Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200952 kertaa)

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #60 : 26.09.12 - klo:18:36 »
^Hei kiitos muistutuksesta, että tuo Lushin Celestial on olemassa! Onkin pitänyt kokeilal tuota voidetta jo jonkin aikaa.  :-* En kyllä kauheasti ymmärrä, että miksi ihmeessä se apteekin kosmetologi suositteli tuota Ceralan Plussaa (ja vielä vähemmän ymmärrän itseäni, kun en älynnyt jo siellä kaupassa kokeilla kädelle millaista se voide on...).

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #61 : 26.09.12 - klo:18:45 »
Tavis-Ceralan on kyl ihanaa ainetta ainakin tälle atoopikolle, Ceralan Plus puolestaan tuntuu iholla nihkeältä ja ahdistavalta. Toinen hyvä, jota olen käyttänyt on Ceridal-öljy, jonka inci on ihanan lyhyt ja ytimekäs: mineraaliöljy, jojobaöljy ja silikonia (kuulen kuinka joku juures järkyttyy tästä). Tätä käytän aina uinnin jälkeen, koska ihoni vihaa uintiharrastustani yli kaiken. Aqualan L menee lähinnä pesuvoiteena, minulle se on liian kevyt kosteutukseen suurimman osan vuotta.

Luonnonkosmetiikan ihonhoito kiinnostaa, mutta pähkinäallergikkona epäilyttää. Kokeilin kookosöljyä, mistä iho meni vesikelloille ja ihan karheaksi ja kuivaksi. Karite kuulostaa kivalta, mutta pelkään olevani sillekin allerginen kun sitä sisältävä huulirasva kihelmöi ikävän tuntuisesti huulilla. Hajusteista en niin välitä, jotkut (mutta ei kaikki) aiheuttavat ihoärsytystä laajoille alueille siveltynä. Apteekin perusvoiteissa on se hyvä puoli että niistä saa isoista purkeista Kelan korvausta kun sitä menee tosiaan niin paljon.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 18.10.12 - klo:19:54 »
Mur, alkaa mennä hermot kun naama tuntuu olevan täynnä finnejä. En tiedä mistä ne johtuu. Epäilen ahdistavan stressaavaa elämäntilannetta. Tai sitten epäilen syöväni liikaa maitotaloustuotteita, valkoisia jauhoja, sokeria tai lihaa. Nyt niitä pirulaisia on alkanut tulla myös kaulan sivuille. Leuka ja suun ympärys on pahin alue, tai siinä niitä on lähinnä. Mitä ihmettä mä teen niiden kanssa? Mitkään ihonhoitotuotteet ei tunnu auttavan. Voisko ne johtua jonkun vitamiinin puutteesta?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 22.10.12 - klo:20:11 »
Miten käsien ihon saisi pysymään kunnossa talvella? Minulla menee iho huonoksi jo silloin, kun ilmat viilenevät ja lyhytkin ulkoilu saa ihon hilseilemään. Koulupäivän aikana ei välttämättä ennätä edes rasvailemaan jokaisen käsienpesun jälkeen. Nytkin on käsien iho niin huonossa kunnossa, että pelkkä vesikin kirvelee. Tämä tuntuu menevän vuosi vuodelta pahemmaksi. Täytyy käydä varmaan terveydenhoitajalta vinkkejä ja valittaa samalla hilseilevästä hiuspohjasta (varmistaa, että kyseessä on hilse).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #64 : 22.10.12 - klo:20:27 »
Onko työsi sellaista, että saippuapesu on joka pesulla tarpeen? Sen jälkeen kun on ollut pakko käyttää päivittäin monta kertaa päivässä käsidesiä on kädet olleet uskomattoman terveet ja hyvässä kunnossa. Käytä glyserolia sisältäviä ja hajusteettomia käsidesejä, esim LV tai Erisan.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 22.10.12 - klo:20:38 »
Ei, eikä opiskelukaan saippuapesua vaadi. Minulla jo normaali WC-käynnin jälkeinen pesu kuivattaa, mutta käyn ns. normaalia useammin vessassa. Täytyypä hankkia hajusteeton käsidesi sekä Repair-voidetta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #66 : 23.10.12 - klo:10:49 »
Mur, alkaa mennä hermot kun naama tuntuu olevan täynnä finnejä. En tiedä mistä ne johtuu. Epäilen ahdistavan stressaavaa elämäntilannetta. Tai sitten epäilen syöväni liikaa maitotaloustuotteita, valkoisia jauhoja, sokeria tai lihaa. Nyt niitä pirulaisia on alkanut tulla myös kaulan sivuille. Leuka ja suun ympärys on pahin alue, tai siinä niitä on lähinnä. Mitä ihmettä mä teen niiden kanssa? Mitkään ihonhoitotuotteet ei tunnu auttavan. Voisko ne johtua jonkun vitamiinin puutteesta?

