Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 199686 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #585 : 10.03.15 - klo:19:55 »
Tässä ainesosaluettelo vielä: Aqua (Water), Caprylic/Capric Triglyceride, Glyceryl Stearate SE, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Glycerin, Potassium Cetyl Phosphate, Ethylhexyl Palmitate, Dimethicone, Aleurites Moluccana Seed Oil, Cannabis Sativa Seed Oil, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil (1), Persea Gratissima (Avocado) Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice (1), Ascorbic Acid, Citric Acid, Glycolic Acid, Lecithin, Lactic Acid, Salicylic Acid, Sodium Hyaluronate, Squalane, Superoxide Dismutase, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Caprylyl Glycol, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Citronellol, Geraniol, Limonene, Linalool, Fragrance (Parfum)

Onko tuossa listalla mitään, mikä voisi ärsyttää kuivaa ihoa?

Ainakin incin lopusta pisti heti silmään liuta hajusteita, jotka voivat ärsyttää ihoa. Lisäksi vähän ylempänä incissä on joitakin ihonhoidossa hyödyllisiä tehoaineita, jotka käsittääkseni saattavat kuitenkin ärsyttää, jos iho on oikein herkkä (esim. glycolic acid, salicylic acid, ascorbic acid).
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #586 : 16.03.15 - klo:19:49 »
Olisiko kenelläkään mitään hajua siitä, mitä mun iholle on oikein tapahtunut? Olen ennen kärsinyt aknesta, ja nykyisin ihoni on pintakuiva. Useimmat finnit ovat viimeisen puolen vuoden aikana muuttuneet ihan ihmeellisiksi. Jos tällaisen kovan finnin puristaa, sieltä pulpahtaa ihan pieni, kuiva, kiinteä ja kova jyväsen näköinen juttu. Harvoista finneistä lähtee enää normaalia, nestemäisempää talia irti. Kumppanikin on löytänyt selästäni tällaisia samanlaisia "jyväfinnejä". ???

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #587 : 16.03.15 - klo:20:20 »
Mulla on ongelmaa nenän ja sen pielien ihon kanssa. Ihohuokoiset ovat olleet jo teini-iästä lähtien laajentuneet tällä alueella. Olen ollut siinä uskossa että niissä on mustapäitä, mutta se töhnähän siellä huokosissa onkin vaaleaa, eli valkopäitä sieltä löytyy sittenkin. Mulla on nyt käytössä Cosrx:n AHA ja BHA Liquidit, joita käytän  vuorotellen. Olenko oikeilla jäljillä hoidon suhteen? Varsinkin mutanaamion jälkeen iho näyttää hurjalta kaikkine auki olevine houkosineen ja niistä pullottavine ällötyksineen... Lisäksi pistää mieityttämään onko tehoja ollenkaan kun AHA ei nipistele mun ihoani yhtään, toisin kuin moni muu on raportoinut kyseisen tuotteen kanssa. Oon ollut luulossa että omaan herkän ihon. ::)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #588 : 16.03.15 - klo:20:39 »
Uskaltaako noita AHA tai BHA litkuja käyttää, jos on yhtään herkempi ihoinen? Mulla ei kovin usein ole mitään finnejä, mutta otsaan tulee joskus sellaisia vähän miliumin tyylisiä kovia pieni tukkeutuneita ihohuokosia. En oikein uskalla edes puristella niitä, koska naamani punottaa sen jälkeen koko päivän. Iho on kaikenlaisten kortisonikuurien jäljiltä ihan sellainen paperisen ohut ja hento :-x

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 16.03.15 - klo:21:00 »
Ei ne mitään hirveitä myrkkyjä ole, varovasti kokeillen, ihoa totuttaen ja järkevällä käyttötiheydellä/määrällä sopivat varmasti monelle. Tuoksuttomia ja muutenkin yksinkertaisia tuotteita kannattaa suosia - ja kokeillu varovasti sellaisen ihonhoito-ohjelman kanssa joka varmasti sopii muuten. Paula's Choicen tuoksuttomat liemet olivat aikaisemmin suosikkejani, mutta täytyy kyllä sanoa, että COSRX vie noista voiton. Iherbistäkin löytyy ihan hyviä tuotteita.

