Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200714 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #45 : 30.07.12 - klo:14:10 »
Kävipä hyvä tuuri tänään lääkärissä; olen syönyt tetrasykliiniä kasvojen iho-oireisiin aikaisemminkin ja purnasin viikonloppuna toisessa ketjussa että olen hukannut reseptin ja kasvot oireilee taas.. Noh, varasin sitten ensimmäisen yleislääkäriajan tälle aamulla mikä oli vapaana jotta saisin uuden reseptin. Sainkin lääkärikseni ihotautilääkärin ihan vahingossa :) Tuurailee kesäaikaan yleislääkärin hommissa.. Oli muuten ihan älyttömän mukava lääkäri :)

Minulla ei ikinä ole varsinaisesti diagnosoitu mitään iho-ongelmaa muuta kuin suunympärysihottuma, mutta olo oli melkoisen huojentunut kun tämän aamuinen lääkäri oli ihan sitä mieltä, että en ole turhaan tullut käymään ja minulla ihan oikeasti _on ongelma_ ihoni kanssa enkä vain turhamaisuuksissani kuvittele niin. Tuntuu, että kaikki ovat aina vähätelleet näppylöitäni kouluterkkarista lähtien, mutta nyt sain tukea teorialleni ja vieläpä asiantuntijalta! :)

Jäi todella hyvä mieli käynnistä :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 31.07.12 - klo:03:11 »
^ Tosi kiva kuulla joskus tällaisiakin kokemuksia! Itselläni on myös tosi huonoja kokemuksia lääkäreistä ylipäänsä, mutta myös ihoasioiden osalta. Teininä aknen kanssa taistellessa muistan, kuinka korkea kynnys oli mennä hakemaan asiaan apua aiemman lääkärin vähättelevän asenteen vuoksi. Iho-ongelmat vaikuttavat niin merkittävästi itsetuntoon, ettei sitä varmaan moni oireeton uskoisikaan.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 31.07.12 - klo:06:36 »
Itse olen siis jo päälle parikymppinen, mutta kärsinyt huonosta ihosta aina. Kouluaikana tosiaan kävin terkkarilla sen takia jo ensimmäisiä kertoja, mutta hoitaja suorastaan nauroi minut pihalle ja totesi, että älä huoli; kun kärsit huonosta ihosta nyt niin parikymppisenä sinulla on todella hyvä iho  ::) sitä edelleen odotellessa.. Tuon tetrasykliininkin löysin itseasiassa ihan vahingossa, kun huomasin sen ''parantavan vaikutuksen'' finneihin syödessäni kuuria suunympärysihottumaan. Kun on yli kymmenen vuotta kärsinyt huonosta ihosta ja sen tuomista itsetunto-ongelmista niin ei voi sanoin kuvailla miltä tuntuu kun on löytänyt lääkkeen jolla ihon saa pysymään silkin siloisena..

Ja todella; sellainen ihminen jolla ei iho-ongelmia ole koskaan ollut ei voi kuvitellakaan sitä pahaa oloa ja mieltä minkä huono iho aiheuttaa. Minua on mm. siunattu vanhemmilla, joilla kummallakin on ihan täydellinen iho. Kilahdin taas äidilleni viikonloppuna kun purin pahaa mieltäni ja valitin huonosta ihostani hänelle ja ainut kommentti oli, että eihän tuo nyt edes ole paha, muutama näppylä siellä täällä ja teen itse nyt asiasta isomman ongelman kuin se onkaan..  ::) (jep, sitähän olen aina saanut kuulla..) Helppo se on sanoa kun se ei ole omassa naamassa..

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 01.08.12 - klo:20:08 »
^
Ihanaa kuulla, että oli kerrankin ymmärtävä lääkäri. Yleensähän saa vana kuulla, että "ostahan klerasiilia Prismasta niin kyllä sillä paranee"  :P Onneksi kuitenkin koko naama ei välttämättä ole katastrofialuetta ja itse olen tyytyväinen, että ei ainakaan poskissa ole mitään isompa aongelmaa, vaikka ne punaiset aina ovatkin...  ;D

