Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200851 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #570 : 20.02.15 - klo:21:08 »
^ Voisiko se olla seborrooista ekseemaa, jos ihosi kerran on rasvainen ja suunympärysihottumakin on vaivannut?
1cFii, oma väri.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 20.02.15 - klo:21:49 »
^ En tiedä. :-\

Isällä ja veljellä kyllä tuota seborreaa on, mutta mulla ei ole koskaan ollut mitään hilseilyongelmia. Eikös nuo seborrealäikät yleensä ole sellaista rasvaista hilsettä? Kun tuo mun läiskäni on tosiaan sellaista kuivaa, paksuuntunutta ja hilseilevää punoittavaa ihoa.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 20.02.15 - klo:22:24 »
^ Ei niissä välttämättä ole hirveää määrää hilsettä. Kurkkaa vaikka kuvia ja selostusta esim. Terveyskirjastosta tai Iholiiton opas.

Tavallinen ekseemakin on vaihtoehto.
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #573 : 20.02.15 - klo:23:20 »
Onko ruoka-aineallergia poissuljettu vaihtoehto? Mulla allergisoivat ruuat tekee suun ympärille ja otsaan ihottumaa. Sitrushedelmät esimerkiksi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 21.02.15 - klo:00:22 »
^ Tuota mäkin meinasin ekseeman kohdalla kysyä, mutta jostain syystä täsmennys jäi. Mullakin suupielet, leuka ja otsa ovat niitä allergisenkin reaktion ilmenemispaikkoja. Muistelisin lukeneeni, että aikuisilla erityisesti otsa on tavallinen paikka (ei-seborrooisellekin) ekseemalle. Toisenlainen syy voi olla esim. hiustenhoitotuote, itse olen saanut niistä joskus ongelmia otsan ja niskan iholle. Saattaa riittää, että iho on ollut jostain syystä vähän rikki (esim. joku rassattu näppy) ja siihen pääsee jotain ärsyttävää ainetta ja tadaa, ihottuma on syntynyt.
1cFii, oma väri.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 22.02.15 - klo:17:29 »
Jotain ruoka-ainetta mä olenkin vähän epäillyt tuon suunympärysoireilun syyksi. En vain oikein ole saanut kiinni siitä, että mikä se voisi olla. Nyt tuota ihottumaa (suun ympärillä siis) ei hetkeen olekaan ollut, mutta jos se taas palailee, niin täytyy varmaan koettaa pitää jonkinlaista ruokapäiväkirjaa, jos sillä saisi syyllisen selville.

Ilmeisesti valittaminen täällä auttoi, koska otsan läiskä näyttäisi olevan paranemaan päin. :D Toki iho on siitä kohdasta vielä vähän karhea, mutta se sellainen selkeä paksuuntunut läiskä on jo hävinnyt. Iho ei myöskään juuri hilseile enää. Täytyy nyt toivoa, ettei vaiva uusisi, mutta jos näin on, niin tuota ruoka-aineallergiaa täytyy varmaan tosissaan miettiä. Mullahan ei muuten ole koskaan ollut mitään allergioita, mutta kyllä kai sellaisia voi vielä näin aikuisiälläkin puhjeta.

Niin, ja kiitoksia vielä kaikille vastanneille. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #576 : 25.02.15 - klo:14:55 »
Oli sitten seborreaa tai atooppista ekseemaa, niin molempiin voi käyttää kortisonia.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 26.02.15 - klo:01:04 »
^ Hyvä tietää jatkoa ajatellen. Nyt tuo mun otsani alkaa olla jo melkein kokonaan parantunut. Mistä lie tulikin moinen läiskä, mutta ihan hyvä, että vaikuttaa hävinneen yhtä yllättäen. :)

Mä olen joskus vähän epäillyt, että saattaisin olla allerginen tomaatille, ja että se kenties aiheuttaisi suupielien kutinan ja ihottuman. Nyt kuitenkin söin eilen reippaasti tuoretta tomaattia ja tänään tomaattista keittoa, eikä mitään oireita. Eli ilmeisesti syyllinen ei sitten olekaan tomaatti? Tai sitten olen kausittain allerginen. :P

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #578 : 26.02.15 - klo:19:40 »
^
Mulle tulee juuri samantyyppistä ihottumaan erityisesti suun ympärille ja se on myöskin allergiaperäistä, vaikka mulla ei parin suppeahkon verikokeen ja prick-testin perusteella pitäisi olla mitään allergiaa. ::) Ilmeisesti nuo allergiatestitkään eivät aina muutenkaan ole ihan 100% pitäviä ja melkoinen aika itselläkin meni ennen kuin nuo pahimmat tapaukset löytyivät. :-\ Olen tässä pari vuotta miettinyt, että pitäisi varmaankin testauttaa kunnolla yksityisellä, että löytyisikö sieltä sittenkään mitään.