Mir - ei se nipistely ole mikään merkki tuotteen tehosta, pikemminkin siitä, että ihon suojakerros on vaurioitunut - tai jopa siitä, että ihossa on kuivuuden tai jonkun muun ärsytyksen aiheuttamia mikrovaurioita.

Aivan erinomainen rasva tosi kuiville näpeille/jaloille on apteekin Locobase Repair. Tuon ja jonkun ureapitoisen voiteen vuorotteleva käyttö on ainoa, joka toimii talvella aivan sietämättömiksi kuivuviin kantapäihini.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 16.03.15 - klo:21:19 »
^^ Suosittelisin ehkä kokeilemaan ensin mietoa BHA:ta, jos jotain. Paulan Clear Regular Strength (Anti-Redness Exfoliating Solution with) 2% BHA -neste on yksi hyvä vaihtoehto. Se on sen verran miedosti hapanta, ettei kärvennä ihoa ihan herkästi. Ja joo, ehdottomasti hyvin tehtyjä kuorintoja voi herkkäihoinenkin käyttää. Mulla on ekseema ja rosacea ja ihan kaikkea, siis todella reagoiva ja alati punoittava iho, ja BHA on pitkään ollut elinehto, kun iho on tukkeutuvakin. Kunhan valitsee tarpeeksi hellävaraisen ja käyttää maltillisesti, niin se rauhoittaa punoitustakin. Tietty se ihon oheneminen kortisonista voi viedä herkkyyden sellaisiin mittasuhteisiin, että hellintäkin kuorintaa voi käyttää vain harvakseltaan... Mutta kannattaa kokeilla, jos mieli tekee.
1cFii, oma väri.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #591 : 17.03.15 - klo:09:38 »
Olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka paljon ihossani on sellaisia ihan pieniä ihonvärisiä näppyjä. Niitä on erityisesti poskilla/kasvojen sivulla. Niistä ei tunnu pääsevän eroon millään  :-\ Ihoni on herkkä ja kuiva. Pesen kasvot puhdistusvaahdolla, käytän kasvovettä ja kosteusvoiteena toimii Nivean herkälle iholle tarkoitettu voide. Olen kokeillut Paula's choicen BHA kuorintaa, mutta se ei auttanut. Millä ihmeellä noista tukkeutumista pääsee?

