Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200048 kertaa)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #660 : 26.08.15 - klo:21:45 »
Sain yli 80-vuotiaalta ystävältäni pyynnön tuoda hänelle yö- ja päivävoiteen, sekä kasvoveden Viking Lineltä. Myyjä kuitenkin suositteli vain noi sadan euron purnukoita, mutta uskon että realistinen hinta voisi olla tuosta noin puolet. Ystäväni kuvaili ihoaan kuivaksi ja huonoksi, sekä halusi kaikkien tuotteiden olevan samaa sarjaa. Olen ihan hukassa mitkä tuotteet toimisivat tämän ikäiselle rouvalle.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #661 : 26.08.15 - klo:22:04 »
Wau, aikamoinen kuvaus ystävälläsi - kuiva ja huono  ;) Harmi, etten tiedä Viking Linen koko valikoimaa, mutta ei kuivaihoiselle kannata ainakaan mitään alkoholillisia litkuja viedä.. paitsi sisäisesti nautittavaksi ja kohtuudella.
Estee Lauderilla on ihana kosteuttava kasvovesi ja laadukkaita päivävoiteita UV-suojalla, samoin yömönjiä. Ehkä tuoksumaailmakin olisi mieleen tuon ikäiselle...?
Cliniquen valikoimasta voisin vinkata sen Mild Clarifying Lotionin, kuorii kevyesti kuivaa ihosolukkoa korputtamatta - ja päivä-ja yövoiteissakin valinnanvaraa riittää. Tuoksua ei Cliniquen ihonhoitojutuissa yleensä ole, siis hajusteita... mutta pitäisikö hän siitä lääkemäisen kliinisestä imagosta? Estee Lauder (jonka konserniin Clinique myös kuuluu) on ehkä imagoltaan ylellisempi. Itse tunnet ystäväsi parhaiten, mikä hänen persoonaansa sopisi  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 27.08.15 - klo:23:34 »
Hue, onko tämä siis se tuote mitä olet käyttänyt? http://www.ebay.com/itm/Cosrx-AHA-7-Whitehead-Power-Liquid-100ml-/111446413881?hash=item19f2b95239

Taidan kokeilla tuollaista AHA-seerumia ja sinkkitablettejakin taidan käydä ostamassa.

Tulee varmaan vähän myöhässä, mutta kyllä on!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #663 : 28.08.15 - klo:22:02 »
Kiitos NarnianQueen nopeasta vastauksesta!
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 28.08.15 - klo:22:21 »
Totta kai on vielä koko aasialaisen luksuskosmetiikan maailma, Shiseido ja Sensai molemmat pitävät sisällään ylellisiä ja miellyttäviä hoitotuotteita aikuiseen makuun :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 31.08.15 - klo:21:35 »
Neuvoa tarttis miehelle... Hänellä kuivuu silmäluomet tosi pahasti. Kuiva kohta punoittaa ja hilseilee, näyttää omaan silmääni tosi ikävältä.  :( Kutiaakin siis varmasti. Hän on kokeillut tavallisia apteekin kosteusvoiteita (hyvin rasvaisiakin) ja jotain marketin silmänympärysvoiteita, mutta eihän ne tuon tason kuivumiseen auta lainkaan. Kookosöljykään ei auta. Mitä hänelle voisi suositella, vai onko syytä käydä lääkärissä hakemassa jokin reseptituote?
« Viimeksi muokattu: 31.08.15 - klo:21:39 kirjoittanut anannas »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 31.08.15 - klo:22:25 »
^Kuulostaa vähän että kannattaisi lääkärillä käydä. Silmäluomet ovat vähän ikävä paikka mutta esim. Protopicia voi käyttää silläkin alueella, joka on omiaan ihottumille. En ole varma onko vain ihotautilääkärin määräämää vai saako reseptin lääkäriltäkin.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 01.09.15 - klo:09:12 »
^ Hui! Vaikuttaapa ytyltä tavaralta. Minusta nuo luomet eivät varsinaisesti näytä ihottumalta (en toisaalta ehkä ole paras arvioimaan...) vaan vain tosi kuivilta. Miehellä kuivuu kädetkin talvella sellaisiksi halkeileviksi koppuroiksi.  :( Joskus hän on lääkärissä niitä käynyt näyttämässäkin, mutta reissu oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Ehkä suoraan yksityiselle ihotautilääkärille?

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #668 : 01.09.15 - klo:16:32 »
^ Joo, kannattaa varmaakin käydä yksityisellä jos mahdollista.

Mulla oli ehkä vastaavaa, ja se oli inhottavaa; silmäluomet olivat kipeät ja kutisevat. Johtui ehkä osittain allergiasta. Lääkäri sanoi että mietoa hydrokortisonivoidetta voi käyttää. Sinkkivoide auttoi jonkin verran, tavalliset rasvat vain pahensivat asiaa silloin kun ilmiö oli päällä. Suurimman osan ajasta silmäluomet näyttivät siltä että olivat vain kuivat, mutta välillä turposivat. Samoin kuin miehelläsi myös mun kädet kuivuu haavoille talvisin. Tässäkin tuntuu että jotkut saippuat ym. pahentaa asiaa paljon. Mulla on ainakin hajusteallergiaa... (Pujolle ja pölylle olen myös jonkin verran allerginen.)