Omalle kohdalle tuota pahinta ihottumaa aiheuttaa omena, mutta pystyn kuitenkin aika hyvin syömään melkolailla kaikkea muuta kunhan jätän sen omenan rauhaan kokonaan. Jotkin ruoka-aineet (tomaatti44, kaalit) myös saavat suun kirvelemään, mutta syön niitä kuitenkin pieniä määriä jos ei ole mitään akuuttia ihottumaa päällä. Ilmeisesti omenaakin pystyisin joitakin lajikkeita syömään, mutta en ole jaksanut alkaa testaamaan että mitkä näistä kaikista lajikkeista tuota ihottumaa eniten tekisivät.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 27.02.15 - klo:11:59 »
^ Voiko noita ruoka-aineallergioita edes luotettavasti testata?

Mulle on myöskin, vuosia sitten jo tosin, tehty nuo prick-testit, ja negaahan ne näyttivät kaiken kohdalla. Nyt alan olla aika varma, etten ole ainakaan tomaatille allerginen. Olen oikein testimielessä popsinut sitä muutaman päivän, eikä ole suunympärys oireillut. En tiedä, josko tuo mun ihottumani johtuisikin ihan jostain muusta ärsytyksestä kuin allergiasta. No, pääasia kumminkin, ettei se tällä hetkellä vaivaa, joten en jaksa syitäkään sen enempää miettiä. :)

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #580 : 27.02.15 - klo:12:26 »
^Olen käsittänyt, että mikäli iho-oireet ovat ainoa merkki mahdollisesta allergiasta, tuo ruoka-aineallergian testaaminen/toteaminen on todella vaikeaa. Omalla kohdalla ei tosiaan henki lähde mistään ruoka-aineesta ja noiden oireiden ilmaantuminen iholle kestää useita päiviä, joten tuo ruoka-aineiden eliminointi kesti melko kauan.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #581 : 06.03.15 - klo:19:53 »
Saisinko apua joltain kosmetiikan kemiaan enemmän perehtyneeltä?

Käytin tänään kasvoilleni rasvaa, josta sain reaktion. En usko sen olevan allergiaa, sillä olen käyttänyt purkillinen samaa tavaraa aiemmin, sekä tänään laittanut koko vartalolle ja vain kasvot reagoivat. Laitoin siis voidetta kasvoille ja niitä alkoi kuumottaa ja iho on kasvoista punainen nyt. Muualla vartalolla ei mitään reaktiota. Onko mahdollista, että tuotteessa on jokin ainesosa joka ärsytti todella kuivaa kasvojeni ihoa nyt vain pahasti?

Tässä ainesosaluettelo vielä: Aqua (Water), Caprylic/Capric Triglyceride, Glyceryl Stearate SE, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Glycerin, Potassium Cetyl Phosphate, Ethylhexyl Palmitate, Dimethicone, Aleurites Moluccana Seed Oil, Cannabis Sativa Seed Oil, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil (1), Persea Gratissima (Avocado) Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice (1), Ascorbic Acid, Citric Acid, Glycolic Acid, Lecithin, Lactic Acid, Salicylic Acid, Sodium Hyaluronate, Squalane, Superoxide Dismutase, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Caprylyl Glycol, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Citronellol, Geraniol, Limonene, Linalool, Fragrance (Parfum)

Onko tuossa listalla mitään, mikä voisi ärsyttää kuivaa ihoa? Kiitos todella paljon vastauksistanne. Haluaisin vain tietää mitä ainesosia vältellä tulevaisuudessa, kun en entisen rasvoittuvan, nykyisin erittäin kuivan ihon omaavana, osaa hoitaa ihoani parhaalla mahdollisella tavalla.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 10.03.15 - klo:16:13 »
Mulla on ongelmaksi muodostuneet sormenpäät. Nytkin kolmessa sormessa on kipeät kuivat ja halkeilevat päät kun tuntuu ettei mikään auta. Kotona näiden kanssa on helppo olla, mutta heti töissä kuivuvat todella kipeiksi. Mulla on ennenkin ollu tätä samaa ongelmaa mutta tänä talvena jostain syystä ollut paljon pahempi. Onko jotain vinkkejä hyvistä rasvoista jotka auttaisi noihin sormenpäihin?
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #583 : 10.03.15 - klo:16:54 »
^On! Esimerkiksi apteekeissa myytävä Decubal-salva pikkutuubissa, jos s vain on vielä valikoimissa.

Vastaavia salvoja saa varmaan muiltakin brändeiltä, esim. Avene. Myös The Body Shopin hamppukäsivoide on tehokasta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 10.03.15 - klo:17:44 »
^ Kiitos! Pitääpä tutkia ja käydä hakemassa. :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.