Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200717 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #795 : 05.10.16 - klo:19:14 »
^ Kiitos vinkistä. Tykkäsin tosiaan tosta putsarista ja se jättipullo ei ollut pahan hintainenkaan. Mutta toi 20e/200ml on kyllä ehkä aavistuksen liian suolainen mulle. :-[

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #796 : 05.10.16 - klo:23:25 »
Olisiko hyviä puhdistusainesuosituksia tällaiselle äärimmäisen herkälle sekaiholle? Kesällä oli käytössä La Roche Posayn Toleriane-geeli, mutta nyt sekin tuntuu jo liian ärtsyltä, kun poskipäille on ilmestynyt punoittavat, ärtyneet läikät. Mieluiten helposti saatavilla oleva. En jaksa nyt lähteä.netistä tilailemaan.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 06.10.16 - klo:15:44 »
Uskaltaako C-vitamiiniseerumia käyttää mitenkä lähellä silmiä? Onko liian jytyä silmänympärysiholle?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 21.10.16 - klo:10:12 »
Mun ihonhoito on ollut ihan epämääräistä viimeiset 1/2 vuotta ja se kyllä näkyy. On epämääräisiä näppyjä ja alan olemaan vähän tuskastunut. Kesällä iho oli hyvässä kunnossa, mut nyt taas räjähti käsiin. :T

Osaisiko joku auttaa ja kertoa millä ainesosilla on mahdollista hillitä ihon rasvoittumista? A-vitamiinijohdannaisella eli retinoidilla, mutta onko muita vaihtoehtoja?
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #799 : 09.12.16 - klo:20:58 »
En keksinyt tälle kysymykselle parempaa ketjua, saa siirtää.. edit. Keksisin jo parempia ketjuja itsekin, mutta en osaa siirtää puhelimella!

Muutama viikko sitten sheivasin kainaloitani paskalla höylällä. Piti kyhnyttää uudestaan ja uudestaan, vaikka kuinka pitkään. Seuraavana päivänä vakidödöni kutitti kainaloita, pistin tuon raastavan sheivaushomman syyksi. Nyt karvat lähentelevät kuitenkin taas senttiä, ja tilanne sen kun pahenee.

Ensiksi.oli päivätolkulla tuota kutinaa, ja tuli raavittua ihan tosissaan. Kutina levisi myös rintoihin, joskus vatsaankin. Kainaloihin alkoi muodostua ihottumaa, rintoihin myös. Kokeilin vaihtaa deodoranttia, mutta supersensitivetyyppisetkin pahimmillaan polttelivat.

Parina iltana laitoin iholle sinkkivoidetta, kun en muutakaan keksinyt. Rintojen alueella se tuntuikin auttavan, mutta tänään aamulla herätessäni kainaloiden sinkkivoidekohdat olivat todella kipeät ja ihottuma oli niissä kohdisaa tosi pahaa.

Googlasin, ensimmäisenä syynä tarjotaan rintasyöpää. Voisikohan tähän olla kuitenkin joku muukin syy? Miten saan ihon sekoilun loppumaan? Mun on pakko käyttää deoa.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #800 : 10.12.16 - klo:00:04 »
^ Hih, ei sais nauraa vakavalle asialle, mutta mua nauratti tuo rintasyöpä ehdotuksena.   ;D

Paskalla höylällä sheivatessa lopputuloksena voi olla karvatupentulehdus eli follikuliitti. Sinkkivoidetta huomattavasti parempi veto on käsidesi, jota holvataan reilusti alueelle tyyliin joka toinen tunti. Lisäksi tarvittaessa mieto reseptivapaa kortisonivoide kuurina aamuin illoin (ohjeet saat apteekista).

As always, jos vaiva ei kotihoidolla järkevässä ajassa asetu niin sitten lääkäriin. Ja paskasta höylästä tuskin tarvitsee sanoa erikseen mitään.  8)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Paikalla Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 10.12.16 - klo:11:10 »
^Jos on karvatupentulehdus niin miten se kutina leviää rintoihin ja vatsaankin?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 10.12.16 - klo:11:38 »
1bMii, vaalennettu.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 12.12.16 - klo:22:28 »
^Luinkin tuosta aiemmin ja en varmaksi osaa sanoa, mutta ei ihan samalta kyllä näytä, tämä on vain pilkkuja ilman tuollaista tarkkarajaista aluetta. Uusi käänne on, että iho alkaa hilseillä irti, paikoin riekaleina. Kutina on ajoittaista, mutta esim. nyt kylvyn jälkeen taas ihan levotonta.  Voisinkohan kokeilla Lumenen Ultra Sensitive Moisturizing & Calming -naamiota kainaloihin...

