Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200852 kertaa)

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #420 : 17.07.14 - klo:11:21 »
^ Huh, ompas tyyriistä tavarasta kyse. Menee aivan heittämällä yli mun budjetin :D Tuota Pirkkaa voisi harkitakin, en vain asu Citymarkettien välittömässä läheisyydessä, niin voi olla että sekin jää testaamatta...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 17.07.14 - klo:12:36 »
^^ Jenny, mä suosittelen (taas, tähänkin vaivaan ;D) Avenen silmänympärysvoidetta eli Soothing Eye Contour Creamia.
Mulla on tota ja se on kyllä hyvää! Ja todella riittoisaa, kun tarvitsee laittaa niin vähän. Mutta ei sitä raaski lutrata useampaa kertaa päivässä allergiajuttuihin. ;D
Pirkan sy-voidetta olen nähnyt myös K-supermarketeissa, eli kannattaa vilkaista myös sieltä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 17.07.14 - klo:12:45 »
Tintu, käytätkö primeria meikin alla? Mä olen todennut parhaaksi meikinalusvoiteeksi (ei siis primerina vaan kosteusvoiteena) Erisanin kosteuttavan kasvovoiteen. Kaikki muu tuntuu puskevan meikin liejuksi jo ennen kuin pääsen kotiovea pidemmälle.. Ja yöksi sitten jotain tuhdimpaa kosteuttajaa (tämä osuus mullakin on hakusessa, edelleen...). Primerina käytän W7:aa silloin tällöin ja muuten sitten Lily Lolon mineraalipohjaa ja flawless matte -puuteria. Ja lounasaikaan painelen nassusta rasvaa paperiin ja laitan tavispuuteria. ::) Eli ei kovin toimiva ratkaisu tämäkään (toisaalta kuivalla iholla tulisi kai helpommin ryppyjä, joten kaipa tästä ikuisesta teini-ihosta jotain iloa on)...
Mä painelen muuten välillä ihan muutenkin vessakäynnillä naamaa paperiin, jotta en olisi niin kiiltomato. Nam.

En käytä primeria kun en ole löytänyt hyvää ja naama tuntuu menevän tukkoon kaikesta :-\  Erisanin kosteuttava oli käytössä pitkään mutta rasvoittuminen tasoittui hieman kun vaihdoin Renin herkän ihon voiteeseen. Iltaisin käytän itse Arganöljyä ja Frantsilan ruusuvoidetta, tekee ihanan kuulaan ja pehmeän tuloksen eli kosteutuksen puutteestakaan ei ole kyse...

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #423 : 17.07.14 - klo:21:47 »
Apuva! Mikä ihme miun otsaan on tullut, sitä nykyään kirvelee tosi herkästi jos hikoaa/pyyhkii kasvovedellä/laittaa kosteusvoidetta tai seerumia. Lisäksi siihen on alkanut tulemaan muutamia punaisia jälkiä, näyttävät vähän finneiltä mutta eivät kuitenkaan ole. Otsa on aina ollut mulla se ainut paikka mihin epäpuhtauksia ei tule ja tää on nyt tosi hämmentävää ja nytkin otsan iho tuntuu kirvelevän kipeältä  0_0 Muualla kasvoissa tätä ongelmaa ei ole. Iho mulla vissiin on paksu, rasvoittuva ja epäpuhtauksista kärsivä.

Käytössä mulla on Sebamed clear face puhdistusvaahto, Rainbow sensitive kasvovesi, Sebamedin clear face kosteuttava geeli ja toisinaan Avictidin 0,025%.

