Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 126856 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #435 : 01.08.14 - klo:09:48 »
^Mulla on bentsoyyliperoksidi käytössä toisinaan Basiron Washin muodossa - se huuhdotaan pois iholta, ja se on minusta hieman hellempi kuin iholle jätettävä.

Aiheuttaako bentsoyyliperoksidi pesuainemuodossakin sen ikävän pyyhkeiden, lakanoiden ja vaatteiden vaalentamisen, vai voiko bentsoyyliperoksidia sisältävää pesuainetta käyttää huolettomammin?

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 01.08.14 - klo:11:37 »
^Pyyhkeen saattaa valkaista, koska huuhtomisen jälkeen sitä saattaa kuitenkin vähän päätyä pyyhkeeseen. Mulla on tästä syystä erillinen valkoinen naamapyyhe käytössä. Mutta mitään muita värjäytymisongelmia mulla ei ole esiintynyt. Käytän tosin itse sitä aamuisin. Mutta uskaltaisin sanoa, että huomattavasti vapaammin voi käyttää kuin iholle jätettävää, kunhan huuhtoo iholta huolellisesti ja käyttää vaaleaa pyyhettä.  :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 04.08.14 - klo:20:50 »
Mulla on aina ollut mustapäitä nenänpäässä, mutta viimeisen puolen vuoden aikana mulla on tullut nenänvarsi täyteen valkopäitä. Eli ihan sellaista pikkuista näppyä, josta tulee valkoista talia. Ne ei ehkä ole kovin näkyviä, mutta ne saa mun nenän ihon näyttämään tosi epätasaiselta ja muhkuraiselta ja jos puristan niitä, ne on takas seuraavana aamuna.

Mistäköhän ne on tullut ja onko toivoakaan saada niitä pois? Ja tarkoitan siis, että onko tämä hormonaalista vai onko mun ihoni muuttunut ja käytän vääränlaisia ihotuotteita? Näppyä ja finniä on naamassa aina silloin tällöin, mutta tämä on ihan uutta.

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #438 : 05.08.14 - klo:14:01 »
Kuulosta seborrealta, ei niille kai oikeen mahda mitään ellei sitten johdu allergiasta tms. Harmillisesti se voi myös levitä muualle kasvoihin. Öljyjen yms. muiden "ruokaa" sisältävien tuotteiden käyttö ruokkii seborrea"bakteereja".

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #439 : 05.08.14 - klo:14:50 »
^^ Hormonaaliset iho-ongelmat näkyvät tavallisimmin leuassa ja poskissa papuloiden ja pustuloiden muodossa. Pienempien, tulehtumattomattomien valkopäiden syy on usein jossakin pinnallisemmassa, kuten tukkivissa tuotteissa. Puristaminen kannattaa jättää pois ensimmäiseksi, se usein vain levittää valkopäitä eikä hoida itse ongelmaa (tässä vähän kauhutarinaa).

Jos nenä näyttää tältä tai tältä, kyseessä on ihan normaalit nenän ihohuokoset jotka kuuluvat ihoon. Jos valkopäät näyttävät enemmän tuon blogipostauksen tapaukselta, kannattaa kokeilla iholle jätettävää kemiallista kuorintaa, esimerkiksi Paula's Choicen BHA-tuotteita. Jotkut ovat päässeet eroon tukkeutuneista ihohuokosista mineraaliöljyhieronnalla (kasvoja hierotaan kevyesti mineraaliöljyllä pari minuuttia joka ilta: öljy liuottaa vähitellen ihuokosissa olevaa rasvaa, joillakin ihon tukkeutumat saattavat tulla ulos kokonaan).
Sources or didn't happen.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 05.08.14 - klo:15:41 »
Chew, kiitos vastauksesta! Nenä ja huokoset eivät onneksi ole mitenkään tulehtuneet kuten tuossa kauhutarinassa, muistuttaa enemmänkin tuota 2. ja 3. kuvaa. Nuo valkopäät ovat vain tosi ärsyttäviä koska ne eivät ole nenän pielessä, vaan tuossa varressa ruston kohdalla, jolloin ne nousee ylös ja esille ja saa tosiaan ihon näyttämään muhkuraiselta.

Olen aina käyttänyt sekaisin erilaisia tuotteita, sekä tavallisia päivärasvoja sekä öljyjä (mm. argan, rypäleensimen- ja nyt käytössä oleva avokadoöljy). Öljyjä käytän iholla kuitenkin suht harvoin, koska tuntuu että tukkii ihohuokoset varskin suupielistä ja leuasta.

Olisikohan jollakulla suositella jotain perus-mineraaliöljyä, jota löytyisi suht helposti ja jota voisin kokeilla?

Olen myös usein miettinyt Paula's Choise -tuotteiden kokeilemista noiden mustapäiden takia, mutta joka kerta kun menen sivuille etsimään minulle sopivia tuotteita, tulee vastaan runsaudenpula sekä hinnat ja sitten jää ostamatta.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #441 : 05.08.14 - klo:18:17 »
Olisikohan jollakulla suositella jotain perus-mineraaliöljyä, jota löytyisi suht helposti ja jota voisin kokeilla?
Itse käytän Iherbistä löytyvää Cococaren versiota, mutta sen hankkiminen ei ehkä ole nopeimmasta tai helpoimmasta päästä Iherbin toimituksella.. Vauvaöljy on yksinkertaisimmillaan hajustettua mineraaliöljyä, jota voi kokeilla jos iho kestää hajusteita. Ikeasta löytyy puuöljyä, joka on sekin 100% mineraaliöljyä.

