Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 126859 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #780 : 26.07.16 - klo:07:02 »
C-vitamiinin lisäksi värjääviä voi olla Q10 (myös oranssi väri) ja jotkut muut antioksidantit, näistä ainakin astaksantiini on punaoranssi. Minulla on C-vitamiinin käytön yhteydessä aina tyynyliinat kamalan näköisiä ja niitä saa olla jatkuvasti vaihtamassa. Iholla väriä ei niin huomaa, olen aika kellertävä ja näin kesäisin myös sen verran päivettynyt, mutta kyllä se värjäytyy. Toisinaan levitän ihonhoitotuotteet juuri ennen nukahtamista sängyssä - ja seuraavana aamuna etenkin kämmenissä näkee C-vitamiinin värjäävän vaikutuksen.
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:07:04 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #781 : 26.07.16 - klo:09:57 »
Mitähän tököttejä kannattaisi käyttää selän epäpuhtauksiin? Mulla alkaa jo ihan tosissaan keittää yli tän selän kanssa. Olen hoitanut päivittäin, vähintään pyyhkinyt epäpuhtaalle iholle tarkoitetulla kasvovedellä ja laittanut ainakin kerran viikkoon Basironia yöksi. Vaan ei. Tai vaikka entiset epäpuhtaudet lähtisikin, koko ajan tulee uusia lisää ja vanhoista jää tummia läiskiä. Ala/keskiselkä on pahin, onneksi olen saanut yläselän hoidettua ihan siedettävään kuntoon, kehtaa sentään ulkona olla toppi päällä. Mutta tuo alaselkä... Huoh. Mikä noihin tummiin läiskiin auttaa?? Eniten haluaisin niistä eroon, yksi isompikin jälki on ollut sitkeästi jo kuukausia selässä. Tosi inhottavaa. Mielellään käyttäisin vielä jotain ainetta, mitä voisi laittaa päivisinkin. Basironia kun ei voi, sillä se vaalentaa värit vaatteista ja silläkin on tullut jo pilattua muutamat lakanat. Argh. Muutenhan sekin olisi 24/7 käytössä. :-[
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:09:59 kirjoittanut caessa »

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #782 : 26.07.16 - klo:20:55 »
^ Kuulostaa paljon omalta tilanteelta kymmenisen vuotta sitten (0_0), mulla epäpuhtauksia oli yläselässä, hartioilla ja olkapäillä. Samaa ongelmaa oli myös kasvoissa, kun mineraalimeikeillä kasvot alkoivat rauhoittumaan ja läiskät haalenivat ja hävisivät, niin mietin miksei muuallakin toimisi? Aloin meikatessani levittää mineraalimeikkipohjaa myös kaikkialle muuallekin, missä epäpuhtauksia oli. Lähtee helposti vaatteista eikä erotu iholla varsinkaan jos ohuelti laittaa. Sinkkioksidi se ainesosa varmaan on mikä auttoi, kaikissa käyttämissäni mineraalipohjissa on ollut micaa ja titaanioksidia ja väriä vaan sen lisäksi eli sinkkipastaakin tms. voinee käyttää. Tosin sekin taitaa vaalentaa..? Mineraalien kanssa en ole havainnut ongelmaa, ja lähes kaikki vaatteeni ovat mustia tai tummia värejä, luulisi näkyvän.

Pahimmille epäpuhtauksille ja läiskille voi tehdä niin, että paksu kerros voidetta ja laastari tms. siihen päälle suojaamaan vaatteita. Mun mielestä tuollainen "muhitus" auttaa selvimmin ja nopeimmin, kun sen itselle hyvän voiteen on vaan löytänyt. Tietysti jos epäpuhtauksia on laajalti ja paljon, niin vaikeampi toteuttaa... oman kokemuksen mukaan tehokkaimmat tuotteet ovat myös sotkevimpia, mut mun mielestä yön yli laittaminen auttaa jo paljon. Jotain reseptillä saatavaa voidetta tms. voisi koettaa saada tuollaiseen tilanteeseen.

