Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200201 kertaa)

Poissa bast

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #675 : 03.09.15 - klo:17:17 »
Onneksi syksy tulossa ja radikaali auringovalon väheneminen vähentää myös maksaläiskien mahdollisuutta. Nyt pimeänä vuodenaikana on aikaa hoivailla värivirheitä mm. AHA-kuorinnoilla... erityisesti öiseen aikaan kannattaa levittää käsille ja kasvoille tehoseerumeita, C-vitamiinia, AHA-nesteitä jne...
Itsellenikin ilmeni ulkoilun ja puutarhanhoidon seurauksena ruskeita laikkuja käsiin. Talvella on sitten vaalennuskuurin vuoro..

Täytyykin sipaista kaikkia naamanhoitoaineita myös olkapäille, niin kai nuo tuosta häipyvät. Toivottavasti tästä ei tule jokakesäinen pulma.

Minä kävin elokuussa poltattamassa iholta basalioomaa kutsutaan myös tyvisolusyöväksi.Sain lääkäriltä suosituksen käyttää ympäri vuoden suojakertoimellista (50) aurinkovoidetta.
Olin nuorempana kova ottamaan aurinkoa ja iholle alkoi tulla rupea joka ei lähtenyt normaalisti pois ja sehän ties matkaa ihotautilääkärille.
Ja nyt ois hakusessa hyvä kevyt aurinkovoide.

Mä käytän aurinkovoiteena Garnier ambre solaire sensitive advanced spf 50+. Se on aika miellyttävää, mutta jää siitäkin hieman lähmäinen tunne iholle. Varsinkin jos läträä niin paljon kun minulla on tapana.
Tilasin täksi kesäksi myös korealaista Etude housen sunprise face body sun sprayta. Se ei tunnu iholla ollenkaan. Häviää vaan jonnekin. Kivahan se tuollainen lähmäämätön aurinkovoide on, mutta en kuitenkaan ole paljoa käyttänyt. Jotenkin en osaa luottaa että se suojaa kun mitään ei tunnu iholla olevan. Suosittelen kyllä katsastamaan korealaisen aurinkovoidetarjonnan. Siellä ollaan näissä asioissa tarkkoja.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 03.09.15 - klo:17:22 »
Neuvoa tarttis miehelle... Hänellä kuivuu silmäluomet tosi pahasti. Kuiva kohta punoittaa ja hilseilee, näyttää omaan silmääni tosi ikävältä.  :( Kutiaakin siis varmasti. Hän on kokeillut tavallisia apteekin kosteusvoiteita (hyvin rasvaisiakin) ja jotain marketin silmänympärysvoiteita, mutta eihän ne tuon tason kuivumiseen auta lainkaan. Kookosöljykään ei auta. Mitä hänelle voisi suositella, vai onko syytä käydä lääkärissä hakemassa jokin reseptituote?

Mulla oli jonkin aikaa sitten silmän alla räikeä ekseemaläiskä, ja Decubal Face Vital (http://decubal.fi/tuotteet/face-vital-cream-7/) hävitti sen ihan hetkessä. Muut käyttämäni voiteet eivät olleet tehneet sille mitään, läiskä oli paikoillaan useita viikkoja. Face Vital on kyllä tosi kätevä voide, hajusteeton ja säilöntäaineeton, tehokkaasti kosteuttava mutta helposti imeytyvä ja mattapintainen, käy koko kasvoille ja tulee näppärässä pumppupullossa, hintakin aika kohtuullinen (n. 13-14 e). Turvaudun tähän, jos iho heittäytyy sietokyvyttomäksi tai ihottumaa ilmaantuu.
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 04.09.15 - klo:22:05 »
^Toinen pätevä silmänympärysvoide on Avenen Soothing Eye Contour Cream. Minulla ilmestyy aina satunnaisesti silmänympärysalueelle atooppista ihottumaa ja tuo on oikeastaan ainoa tuote millä saan sen pois. (Paitsi ehkä kortisonilla saattaisi saada myös pois, mutta sitä en halua laittaa lähellekään silmiäni.) Tuo maksaa Suomessa noin 20 euroa, mutta sitä saa FeelUniquesta vähän halvemmalla (13,40 näyttäisi nyt olevan).
Tää Avene on kyllä kans tosi hyvää, pitänee ostaa taas talveksi. Harmi että tuolla hinnalla sitä ei raaski lutrata niinkuin Pirkkaa. ;D

Mulla toimii kaikki kosteusvoiteet paremmin kun levittää kostealle iholle (eli pesun ja kasvoveden jälkeen).