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #592 : 17.03.15 - klo:09:51 »
^ Vaikuttavatko nuo ihonväriset näpyt umpikomedoilta? Itselläni ei noita ole ollut, mutta käsittääkseni monet ovat päässeet noista eroon AHA-kuorinnalla. AHA:t kuorivat tehokkaammin ihon pintaa (missä nuo näpyt siis sijaitsevat), siinä missä BHA kuorii näppärämmin syvällä ihohuokosissa (= liuottaa paremmin avokomedoita / mustapäitä).
Sources or didn't happen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #593 : 17.03.15 - klo:09:57 »
^^ Ehkäpä AHA:takin kannattaa kokeilla? Joillakin, erityisesti jos "näpyt" ovat pääasiassa kuollutta ihoa yms. talin sijaan, AHA toimii paremmin. Mulla on kyllä sellainen tuntuma, että liian hautova voide voi tehdä sellaista pikkunäppyä, vaikka iho olisi kuinka kuiva. Ehkä jokin vähän kevyempi, mutta runsaasti kosteutta sitova kosteusvoide AHA:n kanssa toimisi? Tietysti ärsytyskin voi tuottaa vaikka minkälaista röpelöä.
1cFii, oma väri.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #594 : 17.03.15 - klo:10:33 »
Kiitos vinkeistä. En usko että tuo kasvovoide aiheuttaa ongelmia, sillä mulla on ollut noita tukkeumia jo pitkän aikaa, nyt vaan ovat alkaneet erityisesti häiritä. Sen olen kyllä huomannut että monet kosteuttavat naamiot noita aiheuttavat, joten niistä pysyn nyt erossa. Mulla tuo BHA aiheutti ihon kirvelyä ja kuivumista, käytin sitä kuitenkin useamman viikon, mutta ei tuntunut mitään tekevän. Miten tuo AHA on erilaista? Onko Paula's choicella noista AHA tuotteista mitään näytekokoja?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #595 : 17.03.15 - klo:10:51 »
^ AHA ei ole rasvaliukoista, joten se kuorii kuivaa ihoa pinnalta. BHA liukenee rasvaankin, joten se pääsee toimimaan myös huokosissa. AHA:ta suositellaan lähinnä kuivan, paksuuntuneen ja/tai auringossa vaurioituneen ihon kuorintaan, BHA:ta taas mustapäihin, akneen ja rosaceaan yms. Paula's Choicen AHA-geeli puuttuu toistaiseksi valikoimasta muuttuneiden EU-säädösten takia, mutta saatavilla on RESIST-sarjan 5% ja 10% AHA. Molemmista on saatavilla näytepusseja. Kaikki kuorinnat aiheuttavat kyllä helposti kuivumista ja kirvelyä, jos tuote on liian vahva tai aloitustahti kova, joten kannattaa kumman tahansa kanssa edetä varovasti.
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 17.03.15 - klo:21:02 »
Olisiko kenelläkään mitään hajua siitä, mitä mun iholle on oikein tapahtunut? Olen ennen kärsinyt aknesta, ja nykyisin ihoni on pintakuiva. Useimmat finnit ovat viimeisen puolen vuoden aikana muuttuneet ihan ihmeellisiksi. Jos tällaisen kovan finnin puristaa, sieltä pulpahtaa ihan pieni, kuiva, kiinteä ja kova jyväsen näköinen juttu. Harvoista finneistä lähtee enää normaalia, nestemäisempää talia irti. Kumppanikin on löytänyt selästäni tällaisia samanlaisia "jyväfinnejä". ???

Mulla on täysin sama tilanne, siis tuota selkäjuttua myöten! Kaipaisin ohjeita ja kenties tuotesuosituksia. Mulla on mm. PC:n BHA 2% käytössä, joka ei tähän ole mielestäni vaikuttanut. Käytän öljyä kaksoispuhdistuksessa, mutta sillä tai öljyn käyttämättömyydellä ei tunnu olevan vaikutusta myöskään.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #597 : 18.03.15 - klo:16:39 »
Lukaisin Tullin uutta voimaan tullutta listaa kielletyistä aineista - siis kyseistä ainetta ei saa tilata, vaikka sitä Suomen kaupoissa myytäisiinkin. Löytyi esim. salisyylihappo. Voiko tulli napsauttaa sakot, jos haaviin jää paketillinen salisyylihappoa tai sen sukulaista sisältävää kosmetiikkaa? Mietin vain, kun postissa on matkalla BHA -neste Koreasta...

Edit. juu, tämähn jutunjuuri kuuluisi tuonne tulli-ketjuun...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 18.03.15 - klo:16:44 »
^Ou nou? Mulla on tulossa sellaisia "kuorintasukkia" jaloille, ja niissä on mun mielestä salisyylihappoa. Mahtaakohan tavan tallaaja tietää mitä tilaamansa tuotteet sisältää?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #599 : 18.03.15 - klo:18:08 »
Ei kai noita nyt niin tarkasti syynätä? Olisi siinä tullissa hommaa, jos jokaikinen paketti pitäisi avata ja incit tarkastaa. Ja jos nyt huono tuuri käy, niin jostain muistan lukeneeni, että jos kyseessä ei ole mikään huume/lääketilaus niin tuote vain jää tullin haltuun.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)