Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200018 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #480 : 11.09.14 - klo:17:00 »
Mulla on kosteusvoideongelma. Iho on vissiin pintakuiva ja pesun jälkeen alkaa helposti kiristää ja kutiamaan kun on kai sitten jokseenkin kuiva. Mutta sitten taas toisaalta on tosi hankala löytää sellainen kosteusvoide, joka imeytyisi kunnolla eikä olisi liian paksu ja rasvainen, mutta silti kosteuttaisi tarpeeksi. Kosteuttavammat voiteet jää pyörimään iholle ja iho kiiltää rasvaisuuttaan, toisaalta liian kevyet ja geelimäiset tuotteet eivät kosteuta tarpeeksi vaikka ihotuntuma muuten olisikin mukavan kevyt.

Kesällä käytin Paula's Choicen Skin Balancing Invisible Finish Moisture Geliä ja nyt käytän Paula's Choicen Hydralight Moisture-Infusing Lotionia. Tuo eka imeytyi ihanan nopeasti, mutta ihoa alkoi helposti kiristää jonkin ajan kuluttua. Jälkimmäinen tuntuu kosteuttavan ok hyvin, mutta iho alkaa rasvoittua jossain vaiheessa päivää... Jos olen kokonaan ilman voidetta, iho ei rasvoitu yhtä paljon kuin Hydralight voiteen kanssa.

Voisiko jokin kevyesti kosteuttava seerumi olla riittävä kosteuttamaan ihoa olematta kuitenkaan liian paksua? Mun iho ei tykkää mistään kaiken maailman tehoaineista, koska on herkkä. Ehkä tsekkaan apteekin kosteuttavat seerumit? Onko Biothermin seerumit mistään kotoisin?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 11.09.14 - klo:17:16 »
^ Onko PC:n Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator liian "tehokasta"? Sen koostumus on itse täydellisyys juuri tuossa tapauksessa. Kunnollinen kasvovesikin auttaa asiaa geelin/voiteen alla, onko sulla jo ollut käytössä?
1cFii, oma väri.

Poissa pullava

• Haiven
  • *
« Vastaus #482 : 11.09.14 - klo:18:02 »
^ Altistuiko kasvojen iho kesän aikana paljon auringolle?
Ei mitenkään erityisen paljon. Aurinkovoidettakin tuli käytettyä ihan kiitettävästi, ettei iho ainakaan palanut.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 11.09.14 - klo:19:15 »
^ Onko PC:n Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator liian "tehokasta"? Sen koostumus on itse täydellisyys juuri tuossa tapauksessa. Kunnollinen kasvovesikin auttaa asiaa geelin/voiteen alla, onko sulla jo ollut käytössä?

Mulla on Yves Rocherin herkän ihon kasvovesi. En ole testannut tuota mainitsemaasi kosteuttajaa, muistelisin lukeneeni että se saattaa saada herkästi reagoivan ihon punoittamaan?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 11.09.14 - klo:20:36 »
^ Jos pystyy käyttämään Skin Balancing -geeliä ilman punoitusta (siinäkin on niacinamidea), niin on ihan hyvät mahikset, että Hydrator sopii myös. C-vitamiinia Hydratorissa on sitten varmaan enemmän kuin SB-geelissä, mutta kun osa herkkäihoisista nimenomaan saa Hydratorista apua punoituksen vähentämiseen, niin kyllä sitä ihan kannattavaa voi olla kokeilla, ellei sitten tiedä että nimenomaan c-vitamiini on itselle iso ongelma. Hydratorin koostumus on ihan ainutlaatuisen tuntuinen, ja mulle se oli ihan pelastus juuri silloin, kun SB-geeli ei riittänyt ja Hydralight taas rasvoitti. Olen nähnyt samanlaisia kokemuksia PC:n sivuille jätetyissä kommenteissakin. Mulla Hydrator tasasi ihon sävyä jatkuvassa käytössä, ja se tuntui liian voimakkaalta ainoastaan silloin kun iho oli liian kuorittuna rikki. Hiljattain mulle on alkanut riittää se SB-geeli, kun käytän alla SB-kasvovettä. Suosittelen kyllä suuresti tuota saman sarjan kasvovettä SB-geelin alle, se on todella hyvin kosteuttava ja selkeästi tehty sopimaan juuri tuon geelin alle.