Miten reilusti olet tuota Avictidinia laittanut? Sitä ei kannata kovin reilulla kädellä käyttää. Nopeasti saa ihon ärtyneeksi ja ärtyneenä paranee hitaasti. Jätä se hetkeksi pois kokonaan ja koita välttää mekaanista hankausta alueella.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 30.07.14 - klo:12:27 »
Taisin jo aiemmin kysellä täällä apuja ihooni, mutta ongelma jatkuu yhä. Iho hilseilee, punoittaa ja kutisee, eikä mikään tunnu auttavan. Mulla oli aiemmin rasvainen iho, mutta nyt se on ilmeisesti muuttunut kuivaksi. Kävin tuossa kosmetologillakin ja hän myös totesi ihoni hyvin kuivaksi. Nyt en tiedä mitä tämän kanssa teen, sillä meikkaaminen on mennyt todella vaikeaksi. Kaikki meikkipohjat jäävät iholle rumasti näkymään, eivätkä sulaudu ihoon yhtään. Primeri ei auta. Käytän pääasiassa Lushin ihonhoitotuoteitta ja kosteusvoiteet on mahdollisimman kosteuttavia. Mikään ei vaan tunnu auttavan  :'( Juon myös tarpeeksi vettä päivittäin, joten senkään ei pitäisi olla ongelma.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #425 : 30.07.14 - klo:13:17 »
Miten reilusti olet tuota Avictidinia laittanut? Sitä ei kannata kovin reilulla kädellä käyttää. Nopeasti saa ihon ärtyneeksi ja ärtyneenä paranee hitaasti. Jätä se hetkeksi pois kokonaan ja koita välttää mekaanista hankausta alueella.

Tosi ohuelti olen käyttänyt ja nyt kesällä melko harvakseltaan. Otsa on nyt ollut hieman parempi (tosin tuntuu kiristelevältä), mutta tilalle on alkanut ilmestyä finnejä muualle kasvoihin  0_0 Eikä mitään poksautettavia, vaan semmoisia tulehtuneita mistä ei tule mitään, mutta jää punainen jälki useiksi päiviksi. Lisäksi leukaan on ilmestynyt ensimmäinen ihonalainen, hemmetin kipeä patti. Onneksi ei sentään kaulaan kuten aikanaan. Vähän meinaa häkellyttää, iho kuitenkin oli pitkään melko hyvässä kunnossa tuota otsan oireilua lukuunottamatta.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 30.07.14 - klo:15:27 »
Taisin jo aiemmin kysellä täällä apuja ihooni, mutta ongelma jatkuu yhä. Iho hilseilee, punoittaa ja kutisee, eikä mikään tunnu auttavan. Mulla oli aiemmin rasvainen iho, mutta nyt se on ilmeisesti muuttunut kuivaksi. Kävin tuossa kosmetologillakin ja hän myös totesi ihoni hyvin kuivaksi. Nyt en tiedä mitä tämän kanssa teen, sillä meikkaaminen on mennyt todella vaikeaksi. Kaikki meikkipohjat jäävät iholle rumasti näkymään, eivätkä sulaudu ihoon yhtään. Primeri ei auta. Käytän pääasiassa Lushin ihonhoitotuoteitta ja kosteusvoiteet on mahdollisimman kosteuttavia. Mikään ei vaan tunnu auttavan  :'( Juon myös tarpeeksi vettä päivittäin, joten senkään ei pitäisi olla ongelma.

