Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 126863 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #465 : 23.08.14 - klo:12:06 »
Minulla oli vielä viikko sitten pieniä finnejä otsassa ja isompia muualla kasvoissa. Iho tuntui hyvin rasvaiselta ja alkoi jo olla epätoivoinen olo. Rasvoittumisen takia en juuri käyttänyt kosteusvoidetta ja jos käytin, niin Xylidermiä ja aloe vera-geeliä. Sitten aloin pestä ihon Lactolinellä ja joskus Freemanin päärynäpuhdistusgeelillä ja kosteutukseen LV 24H kosteusvoidetta (marketista) ja iho alkoi parantua päivä päivältä. Nyt iho näyttää ja tuntuu paremmalta, mutta satunnaisia finnejä on edelleen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #466 : 23.08.14 - klo:12:39 »
Mullakin kesti yli vuoden, ennen kuin kroppa normalisoitui e-pillereiden jälkeen. Gyne kiisti väitteen, mutta itse en kyllä yrityksistä huolimatta nähnyt järkevämpää yhtälöä.

Jos näppyily ei ole kystistä tai pahasti tulehtunutta (tai kenties myös silloin, mutta en osaa ainakaan niiden puolesta kertoa omalla kokemuksella), niin itsekin suosittelisin ensin kokeilemaan Paulan tuotteita. Mä tein suht ohuen ja pinnallisesti näppyilevän ihoni kanssa niin, että aloitin Basironista, joka pahensi tilannetta (ei rauhoittunut edes vuoden käytön aikana). Vasta sitten tutustuin muihin kemiallisiin kuorintoihin ja sen kautta Paulan tuotteisiin, ja ne ovat kyllä kaikin puolin järkevin paikka aloittaa mielestäni. Ne ovat helliä ja kaikennäköisiin vaivoihin sopivia, helppokäyttöisiä ja tuloksien "mahdollista ilmaantumista" ei tarvitse odotella kuukausitolkulla.

Edit. Poistettu tyhjää päpätystä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.14 - klo:12:53 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 23.08.14 - klo:19:08 »
^Mä käytän Basiron Washia nykyään siten, että aina kun muistan, laitan aamuisin vaikuttamaan kasvoille 5 minuutiksi. Oikeasti saatan muistaa n. 1-2 kertaa viikossa. Joka ilta sitten Avitcidia, paitsi jos iho on jotenkin aivan korventunut, kuten eilen kävi kemiallisesta aurinkosuojasta... kirveli kaikki niin, että oli pakko jättää Avi väliin.

Mutta muuten mun mielestä tää Basironin käyttö on riittänyt Avitcidin ohella. Ihotautilääkäri suositteli alun perin niin, että joka ilta Avitcid ja joka aamu naamaan jätettävä bentsoyyliperoksidi, mutta siihen mun iho ei kyllä taipunut. Mutta väittäisin, että jo melko satunnaisella Basiron Washin käytölläkin on etuja. Mä usein myös lisään käyttötiheyttä ennen kuukautisia, ja sillä tavalla olen saanut menkkafinnitkin pysymään poissa kokonaan.

Oletko muuten enna ryhtynyt nyt laittamaan Avitcidin puhtaalle iholle? Se voi nimittäin olla tuon kuivuuden takana. Se ei sinänsä ole huono merkki, koska se kertoo, että tehoja on tosiaan tullut lisää. Jos ei kuivuus ala itsestään asettua, niin suosittelen mahdollisimman mietoa ja ei-kuivattavaa kasvojenpesuainetta, mulle sopivat useat pumppupulloissa olevat puhdistusvaahdot ja esim. Cetaphil, myös La Roche-Posayn Tolerianea on kehuttu. Ajattelin nyt kokeilla myös PC:n Skin Recovery -putsaria, kun sekä Moisture Boost että Skin Balancing ovat liian kuivattavia, tekevät ihosta kiristelevän.

Eli sinänsä kaiken kaikkiaan jos akne ja arvet vaivaavat, niin keskittyisin siihen, että saa noita tehokkaita aineosia kasvoilleen, just BHA, Avitcid, bentsoyyliperoksidi. Muuta ihonhoitoa voi niiden ympärillä joutua rukkaamaan, että saa tarpeeksi hellävaraisen puhdistuksen ja kylliksi kosteutta ihoon.  :) Mutta tuo kolmikko on kyllä aivan ylittämätön - BHA ja Avitcid pitävät tukkeumat poissa ja tasoittavat arpia ja bentsoyyliperoksidi tappaa bakteereja.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #468 : 23.08.14 - klo:20:42 »
Kiitos kaikille vastanneille :)

Aa, no sitten se biotiinin napsiminen ei ehkä oo paras mahollinen juttu. Kiitos kun kerroit, itsehän olen nerokkaasti päätellyt, että jos pieni määrä auttaa, niin isompi määrä auttaa enemmän  :D

Ja tosiaan noita paulan tuotteita oon pyöritellyt mielessäni jo pidempäänkin ja lueskellut kyseistä ketjua, mutta paulan nettisivuja katsellessa tulee aina sellainen olo, että valinnanvaraa on kuitenkin liikaa. Osaatko sanoa, kuinka vahvasti paulan tuotteita on hajustettu? Nenäni on aika herkkä, ja muiden mielestä miedot tuoksut ovat minulle usein voimakkaita (esim. kukkakaupassa rupeaa aina huimaamaan tuoksujen ja kostean ilman takia).

