Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200042 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #645 : 04.08.15 - klo:11:21 »
Mun aiemmin suhkoht ongelmaton iho on yhtäkkiä muuttunut ihan täysin, enkä ymmärrä mikä tämän aiheuttaa. Mielestäni ruokavaliossa tai muissakaan elämäntavoissa ei ole muutoksia ollut. Myöskään stressiä ei ole normaalia enempää ollut. Ehkäisylaastari on ollut käytössä jo pari vuotta.

Naama on täynnä näppyjä, otsa on täynnä pientä röpelöä ja punaisia näppyjä, leukaan ja suun ympärille tulee koko ajan uusia näppyjä. Nenä ja otsa on täynnä mustapäitä. Lisäksi etenkin t-alue rasvoittuu tosi paljon, mitä se ei ole ennen tehnyt.

Kasvot pesen erisanin puhdistusgeelillä joka mulla on ollut käytössä jo vuosikausia. Kasvovoiteena käytän tällä hetkellä acon spotless oil-free matifying daily moisturiseriä. Viime aikoina olen kokeillut paljon erilaisia kasvovoiteita, lähinnä luonnonkosmetiikan.

Mitä tämän asian kanssa kannattaa tehdä?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #646 : 04.08.15 - klo:11:29 »
^Voisiko joku kokeilemiesi luonnonkosmetiikan tuotteiden ainesosista ärsyttää ihoasi?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #647 : 04.08.15 - klo:17:16 »
Se kävi mielessä mutta olen nyt kaksi viikkoa käyttänyt pelkästään tuota acon kasvovoidetta.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #648 : 10.08.15 - klo:23:58 »
Kyllä meinaa itku tulla tän ihon kanssa.  :'( ihoni siis atooppinen, kuiva, herkästi ärtyvä, herkästi tukkeutuva jne jne. Kasvojen iho on kauneimmillaan, kun en käytä mitään meikkiä iholla, pesen vedellä ja laitan kosteusvoidetta. Olen kuitenkin käyttänyt nyt meikkipohjaa tasoittamaan ja suojaamaan ihoa, mutta iho on ihan kiristävä, hilseilevä ja tukossa tämän myötä. Kohtalonani tuntuu olevan ikuinen meikittömyys, tai meikata päivisin ja kärsiä iltaisin kuivuudesta ja mustapäistä. Pesin juuri meikit pois ja lopputulos on niinkin mukava, että kasvot kiristävät ja hilseilevät vaikka niiden päällä lilluu rasvakerros. Tämän lisäksi leuka ja kaula on mustapäillä ja kuivalla näpyllä.

Löytyykö juureksista kohtalontovereita tai neuvoja?

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #649 : 11.08.15 - klo:08:19 »
Mun aiemmin suhkoht ongelmaton iho on yhtäkkiä muuttunut ihan täysin, enkä ymmärrä mikä tämän aiheuttaa. Mielestäni ruokavaliossa tai muissakaan elämäntavoissa ei ole muutoksia ollut. Myöskään stressiä ei ole normaalia enempää ollut. Ehkäisylaastari on ollut käytössä jo pari vuotta.

Naama on täynnä näppyjä, otsa on täynnä pientä röpelöä ja punaisia näppyjä, leukaan ja suun ympärille tulee koko ajan uusia näppyjä. Nenä ja otsa on täynnä mustapäitä. Lisäksi etenkin t-alue rasvoittuu tosi paljon, mitä se ei ole ennen tehnyt.

Kasvot pesen erisanin puhdistusgeelillä joka mulla on ollut käytössä jo vuosikausia. Kasvovoiteena käytän tällä hetkellä acon spotless oil-free matifying daily moisturiseriä. Viime aikoina olen kokeillut paljon erilaisia kasvovoiteita, lähinnä luonnonkosmetiikan.

Mitä tämän asian kanssa kannattaa tehdä?

Kannattaa kokeilla eri tuotteita, esim. Lactoline pesuneste on hyvää ja halpaa, saa tavarataloista ja ei varmaan ärsytä ihoa ja apteekista joku Neutrogenan visible clear kosteusvoide, joka hoitaa, sekä juoda paljon vettä ja kokeilla sisäisesti sinkkiä, bio-selen+sinkki on hyvä valmiste luontaistuotekaupoista.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #650 : 11.08.15 - klo:09:14 »
Nukka: Minkä ikäinen olet?