En tiedä, onko tästä apua, mutta mulle kävi kerran niin, että sain selittämättömästi ison rykelmän finnejä naamani alaosaan. Sattumalta samoihin aikoihin oli lääkärikäynti, niin sain sitten iholle siveltävää antibioottia. Sillä ne parani eikä toiste ole ihan moista sattunut (vaikka yksittäisiä finnejä silloin tällöin tuleekin).

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 24.10.12 - klo:15:53 »
^^
Madaran käsivoide on tosi hyvä, jos iho kaipaa nimenomaan rasvaista hoitoa joka imeytyy nopeasti. Imeytyy oikeasti eikä inhaksi kalvoksi, joka lähtee käsipesussa liikkeelle. Tuoksu on myös suht mieto. Myös TBS:n pienet käsidesit ei kuivata ollenkaan, mutta ne ei ole hajusteettomia.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 24.10.12 - klo:16:05 »
Onko kukaan saanut oikeasti apua akneen ihotautilääkärin määräämästä antibioottikuurista? Kannattaako minun lähettää poikaa lääkärille, kun ei turhat antibioottikuurit ole hyvästä? Roaccutanin sivuvaikutukset taas kuulostavat vähän liian suurelta riskiltä.  :-\
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 24.10.12 - klo:16:15 »
^Mä söin nuorempana ab-kuurin iho-ongelmiin. Se oli yhtä tyhjän kanssa. Auttoi kuurin ajan mutta kun se loppui, ongelmakin palasi. Eli itse en ainakaan suosittele ab-kuuria. Ootteko koittaneet muuttaa ruokavaliota? Eli maitotuotteet pois (tosin jos on kasvava nuori niin en tiedä kannattaako?), valkoiset jauhot, sokeri, liha, olikohan joku vielä välttelylistalla? Jos sekään ei auta, niin sitten vois harkita roaa.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #70 : 24.10.12 - klo:16:18 »
^Minä en ainakaan saanut antibiooteista kuin ärtyvän suolen, mikä jäi pysyväksi. Voi toki johtua jostain muustakin, mutta en suosittele niitä kellekään, joka on pitkään aknesta kärsinyt.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 24.10.12 - klo:17:30 »
^^
Madaran käsivoide on tosi hyvä, jos iho kaipaa nimenomaan rasvaista hoitoa joka imeytyy nopeasti. Imeytyy oikeasti eikä inhaksi kalvoksi, joka lähtee käsipesussa liikkeelle. Tuoksu on myös suht mieto. Myös TBS:n pienet käsidesit ei kuivata ollenkaan, mutta ne ei ole hajusteettomia.

Ostin Locobasen Repair-voidetta, Neurtogenan Intense Repair Body Lotionin ja hydrokortisonia. Repair on ainakin aikaisemmin tehonnut kuivaan ihoon ja laitan sitä nukkumaan mennessä. Kotona tietokoneella ollessa rasvailen käsiä ahkerasti. Harmi, kun en muistanut ostaa puuvillahanskoja. Olen tykännyt myös L'Occitanen Dry Skin Hand Creamista (20% shea butter). Kotona käytän myös Body Shopin Satsuma käsidesiä. Jospa iho tulisi näillä kuntoon  :).

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 24.10.12 - klo:17:52 »
Kiitos vastauksista.  :) Poika saa itse päättää mitä tekee, kun alkaa jo olla miehen iässä. Jos hän haluaa kokeilla ab-kuuria, niin pitää ainakin ottaa siihen rinnalle maitohappobakteerit.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 24.10.12 - klo:19:43 »
Juu ehdottomasti maitohappobakteerit sitten käyttöön jos ab-kuuriin päätyy. Mutta kyllä mä melkein suosittelen roaa, se on kyllä tehokas lääke. Kannattaa kysyä mitä mieltä ihotautilääkäri on.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #74 : 24.10.12 - klo:20:01 »
Googlettelin Roaa ja suurin osa käyttäjistä saa siitä pysyvän avun, mutta minua hirvittää ne mahdolliset sivuvaikutukset. Toisille ei tosin tule kuin huulten kuivumista.