Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200009 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #525 : 13.11.14 - klo:19:58 »
Ahaa, onkohan ne sitten kuitenkin sama asia?  ???

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #526 : 13.11.14 - klo:20:22 »
Canola on Kanadassa kehitetty/jalostettu rapsilajike.. (Canada/oil) Englanninkielinen alkuperäinen ilmaus 'Rapeseed' ei ollut tarpeeksi kaupallinen.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #527 : 13.11.14 - klo:20:30 »
Mulla on ainakin sellainen tuntuma, että rypsiöljy olisi aika tuhti öljy iholle. Mulla ne Sensitive Touch -sarjan purkkivoiteet olivat myös tosi tukkivia. Positiivista olisi tietysti se hyvä kosteutusteho, mutta... :-\ En tietysti voi satavarmaksi itsekään sanoa, oliko se noissa rypsiöljyn vika, kun toisaalta paksuissa voiteissa on yleensä lukuisia tukkivia ainesosia, mutta veikkaisin että rypsiöljy on ainakin yksi ongelmista. Toisaalta mun iho ei kyllä kestä mitään muitakaan öljyjä, joten mun neuvot ovat aika turhia! ;D
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #528 : 15.11.14 - klo:16:19 »
Kiitos kaikille puuterimaisia aurinkosuojia kommentoineille, aion perhetyä asiaan lisää. :) kasvojen iholle sopivan aurinkosuojan löytäminen tuntuu olevan hirvittävän vaikea tehtävä.

Olen vissiin jatkuvasti hätää kärsimässä, kun seuraava kysymys olisi jo mielessä. Olisiko suosituksia kasvojen puhdistusaineista, jotka olisivat mahdollisimman hellävaraisia? Toivomus olisi ettei tuote saisi kuivattaa yhtään, eikä sisältää mitään ihoa ärsyttäviä kuorintaelementtejä tms. Ihoni pysyisi hyvänä pelkällä vesipesulla, mutta BB-voide/puuteri pitäisi poistaa jollain puhdistustuottella.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #529 : 15.11.14 - klo:17:16 »
^Paulas Choice Skin-balancing putsari on ainakin todella hellävarainen eikä kuivata yhtään. Ja super riittoisa! Pesee todella hyvin meikit, ja tällä voi siis huoletta silmämeikitkin pestä, ei ärsytä silmiä.
Cogito ergo doleo.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 15.11.14 - klo:17:41 »
Olen vissiin jatkuvasti hätää kärsimässä, kun seuraava kysymys olisi jo mielessä. Olisiko suosituksia kasvojen puhdistusaineista, jotka olisivat mahdollisimman hellävaraisia? Toivomus olisi ettei tuote saisi kuivattaa yhtään, eikä sisältää mitään ihoa ärsyttäviä kuorintaelementtejä tms. Ihoni pysyisi hyvänä pelkällä vesipesulla, mutta BB-voide/puuteri pitäisi poistaa jollain puhdistustuottella.

Puhdistusöljy tai kaksoispuhdistus? Eri kosmetiikkamerkeiltä (esim. L'Oreal, Malu Wilz, MAC, Dermosil) löytyy puhdistusöljyjä, jotka huuhtoutuu vedellä pois. Jos mieleistä puhdistusöljyä ei löydy, kannattaa kokeilla kaksoispuhdistusta, jossa ensin kasvoille hierotaan öljyä (tähän käy melkein mikä öljy tahansa), joka pestään pois esim. puhdistusgeelillä / pesunesteellä. Öljyn takia phdistusgeeli / pesunestekään ei kuivata samalla tavalla, kuin ilman öljyä.

Molempien tapojen etuna on pehmeä ja ennen kaikkea puhdas iho.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #531 : 15.11.14 - klo:19:45 »
^^ Skin Balancing -putsaria pitkään käyttäneenä täytyy sanoa, että vaikka se on superhyvä tuote, mulla se ärsyttää silmiä. Se on myös aika voimakkaasti rasvaa poistava ja siksi kuivattavan tuntuinen jos ihotyyppi ei ole seka/rasvainen.

