Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200016 kertaa)

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #765 : 03.07.16 - klo:14:29 »
En tiedä, tuleeko varsinaisesti oikeaan ketjuun, kun tää seuraava on lähinnä vain avautumista ja valitusta. Mulla ei ole siis mitään ihosairautta tms., kunhan on vaan tympeä ihotyyppi. Tää mun naama! Jukoliste, joo varmaan tekee iholle hyvää olla ilman meikkiä ja nyt kun olen ollut kuukauden päivät, niin eikö mitä: naama on entistä epätasaisempi, pientä röpelöä ja näppyä, huokoset on laajentuneet entisestään ja ihan tukossa! Onhan se iisiä, helppoa ja vaivatonta pitää kesämeikki vain kulmaväri+ripsari -combossa, mutta näytän rasvoittuvan, suurihuokoisen ja punaisen ihoni kanssa sitten siltä että joka päivä on krapulapäivä  :#
Btw, aurinkolasit ja meikkivoide/meikkipuuteri -yhdistelmä on ikävä. Kun ottaa lasit pois, on poskipäissä ja nenänsillalla kivat meikkivalumat/uurteet, josta siis arskat on hiertäneet meikin pois. Tämän takia en oo tykännyt käyttää nyt mtn meikkiä kesällä, varmaan ois pitänyt kun tuntuu että iho on vaan heikommassa kunnossa. Oispa joku sellanen koko naaman kokoinen naamari, joka tunkeutuisi jokaikiseen ihohuokoseen ja vetäis mukanaan kaikki talit ja köhnät jokaisesta huokosesta.

Avautuminen päättyy  ::)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #766 : 03.07.16 - klo:21:36 »
Mun otsa räjähti yhtenä päivänä. Se tuli _täyteen_ pientä näppyä jotka kehittyivät parin päivän kuluessa pieniksi valkopäiksi ja minä tietysti poksauttelin ne kaikki koska en voinut mennä töihin sen näköisenä. Mistähän ihmeestä tuo johtui?! Mulla ei ole vuosiin käynyt noin, siis tietysti välillä (varsinkin kuukautisten aikaan) naamaan tulee näppyä mutta lähinnä ympäri kasvoja sellaisia yksittäisiä tai muutamia rykelmiä mutta ei ikinä tällaista. Paniikissa olen yrittänyt kuoria ja pestä ja hoitaa ja käyttää naamioita ja yöksi olen laittanut Mario Badescun drying lotionia kaikkien näppyjen päälle, jolloin otsassa oli varmaan sata vaaleanpunaista pilkkua. Nyt otsa alkaa ehkä rauhoittua, mutta on hieman kuiva kun olen käyttänyt myös Wicnelact-liuosta siihen. Nyt sitten ohuempaa Bepanthenia että näpynjämät paranisivat nopeasti.

Mitä aineita muut käyttävät jos naama puhkeaa yhtäkkiä/selittämättömästi täyteen näppyjä? Onkohan mitään "oikeaa" keinoa hävittää ne mahdollisimman nopeasti?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #767 : 03.07.16 - klo:22:44 »
^ Äkilliset ja itselle epätavalliset näpyt tai kystat voivat olla allerginen reaktio tai ärsytyksen seurausta. Antihistamiini ja ulkoisesti kortisoni tai sinkkivoide voivat olla parempi vaihtoehto (ainakin ensin kokeiltaviksi) kuin kuorinnat ja kuivattavat liuokset. Olitko kokeillut jotain uutta kosmetiikkaa tai syönyt jotain mahdollisesti allergisoivaa? Tai oliko otsalla ollut hattu tai etuhiukset, joissa on ollut jotain tuotteita? Näin kesällä hikinäpytkin (miliaria) ovat varmaan vaihtoehto, etenkin jos olet käyttänyt esim. tuhtia aurinkosuojaa tai muuta tukkivaa.
1cFii, oma väri.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #768 : 20.07.16 - klo:05:57 »
Saisinko apuja kiitos? Mitä mä nyt teen väärin ihonhoidossa, iho on muuttunut todella kipeäksi. Pesun jälkeen iho on punoittava ja kuumottava ja paikoin helahtaa tulipunaiseksi. Voiteet kirveltää iholla aivan peijakkaasti. Käytän LV yövoidetta, aloeverageeliä, pesen kasvot LV misellaarivedellä ja iltaisin Lactolinella.