Tuttu juttu! En usko että ihosi on "muuttunut kuivaksi", vaan tulehtunut ja sen myötä vailla kosteutta. Kuulostaa seborrooiselta ekseemalta tai allergiselta reaktiolta. Lushin kosmetiikka on omiaan allergisoimaan, kun niissä on niin paljon ongelmallisia kasviuutteita ja eteerisiä öljyjä. Suosittelisin vaihtamaan hajusteettomaan ja allergiaystävälliseen kosmetiikkaan. Ja siltä varalta että kyseessä on seborrooinen ekseema, suosittelisin vahvasti iholle jätettävää BHA:ta (salisyylihappo). En osaa neuvoa muuta kuin Paula's Choicen, enkä usko että montaa muuta toimivaa vaihtoehtoa edes onkaan. Paula's Choice  -ketjussa on paljon juttua aiheesta. Kaikkiaan kannattaisi kokeilla luopua rasvoista ja kosteuttaa ihoa tukkimattomalla ja reilusti kosteuttavalla geelillä, kuten apteekin Xylidermillä. Puhdistus on tärkeää, mutta sen pitäisi toki olla tuossa tilanteessa tarpeeksi hellävarainen. Lähtisin joka tapauksessa hoitamaan tuota tulehtuneena rasvaisena ihona.
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #427 : 30.07.14 - klo:15:34 »
EDIT. Mena, oletko kokeillut Xylidermiä? Siinä ei olisi tuota tukkimisongelmaa (ne perusvoiteet...), mutta auttaa hyvin kuivuuteen ja ärtyneeseen ihoon. Sopii epäpuhtaan mutta kuivuvan ja allergisen ihon yhdistelmälle tosi hyvin. :)
Mulla itseasiassa on tuota täysi tuubillinen olemassa, mutta kokeilin sitä vartalolle enkä tykännyt joten se pölyttyy yöpöydällä. Voisin tietysti kokeilla tuota myös kasvoille tai hartioille. :) Kiitos vinkistä!
Olen nyt käyttänyt Xylidermiä kasvoille ja dekolteelle päivittäin. Kasvoilla ei rasvoita, mutta tuntuu kosteuttavan. Näillä helteillä tosin lienee ihan sama mitä meikin alle laittaa, kun meikki valuu pitkin naamaa joka tapauksessa... Mutta tuo Xyliderm imeytyy myös helteellä hikoilevalle iholle, siitä iso plussa. :ts

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #428 : 30.07.14 - klo:17:15 »

Tuttu juttu täälläkin  :( Itse kyllä uskon, että kyseessä olisi ihan hormonaalisista syistä johtuva muutos ihossa (koska myös esimerkiksi hiusten rasvoittuminen on vähentynyt huomattavasti, limakalvot ja silmät ovat kuivemmat, ja tämä kuivuus tuli kuvioihin kun ensimmäisen kerran tulin raskaaksi, ja seuraavassa raskaudessa paheni noin potenssiin sata), mutta samoihin aikoihin iho on alkanut olla myös herkkä ja allergiaoireitakin on alkanut tulla kosmetiikasta - liekö kuiva iho reagoi ja tulehtuu herkemmin?

