Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 126860 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #540 : 06.12.14 - klo:11:40 »
^Meillä on mies saatu käyttämään Paula's Choicen PC4Men-tuotteita ja se tykkää niistä kovasti, erityisesti parranajovaahdon/geelin ylisti ihan taivaisiin.  :ts

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 06.12.14 - klo:11:48 »
Mikähän tuotesarja tällaiselle iholle sitten kävisi? Olisi tietenkin mukava ostaa jotain kalliimpaa ja fiinimpää merkkiä, mutta kun hinta ei tosiaan ole laadun tai toimivuuden tae, niin kaipaisin hieman suosituksia!

Meillä mies on tykännyt Biothermin tuotteista, niitä on muistaakseni suht usein tarjouksessa Sokoksella (ainakin sellaisia settejä).

http://www.sokos.fi/fi/sokos/tuotemerkki/biotherm/miehet-miesten-kosmetiikka
First, there are people who make things happen. Then there are people who watch things happen. Lastly, there are people who ask, what happened? Which do you want to be?

IG: mannadah

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 06.12.14 - klo:13:17 »
Mäkin tilasin miehelle näytesetin PC4Men:stä ja on tykännyt  :) tuosta sarjasta suosittelisin erityisesti sitä soothe+smoothia (bha) ja shavea. Tuo shave on siksikin hyvä, ettei se tuoksu, inhoan shave-tuotteiden voimakkaita hajuja jotka jää kylppariin ja iholle haisemaan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 06.12.14 - klo:13:54 »
Mäkin meinasin tulla vinkkaamaan tuosta PC:n miesten-setistä, siitä on joulutarjouksessa koko tuotesetti toilettilaukun kera. Meillä mies on käyttänyt PC:n tuotteita melkein yhtä kauan kuin minäkin. Meillä käytössä on enimmäkseen muita tuotteita kuin tuota PC4Men-linjaa, mutta tuollainen yhtenäinen setti olisi varmasti mielekäs etenkin sellaiselle, joka ei ole merkin kanssa ennestään tuttu. :)
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 07.12.14 - klo:18:10 »
Joo, mietin kyllä jo aiemmin PC:n tuotteita, mutta a) en ole vieläkään raaskinut tilata mitään itsellenikään (näytteitä lukuunottamatta) :D ja b) en uskalla ostaa mitään ihan hirvittävän kallista, sillä on riskinä, että tuotteet eivät miellytä, jäävät käyttämättä tai ovat jatkoa varten ajatellen sen verran hintavia, ettei mies raaski ostaa niitä itselleen jatkuvampaan käyttöön. Olisi ehkä eri tilanne, jos mies käyttäisi aktiivisesti ihonhoitotuotteita ja "ymmärtäisi laadun/merkin päälle", mutta kun vasta aloittelee ja on hieman laiska sen suhteen, niin hiljalleen kokeilee ja saa mietiskellä tarkemmin, millaisia tuotteita ylipäätään jaksaa ja haluaa käyttää. Kerran en selkeää vastausta ole siihen saanut. Esim. en usko, että minkäänlaiset after shave-tuotteet raivaavat koskaan (tai lähivuosina ainakaan) tietään miehen hyllylle, sillä ei ole sellaisia koskaan käyttänyt, enkä usko, että kokee sellaiset tarpeellisiksi (vaikka yrittäisin toisin uskotellakin). Käytti aiemmin sitä kasvovettäänkin hyvin epäsäännöllisesti ja osti kerran apteekista jonkun putsarin, mutta jonkin ajan kuluttua jäi vaan käyttämättä. Oon käytellyt sitä hiljalleen itse pois, mutta se on yhäkin tuolla kylppärissä ja oon muistutellut miestä, että saisi käyttää sen pois, kerran osti, enkä minäkään haluaisi miehen tuotteita käyttää. Eikä ole edes kovin kummoinen tuotekaan, joten ehkä siksi mies ei siihen niin tykästynyt, kun näkyvä vaikutus on aika olematon.

