Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200857 kertaa)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #495 : 17.09.14 - klo:14:42 »
^ Mun neuvo on, että siinä vaiheessa kun alkaa kysyä kannattaisiko mennä lääkäriin, kannattaa mennä. Ei siihen oikeastaan ole muuta kriteeriä kuin huoli ihon terveydestä. Jos kaupasta / apteekista saatava kosmetiikka ei hoida ongelmaa, jos ihon kunto muuttuu paljon yllättäen tai jos iho tuntuu kipeältä / tulehtuneelta menisin (ja omassa tapauksessani meninkin) lääkäriin.
Sources or didn't happen.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #496 : 27.09.14 - klo:17:53 »
Hei nyt olisi kosteusvoidevinkit tarpeen! Ilmojen viileneminen näkyy taas naamassa, eli pintakuivuus ja näppylät tekevät jälleen tuloaan. Tuntuu, että vanhat geelivoiteet eivät enää riitä ja täyteläisemmät tukkivat tuomatta kuitenkaan kosteutta...

Kuinka kosteuttavaa Xyliderm on? Apteekissa ei ollut testeriä niin en päässyt kokeilemaan. Samoin Paula's Choicen Resist-geelivoidetta olen miettinyt, onko se kosteuttavampi kuin saman linjan emulsiovoide?
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 27.09.14 - klo:18:15 »
^ Xyliderm on kyllä aika tehokkaasti kosteuttavaa, mutta toisaalta kuiva iho saattaa tarvita sen päälle jotain voidemaista pitämään sen kosteuden tehokkaammin ihossa, tai tämä on ainakin oma kokemukseni. Paula's Choicen Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator on tarkoitettu normaalista rasvaiselle ja näppyherkälle iholle ja saman linjan Barrier Repair Moisturizer taas kuivalle iholle, joten jälkimmäisen on varmastikin tarkoitus olla tuhdimmin kosteuttavaa. Mutta ihoilla on erilaisia tarpeita sen kosteuden ylläpitoon, joten se on aika yksilöllistä, mikä parhaalta tuntuu. Rasvaisella ja pintakuivalla ihollahan ne "kosteuttavammat" voiteet eivät aina tunnu ollenkaan niin kosteuttavilta kuin ohuemmat vaihtoehdot.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 27.09.14 - klo:19:40 »
Tarkoitetaanko kasvojen ihon kaksoispuhdistuksella sitä, että ensin laitetaan esim. kookosöljyä kasvoille, ja sitten pestään se pois esim. palasaippualla tai puhdistusgeelillä?

Misshan BB-voide ei meinannut lähteä millään. Tein niin, että laitoin kookosöljyä kasvoille, ja pesin palasaippualla. Sen jälkeen iho oli puhdas. Teinkö siis tämän kaksoispuhdistuksen? ;D.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #499 : 27.09.14 - klo:19:53 »
^ Juurikin noin. Keskeistä on nimenomaan rasvainen putsari meikinpoistoon + vaahtoava putsari ihon puhdistukseen. Tervetuloa kaksoispuhdistajien kastiin. :D
Sources or didn't happen.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 27.09.14 - klo:21:23 »
^ Xyliderm on kyllä aika tehokkaasti kosteuttavaa, mutta toisaalta kuiva iho saattaa tarvita sen päälle jotain voidemaista pitämään sen kosteuden tehokkaammin ihossa, tai tämä on ainakin oma kokemukseni.

Mulla on ihan sama kokemus. Pelkkä Xyliderm jättää ihon inhottavan kiristeleväksi, joten jotain voidemaista on pakko ainakin vähän levittää päälle. Muuten kyllä tykkään Xylidermista paljonkin. Iho tuntuu kosteutetulta, vaikka niistä vissiin pintakuivuudesta johtuvista röpelönäpyistä en tuollakaan ole eroon päässyt...
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 28.09.14 - klo:11:42 »
Jenje, oletko kokeillut manteliöljyä yöksi? Se saattaisi auttaa pintakuivuudesta johtuviin röpelöihin. Mun iho on pintakuiva sekaiho joka pukkaa kyllä rasvaa ihan kiitettävästi. Laitan välillä manteliöljyä yövoiteen sijaan, eli öljyä naamalle pesun jälkeen, 15min päästä pyyhin paperilla ylimääräiset pois ja menen nukkumaan. Aamulla iho on kosteutettu ja matta, ei ole puskenut rasvaa pihalle yhtään yön aikana. :)

Mä olen nyt laittanut noin viikon verran iltaisin yläselkään suihkun jälkeen manteliöljyä. Yläselkää vaivaa aknepaiseet ja normifinnit. En tiedä kuvittelenko vain vai tehoaako tuo manteliöljy, mutta tuntuu että iho on vähän rauhoittunut. *kopkop* Jospa tällä saisi selän siihen kuntoon että kehtaa taas käyttää salilla toppeja. En voi tilanteeni takia syödä nyt mitään e-pillereitä tai aknelääkettä, joten pakko yrittää pärjätä ihan kotikonstein. Toki sinkki on myös käytössä sisäisesti.
EDIT: En kuvittele, vaan on selän iho selkeästi parantunut, kun hierojani ihan yllättyi nähdessään mun selän. :) Vaihdettiin sitten hierontaöljyksikin manteliöljy kun sitäkin hierojalta löytyy.

Huomaa kyllä että iho on vähän kuivunut näillä kylmemmillä ilmoilla, ei riitä joka aamu Xyliderm meikin alle vaan olen laittanut Erisan kosteuttavaa kasvovoidetta. Yöksi laitan joko manteliöljyä tai sitten Now Foodsin hyaluronihapposeerumia tai Xylidermiä ja siihen päälle vielä joko Rainbow Sensitive kasvovoidetta tai Erisanin Uudistavaa yövoidetta (kaivelin just jemmasta jälkimmäisen, ostin jostain tarjouksesta tuplapakkauksen jossa nuo molemmat Erisanin voiteet yhden hinnalla). Uudistavasta yövoiteesta en osaa sanoa vielä mitään mielipidettä, kun olen vasta pari kertaa käytellyt.
Tavoite olisi pienentää purkkimerta muutamaan hyväksi havaittuun tuotteeseen, eli jahka nykyiset on käytetty loppuun niin aion jatkaa ihan vaan muutamalla perustuotteella (putsari, kasvovesi, manteliöljy, kookosöljy, Erioil, joku kosteuttava geelivoide meikin alle, sy-voide). Olen huomannut omalla kohdallani että mitä enemmän kikkailen, sitä vaikeammaksi iho muuttuu. ::)
« Viimeksi muokattu: 30.09.14 - klo:08:44 kirjoittanut Mena »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 28.09.14 - klo:12:06 »
Hei nyt olisi kosteusvoidevinkit tarpeen! Ilmojen viileneminen näkyy taas naamassa, eli pintakuivuus ja näppylät tekevät jälleen tuloaan. Tuntuu, että vanhat geelivoiteet eivät enää riitä ja täyteläisemmät tukkivat tuomatta kuitenkaan kosteutta...

En aiemmin ollut Vichya pahemmin käyttänyt, mutta Aqualia kosteusvoiteet (light ja rich) ovat osoittautuneet yllättävän hyviksi. Nimenomaan juuri kosteutta iholle  :) Toinen ehdoton suosikki on Juju Aquamoistin Rich kasvovesi, mutta se on taas netistä tilattavaa tavaraa. Koostumukseltaan aavistuksen geelimäinen, mutta ei sellainen nihkeä kuten geelikosteutukset ja seerumit. Ehdoton HG mulle ja toimii kesällä yksinkin otsalla ja talviaikaan tehostaa muita kosteusvoiteita. Lumenen kosteusnaamio on myös hyvä, kevyt kosteuttaja.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 28.09.14 - klo:13:45 »
^Mulla on ollut pikkukoko Aqualia Lightia ja tykkäsin siitä tosi paljon, auttoi parissa yössä röhelönäppyihin. Tuo tosin oli kesällä ja pelkään, ettei se riitä talvea vasten. Täyteläisempää versiota en taas uskalla suoraan ostaa, pitäisi ensin kokeilla. Kiitos kaikille kuitenkin suosituksista. Harmi, että muillakin on samanlaisia iho-ongelmia... :P Käyn tänään apteekissa hakemassa Xylidermin ja yritän kerjätä näytepurkkiin noita Vichyjä testattavaksi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 29.09.14 - klo:22:24 »
Jenje, oletko kokeillut manteliöljyä yöksi? Se saattaisi auttaa pintakuivuudesta johtuviin röpelöihin. Mun iho on pintakuiva sekaiho joka pukkaa kyllä rasvaa ihan kiitettävästi. Laitan välillä manteliöljyä yövoiteen sijaan, eli öljyä naamalle pesun jälkeen, 15min päästä pyyhin paperilla ylimääräiset pois ja menen nukkumaan. Aamulla iho on kosteutettu ja matta, ei ole puskenut rasvaa pihalle yhtään yön aikana. :)

Manteliöljyä en olekaan tainnut vielä kokeilla. Pitäisi muutenkin pistää taas tilausta iHerbiin, niin siinähän voisi samalla tilata tuota testiin. Kookosöljyä olen satunnaisesti käytellyt yövoiteen sijasta, mutta tosiaan niin epäsäännöllisesti, etten voi oikein sanoa vaikutuksista mitään. Aamuisin iho on kyllä öljyn jäljiltä ollut kivan tasainen eikä ollenkaan rasvainen.