Tuohon hierontaan voi käsittääkseni käyttää mitä tahansa muutakin öljyä, mikä vain sopii omalle iholle. Mineraaliöljy on suosittu lähinnä sen vesimäisen koostumuksen vuoksi, eikä se todennäköisesti tuki tai ärsytä ihoa tai silmiä.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 05.08.14 - klo:18:31 »
Kiitos jälleen, kokeilen! Teen useamman kerran vuodessa iHerbiin tilauksia ja viime kerrasta on aikaa, joten uskon että on aika laittaa uusi tilaus menemään.

Ja olen saamassa syksyllä pienen bonuksen, ehkäpä käytän osan rahoista tilatakseni Paula's Choise tuotteita ja pari kertaa hierojalle  ;D

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 05.08.14 - klo:20:19 »
Nyt menen taas sekaisin, että mitä eroa oli Salicylic acidilla, BHA:lla ja AHA:lla? Katselin tuotteita eri verkkokaupoista ja mietin, että mikä olisi parasta mustapäille ja ihon epäpuhtauksille? Näyttäisi siltä että sekä Salicylic acidia sekä BHA:ta markkinoidaan mustapäitä vastaan?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 05.08.14 - klo:21:16 »
^ Salisyylihappo ja BHA ovat sama asia. BHA auttaa tukkeumiin ja tulehtuneeseen ihoon, AHA taas kuorii kuivaa ihoa pinnalta. Paula's Choicen BHA-tuotteet ovat minusta epäpuhtauksiin parasta mitä löytyy. Paula's Choice -ketjussa on niistäkin paljon läpinää, jos kiinnostaa. Ja niiltähän saa sitten muuten näytteitäkin ihan edullisesti. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 05.08.14 - klo:21:47 »
Kiitos Evergreen :) Olen koittanut lukea Paula's Choice ketjua läpi, on vain niin paljon infoa että menee yli hilseen  ;D

Tilaan tosiaan nyt jotain halpaa varmaan iHerbistä ja vähän myöhemmin jotain kalliimpaa Paula's Choice verkkokaupasta. Niillä näyttäisi olevan aika hyvät filtterit oikeanlaisen tuotteen etsimiseen.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #446 : 06.08.14 - klo:07:20 »
^Mä voisin vielä kyllä hihkaista, että eri merkkien BHA:issa voi olla eroa kuin yöllä ja päivällä. Käyttelin joskus jotain iherbin bha/aha liuosta (nimeä en tähän hätään muista),  joka ei tehnyt mitään. Ei siis ihan heti kannata heittää hanskoja tiskiin, jos tuloksia ei näy, vaan kokeilla eri merkkejä. :) En nyt mitään mieletöntä märää BHA-tuotteita ole kokeillut, mutta paulaan verrattuna suurin osa on ollut suorastaan kuraa.
Cogito ergo doleo.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #447 : 06.08.14 - klo:10:09 »
^ Väittäisin tuohon syyksi tuotteiden vääriä pH-arvoja. AHA- ja BHA-tuotteiden pH:n tulee olla alle 4, jotta tuote voisi ylipäätään tehdä iholla mitään!

Selvennykseksi: PC:n tuotteet on formuloitu oikeilla pH-arvoilla, mutta todella iso osa BHA-tuotteista ovat liian emäksisiä. Esimerkiksi Iherbistä löytyvä Stridex punaisessa pakkauksessa on toimiva (pH muistaakseni 3,5), mutta sarjan muut tuotteet ovat pH-arvoltaan vähän mitä sattuu. En tosin suosittele Stridexiä, toisella foorumilla joku oli saanut sakot tuotteen tilaamisesta Eurooppaan ja liuoksen ainesosatkin ovat aika rajut (mentholia, sulfaattia..). Tämän vuoksi PC:n tuotteet ovat ihan hintansa väärtejä: toimivan BHA-tuotteen etsiminen on aikamoista hakuammuntaa.
« Viimeksi muokattu: 06.08.14 - klo:11:11 kirjoittanut chew »

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 06.08.14 - klo:10:19 »
Paula's Choicen BHA Liquid on pelastanut mun ihoni. Olen saanut hyvästellä (suurella riemulla) isot ihonalaiset paukamat ja pienempiäkin finnejä tulee enää lähinnä tiettyyn aikaan kuukaudesta. Lisäksi yhdistelmä kuorinta+BHA on merkittävästi vähentänyt ja pienentänyt musta- ja valkopäitä mun nenän seudulla... onhan nuo Paulan tuotteet hiukan hintavia, mutta maksan mielellään muutaman kympin kerran parissa-kolmessa kuukaudessa siitä, ettei tarvitse stressata paskaa ihoa ja käyttää aamulla hirveästi aikaa virheiden peittelyyn.

Mulla on ollut keskivaikea akne siitä asti kun täytin 14, eli puolet elämästäni. Vielä kun saisi hiukan arpia vaalennettua niin voisin oikeasti harkita ulos menemistä ilman meikkiä - ensimmäistä kertaa about 12 vuoteen.

Edit. Niin ja luultavasti myöskin nykyään syömälläni sinkkilisällä on ollut vaikutusta ihon paranemiseen. Pitää jossain kohtaa kokeilla vähentää sinkkiannosta ja katsoa käykö hullusti pelkästään Paulan tuotteita käyttämällä.
1b F ii. Oma väri päässä ja ajoittaista hiusmallikriiseilyä.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #449 : 13.08.14 - klo:09:05 »
Haluaisin mennä kasvohoitoon, mutta en oikein ole kärryillä eri vaihtoehdoista. Tarjolla on mm. galvaanista kasvohoitoa, LPG-, timantti- tai Murad-kasvohoito.
Mulla ei ole erityisen huonokuntoinen iho, mutta epäpuhtauksia löytyy ja etenkin nyt kesän jälkeen kasvot ovat väriltään epätasaiset.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t