Poissa lambie

• Haiven
  • *
« Vastaus #49 : 12.08.12 - klo:11:27 »
onko kennelläkään ollut samanlaisia "pigmenttiläikkiä". kävin näyttämässä ihotautilääkärillä ja ei ole ainakaan aktiivista savipuolta tai vitiligoa :S käski kuitenkin hakea jotain suihketta ihon hiivatulehduksien häätöön. Nää on tässä 2 vuoden aikana silleen vähitellen levinnyt ja tosiaan olkapäässä sijaitsee, huooh. kohtalotovereita, ideoita?
1cMii,oma väri platinablondi, tavoitteena alaselkä

Poissa Beldaiel

• Haiven
  • *
« Vastaus #50 : 12.08.12 - klo:13:37 »
lambie, minusta nyt ei kovasti apua ole, mutta itselläni esiintyy samanlaisia läikkiä kesällä raskaana ollessa, muina kesinä en ole huomannut ainakaan. Suvussa kulkee, esim. enoillani on ihan selkeitä isoja läiskiä käsissä. Olen aina kuvitellut nämä ihan vaarattomiksi kun "kaikilla" niitä on eikä kukaan noteeraa :P
iherb alennuskoodi uusille asiakkaille: NIW878

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 12.08.12 - klo:21:16 »
Mulla on otsassa jotain pientä ryyhelmää ja iho tuntuu vähän epätasaiselta, oisko kosteuden puutetta ??? ja ehkä vähän pintakuiva iho ja 30 +++ iho ;D, siis ryppyjä taitaa olla näkyvissä. Käytössä on Erisanin tuotteita sekä Iherbin kehuttu seerumi / BM tehoseerumi. Aurinkokin saattaa vaikuttaa ihoon ja jos hoidan ihoa liikaa, niin iho muuttuu vielä entistä enemmän pintakuivaksi ja syvältä se on rasvainen.
Päivisin tykkään käyttää seerumeita ja mahdollisimman ohuita voiteita.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 25.08.12 - klo:21:39 »
Mulle on iskenyt leukaan joku ihmeen superfinni, josta en pääse ollenkaan eroon. Se varmaan alkaisi paranemaan jos saisin puristettua sen kokonaan tyhjäksi, mutta kun en saa ja sitten se kerää taas uudelleen mätää ja kauhean ruven päälle.

Millähän aineella sen saisi "kuohutettua" pinnalle? :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 25.08.12 - klo:22:57 »
^ Ootko kokeillu vetyperoksidia?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #54 : 22.09.12 - klo:15:43 »
Olen ihan pihalla tämän ihoni kanssa. Minulla on ollut pitkään normaali iho, joka ei ole tarvinnut mitään kummempaa hoitoa (käytössä ollut lähinnä Erisanin puhdistusgeeli ja apteekin perusvoiteista Humektania ja Aqualan L), mutta nyt näyttäisi siltä, että tätä ihoa pitäisi varmaankin alkaa ihan oikeasti hoitamaan, kun kasvoissa riehuu atooppinen ihottuma ja kasvoja kuivaa ja kiristää. Olen vain huomannut, että olen pudonnut ihan totaalisesti kelkasta sen kanssa miten tällaista ihoa nykyään hoidetaan.

Ostin ihan sokkona apteekista myyjän suosittelemana Ceralan Plussaa, mutta en nyt ihan vakuuttunut tämän sopivuudesta omalle iholle. Tavallisesta Ceralanista muistan tykänneeni, mutta tämä on ihan omituisen oloista ihollani. Odotin jotenkin paljon täyteläisempää voidetta, mtuta sen sijaan tämä on tuntuu ihan Humektanilta johon lisatty lisää silikonia tai jotakin muuta vastaa mikä tekee voiteesta todella muovisen oloisen ja inhottavan.

Luonnonkosmetiikkaan suhtaudun hieman varauksella (jos ei nyt lasketa öljyjä), koska minulla tuntuu olevan hajusteiden ja luultavasti myös vähän muidenkin raaka-aineiden kanssa arpapeliä sopivatko ne iholleni/nenälleni ja muutaman huonon kokemuksen jälkeen en ole kauheasti uskaltanut kokeilla olisiko sillä saralla mitään mikä sopisi sittenkin.

Mihinkähän tässä pitäisi nyt lähtä tämän ihon kanssa? Ihossani on tällä hetkellä joitakin mustapäitä leuassa, mutta en ole varma pysyvätkö nuo kauhean kauan enää paikallaan, jos ihoni lähtee tästä kuivumaan joten jokin täyteläinen, pehmentävä ja hyvin kosteuttava kasvovoide olisi hakusessa. ???