Kun nyt olen miettinyt, millaisia tuotteita mies sitten mahdollisesti jaksaisi käyttää, niin ensinnäkin olisi hyvä, jos tuote olisi tosiaan sen verran tehokas, että vaikutuksen huomaisi, koska sehän tuota miestä nimenomaan innostikin. Mutta koska enhän minä voi tietää, etenkään miesten tuotteista, mitkä ovat "tuntuvasti tehokkaita", niin aika arpapeliksi käy. Seuraava kriteeri olisikin sitten, että olisi vaikka edes miellyttävän näköiset purkit :D... Mutta kalleimmat merkithän ne yleensä satsaavatkin enemmän yleisilmeeseen, esim. Shiseidon tuotteet olivat upean näköisiä, mutta hinnat taivaissa.
Kasvorasvan mies voisi ainakin tarvita, sillä monesti valittelee, kun iho hilseilee (kuten mullakin talvipakkasella, vaikka iho onkin rasvoittuva). Ja jostain puhdistusaineesta mies on puhunut, tai ainakin niin oon käsittänyt, että ihonhoidolla ylipäätään mieltää pääosaksi jonkun puhdistustuotteen :D. Kasvonaamioihinhan tuo nyt on ainakin tykästynyt, varmaan koska niitä voi käyttää juurikin satunnaisesti ja ne ovat usein tehokkaita. Tänään apteekissa käväistessäni huomasin, että 2 kpl Vichy Homme-tuotteita ostaessa saa toilettilaukun kaupan päälle. Vichyä mietinkin jo aiemmin, kun se on esim. äitini suosikkisarja. Kokeilin kädelle Vichy Hommen kosteusvoidetta ja hyvältä vaikutti. Jos ostaisi sen ja putsarin, niin saisi vielä sen ihan tyylikkään näköisen toilettilaukunkin. Miehen oma toilettilaukku on jäätävän ruma, oranssi, pieni ja lieneekö jonkun Nivean tms. ilmaislaukku sekin. Mutta tuossa Vichy-tuotteiden mukana tulleessa ei edes ollut mitään Vichyn merkkiä, joka oli positiivisesti yllättävää. Ja se oli oikeastikin ihan kiva, itsekin voisin ottaa moisen, kun mullakaan ei oikein ole kunnollista ja kunnollisen kokoista toilettilaukkua. Mutta en tosiaan tiedä yhtään, onko nuo Vichyn tuotteet (tai ainakaan se putsari) mistään kotoisin. Ja niillä ei taida olla mitään kasvonaamiotakaan.

Kauhea sepostus! Mutta, jatkan pohdintaa. :D

Ja kiitos niille, jotka jaksoivat vinkata, kaikki vinkit ovat tällä hetkellä hyödyksi! <3 :D

Poissa Sayu

• Haiven
  • *
  • 2a-2b F ii
« Vastaus #545 : 11.12.14 - klo:01:03 »
Minäkin kyselen suositusten perään.  :) Haluaisin ostaa kuivaihoiselle äidilleni tehokkaan seerumin tai muun tehokkaasti kosteuttavan tuotteen osaksi joululahjaa. Ostin hänelle aiemmin Louis Widmerin sy-voiteen, johon hän sitten tykästyi kovasti. Hyvät kuivan ihon tuotteet ovat minulle vähän vierasta aluetta niin vinkkejä otetaan vastaan!

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 11.12.14 - klo:06:55 »
^ Mun kuiva- ja herkkäihoinen äiti pitää Vichyn tuotteista. Itse en rasvoittuvan ihoni takia tiedä tuotteista sen enempää, mutta juuri nuo kuivalle iholle tarkoitetut voiteet ovat olleen äidin mieleen. :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 11.12.14 - klo:09:56 »
Mä en tiedä mitä tekisin mun kasvojeni iholle: naama on kuiva ja paikoitellen hilseilevä, nenänpielet punottaa, iho näyttää harmaalta ja roikkuvalta ja menkkojen yhteydessä naamaan puskee pari näppyä.