Edit. Lisään vielä, että en ole siis ikinä tavannut seerumia, kosteusvoidetta tai mitään vastaavaa, jolla olisi sama kosteutuksen tuntu kuin Hydratorissa, mutta joka olisi samalla tapaa täysin rasvattoman ja rasvoittamattoman tuntuinen. Ei se tietenkään kaikille sovi, mutta kannattaa testata. :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.14 - klo:20:42 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 12.09.14 - klo:16:25 »
^Kuulostaa kyllä niin lupaavalta, että pakko saada siitä testeri, vaikkakin niacinamide tuntuu mulla saavan kasvot punoittamaan. Mutta mikäs tämä tuote sitten on: RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum? Miten se eroaa Resist Anti-Aging Clear Skin Hydratorista?

Edit. Kahden samplen tilaamiseen menisi n. 6€... Onko Paulalla koskaan ilmaiset postarit tarjouksena?
« Viimeksi muokattu: 12.09.14 - klo:16:30 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #486 : 12.09.14 - klo:21:17 »
^ Ilmaisia postareita on ollut silloin tällöin (melko harvoin) viikonlopun ajan, mutta ne koskevat aina vain yli 50 euron tilauksia, ei siis näytetilauksia. Näytteitä kannattaa mahdollisuuksien mukaan tilata kerralla useampia, kun niiden postikulut ovat kuitenkin kiinteät (Suomeen 4,50 e), ja tilaukseen mahtuu max 17 näytettä.

Tuo Resist Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum on nimensä mukaisesti ohut seerumi, jota voi käyttää joko yksinään tai kosteusvoiteen alla. Se on tavallaan tuon Hydratorin "pari", siis ensisijaisesti samalle ihotyypille (normaalista rasvaiseen, juonteita ja taipumus näppyihin) tarkoitettu. Hydrator on siis kosteusvoide, eli samassa liigassa kuin Skin Balancing -geeli ja Hydralight-lotion. Itse tykkään tuosta seerumistakin, se on mukavan ohut ja siinä on kosteuttava tuntu. Kasvoveden kanssa käytän sitä välillä yksinäänkin, mutta on se tosiaan kuitenkin sen verran ohut, etten koko kosteutusta silti sen varaan laskisi. Mutta vaihtelee tietysti ihon ja vuodenajan yms mukaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 12.09.14 - klo:23:51 »
Mutta mikäs tämä tuote sitten on: RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum?