Musta tuntuu, että ihonhoitotuotteiden vaihtamisen lisäksi olen joutunut opettelemaan meikkaamaan kokonaan uudestaan ihan perusjutuista lähtien - uusilla tuotteilla ja uusilla tavoilla. Meikkituotteen lisäksi esimerkiksi levitystapa vaikuttaa tosi paljon! En ehdi nyt kirjoittamaan pitkästi, joten heitän tähän yhden hyvän videon: http://www.youtube.com/watch?v=3iuyMEXKt08
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #429 : 31.07.14 - klo:23:09 »
^Mietin, että kannattaisiko tuo BHA laittaa kasvoille päiväksi? En ole nimittäin ihan varma, miten hyvin se Avitcidin kanssa sopii. Samaan ongelmaan etsin joskus itse ratkaisua, enkä oikein löytänyt mitään varmaa. Jotkut ihotautilääkärit sanoivat, että BHA käy kyllä samaan rutiiniin kuin Avitcid (jos iho kestää), mutta ei samalla kertaa laitettavaksi, koska BHA saattaisi inaktivoida tretinoiinin. Muutenkin moni suosittelee, että iholle ei laitettaisi juuri muuta kuin tretinoiini ja ehkä kosteusvoidetta, jos tarvitsee. Paula tosin sanoo, että ne voi laittaa päällekkäinkin, jos iho vain kestää, ja latoa siihen vielä seerumit yms. En tiedä, mikä on totuus asiassa. Itse laitan kuitenkin BHA:n kasvoihin päiväksi ja Avitcidin yöksi, sillä ajattelen, että tällä tavalla sekä päivälle että yölle jakautuu jotain huokosia puhdistavaa.  Ja olen lukenut, että moni tekee niin muutenkin. :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 31.07.14 - klo:23:21 »
^^^ Mietin tuota samaa kuin siana yllä, siis että olisiko vaikuttavat tökötit parempi jakaa aamulle ja illalle, mutta en itsekään tiedä mikä olisi parasta. Kaikkiaan nuo tuotteet kuulostavat minusta kyllä oikein hyvältä setiltä! Juuri sellaiselta perustehokkaalta ja kevyeltä, mikä sallii pienet heilahtelutkin ihon tyypissä ilman että on heti liian ärmyä tai tehotonta. Tuo suojakertoimellinen voide taitaa sisältää kemiallisia suoja-aineita, jotka joillakin voivat ehkä vähän altistaa näppyongelmalle, mutta jos et ole kokenut sen vaikuttavan mitenkään ikävästi, niin tuskin on mitään ongelmaa. Jos näpyt vaan pysyvät, mutta kuurin aikana oli paremmin, niin ehkä sitä voisi vielä harkita jotain ulkoisesti käytettävää antibakteerista tuotetta (benzoyyliperoksidi). Ja tarvittaessa on myös varaa vielä valita vähän voimakkaammin pesevä putsari ja kevyempi kosteusvoide, mutta ei noista nykyisistä ainakaan haittaa ole, ja oikein terveelliseltä kuulostaa! :)
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #431 : 31.07.14 - klo:23:41 »
^Mulla on bentsoyyliperoksidi käytössä toisinaan Basiron Washin muodossa - se huuhdotaan pois iholta, ja se on minusta hieman hellempi kuin iholle jätettävä. Lisäksi ei tule niin paljoa iholle kerrostettavaa. Suomesta ei saa 2,5% bentsoyyliperoksidia harmikseni, se olisi käsittääkseni yhtä tehokas kuin 5% mutta ei niin ärsyttävä. Basiron Wash ei tosin varmaan yhtä tehokas kuin iholle jätettävä versio, mutta ainakin mulla siitä on ihan selvää apua ollut.

Bentsoyyliperoksidin kanssa pitää sitten olla 12-14 tunnin ero Avitcidin laittamisen kanssa, koska bentsoyyliperoksidi ihan kiistatta kumoaa Avitcidin vaikutuksen. Muuten tuo kuulostaa jo oikein hyvältä rutiinilta!  :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 31.07.14 - klo:23:46 »
^ Mullakin oli mielessä juuri tuo Basiron Wash, kun on kuitenkin useampi "vaikuttava" iholle jätettävä tuote käytössä. Olen itsekin käyttänyt tuota, mutta en millään saa mieleen tarkempia kokemuksia, kun siitä on niin kauan... :P Muistelisin kuitenkin, että aika vahvan tuntuista sekin oli, joten ihan hyvä varmaan aloitustuotteeksi, jos kokee tehoa tarvitsevansa.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #433 : 31.07.14 - klo:23:51 »
^Joo, on se vahvan tuntuinen myös. Itse jätin sen ekalla kerralla naamaan vaikuttamaan aivan liian pitkäksi aikaa, ja huonostihan siinä kävi luonnollisesti, puolet naamasta oli kirvelevää, kuoriutuvaa ja punaista mössöä.  ;D

Mutta sen tehoa voi melko hyvin ohjailla erilaisia vaikutusaikoja käyttämällä. Kun noudattaa paketin ohjeita eli 3-5 minuutin vaikutusaikaa, ei ainakaan minulla ole ollut pahemmin ongelmia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 31.07.14 - klo:23:57 »
^ Joo, no noin mullekin varmaan on käynyt, että olen ihan itse sössinyt jättämällä liian pitkäksi aikaa iholle, tai heti alusta sen maksimin 5 min. Kyllähän sitä nyt osaisi (toivottavasti) varoa paremmin, mutta aina ei järki päätä liikaa pakottanut! ;D (Edit. Ja tuon toiveen nyt voisi viivata oikeasti yli, koska tuskin olen viime aikoinakaan mitään oppinut muuta kuin muutaman virheen kautta! :D)
« Viimeksi muokattu: 01.08.14 - klo:00:00 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.