Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200217 kertaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #555 : 12.01.15 - klo:22:07 »
Kolmevuotiaalla lapsella on isovarpaan iho niin kuiva nyt talvella, että halkeilee ja jopa vuotaa tipan verta niistä halkeamista toisinaan. Mikä ihmerasva tai -keino siihen auttaisi?  :'(

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 12.01.15 - klo:22:42 »
Scholl rasva halkeileville kantapäille ja kuiville jaloille. Rasvaa jalkoihin nukkumaan mennessä ja sukat päälle jos mahdollista ja aamullakin kannattaa laittaa. Tosi hyvää ainetta, mun korppukantapäät pehmenee muutamissa päivissä :)

Jos on iho pahasti rikki, niin silloin kannattaa välttää laittamasta rasvaa suoraan rikkonaiselle ihoalueelle. Voi mun mielestä käyttää myös pikkulapsille, pitää vain varoa ettei lapsi niele ainetta.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 12.01.15 - klo:22:56 »
Kiitos tuhannesti vinkistä! Saako tuota apteekeista vai mistä?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 12.01.15 - klo:23:14 »
Apteekeista varmasti ja ihan tavallisista kaupoista kuten Anttilasta, Sokokselta, Stokkalta, K-kaupoista ja varmaan pienemmistäkin kaupoista joissa on vähän parempi kempparihylly. Schollin jalkojenhoitotuotteet on aika tunnettu merkki.

Tämä taitaa olla sama jota mulla on tällä hetkellä:
http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/voide-halkeileville-kantapaille-60ml-4102216--malli

Tätä mulla on myös ollut, melkein sama rasva kuin yllä. En ihan tiedä mikä on ero. Ehkä vaikuttavan aineen eli karbamidin pitoisuus:

http://www.sokos.fi/fi/sokos/scholl-voide-halkeileville-kantapaille-60-ml

Noita Schollin rasvoja on varmaan tusina erilaisia. Esim. tämä on enemmänkin vain kosteusvoide, ostin sitä kerran eikä auttanut jo syntyneisiin korppukantapäihin oikein millään lailla:

http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/24h-kosteusvoide-jaloille-75ml-4113700--malli

Toivottavasti tämä ei nyt kuulosta kauheelta myyntipuheelta, mutta itse tykkään Schollin tuotteista paljon  ;D Tämä kenkäsuihke on pelastanut mun haisevat jalat ja kengät:

http://www.sokos.fi/fi/sokos/scholl-deo-kenkasuihke
« Viimeksi muokattu: 12.01.15 - klo:23:16 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 12.01.15 - klo:23:27 »
No eikä, kun kiitos vinkeistä!  :D Itselläni on ollut aina koppurajalat, mutta olen ollut liian laiska tehdäkseni niille mitään... Kesällä, kun kuljen pääasiassa paljain jaloin, niistä on jopa hyötyä.  ;D
Tuosta listauksesta löytyi miehellekin oiva tuote. Kunpa vain löytyisi pikkukylästäkin!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #560 : 16.01.15 - klo:00:12 »
Tänä talvena mun ihoni on ilmeisesti kärsinyt (pinta?)kuivuudesta. Omituisesti nimenomaan mun otsa on kiristellyt, muualta ei niinkään. Epäpuhtauksia/tukkeutumia/mustapäitä/valkopäitä mulla on poskissa, leukapielissä. Suurimmat finnit ovat onneksi pysyneet minimissä.

Tähän asti olen käyttänyt:
- puhdistukseen vaihdellen Sebamed Clear Face puhdistusvaahtoa sekä Vichy Purete Thermale Vaahtoava Puhdistusvoidetta.

- kasvovetenä Thayersin alkoholiton kasvovesi (Thayers, Rose Petal Witch Hazel, with Aloe Vera Formula, Alcohol-Free Toner)

- BHA:na Clear Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid

- kosteusvoiteena vaihdellen Sebamedin Clear Face hoitogeeliä, Avictid 0,05% sekä Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator. Actividia en laita otsaan.