Mun aina ennen kuivahko, puhdas ja suht. ongelmaton iho (eli pari näppyä vuodessa) alkoi reilu kakskymppisenä rasvoittumaan. Olin just 23 vuotta täyttänyt, kun otsa alkoi yhtäkkiä puskea finniä finnin perään, nenään alkoi ilmestyä tukkeumia ja sain vielä suunympärysihottumankin samaan syssyyn. Olin todella kaunis näky ilman meikkiä.  8) En vieläkään tiedä syytä, mutta olin kyllä ihan pulassa ihon kanssa. Otsan finnit oli niin kipeitä ja tietty tosi inhottavia muutenkin. Olen kuullut, että jollain muullakin on käynyt samalla tavalla, että teininä ongelmaton iho on yhtäkkiä alkanut temppuilemaan päälle kakskymppisenä. Kai sen syyn täytyy olla hormoneissa - en oikein muutakaan järkevää selitystä keksi.

Tämän vuoden alkupuolella sain ihon päälle puolen vuoden taistelun jälkeen rauhoittumaan, kun otin käyttöön COSRX:n AHA power liquidin sekä AHA/BHA tonerin ja Bentonin Snail Bee seerumin ja voiteen. Apuna on ollut myös Konjac-sieni ja The Body Shopin Tea Tree puhdistusvaahto (joka on ihan huippu sulfaatiton putsari - en olisi uskonut!). Kärsivällisesti käytin AHA power liquidia päivittäin ja hiljalleen iho alkoi rauhoittumaan. Ei tullut enää kipeitä finnejä ja pienet tukkeumat alkoivat katoamaan. Iho rasvoittuu edelleen enkä usko, että sille on mitään tehtävissä, mutta pääasia, että tukkeumat ja finnit ovat poissa. Nyt kun iho on näpytön, riittää kun laitan AHA power liquidia silloin tällöin. Bentonin Snail Bee seerumi ja voide on käytössä päivittäin ja uskon niiden ylläpitävän tulosta. Noi on olleet mun iholle ihan älyttömän toimivia. Oon kuullut taas paljon kehuja mun sileästä ja nätistä ihosta.

Viestin pointti on, että itse jouduin miettimään koko ihonhoidon ihan uusiksi, kun mikään muu ei auttanut. Noi korealaiset ihonhoitotuotteet olivat vähän kuin viimeinen oljenkorsi ennen lääkärille marssimista, mutta sain niistä avun ja olin siitä aivan älyttömän yllättynyt itsekin. Samalla parantui suunympärysihottumakin. En sano, että sulle toimisi samat tuotteet tms. mutta kannattaa kokeilla tehdä muutoksia, kun vanhat tuotteet eivät enää toimi muuttuneella iholla.

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #651 : 12.08.15 - klo:07:21 »
Mulla on ehkä vähän hassu suositus, mutta tällä combolla mä olen saanut ihoni rauhoittumaan silloin kun on ollut pahimpia ärtymiskausia: Rainbow Sensitive -sarja joka on S-ryhmän omaa merkkiä ja kaiken ihanan lisäksi vielä halpa. Eli puhdistusgeeli tai kasvomaito (mä en tykkää kasvomaidoista joten käytän geeliputsareita), kasvovesi ja kosteusvoide.
Suosittelen heivaamaan kaikki hajustetut tuotteet mäelle ja kokeilemaan hetken tollasta ihan simppeliä comboa. Sy-voidetta jos kaipaa niin Pirkka on mun lemppari. Sillä saa hoidettua nopeasti myös finnien jälkiruvet eikä ole hinnalla pilattu. :D

Kannattaa muuten tsekata meikkien sisällöt myös ja/tai harkita siirtymistä mineraaleihin. Mun iho on huomattavasti parempi kun käytän Lily Loloa, vaikka alku olikin kamalaa kun se ei peittänyt tarpeeksi näppyjä. Mutta mineraalit ei tuki ihoa kuten tavalliset meikkivoiteet eikä mulla tule näppyjäkään samaa tahtia mitä tuli normimeikkien kanssa.

Sitten kun ärtynyt iho on saatu hoidettua parempaan kuntoon niin voi alkaa miettimään näitä BHA/AHA- ja korealaishifistelyjä. ;) Ainakin Mizonilla on muutama kiva voide jotka ovat hajusteettomia eikä ole mulla ärsyttäneet ihoa. En kuitenkaan lähtisi valmiiksi ärtyneelle iholle kokeilemaan BHA/AHA-kuorintoja, ainakin itsellä ne ärsytti ekoilla kerroilla ennen kuin iho tottui niihin (ja AHA kirvelee vieläkin).

