Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 199685 kertaa)

Poissa Anita

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #705 : 28.12.15 - klo:11:59 »
^^ Itselleni ei lainkaan, kaikki imeytyy ja meikin voin levittää hetken kuluttua.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #706 : 28.12.15 - klo:12:01 »
Itse en pese naamaani millään aamuisin enkä laita myöskään kosteusvoiteita

Siis et käytä ollenkaan? Miten voit olla ilman kosteusvoidetta? Entä käsi- tai vartalovoide, käytätkö niitäkään?

Siis illalla laitan kosteusvoidetta tai siis nyt on etanalima käytössä mutta aamuisin en. Joskus jos on käynyt aamulla suihkussa saatan laittaa mutta käyn melkein aina iltaisin. Meikki pysyy miulla huonommin ja naama liejuuntuu herkemmin jos olen kosteuttanut naaman aamulla. Ja jos pesen naaman tuntuu se kuivalta joka inhottaa koska jos kosteutan liejuuntuu. Miun naama tuntuu aamuisin sopivan kosteutetulta ei kuivalta mutta ei rasvaiseltakaan ja meikistä tulee hyvä. En myöskään pese naamaani iltaisin jos päivä on ollut meikitön  ;D Aikaisemmin kun kärsin aknesta käytössä oli kaikki kasvovedet ym ja hinkkasin naaman aamuisin, mutta ikä ja raskaus (lopetin tupakoinnin paransin ruokavalion, en tiedä mistä johtui) teki tehtävänsä ja akne vaihtui pariin hassuun finniin ja mustapäihin. Samaan aikaan innostuin luonnonkosmetiikasta ja vähensin ihonhoitoa, tämä on sopinut miulle hyvin  :)

Vartalon iho on miulla aina ollut kuiva mutta laiskana en kosteuta sitä enää ikinä. Ihoni jotenkin meni paremmaksi vartaloltakin ja ihottumat hävisivät raskauden ja rasvojen lisäämisen jälkeen (ruokaan siis), rasvaan käsiä ja jalkoja silloin tällöin etenkin jos ne tuntuvat kuivilta, mutta tänä talvena kuivuutta ei ole oikein vielä ollut. Olen yrittänyt käyttää yhtä vanhaa vartalovoidetta pois käsiin ja jalkoihin mutta kun muistan rasvata vain kerran pari viikossa.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #707 : 28.12.15 - klo:12:06 »
Minut on kyllä selvästi aivopesty, koska minä en kyllä pystyisi olemaan pesemättä kasvoja aamulla :D

Joo no en minäkään. Kyllähän se iho erittää kuona-aineitakin yön aikana niin olisi kyllä likainen olo jos en puhdistaisi.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #708 : 28.12.15 - klo:12:46 »
En mäkään varsinaisesti pese millään aineella aamuisin enkä laita kosteusvoidetta. Huuhtelen kasvot kylmällä vedellä, kuivaan ja pyyhin misellivedellä. Sen jälkeen iho tuntuu vielä sopivan kosteutetulta mutta puhtaalta, mutta jos käyttäisin jotain pesuainetta (ihan sama mitä) niin iho kiristelee ja pakko laittaa voidetta. Ihan turha minusta pestä ja kuivattaa ihoa sillä tavoin. Toimii itselläni parhaiten näin.

En myöskään illalla pese kasvoja jos en ole meikannut, vaan pyyhin misellivedellä ja sitten yöksi voiteita.
3a F ii

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #709 : 28.12.15 - klo:13:09 »
Minäkään en pese kasvoja aamulla kuin vedellä ja joskus vain pyyhin kosteuttavalla kasvovedellä. Jollain lailla on pakko vähän puhdistaa, koska yön aikana tarttuu lakanoista nukkaa ihoon - ihan vasta vaihdetuistakin lakanoista. Tulee muutenkin raikkaampi olo.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #710 : 28.12.15 - klo:17:16 »
Märistäänpä vaikkapa tänne tästä ihoni nykyisestä kunnosta. (Olen kyllä tainut jotakin samansisältöistä itkeä jo aiemminkin... ;D) Minulla on siis aiemmin ollut ihan "normaalihko" iho, jossa on ollut pintakuivuutta, atooppisia ihottumalänttejä ja satunnaisia hormoninäppyjä. Nyt iho on muuten aika samanlainen, mutta nuo näpyt ovat käyneet ihan kunnolla tässä vuoden sisään hermoille ja varsinkin otsassa on ihan kunnon tukkeumiakin. Niitä on nykyään paljon enemmän ja ne ovat sellaisia isoja, ihonalaisia kipeitä patteja. Lääkärin mukaan tuo on jo ihan oikeaa aknea ja tyrkytti viime kerralla puolen vuoden antibioottireseptiä, mutta olen edelleenkin aika nihkeänä noin pitkälle kuurille.

