Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200047 kertaa)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #615 : 22.03.15 - klo:19:31 »
Mikähän tässä HTH:n tuoksuttomassa vartalovoiteessa voisi aiheuttaa kirvelyä ??? Tämän pitäisi soveltua  herkälle iholle, mutta aiheuttaa mulla tosi inhaa kirvelyä kun laitan iholle. Samaa tekee Lumenen Sensitive sarja. Varmaan joku yhteinen ainesosa...

INCI: Aqua, Urea, Propylene Glycol, Betaine, Lactic Acid, Cetearyl alcohol, Diethyl carbonate, tromethamine, glyseryl stearare, cetyl phosphate, dimethicone

Jonkun ihmeellisen piheyspuuskan vallassa ostin tuota, enkä Humektania ja nyt pännii ::)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #616 : 22.03.15 - klo:19:37 »
^Ainakin lactic acid (maitohappo) ja urea... molemmat lievästi kuorivia ja kosteuttavia, mutta kirveleviä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #617 : 22.03.15 - klo:19:39 »
^Kirvelee hiemankin rikkinäisellä iholla jonkin aikaa ja sen pitäisi mennä ohi, kun ihon pinta korjaantuu. Ei kannata käyttää jos kirvely jatkuu tai iho silminnähden ärtyy. Itse tykkäilen kovasti HTH:sta, varsinkin kutiseviin ihottumaläntteihin laitettuna  ;D Siitä on muutama kuukausi kun oman putelini ostin... Toivottavasti inci ei ole muuttunut.

Lumene sensitiven kakkuudesta olenkin avautunut joskus...  ::)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #618 : 22.03.15 - klo:19:55 »
Kiitti NQ, noita arvelin itsekin. Mulla on tosi ärtyisä nahka, ja joku tollainen suht viatonkin voi kyllä suututtaa sen.

Siirrän jalkavoiteeksi tuon ja menen pää painuksissa hakemaan sitä Humektania ;D

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #619 : 22.03.15 - klo:20:34 »
Pakko sanoa, etät nuo Lumenen Sensitive touch -sarjan tuotteet on ihan ihmeellisiä, ei sovi ainakaan tälle sensitive-naamalle yhtään! Kirvelee ihan törkeästi kaikki tuotteet mitä olen testannut, kasvovedestä meni naama ihan punaiseksi ja ärtyneeksi  ??? Pitäisi ottaa ihan asiaksi tutkia mikä niissä oikein ärsyttää ihoa.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #620 : 22.03.15 - klo:21:22 »
Mulla taas Lumenen Sensitive -sarja toimii tosi hyvin. Mun iho ei kyllä ole mikään erityisen herkkä mutta jos kasvot ärtyvät jostain syystä se SOS-voide auttaa rauhoittamaan ihon tosi nopeasti. Olen myös tykännyt siitä Face & Body -voiteesta käsivoiteena, kädet mulla on aina talvisin ihan haavoilla ja ihottumaläikillä atopian takia.

Puolisolla on rosacea (ruusufinni) ja sillä se herkän ihon naamio on toiminut loistavasti kosteuttamaan ja rauhoittamaan ihoa.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #621 : 22.03.15 - klo:21:24 »
Mulla ei tule tosta Lumenen Sensitivestä mitään näkyvää ongelmaa, mutta useimmat tuotteet kirvelevät heti iholle laitettaessa, joten luulen etteivät ne ihan hyvääkään tee. Outo homma, kun tosi moni sanoo samaa! Parhaita Lumeneita ovat mun mielestä ne keltaiset :D

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #622 : 22.03.15 - klo:22:17 »
Lumenellahan taitaa olla ainakin kaksi herkän ihon linjaa, ultra sensitive ja tuo sensitive touch. Tuota ultra sensitiveä en ole itse vielä kerennyt kokeilemaan, mutta sensitive touch aiheuttaa aika pahat reaktiot. Tosin muistan joskus käyttäneeni sitä huulivoidetta, josta ei ainakaan mitään pahoja reaktioita tullut, tosin tehoakaan en muista...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 22.03.15 - klo:22:46 »
^Noi oli ennen kaikki ihan vaan Sensitive -linjan alla niin omassa viestissäni tarkoitin tuota linjaa kokonaisuudessaan. Pakkausuudistuksen myötä nimet ovat vähän muuttuneet mutteivät tuotteet niinkään.