Paula's Choicen Moisture Boost -putsari taas on mulla täysin ärsyttämätön, ja se sopii paremmin kuivemmille ihotyypeille. Se on minusta aika ihanteellinen tuohon ellyn kuvaukseen nähden. Poistaa helposti meikin ja on vesiliukoista, huuhtoutuu vaivatta.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #532 : 15.11.14 - klo:21:05 »
^Hitsi, mulla olisi kaikesta päätellen sitten oman ihotyypin uudelleenarviointi paikallaan... ;D Mä nimittäin jouduin tuosta SB:stä luopumaan siksi, että se ei tunnu vievän kasvoilta tarpeeksi rasvaa edes tuplavaahdoituksella. Ilmeisesti mun iho ei sitten kuivu millään!
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 16.11.14 - klo:00:01 »
^ Tavallaan onnekasta tuokin! ;D No mulla ainakin se Hydralight-putsari poistaa pinnalta vielä enemmän öljyä, vaikka se alkuun tuntuukin helposti vähän mitättömältä Skin Balancingiin verrattuna. Sen tehon rasvanpoistossa huomaa, kun jaksaa hieroa sitä iholla jonkin aikaa ennen huuhtelua. Se kun ei vaahtoa, niin tuntuu että se tarvitsee toimiakseen vähän ylimääräistä aikaa iholla, mutta lopputulos on sitten oikein hyvä. Oletko sä sitä jo kokeillut ja hylännyt?
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #534 : 16.11.14 - klo:12:54 »
^Joo, ihan mukava yllätys sinäänsä mulle. :P Muita Paulan putsareita en ole vielä kerennyt kokeilemaan, kun vasta äskettäin oikeastaan tajusin tarvitsevani jotain pesevämpää kasvoille. Tuo Hydralight vaikuttaa kyllä kokeilemisen arvoiselta, saatanpa laittaa sen tulemaan seuraavan tilauksen yhteydessä. Osaisitko arvioida, minkä tasoista tuon Hydralightin pesevyys on vaikka siihen Vichyn Aqualia Thermal -putsariin? Se on ollut hyvä tuote myöskin, harmittaa vaan kun siitä ei saa jättikokoa... :D
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 16.11.14 - klo:14:39 »
^ Tarkoitatko Purete Thermale -puhdistusvoidetta, sinisessä tuubissa? Tämä onkin aika paha kysymys... Hydralight-putsari tuntuu iholle levitettäessä melkein samalta kuin jokin kosteusgeeli, ja sen käyttö on siis tosi hellävaraisen tuntuista verrattuna noihin vaahtoaviin putsareihin. Jotkut tarvitsevat sen vaahtoavuuden kokeakseen olonsa puhtaaksi, joten kaikki eivät varmasti Hydralightista tykkää. Se on silti ihan aidosti tarkoitettu rasvaiselle(kin) iholle, ja kun sitä vain hetken iholla hieroo, niin se kyllä mun mielestä poistaa ihan kaiken ylimääräisen rasvan. Huuhtelun jälkeen iho on todella kevyt ja puhdas, joskaan ei saippuamaisen nihkeä, kuten vaikka Vichyn puhdistusvoiteella, ihan erilaisista ainesosista johtuen. Saman sarjan kasvoveden kanssa lopputulos on itselläni ihan superpuhtaan ja sileän tuntuinen. Minusta nämä sopivat erityisesti sellaiselle iholle, jonka pinta on kauttaaltaan öljyinen. Tällaista ihoa, kuten omani, jossa on hilseilemään taipuvaisia kohtia, nämä voivat kuivattaa liikaakin. Minusta Hydralight siis poistaa pinnalta rasvaa tehokkaammin kuin SB, kun taas SB toimii vähän paremmin tukkeutuneella ja pintakuivalla iholla.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #536 : 16.11.14 - klo:16:06 »
^Hups, juuri tuota tarkoitinkin... ;D Hyvä tietää, ettei tuota vaahtoamattomuutta tule säikähtää. Kokeilemallahan se kuitenkin selviää, mitä oma iho tykkää. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #537 : 25.11.14 - klo:15:17 »
Mä en tiedä mitä tekisin mun kasvojeni iholle: naama on kuiva ja paikoitellen hilseilevä, nenänpielet punottaa, iho näyttää harmaalta ja roikkuvalta ja menkkojen yhteydessä naamaan puskee pari näppyä.