Terra-cortril/terracort on ollut mulle tosi hyvä rasva pahimmille tulehtumille ja läiskille laittaa, saa iman reseptiä. Se on voimakkaan keltaista et saattaa värjätä vaatteita ja olen aina peittänyt jollain jos ihoalue on vaatteiden tai petivaatteiden kanssa kosketuksissa. Auttoi silloin kun kaikki epäpuhtaudet tahtoivat jättää jälkensä eivätkä tuntuneet lähtevän millään. Parhaiten toimii ennaltaehkäisevästi, laitoin sitä aina kaikille sellaisille puhjenneille tai yleensä puhkomilleni (näkyvä ja tuntuva paheeni ::)) finneille jotka olivat alusta asti kipeitä ja/tai suuria tai jotka parantuivat hitaasti. Olisivat todennäköisesti muuttuneet läiskiksi ilman voidetta. Toistin käsittelyä tyyliin aamuin illoin jos oli ilmehtimistäkin estävän kipeä tai joka ilta kunnes ei ollut mitä hoitaa, usein jo päivässä tai parissa hävisi.

Ainakin mulla auttaa selvästi säännöllinen kuorinta tai joku puhdistava naamio ja sitä seuraava kosteutus jollain kevyehköllä ja tukkimattomalla kosteusvoiteella. Yleisimmin tukkivia ainesosia ovat mineraaliöljyt, silikonit ja öljyt, ainakin jojoba taitaa olla tukkivimpia, joillekin ei sovi mitkään öljyt. Aloe on ollut mun iholle hyvä rauhoittaja, sen lisäksi etanalima on toiminut myös epäpuhtaille kohdille hyvin. Moni kasvovesi kokemuksieni mukaan lähinnä lisää epäpuhtauksia vaikka olisi epäpuhtaalle iholle suunnattu. Mikä kasvovesi sulla on käytössä?

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #783 : 27.07.16 - klo:07:21 »
^ Käytätkö jotain C-vitamiini tuotetta? Tuli mieleen, että se saattaisi värjätä ihoa.

C-vitamiinin lisäksi värjääviä voi olla Q10 (myös oranssi väri) ja jotkut muut antioksidantit, näistä ainakin astaksantiini on punaoranssi. Minulla on C-vitamiinin käytön yhteydessä aina tyynyliinat kamalan näköisiä ja niitä saa olla jatkuvasti vaihtamassa. Iholla väriä ei niin huomaa, olen aika kellertävä ja näin kesäisin myös sen verran päivettynyt, mutta kyllä se värjäytyy. Toisinaan levitän ihonhoitotuotteet juuri ennen nukahtamista sängyssä - ja seuraavana aamuna etenkin kämmenissä näkee C-vitamiinin värjäävän vaikutuksen.

C-vitamiinista tulee mulle kellertävä sävy, mutta sitä ei ole nyt käytössä. Eikä noita muitakaan löydy tämän hetkisistä tuotteista.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #784 : 27.07.16 - klo:09:09 »
^^^
Mulla räjähti otsa keväällä ja ainoa mikä siihen on lopulta auttanut on omenasiiderietikka-liuos (laimennettuna). Itse löysin ruohonjuuresta Raw Health Organic Apple Cider Vinegar 500ml:n pullossa, maksoi noin 4 euroa, joten kalliiksi kokeilu ei tule. Bha, suolasaippua, teepuuöljy jne. tuli kokeiltua ilman sen suurempaa apua. Aurinkosuoja on tietysti muistettava tämän kanssa, koska on ns. hedelmähappo, joka kuorii ihoa. Lisäksi tuoksu ei ole paras mahdollinen, mutta siihenkin tottuu. 
Tässä esim. kokemuksia http://www.earthclinic.com/cures/apple-cider-vinegar-acne-treatment.html

Muoks. Voi olla muuallakin, varmaan isommasta ruokakaupasta voi löytyä. Tärkeää oli, että on luomu ja ns. kylmäpuristettu eli ei ole kuumennettu tietyn lämpötilan yli.
« Viimeksi muokattu: 28.07.16 - klo:15:33 kirjoittanut vaahtera3 »

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #785 : 28.07.16 - klo:15:17 »
Jaahas, yön aikana naamakin alkoi kukkimaan. Uskomatonta, miten yhtenä päivänä iho voi olla hyvässä kunnossa ja pim, aamulla onkin monta pientä epäpuhtautta ja finniä. Jippii.