En oikein osaa kuvailla kasvojeni ihoa, ei siinä ainakaan mitään erityisen voimakkaita piirteitä taida olla. Talvisin finnejä tulee (tai siis tuli, nyt en osaa sanoa) silloin, kun iho on päässyt kuivumaan. Tällöin olen laittanut yöksi Nivean paksua kosteusvoidetta (ehkä vartalolle tarkoitettua? Sellainen sininen purkki :P ), ja seuraavaan aamuun mennessä finnit ovat lähes kadonneet. Ihonhoitorutiiniini on kuulunut lumenen puhdistusemulsio herkälle iholle iltaisin sekä nivean päivävoide normaalille/sekaiholle aamulla ja illalla. Ihoni rupeaa kiiltelemään päivän mittaan lähinnä otsasta. Pintakuivuus on aina ollut ongelma, kaikki nestemäiset meikkivoiteet, mitä olen kokeillut, ovat näyttäneet kauheilta.

ZEN – oliko paulan tuotteista siis apua?

Edellisestä viestistä unohtui, että myös yläselkäni ja hartiani ovat pienten näppyjen peitossa, ja ne lisääntyvät koko ajan. En tiedä, onko paulalla myös vartalonihonhoitoon tarkoitettuja tuotteita, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #469 : 23.08.14 - klo:21:10 »
Paulalla on myös vartalolle tarkoitettuja tuotteita, ne ovat erillisessä osiossa sivuilla (Body Care) ja niistä näppyongelmaan suosittelisin ainakin RESIST Weightless Body Treatment with 2% Beta Hydroxy Acid.

Ja kaikki Paulan tuotteet ovat hajusteettomia. Ne ovat tehokkaita ja kuitenkin hellävaraisia eivätkä sisällä ärsyttäviä ainesosia.  :) Eli ainakaan tuoksuista ei tarvitse lainkaan huolehtia.

Kuulostaa siltä, että jos pintakuivuus on noin voimakasta, ei kannata ainakaan ihan rasvaisen ihon tuotteita katsoa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 24.08.14 - klo:00:22 »
^^ Joo, kuten siana tuossa sanoikin, niin Paula's Choice on kokonaan hajusteeton. Tuon kertomasi perusteella ihosi kuulostaa aika pintakuivalta. On hyvä muistaa, että jos iholla on aknea, se on aina rasvainen (=talirauhaset tuottavat paljon talia), mutta se voi sen lisäksi olla kuinka tahansa kosteusköyhä. Sopivan ihonhoidon löytämisestä tekee vaikeaa se, että useimmiten "kuivan ihon" tuotteet on tehty vähärasvaiselle iholle ja sisältävät paljon kaikenlaista tukkivaa, kun taas rasvainen ja tukkeutuva mutta kosteusköyhä iho tarvitsisi vesipitoista kosteutusta. Asiaan voi löytyä ratkaisu BHA-kuorinnoista ja sellaisista seka/rasvaisen ihon tuotteista, jotka eivät sisällä mitään ärsyttävää eivätkä siten kuivata ihoa pinnalta ja kiihdytä talintuotantoa. Koin itse suuren muutoksen, kun vaihdoin Paula's Choice -tuotteisiin, ja iholleni alkoivat vihdoin sopia seka/rasvaisen ihon tuotteet, kun iho ei enää ärsyyntynyt ja kuivunut pinnalta ihan korpuksi.

