Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200957 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #735 : 22.03.16 - klo:12:29 »
Kasvohoidot on mulle tuttu juttu, mutta onko olemassa hoitoja huulille? Mariacos lips lifting on olemassa, mutta mulla ei ole hakusessa huulten turvotus vaan syväkosteutus ja kuorinta.

Haaveilen että voisin juhliin laittaa huulipunaa, mutta se ei ole ollut mahdollista kuivien huulien vuoksi.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #736 : 23.03.16 - klo:12:48 »
Mustikka: Tämä ei välttämättä ole aivan mitä haet, mutta esim. beauty-kuvauksia tehdessä ainoa tapa selvitä talvikuukausista oli huulten säännöllinen kuorinta ja rasvaus. Itse kuorin aika usein ihan sokeripalalla, mutta Lushilta löytyy myös sokerikuorinta (purkissa) ja E.L.F:iltä puikkomallinen kuorinta. Lähes kaikkien meikkaajien pakista löytyy perus Carmex. Carmexia käytän itsekin päivisin ja öisin perus punaista bebanthen-voidetta... Tylsää, mutta toimiva kombo kunhan muistaa vain säännöllisesti hoitaa huulia.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #737 : 23.03.16 - klo:12:56 »
Minäkään en tiedä hoidoista, mutta Carmex on kyllä timanttia. Käytän yleensä vain kunnon kerroksen yöksi, tiheämpää käyttöä en välttämättä tarvitse. Olin juuri viikon reissussa ja Carmex jäi kotiin, huulet menivät ihan järkyttävään kuntoon, ja kun ne olivat kuivat ja riekaleiset, niitä piti tietenkin repiä ja hinkata koko ajan, minkä seurauksena ne olivat kipeät, kuivat ja riekaleiset. Tällaisissa tilanteissa perushuulirasvoista ei ole mitään apua, mutta Carmexilla tilanne hoitui heti kotiin palattua.

Mulla on ollut Lushin huulikuorintaa ja muitakin erilaisia huulikuorintoja, mutta aika tarpeettomiksi ne jäävät, kun tuo Carmex on niin tehokas.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #738 : 23.03.16 - klo:13:50 »
Carmex on vaan parasta, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mä aina kokeilen muitakin huulirasvoja, mutta tähän palaan aina. Tää vaan on ykkönen.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #739 : 25.03.16 - klo:13:32 »
Kiitokset Carmex-vinkistä! Pitää laittaa ostoslistalle.

Seuraavaksi voisinkin kysyä apua kasvojen ihonhoitoon.
Mä en oo oikeastaan koskaan mitenkään erityisesti hoitanut ihoani koska ei ole ollut tarvetta. Mutta nyt parin vuoden aikana ihoni on mennyt todella kuivaksi. Iho on niin kuva että ihan hilseilee. Joskus jopa silmäluometkin hilseilee.
Nyt puolen vuoden aikana lisäksi on tullut pienet pinnalliset finnit, joita on pieninä rykelminä leukapielissä, poskipäillä, nenän päässä ja ohimolla. Iho myös punoittaa ja hilseilee näillä alueilla kovasti. Epäilisin, että kyseessä voisi olla jokin lievän sorttinen ruusufinni koska sellainen mulla todettiin  lääkärissä kun kävin näyttämässä nenän viereen tullutta ihottumaa. Apteekissa myytävät voiteet auttoivat siihen, joten ehkä voisin kokeilla voidetta muuallekin kasvoihin.