Ehkä pitäisikin hetkeksi jättää kosteusvoiteet pois ja kokeilla säännöllisemmin öljyjä. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 25.10.14 - klo:11:19 »
Apua, mun silmänympärysiho kuolee!  0_0

Mulla oli viime keväänä sellainen kuiva punainen läiskä toisen silmän yläpuolella tuossa luomivaossa, nenän puolella melkein siinä missä kulmaluu alkaa. No se lähti sitten pois kun aloin käyttää Paula's Choicen Resist -sarjan kosteusvoidetta (sopii myös sy-iholle). Sitä ennen olin hoitanut sitä aina välillä Hydrocortisonilla (hyi, ei saisi!), kun piti saada se läiskä pois näkyvistä vaikka jotain tilaisuutta varten. No, läiskä hävisi sen sileän tien PC:n tuotteiden käytön alkaessa, mutta nyt saman silmän alle on ilmaantunut samantyylinen punainen läiskä! Se on aamuisin hiukan turvonnut, punoittaa paljon ja kutiaa/kirvelee. Olen koittanut laittaa kosteuttavampaa voidetta tuohon silmän alle, kokeillut jopa epätoivoissani sitä Hydrocortisonia pari kertaa - ei mitään vaikutusta. Läiskä on ja pysyy. Mistähän tuo voisi johtua? Joku allerginen reaktio / tulehdus / hiiva / mitäihmettä? ???
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 25.10.14 - klo:13:28 »
^ Mulla oireilee hajusteallergia tuolla tavalla. Eihän sulla ole mitään uutta meikkiä esim? Mulla on parhaillaan samanlainen läiskä silmän alla, tuli Misshan peiteaineesta jota olen käyttänyt viikon verran. Mulla siihen auttaa Kestox allergialääke (sisäisesti, helpottaa kutinaa) ja hyvä sy-voide joka ei ärsytä (Pirkka tai Avene). Jos siihen imeytyy niin voi kokeilla myös 100% manteliöljyä, sekin helpottaa.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #507 : 25.10.14 - klo:14:51 »
^^ Mullakin tulee joskus sellaisia kutisevia, kohollaan olevia "hyttysenpistoja", aiheuttajaksi olen epäillyt hajustetta ja/tai jotain kasviuutteita (samanlainen läiskä tuli yhdestä hajustamattomasta sy-voiteesta, jonka incin alkupäässä oli jotakin kukkaisvettä, joka googlen avulla paljastu helposti ärsyttäväksi/allergisoivaksi). Mä kyllästyin silmä- ja iho-oireisiin, kun välillä tuntuu että niiden aiheuttaja voi olla melkein mikä vaan, ja varasin lääkäriajan, epäilen että mulla on joku allergia.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 26.10.14 - klo:07:51 »
^ & ^^ Kiitos vastauksista. En ole aloittanut minkään uuden tuotteen käyttöä, joten herkistyminen jollekin jo pitempään käyttämälleni tuotteelle olisi sitten ainoa mahdollisuus... Käyttämissäni ihonhoitotuotteissa ei ole hajusteita, ja välillä olen päivän-pari ilman meikkiä, jolloin luulisi tuon kutiavan läiskän hiukan parantuvan mikäli se johtuu meikistä... mutta ei, se yleensä vaan pahenee.

Mietin että voisiko tuossa PC:n kosteusvoiteessa kuitenkin olla jotain mikä herkistää sy-ihoa vaikka sen luvataan sopivan myös sy-iholle... Koitan vaihtaa sen Herbinan herkän ihon sy-voiteeksi vähäksi aikaa, katsotaan kuinka käy. Laitoin eilen illalla Herbinaa ja tuntuu että läiskä olisi parempi, mutta ehkä kuvittelen vaan... katsotaan kuinka käy.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 26.10.14 - klo:14:00 »
^ Mulla on niiden Resist-sarjan tuotteiden kanssa ollut niin, että joskus ne parantavat ihoa ja joskus ärsyttävät. Hyviä tuotteita, mutta ehkä liian "potentteja" mulle, kun ihon reaktio vaihtelee (ja on muutenkin hankala iho kyseessä). Onhan se voidekin melkoinen vitamiinipommi, joten kyllä se voi joskus olla liikaa.
1cFii, oma väri.