Kiitos tuosta Decubal-vinkistä, näyttäisi mahdollisesti sopivan mullekin kun on hajustamaton. :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #678 : 08.09.15 - klo:10:09 »
Nyt tulee taas vähän tyhmä kysymys  :D Nyt kun näkökyvyn myötä olen vähän innostunut meikkailemaankin, niin ihon puhdistamiseen pitänee kiinnittää enemmän huomiota. Viime aikoina olen käyttänyt Erisanin puhdistusemulsiota, joka on ollut ihastuttavan hellä iholleni. Minua kuitenkin kiinnostaisi myös kaksoispuhdistus, lähinnä varmistaakseni ihon puhtauden ilman kiristävää tunnetta.
Onko meikinpoistoaineen käyttö toinen osa kaksoispuhdistuksesta, vai tehdäänkö se ensin ja sitten kaksoispuhdistus kahdella eri aineella?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #679 : 08.09.15 - klo:10:35 »
Catjuska, ihan miten haluat  :) periaatteessa meikin voi poistaa ensin, joko öljyllä/maidolla tai meikinpoistoaineella.. ja sitten vielä vaahtoavalla putsarilla. Itse käytän vain silmämeikkiin erillistä ainetta, se on lähes välttämätön.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #680 : 08.09.15 - klo:12:46 »
^Toinen pätevä silmänympärysvoide on Avenen Soothing Eye Contour Cream. Minulla ilmestyy aina satunnaisesti silmänympärysalueelle atooppista ihottumaa ja tuo on oikeastaan ainoa tuote millä saan sen pois. (Paitsi ehkä kortisonilla saattaisi saada myös pois, mutta sitä en halua laittaa lähellekään silmiäni.) Tuo maksaa Suomessa noin 20 euroa, mutta sitä saa FeelUniquesta vähän halvemmalla (13,40 näyttäisi nyt olevan).

Meilläkin on tuolla Avenella hoitunut ihottumat pois puoliskon silmäluomista. Tuubi on aika pieni, mutta on kyllä tosi riittoisaa tavaraa.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #681 : 09.09.15 - klo:17:05 »
Miten AHA-kuorinta normaalisti vaikuttaa ihoon? Mulla on ollut käytössä Derma-E Overnight Peel nyt keväästä asti. Kesällä pidin taukoa auringon takia. Kesällä ihoni, joka on aina ollut hyväkuntoinen räjähti ihan käsiin. Oikein kunnon finnejä posket, otsa ja leuka täyteen + mustapäitä. Tilasin iHerbistä Stridex maximum -bhalappuja ja niillä, suolalla, teepuuöljyllä ja sinkkivoiteella sain ihon rauhoittumaan. Poskille on jäänyt ärsyttävää röpelöä sekä ilmojen viiletessä bhan kuivattavuus on huomattavaa.

Nyt olen yrittänyt laittaa Derma-E:tä yöksi, mutta aamulla on aina ilmestynyt kunnon valkopäitä. Jatkanko käyttöä (puhdistautumisefekti, joka menee ohi), vai joku ärsyttävä aine?
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 12.09.15 - klo:13:07 »
Kiitoksia NQ  :) Onko putsarin pakko olla vaahtoava, vai voiko molemmat puhdistukset olla esim. maitomaisia? Lähinnä kun nuo vaahtoavat tuntuu järjestään olevan liian stydejä miun moniongelmaiselle iholle.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 12.09.15 - klo:15:49 »
Ei tarvitse! Ottaisin ensiksi enimmät meikit pois vaikka misellivedellä - ja sitten puhdistusemulsiolla puhdistus siihen päälle. TAI ykköspuhdistukseksi öljy tai puhdistusbalsami - ja sitten emulsio. Mutta tuo misellivesijuttu on helppo testata ja toimii tosi hyvin kevyehkön meikin kanssa. Esim. L300 -sarjan vesi on tuoksuton ja tosi ihoystävällisen oloinen - käytän sitä itsekin ajoittain.

http://l300.fi/tuotteet/kuiva-iho/3-in-1-micellar-puhdistusvesi/

Öljyn sopivuus omalle iholle kannattaa ensiksi testata tilaamalla joku pieni pino näytepusseja jostain melko neutraalista öljystä - mutta jos misellivesi + emulsio toimii ja meikit lähtee, niin ei siihen mitään tarvetta ole.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 12.09.15 - klo:16:32 »
Kiitoksia taas - täytyykin käydä tuo misellivesi kotiuttamassa :) Vähän kutkuttelisi kokeilla öljyäkin, mikä voisi olla neutraali semmoinen? Tuota Lilan aikanaan vinkkaamaa Erisanin puhdistusemulsiota suosittelen kyllä lämpimästi peruspuhdistukseen, oma pintakuiva ja musta- ja valkopäitä pukkaava ihoni on ainakin tämän kesän pitänyt siitä eikä kiristelyä ole tuntunut :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #685 : 12.09.15 - klo:17:09 »
Innisfreen vihreä tee ja oliiviöljylinjat ovat minusta aika kivoja, esim näitä voisit harkita:

http://www.ebay.com/itm/Sample-Innisfree-Green-Tea-Balancing-Cleansing-Oil-x-20PCS-/141762022681?hash=item2101accd19

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 12.09.15 - klo:19:05 »
^^ Suosittelen kokeilemaan ihan mitä tahansa keittiöstäsi löytyvää öljyä. Itse poistan öljyn ja sen mukana suurimman osan kasvojen meikistä vanulapulla tai parilla. Sitten perään puhdistusmaito, jonka poistan pesulapulla.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 13.09.15 - klo:23:11 »
Kiitoksia kaikille, laitoin tuon Lilan vinkkaaman sampletilauksen. Kokeilin myös L300 -misellivettä, vaikutti tehoavalta. Pientä kihelmöintiä tosin tuntui pyyhkimisen jälkeen, mutta iho ei kiristellyt tai vaikuttanut ärtyneen.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #688 : 16.10.15 - klo:09:05 »
<ällötyskysymys>
Osastolla tyhmiä kysymyksiä, mutta menkööt... Naamarissani on silloin tällöin sellaisia kirkkaita minimini vesikellonäppyjä, jotka pystyy helposti puristamaan ja ne sisältävät kirkasta nestettä. Samoin ihotyypin muuttumisen yhteydessä huokoseni ovat suurempia ja naama öljyyntyy pikavauhtia - välillä leuassa, suupielien lähellä ja poskilla silmien alla (jossa on suuria ihohuokosia) voi nähkä aavistuksen koholla olevan näpyn/huokosen - kun sitä puristaa, poksahtaa sieltä ällösti samaa kirkasta nestettä. Onneksi noista ei juuri jää mitään jälkiä. Onko kyseessä huokonen jonka sisälle on jäänyt hikeä vai mitä ihmettä, mistä noi tulee ja miten niitä pitäisi hoitaa?  ???
Myöskin noiden lisäksi joitakin huokosia puristettaessa tulee vain pieni pisara kirkasta nestettä eikä mitään talia ollenkaan.

Olen käyttänyt nyt säännöllisesti BHA/AHA kuorintoja ja muuten melko kosteuttavia tuotteita.
</ällötyskysymys>
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 16.10.15 - klo:09:16 »
Kuulostaa kyllä ihan hikinäpyiltä. Tuohon voisi auttaa ihon lempeä mekaaninen kuorinta, vaikkapa konjack-sienen käyttö pesun yhteydessä - ja AHA-lisäys hoitorutiiniin.