No joka tapauksessa mulla on hakusessa, että mitä rasvaa/seerumia/voidetta/öljyä voisin kuivalle iholleni käyttää? Mulla ei ole epäpuhtauksia, mutta liian rasvaiset voiteet aiheuttaa kyllä tukkeumia. Ihohuokoset on pienet ja iho laadultaan hieman herkkä.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #740 : 25.03.16 - klo:14:05 »
Mitä voi tehdä naamalle, joka on vähän turpoavainen, väsynyt, punoittava, väsyneen oloinen ja epätasainen (väriltään ja tekstuuriltaan). Eli about kaikki mahdolliset ongelmat. :D Ääh. Inhottavia ongelmia. Pitäisköhän tätä kuoria jotenkin, etenkin kun otsa on kupruisen oloinen.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 26.03.16 - klo:13:59 »
^^ Mun korvaani kuulostaisi, että AHA:sta voisi olla apua? Esim. Cosrx:n Aha:sta on paljon keskustelua Koreaketjussa, ja olen ymmärtänyt, että siitä on ollut pelastuskeinoksi kuivuuteen ja tukkeutuvuuteen.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #742 : 05.04.16 - klo:16:17 »
Ma olen nyt taistelut taman mun ihon kanssa pari vuotta ja alkaa keinot olla lopussa. En enaa tieda mita taman kanssa tekisi, kun mikaan ei tunnu auttavan. Mulla oli ennen melko rasvainen iho, mutta pari vuotta sitten (suunnilleen samaan aikaan kun otin ehkaisyimplantin) ihoni alkoi menna todella kuivaksi. Olen kokeillut vaikka mita, mutta mikaan ei tunnu auttavan. Tuo ehkaisyimplantti on lahdossa pian pois ja toivottavasti se auttaa ihoon ainakin jonkin verran, mutta olisiko teilla mitaan vinkkeja taman ihon pelastamiseksi? Pyrin kayttamaan mahdollisimman hellavaraisiatuotteita ja vetta ihoni ei tunnu kestavan oikein ollenkaan. Alla kuva tuosta huonommasta puolesta naamaani, tuossa ei se punoitus nay niin hirvean hyvin, mutta ihossani on siis tuollaisia punaisia lantteja jotka kutiaa hirveasti.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #743 : 05.04.16 - klo:18:41 »
^ootko kokeillu auttaako mieto kortisoni? Meinaan että oisko sulla jotain ärsytysihottumaa siinä poskessa.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #744 : 06.04.16 - klo:20:27 »
En tiedä onko tää nyt ihan tyhmä kysymys, mutta kuinka tarpeellinen on aurinkosuoja jos ihotyyppi on sellainen, että ei pala herkästi (en ole koskaan palanut ja rusketun tosi helposti) eikä erityisesti oleile suorassa polttavassa auringonpaisteessa? ::) 
3a F ii

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #745 : 06.04.16 - klo:21:07 »
^Miusta iho kyllä "kärsii" auringosta vaikka ei koskaan palaisi mutta jos välttelee suoraa paistetta niin eihän aurinkosuoja mikään pakko ole jos ei tykkää vaikka sitä suositellaan. Mie oon herkästi palava mutta vihaan limaisia aurinkorasvoja. Käytän mineraalimeikkiä (suojakerroin 15) käytän hattuja, aurinkolaseja enkä ota aurinkoa naamalle tai muuallekkaan. Suojaan mieluiten kroppanikin vaatteilla kuin rasvalla.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #746 : 06.04.16 - klo:21:33 »
^^Vaikka iho ei palaisikaan auringossa, niin kyllä säteily (erityisesti UVA) voi silti aiheuttaa kaikenlaista ikävää, kuten ihon vanhenemista ja tietenkin pahimmassa tapauksessa syöpää. Itse asiassa ainut tuntemani melanoomaan sairastunut oli tällainen iholtaan tavallista suomalaista tummempi nainen, joka ei ikinä palanut ja ruskettui helposti.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #747 : 10.04.16 - klo:18:05 »
Mulla oli ennen melko rasvainen iho, mutta pari vuotta sitten (suunnilleen samaan aikaan kun otin ehkaisyimplantin) ihoni alkoi menna todella kuivaksi. Olen kokeillut vaikka mita, mutta mikaan ei tunnu auttavan.

En yhden kuvan perusteella osaa sanoa mutta voisiko kyseessä olla ruusufinni?
Mä taistelin oman naaman kanssa puoli vuotta ennen kuin työterveyslääkäri sanoi kyseessä olevan ruusufinni. Iho oli pintakuiva ja hilseili mutta samalla tuli rasvaisia pintafinnejä. Iho oli punalaikukas ja kutisi

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #748 : 12.04.16 - klo:20:29 »
Mulla oli ennen melko rasvainen iho, mutta pari vuotta sitten (suunnilleen samaan aikaan kun otin ehkaisyimplantin) ihoni alkoi menna todella kuivaksi. Olen kokeillut vaikka mita, mutta mikaan ei tunnu auttavan.

En yhden kuvan perusteella osaa sanoa mutta voisiko kyseessä olla ruusufinni?
Mä taistelin oman naaman kanssa puoli vuotta ennen kuin työterveyslääkäri sanoi kyseessä olevan ruusufinni. Iho oli pintakuiva ja hilseili mutta samalla tuli rasvaisia pintafinnejä. Iho oli punalaikukas ja kutisi

Voi hyvinkin olla, lueskelin tuosta vahan ja oireet kylla vaikuttaa tutuilta. Miten tuota hoidetaan?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #749 : 14.04.16 - klo:19:10 »
^Kannattaa käydä lääkärissä niin saa diagnoosin. Lääkäri voi myös määrätä lääkekuurin ja lääkevoidetta. Ruusufinniin saa hoitovoiteita apteekista ilman reseptiäkin mutta kannattaa käydä siellä lääkärissä, ihan siltä varalta jos kyseessä onkin jotain muuta, eikä niitä apteekin itsehoitovoiteitakaan saisi alkaa käyttämään ilman diagnoosia. Ihan yleislääkäri riittää.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii