiakin voi puhjeta koska tahansa, mutta itse lähtisin ehkä kokeilemaan hellempää ja kosteuttavampaa hoitoa sille ärsyyntyneelle iholle.
« Viimeksi muokattu: 17.07.14 - klo:11:19 kirjoittanut slala »