Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200212 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #750 : 20.04.16 - klo:08:34 »
^^ Mä sain tosiaan diagnoosin työterveyslääkäriltä. Vaikka hoitomuotona olikin reseptitön voide, niin en lähtisi laittamaan sitä kasvoihin ilman varmuutta sen sopivuudesta.

Onko olemassa keinoja vaalentaa pigmenttiläiskiä? Mulle on parin vuoden sisällä muodostunut rintakehään iso punertava läiskä. Olen yrittänyt googlettaa, miten ihon värin saisi tasaiseksi, mutta löydän vain ohjeita sitruunan käyttämiseen yms kotikonsteihin. Nyt viimeisin yritys löysi tien laserointiin ja kemialliseen kuorintaan. Onko kenelläkään kokemusta näistä?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #751 : 20.04.16 - klo:09:06 »
^ Mulla ainakin AHA-happokuorinta auttaa säännöllisesti käytettynä ihon värin tasoittamiseen ja auringon aiheuttamiin ihomuutoksiin (ns. sun damage). Toinen mikä tuli mieleen olisi joku niacinamidea sisältävä "whitening" voide tuon kuorinnan rinnalle. Mun äitillä on poskessa pigmenttiläiskä joka on aika hyvin vaalentunut em. keinoilla. Eli ehdotan siirtymään Korea-ketjuun tai Paula's Choice-ketjuun. :)

http://www.paulaschoice.com/cosmetic-ingredient-dictionary/definition/niacinamide

http://www.paulaschoice.com/cosmetic-ingredient-dictionary/definition/leave-on-exfoliant/aha
« Viimeksi muokattu: 20.04.16 - klo:09:08 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #752 : 21.04.16 - klo:12:44 »
Mun iho on allergioiden takia ihan sekaisin, kuiva ja näppyläinen. Sain paikallisessa kauneusboksissa tällaisen Figs & Rouge HA+ Hyaluronic Acid 3 in 1 Hydra Activ Hero Creamin. Uskaltaisikohan jotain tällaista laittaa? Lääkäri käski myös kuoria ihoa, mutten ole ihan varma millaista kuorintaa pitäisi etsiä, kun iho on kuin sahara ja täynnä kuivia läsikiä, mutta silti myös näppyläinen ja ärtynyt. Onko juureksilla vinkkejä?
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 23.04.16 - klo:17:51 »
Kokeilitko jo ihan sokeria ja oliiviöljyä? Se ei ainakaan kuivata. Mulla myös BHA auttaa. Omakin iho on ihan tukossa ja kamala kun en ole kuorinut aikoihin, nyt viikolla kuorin sokeri-oliiviöljy-seoksella ja se vähän helpotti. Pitäis taas jaksaa kaivella BHA/AHA esiin ja läiskiä naamaan ja kosteuttavaa yönaamiota perään (Cosrx riisinaamio mulla käytössä).

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 25.04.16 - klo:12:25 »
Kiitos vinkistä. Kokeilin tuota oliiviöljy-sokeri kuorintaa ja toimi kyllä! Pahin tukkoisuus ja kutina helpotti. Täytynee minunkin tilata joku BHA/AHA kuorinta. Sain Paulas Choice testerin jotain samantapaista, mutta annoin sen tietty siskolleni...
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 26.04.16 - klo:20:11 »
Mulla on LRP:n Duo+ oikeasti auttanut näppyihin. Mustapäitä ei poista, mutta näpyt kyllä ja parasta siinä on että ei ole kuivattava (mulla siis kuiva iho myös paitsi otsalla). Happojuttuja en pysty hilseilyn ja ärsytyksen  takia käyttämään, joten täydellinen tuote - päälle voi heittää vielä kosteusvoiteen ja kuivaihoisena vetelen vaan BaumeB5-voidetta kuiville alueille   8)

Apteekeissa on nyt ollut myös kokeilukokoja tuosta, mutta pitää olla kärsivällinen käytössä sillä välittömästi ei tuloksia näy.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #756 : 01.05.16 - klo:20:52 »
Osaisiko joku suositella minulle retinolivoidetta tai -seerumia? Ihoni ärtyy monesta, mutta retinoli toimii hyvin ja ongelmitta. Toivoisin siis ennemminkin jotain vahvaa kuin mietoa valmistetta.
Minulla on loppumaisillaan pikkupullo Paula's Choicen 1 % retinoliseerumi, joka on hyvä tuote. Toivoisin kuitenkin löytäväni tuotteen, jota saa Suomesta ja ihan kaupasta tai apteekista.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #757 : 27.05.16 - klo:11:10 »
Osaisiko joku suositella mulle salisyylihappoa sisältävää puhdistusainetta, jota saa joko apteekista tai marketista? Mustapäät saa nyt kyytiä :D
1a/b F ii

