Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200712 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #510 : 31.10.14 - klo:10:54 »
^Sama juttu mulla, tuntuu jotenkin, että Avin käyttö tekee ihosta normaalia sääherkemmän, koska tässä välissä oli sellainenkin episodi, että jouduin kosteusvoiteiden ja Skin Recovery -seerumin lisäksi lätkimään ihoon vielä jojobaöljyä, että se ei kiristellyt kuivuuttaan. Meni ohi heti, kun sää lämpeni, mutta onneksi tuo öljykään ei aiheuttanut näppyjä tai tukkeumia. Yksi vaihtis olisi mulle myös ostaa Avia miedompanakin talveksi.

Olen myös totutellut ihoa 2% BHA:han (voidemainen, vartalolle tarkoitettu versio) mutta se on nyt pitänyt lopettaa. 1% BHA lotion on paras. Suosittelen kokeilemaan sitä, kun olet saanut käytettyä 2% liquidin (jos niin käy talven aikana), luin just jostain blogistakin, että jollakin 2% BHA liquid kuivattaa kovasti ihoa.

Melkoista tasapainoilua koko ajan tämä ihonhoito.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 31.10.14 - klo:15:12 »
^ Tottahan toki se BHA-neste kuivattaa joillakin ihoa, ainakin alkuun, niin kuin mikä tahansa tehokas BHA-tuote. Toisille 2% vain on liian tehokasta, mutta jos on jo sellaiseen ihonsa totuttanut ja iholla on sille teholle tarvetta, niin tuskin se enää myöhemmin aiheuttaa kuivuutta muuta kuin liikaa käytettynä tai yhdistettynä liian ärsyttävään rutiiniin. Eihän tuossa BHA-nesteessäkään siis ole mitään muuta "kuivattavaa" kuin kuorintateho, joka sitten pidempään käyttäneelle (minäminä!) onkin jo kosteuttava prosessi. Mutta tasapainottelua se tosiaan on! :)

Mulla on ollut yleensä tapana pitää aamut vapaana enemmistä tehoaineista, ja yleensä vain pesen ja kosteutan (+meikki). Nyt olen vähän taas harkinnut Skin Balancing -seerumin ottamista uudelleen kokeiluun (vaikka vannoinkin...), mutta kun haluan pitää BHA:n iltarutiinissa, niin käyttäisin tuota aamulla. Auringolle nyt en juuri altistu, ja ulkona ollessa on kyllä jotain suojaa iholla, joten onkohan tuo sitten ihan jees aamuunkin? Kyllähän ne sitä toki PC:llä aamuin illoin käytettäväksi sanovat.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #512 : 01.11.14 - klo:00:30 »
^Kyllä se sopii musta juuri aamuihin erityisen hyvin, sillä se on jotenkin koostumukseltaankin primerin tyylistä ja pitää vähän ihoa mattana. Meikki levittyy sille musta tosi nätisti, tosin itse laitan aurinkovoiteen vielä väliin. Tykkäisin itse käyttää sitä kovasti, sillä pidän sen tunnusta, mutta näin talven tullen se on aivan liian kuivattava iholleni. Keväällä tilaan kyllä taas lisää SB-seerumia. :)