^ Tuo omenasiiderietikka kuulostaa mielenkiintoiselta! Pitänee tilata Ruohonjuuresta, ei ole kauppaa lähimaillakaan. Ärsyttävää vaan, että postikulut maksaa enemmän kuin itse tuote, mutta no... Löytyisiköhän tuota muualta? Punnitse ja säästä, Life..?

Mikä kasvovesi sulla on käytössä?

Garnierin Pure Active. En ole aikoihin käyttänyt kasvovettä, mutta nyt olen alkanut käyttämään tuota, koska sarjan muut tuotteet ovat olleet niin toimivia. Sisältää sinkkiäkin, joten kaipa se jotain tekee?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #786 : 28.07.16 - klo:17:13 »
^ Omenasiiderietikkaa löytää joidenkin isojen markettien valikoimasta sieltä väkiviinaetikan vierestä. Omani ostin muistaakseni Citymarketista. Merkki oli kylläkin eri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #787 : 30.07.16 - klo:17:04 »
Voi mun kutiavaa otsaani! Ei se hilseile tai mitään, mutta hiki kirvelee ja muutenkin kutiaa. Muualla kasvoissa tätä ilmiötä ei ole. Shampoo on XZ tai Hieno Suomalainen. Joku yleispätevä kosteusvoide pitäisi siis keksiä, käytössä on nyt ollu Herbina, mutta se ei oikein tunnu tuohon otsikkoon auttavan  :-\ Hjälp? Iho mulla muutoin on herkästi tukkeutuva, epäpuhtauksiin taipuvainen ja +35v  :T
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 21.09.16 - klo:16:43 »
Kysynpä täällä! Eli ex-akneiho tarvitsisi lisää hehkua. Ihon pinta on käsin koskettaessa suurilta osin tasainen, mutta "värilliset arvet" tekevät ihosta turhan kirjavan. Iho ei ole siis yhtä hehkuva ja nuorekas kuin toivoisin. Bha ja Aha ei tunnu tuovan kaipaamaani apua. Tuleeko jollekin mieleen jokin tuote, joka voisi tehota? En käytä kovin rasvaisia tuotteita.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 23.09.16 - klo:17:24 »
^Oletko kokeillut mitään C-vitamiiniseerumia? Minun aknearpien kirjailemaa ihoani esim. OST:n Original Pure Vitamin C20 serum tasaväristi huomattavasti, kun vaan käytti oikein (ei mitään muita voiteita päälle n. 15-30 minuuttiin).
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 24.09.16 - klo:12:39 »
^En ole kokeillut mutta olen kiinnostunut kyllä! Oletko tilannut mainitsemaasi tuotetta amazonista vai muualta?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #791 : 27.09.16 - klo:19:02 »
Saatavilla mm. eBayn kautta, ja myös Wishtrend-nettikaupasta (usein kylkiäisten kera)  :)

OST Vitamin C serum
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #792 : 28.09.16 - klo:00:41 »
^En ole kokeillut mutta olen kiinnostunut kyllä! Oletko tilannut mainitsemaasi tuotetta amazonista vai muualta?

Mä olen tilannut Cosmetic-lovesta tai Jolsesta omani yleensä :) N. 10-15 euroa, postikulut sisältyy tuohon hintaan.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 03.10.16 - klo:22:38 »
Mun akne on palannut vaikka syön diane novaa. Great. Aiemmin mulla oli Paula's Choicen Moisture Boost -putsaria jonka jäljiltä iho tuntui tosi hyvältä. Nyt kesän jälkeen LV puhdistusgeeli on ilmeisesti liian stydiä ja aknepaiseita ilmestyy sekä naamaan että hartioille/selkään. PC on lopettanut tuon Moisture Boostin joten pitäisi etsiä joku sen tapainen muualta. Kasvomaitomainen vaahtoava putsari siis hakusessa, hajusteeton pitää olla. Ideoita?
Muuten tuotteet ovat pysyneet aika samana kuin ennenkin, tuo putsari on suurin muutos ja siksi epäilen sitä...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #794 : 03.10.16 - klo:22:51 »
^ PC:n Calm-linjan putsari normaalista kuivalle iholle on sama kuin Moisture Boost -putsari, jos sitä samaa vielä jatkossakin haluat. :)
1cFii, oma väri.