Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200860 kertaa)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #720 : 14.01.16 - klo:08:00 »
^ Ihana kuulla, että ongelma korjautui helpolla tavalla - ei tarvitse lopettaa meikkaamista vaan ainoastaan hipputuotteilla meikkaaminen.  ;D
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #721 : 14.01.16 - klo:15:48 »
^^ No huh, hyvä, kun selvis ja oireet loppu noin nopeasti!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #722 : 14.01.16 - klo:20:10 »
Onko olemassa mitään todella rauhoittavaa voidetta, joka helpottaisi kutinaa ja punoitusta? Mulle tuli raskauden sivuvaikutuksena hirmuinen kutina useampaan paikkaan kehossa ja kutinapaikat vaihtuivat raskauden aikana. Vartalon kutinat ovat loppuneet, mutta kasvot kutisevat edelleen todella paljon. Välillä raavin kutinakohtia ihan verille saakka. Nyt kutina on levinnyt kaulaankin, ja kaulassa on ikävän näköinen, kuiva, hilseilevä, kohollaan oleva läikkä. Kasvojen kutinakohdat vain hilseilevät ja punottavat. Mitä ihmeen rasvaa voin kutinakohtiin lykätä?

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #723 : 14.01.16 - klo:20:33 »
^Varmaankin itse kokeilisin ensimmäisenä kevyttä kortisonia pienenä kuurina, vaikkakin se ei kaikkien ihotautien kanssa autakaan (suunympärysihottuma taisi olla yksi niistä joka saattaa vain pahentua kortisonin kanssa). En tiedä kyllä oliko tämä vähän liian itsestäänselvä tai onko kortisoni muista syistä pois laskuista. :-\

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #724 : 14.01.16 - klo:21:27 »
^^ voisiko kutinaa rauhoitella ihan apteekista saatavalla antihistamiinilla, jos voit käyttää sitä tällä hetkellä?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #725 : 17.01.16 - klo:17:20 »
Luin vinkkiä että sinkkipasta auttaisi punaisiin aknearpiin. Onko tässä perää?

Aikuisiän akne tuli, ja nyt kun se on saatu hallintaan jotenkuten, on naama täynnä pieniä punaisia "näppy"arpia, ja ne alkaa tosissaan syödä itsetuntoa. Meikatakkaan ei viitsisi ihan koko ajan noita piiloon. Kraateriarpia ei onneksi ole sitten yhtäkään,

Mikrokuorintoihin sun muihin en saa opiskelijabudjetista irrotettua rahaa, niin kannattaako tota sinkkipastaa kokeilla, ennen kuin meen taas lääkärille itkemään? Tai olisko arpivoiteista apua?
« Viimeksi muokattu: 19.01.16 - klo:19:29 kirjoittanut Fishbones »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #726 : 19.01.16 - klo:02:03 »
Käytin sinkkivoidetta (Avenen) aika paljon teini-iässä. Se rauhoitti ihoa todella hyvin, vähensi punoitusta ja vaikka olisi mennyt sorkkimaan ihon auki pystyi sinkkivoiteella pelastamaan tilanteen seuraavaksi päiväksi. En ole koskaan kärsinyt varsinaisista syvistä aknearvista, mutta finnien jälkeinen punoitus väheni ainakin itselläni.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #727 : 25.01.16 - klo:20:28 »
Onko olemassa mitään todella rauhoittavaa voidetta, joka helpottaisi kutinaa ja punoitusta? Mulle tuli raskauden sivuvaikutuksena hirmuinen kutina useampaan paikkaan kehossa ja kutinapaikat vaihtuivat raskauden aikana. Vartalon kutinat ovat loppuneet, mutta kasvot kutisevat edelleen todella paljon. Välillä raavin kutinakohtia ihan verille saakka. Nyt kutina on levinnyt kaulaankin, ja kaulassa on ikävän näköinen, kuiva, hilseilevä, kohollaan oleva läikkä. Kasvojen kutinakohdat vain hilseilevät ja punottavat. Mitä ihmeen rasvaa voin kutinakohtiin lykätä?

Olisko LRP:n Cicaplast baume b5-voiteesta apua? Tää on mulle ihmevide, koska oikeasti tehoaa kaikkeen. Korppukohdat pitää kurissa, mutta parantaa toisaalta myös kauhufinnit ja ihorikot. Kun vaan laittaa tätä niin parin päivän päästä kauhufinninkin rupi lähtee itsestään pois kun muuten saisi parannella useamman päivän. Jos paheena on finnien puristelu, niin kuin mulla, suosittelen myös Uriagen hydrokolloidigeeliä - on muuten sata kertaa helpompi kuin ne laastarit ja toimii samaan tapaan. Laastarit ei välillä tartu, jos on liian paha finni kyseessä mutta tätä voi itse annostella tarvittavan määrän ja imee nesteet itseensä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #728 : 27.01.16 - klo:12:23 »

Oletko ikinä kokeillut Dermosilin Extraa? se helmiäishohtoinen jankki tuubissa, on auttanut monen ihottumaisen ja ärtsynahkaisen elämää.