Syytin noista tukkeumista kesällä käyttämääni Bentonin etanaessenceä ja ilmeisesti Redditin AB-palstan perusteella se aika monella tukkeumia on aiheuttanutkin, mutta nyt kun tuon essencen loppumisesta on jo pari kuukautta ja ei tuo tukkeumien syntyminen ole tuosta yhtään hidastunut niin taisi olla ihan liian helppo selitys. >:(

Olen siis nyt vähän arponut, että ottaisinko kokeiluun jonkin BHA-tuotteen. Epäilyttää vaan, että miten ihoni kestää sen odotteluajan mikä pitäisi olla ennen muita voiteita ja kuivattaako se sittenkin ihan liikaa. Toisaalta taas tekisi mieli kokeilla ensin tuleeko noita epäpuhtauksia kuinka paljon takaisin, jos kävisin ensin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa muutaman kerran sen sijaan että tilailen hutiostospurkkeja ympäri maailmaa. En usko, että pääsen noista isommista pateista millään eroon, mutta olisi mukava että edes nuo otsan mustapääpaukamat lähtisivät pois.

Tahtoisin varmaankin kuulla mielipiteitä, että mitä tässä kannattaisi testata seuraavaksi? Sinällään tiedostan, että ruokavalio ja stressaamisen lopettaminen (ei ole varmaankaan oikeasti tapahtumassa :P) saattaisivat auttaa, mutta onko tuollaisen villiintyneen scumbag-ihon kanssa mitään muuta keinoa kuin vain kestää ja kärsiä?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #711 : 02.01.16 - klo:21:58 »
Halpa BHA-kokeilu ilman tilailuja on Neutrogenan putsausjutut. Löytyy kuorintaa ja voideputsaria - kuorinnoissa joissakin tosin muistaakseni jotain mineraalöljyjommelia, greippin tuoksuisessa putsativoiteessa taas ei. Itselleni on ollut voideputsarista apua, mutta nyt en ole sitä vähään aikaan käyttänyt ja iho on alkanut riehaantua. Pitää ottaa taas kokeiluun... Oma ihoni on kuivahko ja herkkä, joten noi happojutut on yleensä olleet vähän ongelmallisia. Tuo putsari ei ainakaan ole ollut turhan kuivattava. Neutrogenalla muistaakseni myös BHA-neste Suomen hyllyillä, jos haluaa tuotteet heti käyttöön. Ihonalaiset patit kuulstaa kyllä hormonaalisilta, joten en ole ihan varma onko noista hapoista niihin apua. Maidon poisjättämistä voi myös kokeilla :)

Noita ihonalaisia kipeitä patteja tuli mulle maidon lisäksi myös yhden lafkan mineraalipohjasta  :(

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #712 : 02.01.16 - klo:23:14 »
Mä olen kokeillut Neutrogenan BHA-kasvovetta, kun akne palasi puolitoista vuotta sitten, eikä se tehonnut ollenkaan finneihin :( ennemmin taisi ärsyttää ihoa se jäätävä alkoholin määrä ja se haisikin todella alkoholilliselle. En kyllä suosittele tuota. Paula Choicen BHA taas teki suuren muutoksen jo kahden viikon käytön jälkeen ja sen jälkeen ei ole naamassa ollut aknea. Toi PC:n BHA on kyllä tullut edulliseksi, kun reilun desilitran pullo on ollut mulla marraskuusta 2014 käytössä ja vielä yli neljäsosa jäljellä. Välillä käytän kaksikin kertaa päivässä muutaman päivän ajan tehokuurina, jos meinaa näppyä alkaa pukkaamaan. Ylläpitävästi käytän ehkä kolmena iltana viikossa.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 06.01.16 - klo:11:37 »
Millä voi suojata kasvojen ihoa kuivumiselta lenkkeillessä pakkasella? Kävisikö kookosöljy?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 06.01.16 - klo:17:19 »
^Kookosöljy voisi toimia tuossa ihan hienosti. Myös ruusunmarjansiemenöljy pelittää hyvin. Hieroin sitä aamulla kasvoille, pyyhin jonkun ajan kuluttua talouspaperilla kevyesti pahimman kiillon pois. Koko päivän on ollut tosi pehmeä iho, huolimatta parin tunnin pakkasulkoilusta ja kuivasta sisäilmasta. Vielä eilen hilseili poskipäät ohuesti, tänään ei enää.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 07.01.16 - klo:22:02 »
Mä olen kokeillut Neutrogenan BHA-kasvovetta, kun akne palasi puolitoista vuotta sitten, eikä se tehonnut ollenkaan finneihin :( ennemmin taisi ärsyttää ihoa se jäätävä alkoholin määrä ja se haisikin todella alkoholilliselle. En kyllä suosittele tuota.