En välttämättä suosittele todella pintakuivalle iholle. Tuote siis on kyllä hyvä ja olen tykännyt siitä todella paljon, mutta ihon ollessa todella kuivassa kunnossa tuo seerumi imeytyy ihan hujauksessa, minkä takia sitä kuluu koko kasvoille tosi paljon, eli ei ole todellakaan riittoisaa ja tulee kalliiksi, jos sellaisenaan aikoo käyttää. Jos laittaa seerumin heti kasvoveden perään, se kyllä auttaa vähän, että ehtii levittämään pienen määrän suuremmalle alueelle. Ohjeistuksen mukaanhan koko kasvoille pitäisi riittää muutama tippa. Tuon seerumin pääasiallinen tarkoitus ei edes taida olla kosteutus, vaan tarjota tehoaineita (anti-age, epäpuhdas iho) kevyessä, hyvin imeytyvässä muodossa.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 13.09.14 - klo:01:14 »
^ Juu eihän minkään PC:n seerumin pääasiallinen tarkoitus ole kosteutus. Koko Resist-linja on anti-aging-idealla tehty, ja muutkin linjat sillä jonkin verran pätevät, erityisesti juuri seerumeiden kohdalla. Resist-linjan Ultra-Light-seerumi on kuitenkin PC:n seerumeista vesipitoisin ja siten 'kosteuttavin', ja siinä mielessä nimenomaan parhaita vaihtoehtoja pintakuivalle iholle, jos seerumia ylipäätään tahtoo käyttää. Oletuksenahan kuitenkin on, että kaikilta löytyy jonkinlainen kosteusvoide seerumin jatkoksi - eiväthän muidenkaan merkkien seerumit useimmille riitä yksinään kosteutukseen. Mutta itsekin kosteutin pintakuivan ihoni juuri tänä iltana ainoastaan tuolla seerumilla kasvoveden ja BHA-nesteen perään, ja hyvin riitti. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #489 : 13.09.14 - klo:01:46 »
^ Joo, näin on :) Mullakin tuo seerumi on nyt riittänyt toisinaan ihan sellaisenaan, ja kosteuttaa mukavasti silloinkin kun iho on todella kuivassa kunnossa, mutta kuivimpina kausina hujahtaa ihoon nopeammin kuin sen ehtii levittää, jolloin tavaraa kuluu niin paljon, että sekoitan sen pienemmän määrän mielummin kosteusvoitteseen, niin tuubi ei tyhjene ihan tolkutonta vauhtia  :D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 13.09.14 - klo:15:01 »
^ Joo, kyllä mullakin pesty iho imaisee tuotteet niin tehokkaasti, ettei sille yleensä voi ensimmäisenä muutamaa seerumitippaa levittää, kun ne sujahtavat ihoon silmänräpäyksessä (ainakin tällainen koostumus siis). Ehdottomasti laitan alle kasvoveden ja/tai BHA-nesteen. Mutta toisaalta on kiva, ettei seerumin koostumus olekaan liian '"levittyvä", kun se levittyvyys usein tarkoittaa jotain tukkivaa tai kalvon tunteen jättävää. Tällaista koostumusta voi mukavasti soveltaa kaikenlaisten ihotyyppien tarpeisiin, kunhan tosiaan on varautunut kosteusvoiteella yms.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #491 : 15.09.14 - klo:11:15 »
Mä olen kyllä PC:ltä löytänyt ison avun pintakuivaan, hilseilevään ihoon Skin Recovery -seerumista. Se ei kylläkään ole ohut vaan öljy- ja silikonipohjainen, mutta mun ihoni imaisee sen silti kokonaan ja päälle olen pystynyt jopa levittämään mineraaliaurinkosuojia ilman, että ne jäisivät kököiksi kuiviin kohtiin. Tykkään kovasti!  :l

Ohuemmista seerumeista en ole vain huomannut minkäänlaista apua pintakuivuuteen - ne hulahtavat ihoon tietenkin heti, mutta pinta jää yhtä kuivaksi kuin ennen levitystäkin. Mutta jos iho on kovin rasvainen ja herkästi tukkiutuva, ei SR-seerumi varmaan sovi. Kuivaihoisille suosittelen kuitenkin lämpimästi.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #492 : 17.09.14 - klo:12:16 »
Tämä nyt ei ehkä ole paras ketju kysyä asiaa, mutta mistä siis saisi edullisesti sellaisia hyviä puuvillahanskoja? Kädet kaipaisivat nyt syksyn tullen ihan kunnon kosteutusta ja olisi kiva puuvillahanskojen alla muhittaa jotain käsivoidetta. Saa myös suositella hyviä tehokosteuttavia käsirasvojakin.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 17.09.14 - klo:13:51 »
^ Ainakin apteekeista saa puuvillahanskoja, esim. tällaisia: http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=201506(yabasecatalog).

Eucerinin Repair Hand Creme 5% Karbamid on tosi hyvä, hajusteeton käsivoide.
1cFii, oma väri.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #494 : 17.09.14 - klo:14:08 »
Millaisten iho-ongelmien kanssa voi/kannattaa mennä lääkäriin? Olen ehkä sellaisen viimeisen vuoden kahden aikana alkanut saada finnejä erityisesti leukaan ja kaulaan, ja useasti nämä finnit ovat ihonalaisia ja todella kipeitä. Minulla on aina ollut ongelmaiho, mutta tällaisia en saanut pahimpina teinivuosinanikaan. Huolellisesta ihonhoidosta ei ole tuntunut olevan apua ja suoraan sanottuna turhauttaa. Finnitöntä päivää ei ole ollut sen jälkeen, kun koko rumba alkoi. Olisiko siis lääkäriin menosta hyötyä vai voiko tällaisille yhtään mitään? Hoidin finnejäni ennen hydrokortisonilla, mutta sitten luin lehdestä ( ::)), että kortisoni voi itse asiassa vain pahentaa epäpuhtaan ihon ongelmia.