Dermosil Extra voide
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #729 : 27.01.16 - klo:17:24 »
Luin vinkkiä että sinkkipasta auttaisi punaisiin aknearpiin. Onko tässä perää?

Aikuisiän akne tuli, ja nyt kun se on saatu hallintaan jotenkuten, on naama täynnä pieniä punaisia "näppy"arpia, ja ne alkaa tosissaan syödä itsetuntoa. Meikatakkaan ei viitsisi ihan koko ajan noita piiloon. Kraateriarpia ei onneksi ole sitten yhtäkään,

Mikrokuorintoihin sun muihin en saa opiskelijabudjetista irrotettua rahaa, niin kannattaako tota sinkkipastaa kokeilla, ennen kuin meen taas lääkärille itkemään? Tai olisko arpivoiteista apua?
Sinkkivoiteesta en osaa sanoa, mutta oletko kokeillut BHA:ta? Esim. Cosrx:llä on hyvä ja maksaa Ebaysta tilaten n. 20e posteineen.

Ellenin hilseileviin kohtiin kokeilisin aloeverageeliä, Xylidermiä ja kookosöljyä. Sekä tota Dermosilin Extra -jankkia. Mulla sääret kutisee ihan hulluna nyt talvella, vaikka olen jättänyt maidon aika hyvin pois (olen huomannut että maitotuotteet pahentaa/aiheuttaa mulla kutinaa). Eilen illalla laitoin Dermosilin extrajankkia ja sain nukuttua yön ilman että herään raapimaan. Syöthän rasvoja tarpeeksi, esim. avokadoa/öljyjä/pähkinöitä ja omegaa?

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #730 : 10.02.16 - klo:02:20 »
Kysyisin suositusta meikin alle sopivasta tuotteesta. Kyseessä voisi olla seerumi.

Ihoni on sekaiho, paikoin rasvoittuva. Rasvoittuvan ihon tuotteet eivät kuitenkaan pääsääntöisesti sovi minulle, enkä pidä mattatuotteiden tuntumasta. Nenäni on ongelmallisin meikattava, kun se on niin järjetömän liukas - meikki vain luistelee pois. Jo puuteroidessani meikkivoide painuu ihohuokosiin. Yksikään kokeilemistani primereistä ei ole tuonut apua, ja olen kokeillut aika levottoman kavalkaadin - meikki tuntuu luistelevan silikonisten primereiden päältä pois entistä nopeammin.

En siis hae primeriä, enkä mitään tuotetta, minkä tarkoitus olisi estää rasvottumista - niihin en enää usko. Aiemmin en ole käyttänyt meikin alla oikeastaan mitään, olen huolehtinut kosteutuksesta vaan yöaikaan, nykyään alkaisi kuitenkin tuntua tarpeelliselta. Haen kevyesti kosteuttavaa tuotetta, joka imeytyy hyvin ja hyvin nopeasti, ei lisää meikin liukumista, kosteuttaa, hoitaa, aurinkosuojasta plussaa.

Olen tykännyt meikin alla todella paljon esim. Cliniquen Smart Custom-Repair -seerumista, mutta se yli satasen hintaisena ei missään olosuhteissa sovi mun budjetilleni. Haussa olisi huomattavasti edullisempi tuote.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #731 : 10.02.16 - klo:06:59 »
Ootko koittanut puuteroida nenän erittäin kevyesti ennen meikkivoiteen laittoa? Itse teen välillä niin, ja meikkivoide tuntuu pysyvän paremmin.

Edit. Hupsista, etsisitkin jotain kosteuttavaa meikin alle, luin vähän huonosti...
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:07:02 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 13.02.16 - klo:10:54 »
^^ Xyliderm, Mizon Snail Repair geelivoide, Bentonin etanaseerumi? Mä käytän kesällä rasvoittuvampaan aikaan Xylidermiä meikin alla, toimii mulla. Nyt olen käyttänyt Urtekramin No perfume kasvovoidetta, sekin on aika jees. Käytin joskus muinoin rasvoittuvalle iholle tarkoitettuja tuotteita (kuivattavia) ja ne vain pahensivat asiaa. Siksi veikkaan että joku kunnolla kosteuttava seerumi voisi toimia, jos ei halua ihan voidetta laittaa. Oma ihoni rauhoittui kun siirryin kosteuttaviin tuotteisiin rasvoittumista hillitsevien sijaan. Edelleen kasvot rasvoittuvat jonkin verran päivän mittaan, mutta painelen aina vessassa käydessä ylimääräiset rasvat paperilla pois. Mitä vähemmän käytän kunnolla kosteuttavia tuotteita (esim. Cosrx:n riisiyönaamio on tosi jees mun iholle, Lumenen sensitive naamio antaa lähes saman lopputuloksen yövoiteena käytettynä mutta vähän kalliimmalla hinnalla), sitä enemmän ihoni rasvoittuu.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #733 : 14.02.16 - klo:00:43 »
^bentonin etanalle ääni miulta. Kevyt ja kosteuttava ei liejuunnuta naamaa.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #734 : 14.02.16 - klo:00:49 »
Kiitos teille, laitan sen hankintalistalle!