Sain kesän alussa ihoni tukkeutuneeksi Lumenen C-vitamiiniseerumilla josta sain kamalat kystiset finnit. Samaan aikaan iho herkistyi ja otsaan tuli röpelöistä finninalkua, koko otsa siis oli röpelöinen. Iho ei hengittänyt yhtään, siinä oli jokin kummallinen tunne pinnalla, sellainen rasvainen ja nahkainen (joo, iho on nahkaa mutta ihan kuin sen päälä olisi ollut toinen iho)
Hoidin ihoni kuntoon Aha-tuotteilla iltaisin ja aamulla laitoin Aloeveraa.
Mutta tuo punoitus ja kirvely on jäänyt.

Mulla ei ole ikinä tullut mitään reaktiota ihonhoitotuotteista aiemmin. Millä saan kuumotuksen ja kirvelyn loppumaan?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #769 : 20.07.16 - klo:08:31 »
LV yövoiteesta sain minäkin kuumotusta, aloe vera on myös vähän sellainen jännä mielestäni (onko 100% aloe veraa?)

Koita vaikka jättää nuo pois hetkeksi ja katso kuinka käy, jos olet vaikka herkistynyt jollekin aineelle niissä?

Sopiva voisi olla vaikka joku Xyliderm apteekista?
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #770 : 20.07.16 - klo:10:34 »
Saisinko apuja kiitos? Mitä mä nyt teen väärin ihonhoidossa, iho on muuttunut todella kipeäksi. Pesun jälkeen iho on punoittava ja kuumottava ja paikoin helahtaa tulipunaiseksi. Voiteet kirveltää iholla aivan peijakkaasti. Käytän LV yövoidetta, aloeverageeliä, pesen kasvot LV misellaarivedellä ja iltaisin Lactolinella.

Olen joskus pessyt kasvoni Lactolinellä ja se ei kyllä sopinut kasvojen pesuun ollenkaan, on mielestäni todella vahvaa siihen tarkoitukseen. Itse jättäisin kaikki nykyiset tuotteet pois ja kokeilisin ihonhoitoa apteekin perusvoiteilla. Myös aloeveralle voi herkistyä.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #771 : 20.07.16 - klo:14:29 »
Veikkaisin, että ihosi ei tykännyt äkillisestä AHA-tuotteiden käyttöönotosta. Liian happamat ihonhoitotuotteet voivat tehdä ihosta punaisen, ärtyneen ja kosketusaran. Iho rauhoittuu kyllä aikanaan kun jätät liian happamat tuotteet pois, mutta eihän se ihan päivässä tai kahdessa käy.  :(

Ärtyneellä ja rikkonaisella iholla ihan kaikki voiteet kirvelevät hetken levittämisen jälkeen, ja se kirvely voi olla yllättävän voimakastakin. Jotain ohutta ja kosteuttavaa voidetta kannattaa silti levittää usein, iho imee siitä kosteutta ja voiteesta jää pieni suojakerros ihon pinnalle. Jos tuo LV on ennen ollut toimiva tuote, varmasti voit hyvin käyttää sitä nytkin.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #772 : 20.07.16 - klo:16:59 »
Suuret kiitokset vastauksista  :) Mutta mä taisin löytää syyllisen. Se olikin Lorealin Age Perfect silmänympärysvoide (mä en edes tajunnut laittaa sitä syyllisten listaan, koska jotenkin luulin että muussa oli vika).
Kävin apteekissa hakemassa Sibicorttia, koska ihoni kirvelsi koko päivän ja punoitti. Sain ison kasan testereitä mukaan kiltiltä apteekin tädiltä, sarjasta La-Roche Posay, useita voiteita, silmänympärysvoidetta ja Vichyltä puhdistusmaidon näytteitä.

Pesin kasvoni Vichyn puhdistusmaidolla, levitin Sibicorttia ja ah mikä autuus kun kirvely loppui, mutta sitten jokin aivopieru sai minut laittamaan Lorealin silmänympärysvoidetta ja samantien alkoi kirvely. Pyyhin silmänympärysihon misellivedellä ja laitoin La Roche posayn silmänympärysvoidetta ja kirvely on melkein laantunut.
Voiko muuten silmänympärysvoide laittaa koko kasvot noin oireilemaan?  0_0

LV yövoide on muuten melko uusi tuttavuus, mä ajattelin että ostan jotain rauhoittavaa joka laannuttaisi kirvelyä, mutta ei se auttanut. Joku muukin on siis saanut siitä oireita, mikähän se on mikä sen aiheuttaa..