Mulla taas ei oo noista kasvovesistä kokemusta kun en niitä käytä. Voideputsarit on olleet oman kokemuksen mukaan hyviä, vaikka niitä ei voi kyllä silmien lähelle päästää. Voideputsari toimii hyvin myös bikinialueen hoidossa  :) Paulan nesteistä on ole oikein tykännyt kun niistä tuppaa jäämään lähmäinen tunne kasvoille... Muuten varmaan kyllä ihan tehokkaita.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #716 : 11.01.16 - klo:16:09 »
Täällä ei vissiin ole omaa ketjua kosmetiikka-allergioista? Kysyn siis täällä:

Onko muilla juureksilla tullut silmien kutinaa ja ärsytystä geelirajauksista? Itselläni tuli tänä talvena tosi paha kutinareaktio ripsirajaan ja silmien ulkonrkkiin. Se tuntuu pahimmalta heti meikinpoiston jälkeen illalla, tai aamulla heti sen jälkeen kun olen meikannut. Varsinaista punoitusta ei näy, mutta iho tuntuu kutisevalta ja jopa kirvelevältä pahimmillaan ja tuntuu että silmät vuotaa tavallista enemmän.

Erityisesti epäilen syylliseksi erästä Milani Cosmeticsin geelirajausta, joka sisälsi tosi paljon sellaista pientä metallihippua. Myös MAC:n fluidline Blitz & Glitz, joka sisältää hippuja, tuntuu kutittavan silmiä, samoin Paint Pot Dangerous Cuvée, jossa on hippuja myös runsaasti. Epäilen myös MAC:n ripsaria osasyylliseksi, mutta en ole ihan varma.

Vaihdoin nyt kaikki silmämeikkituotteet ihan uusiin ja eri merkkisiin, ja kokeilen mitä tapahtuu...

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #717 : 11.01.16 - klo:16:45 »
^ Veikkaisin, ettei sulla ole allergiaa mainitsemillesi tuotteille, vaan ne hippusia sisältävät tuotteet ärsyttävät silmiäsi (mekaanisesti). Elimistö aistii jotain vierasta silmissä, ja silloin tuntuu "roskan tunne" silmissä. Samalla kyynelnesteen eritys lisääntyy, jotta kroppa saa huuhdeltua "roskan" silmän pinnalta pois nopeammin ja tehokkaammin. Hippuset huuhtoutuvat lopulta silmännurkkaan, jossa niitä tuntemuksia on eniten.  :)

2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #718 : 11.01.16 - klo:17:26 »
Joo, tota mä oon itsekin epäillyt. Mietin myös, voisiko ne metallihiput olla esim. nikkeliä? Nikkeliset rintsikoiden kaarituet aiheuttaa mulla samantyyppistä kutinaa rintojen alle. Ja aikoinaan luin jostain että esim. Diorin ripsareissa olisi nikkeliä, ja että monet olisivat saaneet oireita niistä. Se kutina nimittäin tuntuu ihan raivona vielä meikinpoiston jälkeenkin, varmaan siksi että meikkiä poistaessa tulee kuitenkin silmiä jonkun verran hangattua, ja se pahentaa tilannetta...

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #719 : 14.01.16 - klo:07:48 »
Pakko tulla raportoimaan: Vaihdoin siis kaikki metallihippuja sisältävät tuotteet pois ja rajauksena mulla on nyt Lorkun musta geelirajaus, joka on ihan matta. Ja ne mun ärsytysoireet hävisi yhdestä kerrasta! Eli noi metallit oli ihan satavarmana se syy miksi mulle tuli noita oireita!