Viime vuosina oon vältellyt hajusteita ja vähän kaikkea muutakin mikä voisi ärsyttää, plus oon syönyt enemmän hyviä rasvoja... ja yrittänyt huolehtia B-vitamiinien ja D-vitamiinin ja sinkin saannista. Jokin onkin auttanut, mutta en ole varma mikä.

Auringonvalo myös auttaa mun ihoa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 01.09.15 - klo:16:59 »
anannas, syöhän miehesi omega kolmosta? Mulla on pintakuiva iho ja sääret kutisee ja raavin ne rikki jos jää omegat ottamatta. Silmäluomiin kokeilisin vielä ihan vaan Pirkan silmänympärysvoidetta. Siinä ei ole turhia hajusteita ja auttaa ainakin mulla, kun välillä talvella silmäluomet kuivuu. Parantelen sillä myös finnirupia ja muita röpelökuivuuksia. :ts Jos sekään ei auta niin sitten ihotautilääkäri voisi olla seuraava osoite, joskaan en itse ole saanut pysyvää apua apteekin perusvoiteista, vaan ennemmin ravinnon kautta.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 02.09.15 - klo:17:05 »
Mulle tuli lomamatkan aikana olkapäähän rykelmä maksaläiskiä. Luulin että ne on joku mummojuttu, mutta näköjään jo kolmekymppisenä voi ilmaantua.  :-\ Millä ne saa haalistettua pois ja estettyä uusien tuleminen? Käytän aina spf 50+ aurinkovoidetta ja matkalla lisäsuojana oli aurinkovarjo.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 02.09.15 - klo:17:36 »
Onneksi syksy tulossa ja radikaali auringovalon väheneminen vähentää myös maksaläiskien mahdollisuutta. Nyt pimeänä vuodenaikana on aikaa hoivailla värivirheitä mm. AHA-kuorinnoilla... erityisesti öiseen aikaan kannattaa levittää käsille ja kasvoille tehoseerumeita, C-vitamiinia, AHA-nesteitä jne...
Itsellenikin ilmeni ulkoilun ja puutarhanhoidon seurauksena ruskeita laikkuja käsiin. Talvella on sitten vaalennuskuurin vuoro..

1b F/M ii

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #672 : 02.09.15 - klo:18:29 »
Minä kävin elokuussa poltattamassa iholta basalioomaa kutsutaan myös tyvisolusyöväksi.Sain lääkäriltä suosituksen käyttää ympäri vuoden suojakertoimellista (50) aurinkovoidetta.
Olin nuorempana kova ottamaan aurinkoa ja iholle alkoi tulla rupea joka ei lähtenyt normaalisti pois ja sehän ties matkaa ihotautilääkärille.
Ja nyt ois hakusessa hyvä kevyt aurinkovoide.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #673 : 03.09.15 - klo:14:37 »
anannas, syöhän miehesi omega kolmosta? Mulla on pintakuiva iho ja sääret kutisee ja raavin ne rikki jos jää omegat ottamatta. Silmäluomiin kokeilisin vielä ihan vaan Pirkan silmänympärysvoidetta. Siinä ei ole turhia hajusteita ja auttaa ainakin mulla, kun välillä talvella silmäluomet kuivuu. Parantelen sillä myös finnirupia ja muita röpelökuivuuksia. :ts Jos sekään ei auta niin sitten ihotautilääkäri voisi olla seuraava osoite, joskaan en itse ole saanut pysyvää apua apteekin perusvoiteista, vaan ennemmin ravinnon kautta.

Eipä muuten syö! Pitääkin vinkata (todennäköisesti päivittäin...). Juuri tuota Pirkan silmänympärysvoidetta hän on viime viikot käyttänyt - nyt, muutaman päivän ajan on näkynyt jo pientä paranemista. Hän itse totesi, että kyseinen voide tuntuu auttavan parhaiten, kun hän ensin huuhtelee kasvot vedellä, ja jättää kosteiksi voiteen alle.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #674 : 03.09.15 - klo:16:58 »
^Toinen pätevä silmänympärysvoide on Avenen Soothing Eye Contour Cream. Minulla ilmestyy aina satunnaisesti silmänympärysalueelle atooppista ihottumaa ja tuo on oikeastaan ainoa tuote millä saan sen pois. (Paitsi ehkä kortisonilla saattaisi saada myös pois, mutta sitä en halua laittaa lähellekään silmiäni.) Tuo maksaa Suomessa noin 20 euroa, mutta sitä saa FeelUniquesta vähän halvemmalla (13,40 näyttäisi nyt olevan).
« Viimeksi muokattu: 03.09.15 - klo:18:15 kirjoittanut Crysania »