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 22.09.12 - klo:16:05 »
Crysania, onko ruokavaliossasi tapahtunut sellaisia muutoksia mitkä saattaisivat selittää ihon oireilun?
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 22.09.12 - klo:17:17 »
Mulla on ollut ihottumaa käsissä  ja kuoriutuvaa nahkaa sormenpäissä. Niitä olen sitten raapinut ja repinyt nahkasuikaleita pois niin että sormenpäät vuotavat. Ajattelin taustalla olevan mahdollisesti sheavoi, joka voi aiheuttaa lateksiallergisille oireita (joo ei ole todettu, että olisin lateksiallerginen).

Kesällä kävin läpi kaksi kortisoni reseptivoide kuuriakin, kädet vaan kuivuivat enemmän ja kynsien väri muuttui keltaoranssiksi. Nyt olen käyttänyt parisen viikkoa Tummelia ja ACOn apteekista saatavaa Calmuril voidetta. Tummelissa on antiseptisia ominaisuuksia ja ACOn voiteessa korkea pitoisuus kosteutta sitovaa ja ihoa pehmentävää ureaa (karbamidi) sekä maitohappoa. Ja nämä tuntuvat olevan ne ainoat toimivat ja tarpeeksi hoitavat ja täyteläiset voiteet.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #57 : 22.09.12 - klo:17:30 »
Crysania, onko ruokavaliossasi tapahtunut sellaisia muutoksia mitkä saattaisivat selittää ihon oireilun?

Äh, unohtuikin sanoa, että ruokavaliosta tuo ihon tämänhetkinen tila johtuu. Olen tässä kesän syönyt aikalailla mitä sattuu mille olen allerginen (omena, tomaatti ja kiivi ainakin) ja tämän seurauksena iho on aika mielenkiintoisessa kunnossa.  :( Tuossa menee nyt jonkin verran aikaa taas, että saan ihon kuntoon, mutta toivottavasti tämä nyt rauhottuisi tästä eikä kyseessä olisi jokin uusi allergia jota en ole saanut vielä selville.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 24.09.12 - klo:15:04 »
Mulla on ollut ihottumaa käsissä  ja kuoriutuvaa nahkaa sormenpäissä. Niitä olen sitten raapinut ja repinyt nahkasuikaleita pois niin että sormenpäät vuotavat. Ajattelin taustalla olevan mahdollisesti sheavoi, joka voi aiheuttaa lateksiallergisille oireita (joo ei ole todettu, että olisin lateksiallerginen).

Hmm, olisikohan mullakin ehkä jotain karitevoiyliherkkyyttä?

Mä olen nimittäin tässä ehkä kuukauden ajan kärsinyt samanlaisesta ihonkuoriutumisongelmasta, eli nahka hilseilee irti sellaisina isoina suikaleina. Mulla tuota vain on jalkapohjissa, ja tosiaan suunnilleen yhtä kauan kuin tuota on ilmennyt, niin olen käyttänyt shea butter -jalkavoidetta. Mä ehdin jo miettiä kaikenlaisia hivenainepuutoksia, mutta ehkäpä kyseessä onkin yliherkkyysreaktio. Ei mullakaan mitään allergiaa ole todettu, mutta tuskinpa siitä haittaakaan on, jos kokeilen jättää tuon karitevoin hetkeksi ja katson miten jalkojen kanssa käy.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #59 : 24.09.12 - klo:18:09 »
Crysania, kuulostaisiko Lushin Celestial sopivalta? Mä hoidin atooppista ihoani tuolla yhtenä talvena, ja voide tuntui rauhoittavalta, kosteuttavalta ja pehmentävältä, muttei kuitenkaan ällörasvaiselta tai lähmäiseltä, vaikka suht paksua onkin. Atooppiseen ihottumaan en kyllä ole huomannut millään muulla vaikutusta kuin kortisonivoiteilla, mutta peruskosteutukseen tuo oli mulle sopiva.

Ihotautilääkäri muuten suositteli mulle mieluummin Ceralania kuin Ceralan plussaa, varsinkin jos iho on kuiva, eli sitä kannattaa myös ehkä vielä kokeilla!
« Viimeksi muokattu: 24.09.12 - klo:23:02 kirjoittanut Alva »