Ja joo toi Avitcid on varmaan kellä tahansa sellainen ärsyttävä rutiini. Mullakin tulee sen kanssa ylläreitä edelleen, vaikka tuntuu välillä, että iho on sangen hyvin tottunut vahvempaankin versioon, pitkiä aikoja menee aivan ilman mitään ongelmia - ja sitten yhtenä aamuna sitä kuitenkin herää ihan hilseilevän naamasaharan kanssa ja voi vain huokailla peilin äärellä, että mitäs tälle naamalle nyt.  :D Mutta toisaalta mikään ei ole mun ihooni niin hyvin tehonnut kuin se, joten pidän sen ensisijaisesti ihorutiinissa aina ja yritän muokata kaikkea sen ympäriltä. Ja olen aika hyvin pienistä merkeistä jo oppinut ennakoimaan tulevaa naamasaharaa...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #513 : 01.11.14 - klo:00:44 »
^ No muakin mietityttää juuri se, että onko se seerumi mulla kuivattavaa vai ei. Mulla on ollut sitä ainoastaan yksi tuubi, ja alussa sain siitä sellaista tököttiä, joka tuntui jopa aika hoitavalta iholla. Se mitä tuubissa nyt on jäljellä on kuitenkin ihan eri tuntuista. Se on kuivempaa ja tuntuu kuivattavalta. Olen tässä ajatellut, että syy on itsessäni ja siinä, että aloin varmaankin ravistaa tuubia riittävästi liian myöhään, ja jäljellä oleva tavara ei siksi ole sitä mitä pitäisi. Meinasin siis ehkä tilata uuden ja ravistaa sitä alusta asti ihan penteleesti.

Mua ei siis haittaisi se, jos aine ei ole kosteuttavaa, mutta nykyisellään tuo suorastaan tuntuu kuivattavalta. Mitähän sitä sitten tästä ajattelisi... Ehkä se menisi mullakin kevään tullen, jos nyt tuntuu liian kuivalta... Toisaalta ajattelin myös hankkia aamuputsariksi sen uuden Resistin, jota kuvaillaan SB-putsaria hellävaraisemmaksi, joten ehkä seerumia sietäisi sen kanssa. Hmm. Tämä seerumi on kyllä ainoa, jonka kanssa koostumuksesta on tullut mulle kynnyskysymys. Se itse ravistelu ei mua haittaa, kunhan tietäisi että koostumus on sen kanssa sitten vakio.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #514 : 01.11.14 - klo:12:23 »
^Sen verran huonoja uutisia, että mulla se koostumus ei yhdessäkään tuubissa ole ollut vakio, vaikka raivokkaasti ravistelen alusta loppuun. Lopussa se tuote vain on kuivempaa. Yleensä vielä leikkaan tuubin auki ja käytän ne loput, tuubin seinämillä on paljon sellasta kuivahkoa silikonimössöä. Paulan mukaan siinä on silti sama teho kuin aiemminkin, ja siihen kyllä ihon reaktioiden perusteella uskonkin. Mutta lopputuubista SB-seerumi tosiaankaan ei ole ollut enää sellaista vähän kosteahkoa kuin alussa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 01.11.14 - klo:17:29 »
^ No voi harmi. Alkutuubista se koostumus toimi mun iholla tosi kivasti. Ehkäpä pitää vielä tuon vanhan tuubin jämistä uudestaan kokeilla, että pystyykö niin kuivaa tavaraa käyttämään. Kaipa sekin on noissa ongelma, että täyttä tuubillista ei vain ole mahdollista ravistaa samalla tapaa kuin vajaata, joten vaikka kuinka yrittäisi, aine ei ehkä alussa sekoitu tarpeeksi.
1cFii, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #516 : 05.11.14 - klo:12:50 »
En ihan vielä uskalla hurrata että olisin saanut tuon sy-ihon paranemaan kokonaan, mutta parannusta näyttäisi tapahtuneen. Olen vaan kosteuttanut, kosteuttanut ja kosteuttanut. Siis malliin ensin kosteuttava vesipohjainen sy-voide ja siihen päälle varovasti taputellen Eucerin Aquaphor Soothing Skin Balm -voidetta, joka on siis (käsittääkseni) täysin vedetön. Että ensin sitä kosteutta ja sitten lukitaan se jankilla tökötillä ihoon, tai jotain sellaista itsekseni järkeilin ;D
Mutta näyttäisi tehoavan. Läiskä ei enää kutia ja punoitus alkaa hävitä pikkuhiljaa. Ehkä tämä oli vaan joku reaktio ilmojen kylmenemiselle? No, jään seurailemaan tilannetta ja toivon että saisin tuon läiskän kokonaan pois...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Paikalla elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #517 : 08.11.14 - klo:10:26 »
Luin juurikasvusta puuterimaisesta aurinkosuojasta, mutten löydä ketjua enää. Olisiko kenelläkään osunut silmään mikä tuote oli kyseessä? :) näin vaaleaihoisen olisi varmasti hyvä suojata kasvonsa talvisinkin auringolta, mutta voidemaiset aurinkosuojat tuntuvat pikemminkin aiheuttavan iho-ongelmia. En sitten tiedä onko vika ihossani vai voiteissa.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #518 : 08.11.14 - klo:13:43 »
^ Ihan FYI ja jos jotakuta kiinnostaa: kirjoittelin tästä joskus johonkin toiseenkin ketjuun, mutta puuterimaiset aurinkosuojat ovat nähdäkseni sekä ajan että rahan hukkaa. Kaikkiin SPF-luvun omaaviin tuotteisiin pätee sama sääntö: suojatuotetta tulee levittää kasvoille 2 mg/cm2 eli noin 1/4 teelusikkaa, jotta luvattu suojakerroin toteutuisi. Mikäli suojaa levitetään puolet tuosta määrästä, suojakerroin putoaa luvun neliöjuureen - eli SPF 30 onkin SPF ~5,5. Jos suojaa levitetään 1/4 tuosta määrästä, suojakerroin putoaa seuraavaan juureen, ja niin edelleen. Nestemäisten suojien kanssa levittäminen jopa onnistuu, mutta puuterimaisten tuotteiden kanssa menee vaikeaksi. Tässä postauksessa yritettiin levittää korrekti määrä puuterimaista aurinkosuojaa kasvoille - ei mennyt hyvin.
Sources or didn't happen.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #519 : 08.11.14 - klo:13:47 »
^^ Ainakin Jane Iredalella on puuterimainen aurinkosuoja. En ole itse testannut tai muuten tutustunut vastaavien ominaisuuksiin.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 09.11.14 - klo:12:25 »
Eikö aika monessa puuterisskain ole nykyään aurinkosuojakerroin suunnilleen sama? Oma mielipide asiaan on, että ei sitä rasvaakaan tule lisättyä päivän mittaan meikin päälle, joten miksi ei sitten saman tien käyttäisi esim. puuterimaista suojaa jos kerran tulee lisäiltyä edes jotain. Itselleni tosin on joistain mineraalipohjista tullut ongelmia ja sama vaara kai puuterisuojissakin kun sisältö suht samaa...