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #758 : 27.05.16 - klo:11:42 »
^Neutrogenan useammassa putsarissa on, ainakin pumppupullossa olevissa geeliputsareissa (oranssi, vihreä ja vaaleanpunainen). Samoin 2-in-1 maskissa (oranssi tuubi) on salisyylihappoa, ja se on hieman hellempi iholle kuin geelimuotoiset puhdistusaineet, jotka voivat kuivattaa ihoa. Itse käytän jälkimmäistä vain naamiona, ja on hinta-laatusuhteeltaan aivan mainio tuote.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #759 : 27.05.16 - klo:14:52 »
^^ ACO:n rasvaisen ihon puhdistugeeli vihreässä pumppupullossa (apteekista) on myös yksi suht edullinen vaihtoehto. En tiedä, onko salisyylihapolla putsareissa koskaan sellaista vaikutusta kuin iholle jätettävissä kuorinnoissa, mutta aika tujakkaa tavaraa sitä sisältävät putsarit ainakin yleensä ovat, tuo ACO:n myös. Ei ole kuitenkaan mikään kuivattavin kokeilemani. Tässä ei ole hajusteita, alkoholia tai muita tavallisia ärsyttimiä.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 27.05.16 - klo:14:56 »
Puhdistustuotteissa salisyylihappo taitaa enemmän hoitaa säilöntäaineen virkaa eikä sillä kuorivaa vaikutusta oikein ole.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #761 : 27.05.16 - klo:19:30 »
Kiitos! :)

^Neutrogenan useammassa putsarissa on, ainakin pumppupullossa olevissa geeliputsareissa (oranssi, vihreä ja vaaleanpunainen). Samoin 2-in-1 maskissa (oranssi tuubi) on salisyylihappoa, ja se on hieman hellempi iholle kuin geelimuotoiset puhdistusaineet, jotka voivat kuivattaa ihoa. Itse käytän jälkimmäistä vain naamiona, ja on hinta-laatusuhteeltaan aivan mainio tuote.

Tuo Neutrogenan 2-in-1 mask kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Miten usein käytät? Tarvittaessa?
1a/b F ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #762 : 31.05.16 - klo:20:54 »
En itse tiedä onko salisyylihapolla putsarissa vaikutusta, mutta itse olen huomannut salisyylihappoputsareissa samaa kuivattavaa vaikutusta kuin sillä hapolla muutenkin on mun iholla. Tämä myös siis myös voidemaisissa, esim. Neutrogenan voideputsari. Geelimäisiä en käytä ollenkasn. Että kai se jotain tekee  :o Jos kuivattavuutra pelkää niin tuo kuivattaa vähiten eikä osalla varmaan ollenkaan.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #763 : 01.06.16 - klo:08:47 »
^^Tarvittaessa nimenomaan, eli silloin, kun iho on elottoman ja nihkeän oloinen. Olin tosin alkanut vähentää akneihon tuotteita, koska olen vähitellen päässyt aktiivisesta aknesta eroon, ja nyt ongelmana ovat arvet ja ihon epätasaisuus. Mutta silti, kannattaa kokeilla, ainakin naamiona on oikein kelpo tuote.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 21.06.16 - klo:06:17 »
Olisiko vinkkejä selän ihon hoitoon? Mulla on muuten siisto iho, jossa ongelmana on oikeastaan vain kuivuus ja punoitus, mutta selkä onkin näköjään toista maata. Teininä näppyjä oli enimmäkseen selässä ja jonkin verran rinnassa, mutta ei juurikaan muualla. Pieniä punoittavia länttejä ja epätasaisuutta on selässä edelleen, vaikka muuten iho on parempi kuin koskaan. Suunnittelen tatuointia selkääni ja havahduin sen myötä selän ihon kuntoon.

Kuivan ihon takia käyn kokovartalosuihkussa vain kolmisen kertaa viikossa ja sen jälkeen lutraan Paulan 2% BHA vartalolotionia. Se on mulle todella hyvää tavaraa ja on auttanut kuivuuden hallinnassa paljon. Mutta selkä näyttäisi tarvitsevan vielä jotain enemmän. Olisiko AHA parempi tällaiseen? Kesänaamaan se ainakin sopii hyvin.
Raitoja käpälään!