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #652 : 12.08.15 - klo:09:43 »
Käytin hajusteettomia tuotteita, kun tää räjähdys ihossa tapahtui ja käytin pitkään sen jälkeenkin. Olikohan käytössä Decubalin puhdistusvaahto. Kasvovoidetta en muista, mutta joku kevyt silikoniton ja hajusteeton se oli. Eivät auttaneet yhtään mitään, vaan tilanne pysyi muuttumattomana eli huonona. Otsaan tuli kipeitä finnejä ja suunympärysihottuma vaan paheni. Olin muuten myös antibioottikuurilla monta kuukautta ja se auttoi kyllä vähän suunympärysihottumaan (johon oli määrättykin), mutta finnien syntyyn ei kyllä vaikuttanut yhtään mitenkään.

Ei noi mun käyttämät korealaistuotteet mun mielestä ole mitään hifistelyä. :P Käyttämäni Bentonin Snail Bee tuotteet ja COSRX:t ovat muuten hajusteettomia nekin. En usko, että tilanne olisi helpottanut yhtään odottelemalla. Kyllähän se AHA alkuun sai ihon punoittamaan ja kirveli laittaessa (etenkin otsassa, jossa oli tulehtuneita finnejä ja muuta röpelöä), mutta kun tuloksena oli finnitön ja puhdas iho, niin oli se sen arvoista. Muutos tapahtui ihan muutamassa viikossa. Levitin AHAa useimmiten vain ongelma-alueille eli vältin esim. mun couperoottisia poskiani, joita ei epäpuhtaudet vaivanneet.

Mun iho oli ainakin niin tukossa, että COSRX:n AHA oikeasti auttoi ihan älyttömästi. Pari viikkoa sen aloittamisen jälkeen aloitin Bentonin Snail Bee seerumin ja voiteen käytön ja sen jälkeen ei ole finnejä ollut (tai ehkä yksi on ollut tässä kesän aikana, kun olen ollut vähän laiska ihonhoitaja ja joutunut käyttämään välillä aurinkosuojaa). Ihan googlen kuvahaulla voi tsekata Bentonin Snail Bee tuotteiden tehon: siellä on hurjasti ennen jälkeen kuvia.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #653 : 12.08.15 - klo:22:10 »
Tarkoitin tuota hifistelyä siis positiivisessa mielessä. ;) Itsekin käytän noita korealaisia ihan päivittäisessä käytössä.
Mä jotenkin käsitin että iho olisi sellainen ns. allergia/yliherkkyysärtynyt ja siihen en kyllä uskaltaisi iskeä kuorintaa. Mulla ärtynyt on siis usein sellainen kirkkaan punainen ja kipeä röpelöinen iho, jolle kosteusvoiteenkin laittaminen kirvelee. Mutta jos se on vaan perusfinniä/rasvoittunut/tukossa niin antaa palaa vaan. ;D

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 14.08.15 - klo:19:56 »
Kyllä meinaa itku tulla tän ihon kanssa.  :'( ihoni siis atooppinen, kuiva, herkästi ärtyvä, herkästi tukkeutuva jne jne. Kasvojen iho on kauneimmillaan, kun en käytä mitään meikkiä iholla, pesen vedellä ja laitan kosteusvoidetta. Olen kuitenkin käyttänyt nyt meikkipohjaa tasoittamaan ja suojaamaan ihoa, mutta iho on ihan kiristävä, hilseilevä ja tukossa tämän myötä. Kohtalonani tuntuu olevan ikuinen meikittömyys, tai meikata päivisin ja kärsiä iltaisin kuivuudesta ja mustapäistä. Pesin juuri meikit pois ja lopputulos on niinkin mukava, että kasvot kiristävät ja hilseilevät vaikka niiden päällä lilluu rasvakerros. Tämän lisäksi leuka ja kaula on mustapäillä ja kuivalla näpyllä.

Löytyykö juureksista kohtalontovereita tai neuvoja?