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #521 : 10.11.14 - klo:13:17 »
^^^^Myös bareMineralsilla on puuterimainen aurinkosuoja SPF 30 Natural Sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 13.11.14 - klo:19:17 »
Onkohan rypsiöljy yleisesti tukkiva öljy? Mietin tätä, kun Lumenen Sensitive Touch -sarjan tuotteissa näyttää olevan useissa kasvovoiteissa canola oil ihan INCI-listan kärjessä. Ostin Hulluilta Päiviltä kuukausi sitten sarjan SOS-voiteen ja Hoitoseerumin ja niiden käyttöönotosta meni noin viikko ja naama oli ihan räjähtänyt finneille ja on edelleen :/ Jätin SOS-voiteen käytön heti, kun finnit ilmaantui ja jatkoin Hoitoseerumin käyttöä, koska luulin, ettei siinä sitä ole (hävitin pkkauksen), koska koostumus on niin ohut, mutta olipa silti nyt kun kaivelin INCI-tiedot netistä. Eipä ole tällaista finniarmeijaa ollut sitten pillereiden aloittamisen eikä lopettamisenkaan jälkeen vuosikausiin. Onkohan se edes toi rypsiöljy, mikä tukkii? Muuten noi tuotteet tuntui niin hyviltä ja kosteuttavilta, mälsää.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 13.11.14 - klo:19:27 »
Eikö canola oil ole rapsiöljy?

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 13.11.14 - klo:19:54 »
^ sanakirja.org kääntää canola oilin rypsiöljyksi. Siihen luotin siis  :D kumpi toi siis on?
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.