AHA (miksei myös BHA) voisi sopia sinulle myös. Paula's Choicelta tai korealaisista ihonhoitotuotteista löytyy ainakin toimivia vaihtoehtoja, Iherbistä myös.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 11.12.14 - klo:20:27 »
^
Clarisonicia voi tietty myös kokeilla - hinta tosin ei ole ihan pieni. Omani on uusi eli en hirveästi ole vielä käytellyt, mutta tuntuu että on kirkastanut ihoa mutta ei se  tietenkäänvälittömästi paranna kaikkia iho-ongelmia. AHAlla saa välitöntä vaikutusta edullisemmin, mutta nyt olen tykännyt enemmän Clarisonicista, sillä hapot saa ihon hilseilemään. Sanoisin, että Clarisonic on ennen kaikkea kuorintalaite eli jos sellaiseen + ihon sameuteen etsii apua niin kannattaa kokeilla. Ja ikää oli minullakin piirun verran yli 30.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 11.12.14 - klo:20:45 »
Tuo on hyvin ihokohtaista - minulla mekaaninen kuorinta saa ihon hilseilemään  :D. Mutta hyvin kevyttä mekaanista kuorintaa tarvitaan happojenkin kanssa, itselleni riittää hyvin kevyt sormenpäillä pyörittely ihon ollessa nihkeä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Sayu

• Haiven
  • *
  • 2a-2b F ii
« Vastaus #550 : 13.12.14 - klo:01:59 »
^ Mun kuiva- ja herkkäihoinen äiti pitää Vichyn tuotteista. Itse en rasvoittuvan ihoni takia tiedä tuotteista sen enempää, mutta juuri nuo kuivalle iholle tarkoitetut voiteet ovat olleen äidin mieleen. :)

Kiitos, käyn vilkaisemassa josko heiltä löytyisi jotain mukavaa pukinkonttiin. :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #551 : 13.12.14 - klo:15:08 »
Minä täällä taas hei. :-[

Onko joku täällä perehtynyt ihon ylikuorimiseen? Lähinnä sitä olen pohtinut, että jos ihoni näyttää päällepäin ainakin olevan paremmassa kunnossa kuorintojen lisäämisestä ja kosteutuksen vähentämisestä, niin voiko se todellakin voida paremmin? Kaikkialla tuntuu korostettavan kosteusvoiteiden ja hellien pesuaineiden käyttöä, joten siksi mietityttää, onko näiden "rajumpien" aineiden haittavaikutukset jotenkin salakavalia. Iho ei hilseile tai kiristä, ja näpyt ovat vähentyneet, mutta onkohan tässä esim. jotain ennenaikaisen vanhentumisen riskiä?

Tämänhetkinen ihonhoito tiivistyy pesuun kerran päivässä (SebaMed), jonka jälkeen pelkkä PC:n 2% BHA geeli. Toisinaan saatan nukkua pyyhe tyynyllä nitistääkseni muutaman näpyn.
Cogito ergo doleo.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 13.12.14 - klo:17:36 »
^ Ainakaan Paulan mukaan ihoa ei voi kuoria liikaa vahingossa.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #553 : 13.12.14 - klo:21:03 »
Niin, tuo Paulan artikkeli viittasi syvemmissä ihokerroksissa tapahtuvaan uusiutumiseen, mihin ei pintakuprinnalla voi vaikuttaa. Ärsytystä, hilseilyä ja kuivumista ylikuorimisella toki voi saada aikaan.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #554 : 14.12.14 - klo:12:01 »
Kiitoksia! Olinkin tosiaan täysin missannut tuon Paulan artikkelin, vaikka yleisesti olen yrittänyt viisastua juuri niiden avulla. :)
Cogito ergo doleo.