Olen kokeillut tuosta linjasta muitakin tuotteita (päivävoide ja seerumi ainakin, en muista olenko muitakin) ja nekin on olleet ihan ok, kaikki on sopineet mulle. Aika outoa kyllä että teitä on niin monta jotka olette saaneet jotain reaktioita.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #624 : 22.03.15 - klo:23:54 »
Mulle reaktiota aiheuttaa se uusi mustikkaversio, jossa on paljon kasviöljyjä. Ihan p-stä koko voide, öljyistä ja niljakasta. Yritän käyttää vartalovoiteena, mutta se pirun voide levittyykin huonosti.
Onneksi pellavaversiota on vielä puolitoista purkkia jemmassa.

Essex plus on toiminut mulla ihottumaisella iholla ja kasvoilla (ei kirvele eikä kiiltele) tosi hyvin, mutta en tiedä sen uudesta versiosta jos ja kun siitäkin on parabeenit poistettu.  ::) Orionin voiteisiin en koske enää pitkällä tikullakaan kun sain Aqualanin parabeenittomasta allergisen reaktion.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #625 : 24.03.15 - klo:20:25 »
Mikäköhän mun käsien ihoa vaivaa kuivumisen lisäksi? Käteni siis kuivuivat verestäviksi ja kirveleviksi korpuiksi ja nyt kun pahin kuivuus ja karheus on helpottanut, olen saanut tilalle ihan perhanan kutisevia, ihonvärisiä näppyjä. :-X Mulla ei siis ikinä ole ollut vastaavaa ja olisi ihan kiva tietää, mitä nuo näpyt ovat ja - ennen kaikkea - miten niistä pääsee eroon!
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #626 : 05.04.15 - klo:22:42 »
Mä en tiedä mitä mun pitäisi tehdä. Mulla on säärissä niin kuiva iho että kutisee koko ajan, ja tietysti mitä enemmän raavin sen pahemmaksi vaan menee. Rasvaan aina suihkun jälkeen itseni, nyt viime aikoina Dermosilin täyteläisellä vartalovoiteella, Humektanilla tai Erioililla. Olen kokeillut myös arganöljyä, kookosöljyä ja viimeisimpänä manteliöljyä. Silti viimeistään 5-6h päästä alkaa säärien kutina. Nyt tänään pesin itseni suihkugeelin sijaan Humektanilla ja laitoin suihkun jälkeen manteliöljyä. Kamala kutina jo 3h päästä! Mä tulen kohta hulluksi.. Mitä mun pitäisi näille säärille oikein läiskiä? Pitäisi olla hajusteetonta.. Multa löytyy myös Dermosilin aloeverageeliä ja Xylidermiä, mutta en tiedä mikä olisi paras combo tähän tilanteeseen?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 05.04.15 - klo:22:54 »
Minulle tuo Lynxille sopimaton HTH on ihan HQ hilseileville muumiosäärille ja käsivarsille, mikään muu ei tepsi samalla tavalla. Kirvelee se kyllä minullakin, jos iho on päässyt tosi pahaksi, mutta myös korjaa todella nopeasti, muutaman päivän aikana tilanteen - ainakin jos ei riisu ihon kehkeytyvää happovaippaa kovin tymäköillä pesuaineilla tuossa välissä. Se purkissa oleva versio on miedompi ja ohuempi, ja tuubissa oleva rasvaisempaa. Kaikki naarmut ja raapimisjäljet kyllä tekevät varmasti tuollaisen happaman voiteen käytön hankalaksi, mutta kannattaa kokeilla. Varmista myös, että pesuaine on mieto ja sopiva happamuudeltaan.

Kathy - näppylöitä kävisin kyllä näyttämässä lääkärissä.
« Viimeksi muokattu: 05.04.15 - klo:22:57 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #628 : 05.04.15 - klo:23:27 »
Mikäköhän mun käsien ihoa vaivaa kuivumisen lisäksi? Käteni siis kuivuivat verestäviksi ja kirveleviksi korpuiksi ja nyt kun pahin kuivuus ja karheus on helpottanut, olen saanut tilalle ihan perhanan kutisevia, ihonvärisiä näppyjä. :-X Mulla ei siis ikinä ole ollut vastaavaa ja olisi ihan kiva tietää, mitä nuo näpyt ovat ja - ennen kaikkea - miten niistä pääsee eroon!

Veikkaan yhtenä vaihtoehtona allergista reaktiota esim. saippualle tai käsivoiteelle.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 06.04.15 - klo:12:06 »
^^^Mä oon kokeillut sellaista komboa, että ensin laitan Ceralan Plussaa, annan sen imeytyä ja siihen päälle sitten joku rasvaisempi voide. Kerrostamista kannattaa kokeilla joka tapauksessa, eli joku kosteuttava alle ja rasvainen voide/ öljy päälle. Mulla ei ole mikään voide yksinään kuiviin säärin auttanut (pl. kortisoni).
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.