Neuvoja rakkaat juurekset! Tuote voi olla tilattava tai kivijalkaliikkeestä, kunhan toimii!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #561 : 16.01.15 - klo:00:21 »
Ilmiselvästi nuo puhdistustuotteet ovat ihollesi nyt liian kuivattavia, samoin Paulan BHA-neste. Harventaisin sen käyttökertoja.

Sebamedin geeli on kyllä hyvää ainetta, mutta ei taida riittää... Jos ihosi ei ala lempeämmällä putsauksella (esim. L300 vaaleanpunainen vaahto, Sokos/Anttila) ja kosteuttavammalla kasvovedellä parantua kuivuudesta, siirtyisin voidemaisempaan kosteusvoiteeseen. Paulan Hydrator kyllä on kosteuttava, mutta ihosi voisi hyötyä sen alle levitettävästä seerumista (esim. Favora apteekista, tai LV Prismasta, molemmat peruskosteuttavia)..

Toivottavasti pääset kuivuudesta ja myös finnit pysyvät poissa!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 16.01.15 - klo:02:08 »
^^ Sitä mieltä minäkin, että nuo putsarit ovat varmasti nyt liian kuivattavia. Omalla ihollani tuo Sebamedin vaahto aiheutti kuivuuden lisäksi ihan mittavaa ärsytystäkin, eniten juuri otsassa. Voin suositella Paulalta Resist-putsaria (normaalista rasvaisen ihon vaihtoehtoa siis), joka on aivan unelma. Se on siis samaa linjaa kuin tuo Hydrator. Myös saman linjan Ultra-Light-seerumi on ihana kosteuttaja kosteusvoiteen alla, ja ilman rasvaa. Favoraltakin saa tosiaan hajusteettomia seerumeita, jotka tuntuvat kyllä hellävaraisilta ja kosteuttavilta. Omalle iholleni ne ovat ikävästi liian rasvaisia ja tukkivia.

Kuorinnan käyttöä varmaan harventaisin (ainakin väliaikaisesti) tai vaihtaisin miedompaan BHA:han. Tietty voi ja kannattaa myös keskittää kuorinnan käyttö niihin ihoalueisiin, joilla on eniten epäpuhtauksia ja jotka sitä tuntuvat sietävän. Voisiko se Avitcidkin olla osasyy kuivumiseen, tarvitsisiko senkin käyttöä harventaa? Sitäkin voi harkita, tuleeko vahvoja tuotteita käytettyä samanaikaisesti, ja olisiko käyttökerrat tarpeen erottaa.

Kaikkiaan joka tapauksessa kokeilisin ensin vähän hellempää putsaria, varovaisempaa kuorintaa (ja muita vahvoja tuotteita) ja kosteuttavampaa kasvovettä ja/tai seerumia. Minäkin jättäisin viimeiseksi keinoksi sen paksumman voiteen, kun niillä on tapana herkemmin aiheuttaa epäpuhtaalla iholla ongelmia. Tuo Sebamedin geeli on kuitenkin niin kevyt, että pysyisin vähintään PC:n Hydratorin tasoisessa kosteusvoiteessa.

Mä olen niin PC:n ystävä, että mun suositukset ovat tosiaan vähän monotonisia, mutta Resist-linjan seka/rasvaisen ihon tuotteet ja Skin Balancing -tuotteet ovat todellakin ihan huippuja näissä hankalissa ihotapauksissa. :)
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #563 : 16.01.15 - klo:12:48 »
Avitcidin kanssa ja etenkin kun on jo vahvempikin käytössä niin suosittelen edellisten tavoin miedompaa kuorintaa ja puhdistusta.  Paulankin SB-putsari on mulle Avitcidia käyttävänä liian tuju, itse asiassa Moisture Boost -putsarikin osoittautui liian kuivattavaksi ja nyt käytössä Skin Resist -putsari, jota iho sietää. Kasvovesikin voisi tosiaan olla kosteuttavampi.