Katselin muuten tuon Vichyn puhdistusmaidon incciä, siellähän koreilee mineraaliöljy heti toisena.. Täytyy kyllä nyt vähän miettiä käyttääkö tuota vai ostaako jotain muuta puhdistusmaitoa, koska en oikein haluaisi mineraaliöljyä kasvoihini laittaa, entisenä aknepotilaana (aknea taustalla noin 12 vuotta)
Kiitos avuista ja olisiko kellään suosittaa jotain puhdistusmaitoa jossa ei olisi mineraaliöljyä?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #773 : 21.07.16 - klo:13:42 »
^Kunhan putsarin pyyhkii ja huuhtoo hyvin pois, ei mineraaliöljyn pitäisi jäädä pinnalle pyörimään ja tukkimaan (kasviöljyjä enempää, nekin tukkivat potentiaalisesti)

Itse etsin vastavaasti kasviöljypohjaista puhdistusbalmia / maitoa pian loppuvan korealaisen Innisfreen öljyni tilalle, en halua oikein käyttää mineraaliöljypohjaista ekologisista syistä... Tuo öljy on ihana, mutta haluan nyt välillä käyttää jotain lähempää saatavaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #774 : 24.07.16 - klo:12:33 »
^
Mun suosikki on Cattierin puhdistumaito (Caresse d'Herboriste). Ostan yleensä Tallinnasta tai netistä halvemman hinnan takia, mutta Ruohonjuuresta ja Stokkalta löytyy myös. Ruohonjuuren valikoimssa myös sellainen nega että jokus saattaa olla vanhentuneen hajuista, lieneekö syynä tukahduttava kuumuus putiikissa, huono menekki tms.

Mun mielestä tuossa on paras hinta/laatusuhde: ei nihkeää kalvopintaa, toimii hyvin veden kanssa (ei nahkea, sekoittuu), ei silikoneja/mineraaliöljyä, tuoksuton eikä ärsytä ihoa tai silmiä. Käytän tätä joskus myös kasvojen hoitoaineena suihkussa  :) En oikeastaan ole vielä parempaa löytänyt kalliimmiltakaan merkeiltä koska mulla kriteereinä on hellävaraisuus, ei saa jättää öljyiseksi, ei silikoneja/mineraaliöljyjä, miellyttävä pesutuntuma ja ei kovin hajustettu.

Toinen suosikki on Sephoran vaaleanvihreä puhdistusmaito, mutta siihen on niin hankala päästä käsiksi ettei ole vakkarikäytössä..
« Viimeksi muokattu: 24.07.16 - klo:12:35 kirjoittanut Lalla »

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #775 : 24.07.16 - klo:14:23 »
^^ Voin suositella Herbinan Moisture Balance puhdistusmaitoa normaalille ja kuivalle iholle.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #776 : 25.07.16 - klo:11:26 »
Mikähän voi aiheuttaa ihon värjäytymistä oranssiksi? Mulla on käytössä paljon eri tuotteita, osa säännöllisesti ja osa satunnaisesti, ja en millään keksi mikä niistä voisi aiheuttaa tämän. Oletan, että se on joku kasvoihin suoraan käytettävä aine, koska sävyä on vain kasvoissa ja olen näkevinäni hiusrajan tienoolla rajan, johon värjäytymä loppuu. Väri ei ole mitenkään hirmuisen tumma, mutta koska olen muuten valkoisen kalvakka, vaikutelma on, että minulla olisi liian tummaa meikkivoidetta. Välillä värjäymä mystisesti katoaa kokonaan. Rusketuksesta siis ei ole kysymys ja käytän aina spf 50+ aurinkovoidetta.

Edit: Niin ja millä tätä väriä saisi pois? Kuorinta ei auta.
« Viimeksi muokattu: 25.07.16 - klo:11:30 kirjoittanut bast »
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #777 : 25.07.16 - klo:20:15 »
^ Voi olla, että menen ihan metsään, mutta ensimmäisenä tuli mieleeni, että voisikohan sinulla olla käytössä jokin päivävoide/bb-voide tms., jossa on vähän itseruskettavaa mukana. Noita on joitakin tuotteita, jotka eivät ole varsinaisia itseruskettavia, mutta sisältävät pienen määrän itseruskettavaa ainetta (INCIssä Dehydroxyacetone), joka antaa säännöllisessä käytössä vähän sävyä iholle.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #778 : 25.07.16 - klo:22:47 »
^ Pitää tarkistaa, mutta käytän enimmäkseen koreatuotteita ja luulisi, että niissä tuo ei olisi haluttu ominaisuus.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #779 : 25.07.16 - klo:23:24 »
^ Käytätkö jotain C-vitamiini tuotetta? Tuli mieleen, että se saattaisi värjätä ihoa.
1bMii, vaalennettu.