Jos ihollasi todella on menossa kunnollinen akne-invaasio, niin suosittelisin yhä niitä mainitsemiani Clear-sarjan putsaria, BHA-nestettä ja Skin Balancing -kosteusgeeliä, koska ne kaikki sopivat kaikille ihotyypeille. Putsarilla voisi pestä myös ne vartalon alueet, joilla näppyjä on. Sianan mainitsema vartalon BHA-emulsio on erittäin hyvä tuote näille alueille, mutta toki kasvojen BHA-tuotteitakin voi halutessaan käyttää vartalollekin. Jonkin verran mua kuitenkin mietityttää, onko kyseessä vain jokin ärsytysreaktio, jos näpyt ovat kerran Niveallakin kadonneet, missä tapauksessa suosittelisin sitten kyllä aivan eri tuotteita, eli kuivan ja herkän ihon juttuja, mutta en osaa enempää näillä tiedoilla sanoa. Lähtisin varmaankin ensiksi kokeilemaan tuollaista hellää tukkeutuvan ihon tuotesettiä, ja jos ei toimi, testaisin sitten kuivemman ihon juttuja. Paula's Choiceltahan saa muuten tilattua edullisesti näytteitä! :)
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 24.08.14 - klo:10:44 »
Noista ruokajutuista vielä sen verran, että jos tulee kystafinnejä eli niitä ihon alla olevia kipeitä patteja niin kannattaa kokeilla maidon poisjättämistä. Mulla ainakin oli nuorempana selvä yhteys tähän. Itse join tosi paljon maitoa, söin paljon jogurttia jne joten jos ei maitotuotteita paljoa käytä niin sitten ei välttämättä eroa näe. Nykyään pystyn maitotuotteita jo käyttämään enkä sitä erityisemmin välttele, mutta maidon juominen on jäänyt pois.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #472 : 24.08.14 - klo:20:57 »
Samanlaisia näppyjä nämä eivät ole kuin ne, jotka ovat lähteneet nivealla, kokeiltu on. Lisäksi näitä on oikea armeija verrattuna mihinkään aikaisempaan.. Taidan laittaa tilausta paulalle (nuo mainitsemasi tuotteet) ja katsoa, mitä tapahtuu. Kiitos, evergreen :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 24.08.14 - klo:21:23 »
^ Toivottavasti saat apua! Jos vartalollakin on ihan tuntuvasti sitä ongelmaa, niin kannattaa tosiaan harkita myös sitä vartalon BHA-lotionia, koska se on käytössä vähän taloudellisempaa. :)
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #474 : 02.09.14 - klo:22:26 »
Kun puhutaan Philosophyn putsarista, niin onko kyse tästä: http://www.sokos.fi/fi/sokos/philosophy-purity-made-simple-vaahtoava-puhdistusgeeli-225-ml vai tästä: http://www.sokos.fi/fi/sokos/philosophy-purity-made-simple-3in1-puhdistusemulsio-90-ml (vai jostain muusta)? Kovasti lukenut kehuja, mutta jäänyt epäselväksi että tuote varsinaisesti kyseessä  :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 02.09.14 - klo:22:41 »
^Yleensä puhutaan tuosta Purity Made Simple -emulsiosta, se on käsittääkseni Philosophyn tunnetuin tuote. Geeli on myöhemmin tullut, ja siitä en muista lukeneeni kokemuksia.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 08.09.14 - klo:20:23 »
Miten juurekset suojaavat ihonsa pakkaselta? Itse käytin viime talven jotain kevyttä cold creme -voidetta kasvoille, mutten googlettamallakaan löydä enää kyseistä tuotetta. Mikäli jollain on ideoita tai suosituksia pakkasvoiteesta, niin olisin erittäin kiitollinen, sillä kyseinen voide oli ainoa asia, joka esti naamaani irtoamasta viime talvena.  ;D

Poissa pullava

• Haiven
  • *
« Vastaus #477 : 11.09.14 - klo:05:39 »
Osaisittekohan auttaa... Kasvojeni iho on nyt muutamassa viikossa muuttunut ihan kummalliseksi. Aiemmin iho oli pintakuiva ja finnejä tuli silloin tällöin. Mustapäitä on aina ollut nenänpielissä. Nyt ihoni on paksuuntunut varsinkin poskista iha sellaiseksi norsunnahaksi. Kasvot on täynnä punaista rykelmänäppyä, jotka näyttää vähän finneiltä tai hikinäpyiltä. Lisäksi otsa ja t-alue on todella öljyiset. Siis rasva aivan kiiltää ja tarttuu sormiin, jos kasvoihin koskee. Mitään tuotteita en ole vaihtanut. Pesen Rainbow puhdistusemulsiolla iltaisin, kosteusvoiteena on ollut vuosikaudet nivean Control shine gel Cream. Kasvovettä käytän satunnaisesti. Meikkinä vain lumenen Natural code meikkipuuteri. En yhtään ymmärrä, mikä nyt on pielessä ja miksi iho oireilee  :-\

Poissa Johanna82

• Haiven
  • *
« Vastaus #478 : 11.09.14 - klo:08:54 »
Olin todella asiantuntevalla kosmetologilla Virossa ja hän sanoi minun hoitavan ihoani tällä hetkellä väärin :( Suositteli sekä päivä- että yövoiteeksi antioksidanttivoidetta ja seerumit pitäisi kuulemma jättää kokonaan?! Ihoni on pintakuiva sekaiho, joka tällä hetkellä kosteusköyhä. Ostin mukaani Casmaran hydro-goji voidetta (http://www.casmara.es/en/hydro-goji-en.html) ja se onkin ollut käytössä todella hyvä ja ihoni on voinut todella hyvin! Mutta tuota Casmaraa on todella hankala saada mistään Suomesta. Osaisiko joku vinkata toista antioksidanttivoidetta, jota voisin kokeilla?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 11.09.14 - klo:15:54 »
^ Altistuiko kasvojen iho kesän aikana paljon auringolle?
1cFii, oma väri.