Mäkään en pahemmin meikkivoiteita käyttele kun on niin vaikeaa löytää sopivaa. Ja toisaalta, peiteaineella saa välttämättömimmät peitettya ja tasoittavaa puuteria päälle. Eli meikkivoiteet pois jos ei sovi ja tilalle suojakertoimellinen päivävoide. Tasoitusta saa sipaisemalla kevyesti peittävällä puuterilla, jos iho on muuten ok kunnossa :) Noiden kanssa pitää tietty muistaa putstata iholle sopivalla tavalla, vesipesulla ei lähde peitevoiteen jämät pois.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #655 : 17.08.15 - klo:13:32 »
Mullakin on vähän samanlaista ongelmaa. Iho on tosi pintakuiva ja silti rasvanen/tukkeutuva. Mulla pelastus on ollu kosteuttava silikoniton seerumi (esim Korres Magnolia, Favora kostauttava seerumi, LV seerumi) ja Madaran Peel AHA mask. Tosin kuorinnan kanssa saa olla varovainen, varsinkin talvella ettei kuori yhtään liikaa tai jättää ärtyneet kohdat kokonaan kuorimatta. Rakeellista kuorintaa en käytä enää lainkaan, se tuntuu vaan kiihdyttävän tukkeutumista ja tekee ihon värin kirjavaksi.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #656 : 21.08.15 - klo:22:11 »
25 vuotias olen ja tosiaan edes teini-iässä en ole liiemmin iho-ongelmista kärsinyt.

Hue, mistä olet noita tuotteita ostanut?

Ostin suolakiven (himalajan kristallisuolaa) ja sitä olen nyt kasvoille käytellyt, mutta ei siitäkään tunnu apua olevan. Nytkin on ihan tosi kipeitä paukamia otsassa ja leuassa.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #657 : 22.08.15 - klo:10:31 »
Nukka, mulla loppujen lopuksi ihon pelasti sinkki (sisäisesti tabletteina) ja Paula's Choice BHA-neste. BHA:ta saa varmaan tuolta Koreasta halvemmalla (nuo Huen mainitsemat taitaa olla niitä korealaissarjoja) mutta itse en ole vielä vaihtanut pois Paulasta vaikka se onkin huomattavasti kalliimpi. Itselleni AHA ei ollut niin toimiva kuin BHA mutta tässäkin on yksilöllisiä eroja.

Aikaisemmin oli tosiaan paha kystinen vaihe, otsa ja suunympärysiho usein täynnä kipeitä paukamia, niinkin pahasti että välillä syöminen ja puhuminen  tai ylipäänsä suun liikuttaminen teki kipeää. Lisäksi oli mustapäitä, pinnallisia tukkeumia ja punaisuutta vaikka muille jakaa.

Nykyään joskus kerran parissa kuukaudessa voi tulla syvempi finni tietyssä vaiheessa kiertoa, mutta onhan tämä ihan minimaalista verrattuna aikaisempaan tilanteeseen... Edelleen on mustapäitä t-alueella ja iho punoittaa, mutta parempaan ollaan kai menossa koko ajan, enkä enää jaksa stressata kun iho näyttää kuitenkin paremmalta kuin vuosiin.

Nappailen sinkkipikolinaattia tabletteina (saa iHerbistä halvemmalla kuin Suomesta) ja käytän aamuin illoin Paula's Choicen kasvovettä ja BHA-nestettä (pesuun käytössä ihan Lactoline).
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #658 : 22.08.15 - klo:15:56 »
Nukka, tuolla nettikauppakeskustelussa on tuore koreakauppakeskustelu. Suosittelen kyllä lämpimästi tuota COSRX:n BHAta. Olen itsekin Paulan tuotetta käyttänyt, mutta COSRX on vähintään yhtä tehokas, kosmeettisesti miellyttävämpi (ei jätä samanlaista tahmeutta kuin Paulan liuos) ja huomattavasti edullisempi. Yksittäisiä tuotteita kannattaa melkein tilata ketjussa mainituilta eBay-myyjiltä.

Kannattaa myös vaihtaa ihonpuhdistusaine emäksisestä happamaan (pH 5,5 tai jopa vähän alle) - tuolla on ihan tutkittua vaikutusta akneen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #659 : 24.08.15 - klo:18:10 »
Hue, onko tämä siis se tuote mitä olet käyttänyt? http://www.ebay.com/itm/Cosrx-AHA-7-Whitehead-Power-Liquid-100ml-/111446413881?hash=item19f2b95239

Taidan kokeilla tuollaista AHA-seerumia ja sinkkitablettejakin taidan käydä ostamassa.