Mutta tosiaan jos et laita Avitcidia otsaan ja otsa on kuitenkin kuivin alue, on varmaan vika noissa muissa kohdissa enemmänkin, eli Avitcidin käyttöä en lähtisi harventamaan, etenkin jos sillä on ollut suotuisa vaikutus ihoon. Suosittelen myös Favoran seerumeita - mun iholla ne eivät tunnu rasvaisilta, mutta se tietty riippuu aina ihosta.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #564 : 25.01.15 - klo:00:13 »
Kiitoksia neuvoista :) Actividia on tosiaan tullut käytettyä melko harvoin (n. kerta viikkoon), mutta nyt kun kaulan alueelle on muutama pieni paisemainen tapaus tullut, lienee pakko aktivoitua sen käytössä taas. Tosin en tiedä johtuiko patit A:sta vai käyttöön ottamastani NutriBioticin Skin Serumista. Paulan tuotteet on valitettavasti tällä hetkellä yli miun budjetin, tykkään kyllä tuosta kosteusvoiteesta kovasti. Ihonhoitotuotteita Koreasta -ketjussa oli puhetta kaikesta kivasta, täytyy vielä lukea se ajatuksella läpi tuota kosteuttavaa kasvovettä ja putsaria ajatellen.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
« Vastaus #565 : 02.02.15 - klo:21:25 »
Hei... Mulla on kuiva/normaali iho ja toisessa poskessa joka aamu pari punaista länttiä. Iho ei ole siinä mitenkään erityisen kuiva tai hilseilevä. Olen vaihtanut tyynyliinaa pehmeämmäksi ja sileämmäksi monta kertaa ja nukun ihan tasapuolisesti molemmat posket tyynyä vasten. Ärsyttää kun toinen puoli naamasta olisi niin sileä ja ihana ja voisi olla ilman meikkiä ja toinen puoli punertaa  >:( Apua?

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #566 : 02.02.15 - klo:22:31 »
^ Mulla oli sama ongelma. Vika ei lopulta ollutkaan mun ihossa, vaan verenkierrossa. Lisäsin liikuntaa ja punoitus väheni, nyt molemmat naamanpuoliskot ovat suurin piirtein samaa sävyä. :)
Sources or didn't happen.

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
« Vastaus #567 : 03.02.15 - klo:17:13 »
No enpä ole tullut tuollaista ajatelleeksi  ;D mutta en jaksa uskoa että mulla on sama, kun liikun vähintäänkin kohtalaisesti.  ???

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #568 : 12.02.15 - klo:09:59 »
Piti tulla antamaan tilannepäivitys :)

Eli suuret kiitokset Rhodalle ja Lilalle vinkeistä! Ostin Madaran AHA kuorinnan ja Xyliderm tuubin ja yhdessä nää on tehneet ihmeitä mun iholleni :)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 20.02.15 - klo:20:45 »
Mulle ilmestyi ihan yllättäen viime sunnuntaina otsaan sellainen kahden euron kolikon kokoinen hilseilevä ihottumaläiskä, joka ei oikein ota parantuakseen. Mikähän tuokin voisi olla?

Välillä mulla on samantyylistä ihottumaa suun ympärillä, mutta se on aina hävinnyt nopeasti. Tuo on tuollaista ihmeellistä paksuuntunutta norsun nahkaa, joka kyllä hilseilee koko ajan, mutta uusi ihokin paksunee samantien, eikä läiskä tosiaan nyt vajaan viikon aikana ole vaikuttanut häviävän. Auttaisikohan kortisoni? Nyt olen vain kokeillut rasvailla otsaa ahkerasti, mutta aika heikoin tuloksin. Tosi hehkeä olo tänäänkin lähteä illanviettoon, kun otsa on kuin spitaalisella. :-\ Onneksi tuo on sen verran sivussa, että sen saa jotenkuten peitettyä hiuksilla.

Vähän kumminkin huolestuttaa, että mikä mahtaa olla kyseessä. Ei hirveästi joku psoriasis houkuttelisi. ::) Ja tosiaan muutenhan mun kasvojeni iho ei hilseile oikeastaan koskaan noita satunnaisia suunympärysihottumia lukuunottamatta, ja otsan iho muualta on todella rasvainen eikä yhtään kuiva. ???
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397