Kasvojen ihoa hoidan nykyisellaan simppelin laiskasti: meikkien puhdistus kookosöljyn ja favoran vaahtoputsarin yhdistelmällä, kosteutus Aqualan ällällä.

Jotain tarttis tehdä, mutten tiedä mitä.

Ai niin, ikää on 34v. eli ihan eilisen teeren tyttöjä en naamastanikaan enää oo...
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #538 : 25.11.14 - klo:16:01 »
^ Olen samanikäinen ja ihoni on samantyyppinen (kuten rutiinikin: meikit pois Humektanilla, puhdistus Lactolinen pesunesteellä + kasvovedellä). Mulla hilseilyyn ja ärtymiseen auttoi ksylitolia sisältävä Xyliderm-geeli, jota saa apteekista. Hinta on kympin luokkaa per tuubi, eli ei ihan halpaa, mutta mun käytössä on ollut kuitenkin riittoisaa kevyen koostumuksensa ansiosta. (Havainnollistaen: mulla on vuoden sisään toinen tuubi menossa, ja käytän tavaraa siis päivittäin, joskus myös kuiviin kohtiin ja nirhaumiin muualla vartalossa.)

Ikääntymisen merkkeihin mullakaan ei ole pikaratkaisua, mutta kyllä se vähän auttaa jos iho ei ole jatkuvasti ärtynyt ja punoittava.
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:08:40 kirjoittanut rhoda »

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 06.12.14 - klo:01:23 »
Koska täällä ei ilmeisesti ole erikseen varsinaista topikkia miesten ihonhoitotuotteista, kysyn täältä.
Osaako joku suositella jotain miesten ihonhoitosarjaa? Sattuisiko jonkun mies käyttämään jotain hyväksi todettuja tuotteita, joita suositella muillekin?

Mies on alkanut minun kautta kiinnostumaan ihonhoidosta ja sanoi yksi päivä, että voitaisi joskus lähteä kaupoille ja saisin valita sille joitain ihonhoitotuotteita. No mutta enhän minä tiedä mitään miesten ihonhoitotuotteista! Ajattelin kuitenkin, jos osaisin ostaa jotain mieluista joululahjaksi. Mies on käyttänyt mun Lumenen turvenaamiota ja tykästynyt siihen. Itse en edes koe siitä juuri hyötyä, niin ihan mukavaa vaan, jos mies käyttelee sitä pois. Ja se kyllä toden totta onkin parantanut miehen ihoa, jonka takia hän niin innostuikin. Mustapäitä ei enää löydy juurikaan ja muutkin epäpuhtaudet ovat huomattavasti vähentyneet. Mies on ennen käyttänyt myös Neutrogenan Blackhead Eliminating -kasvovettä, mutta en nyt tiedä oliko sillä mitään näkyvämpää vaikutusta.

Miehellä on mun mielestä suht normaali iho, tosin pintakuivuuteen ja epäpuhtauksiin taipuvainen. Aikaisemmin miehelle tuli suht usein isoja ihonalaisia kipeitä finnejä, joiden katoamisessa meni todella kauan, mutta viime aikoina niistäkään ei ole ollut ongelmaa. Ja siis ei tosiaan käytä mitään tuotteita, paitsi nykyään tuota turvenaamiota :D. Mikähän tuotesarja tällaiselle iholle sitten kävisi? Olisi tietenkin mukava ostaa jotain kalliimpaa ja fiinimpää merkkiä, mutta kun hinta ei tosiaan ole laadun tai toimivuuden tae, niin kaipaisin hieman suosituksia!