(Edit. Miellyttävää muuten, että tässäkin artikkelissa tarkotaan vaihtoehtoiseksi syyksi vaikkapa AIDSia. Eksä kielsi multa tyystin terveysasioiden googlaamisen, kun tapasin panikoida kaiken ollessa aina syöpä tai hiv. Kainaloihottuma on näköjään molemmat...)
« Viimeksi muokattu: 12.12.16 - klo:22:42 kirjoittanut bubbs »

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #804 : 18.12.16 - klo:17:46 »
^Tuskinpa siellä syöpää tai AIDSia kuitenkaan on. Ymmärrän kyllä huolen, sillä itsekin välillä sorrun googlailemaan ja onnistun diagnosoimaan suunnilleen jokaisesta finnistä ja nuhasta itselleni syövän ja sankkerin samaan aikaan. ;D

Minulle tuli joskus Garnierin mineraalidödöistä aivan järkyttävä atooppinen ihottuma kainaloihin, vaikka olin aikaisemmin pystynyt käyttämään niitä ilman mitään oireita. Samantyyppistä ihottumaa on myös tullut Erisanin alumiinittomasta dödöstä, vaikka sen kai pitäisi olla hyvinkin herkkäihoisille suunnattu. :-\ Sinänsä koomista, että nykyinen vakidödö on yleensä joku marketin Rexona enkä ole ainakaan tähän mennessä saanut siitä mitään oireita, vaikka laitan joskus sitä vastasheivatuille kainaloillekin.

Oma ihonhoitokysymys puolestaan: Tätä hurjaa parikymppisen elämääni on jäljellä vielä reilusti yli puoli vuotta ennen kolmikymppisiä ja olen alkanut miettimään minkä ikäisenä retinolin uskaltaa ottaa omaan ihonhoitorutiininsa? Olen käsittänyt ettei sen käyttö ole kovin järkevää kauhean nuorena, mutta kiinnostaisi kuitenkin vähitellen jotakin litkua alkaa kokeilemaan (varsinkin, kun Ordinarylta sitä näyttäisi saavan suht edullisesti vielä), koska sillä on ilmeisesti myös ihan suotuisia vaikutuksia akneihon hoitoon. Joitakin satunnaisia sivuja mitä olen selannut niin niissä puhutaan kyllä, että se kannattaa ottaa ajoissa koska sen teho ilmeisesti nimenomaan perustuu pitkäaikaiseen käyttöön, mutta mikä tämä ajoissa sitten oikein on? :D

Paikalla Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #805 : 18.12.16 - klo:18:01 »
Joko bubbsin kainalot on kunnossa? Jos ei niin sitten olisi ehkä aika tavata lääkäriä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #806 : 20.12.16 - klo:00:41 »
Ei ole kunnossa :-\ Iho sai hilseiltyä ylimääräiset irti, kuorinkin sitä vähän eikä pahastunut, mutta on vieläkin pilkukas ja kutiseva. En ole sheivannut ja olen käyttänyt lv:n mietoa dödöä, joka ei ole ainakaan mitenkään lisännyt ihon reaktioita. Mulla ei riitä nyt kuitenkaan voimavarat mennä tästä lääkäriin, ainakaan vielä - on liian kiireinen viikko, oon liian flunssainen tekemään mitään ylimääräistä ja on esimerkiksi särkevä hammas, jonka mielummin menisin hoidattamaan, jos saisin aikaiseksi hoidattaa jotain.

On jotenkin sellainen vaihe, että koko kroppa kremppaa. Tämä nyt ei ole mikään yleisterveysketju, mutta tuohon hiv/syöpä-asiaan nyt viittaan vielä, että mulla on reidessä myös joku ihmeellinen, pieni paise, joka on hivenen kosketusarka, ja jonka ympärys on punainen. En voi olla aina sen nähdessäni miettimättä otsikkoa Ylen uutisissa ehkä viikko-pari sitten, joka meni tyyliin, että Pekka luuli finniksi - olikin jotain kamalaa. En lukenut artikkelia, enkä muista, mitä kamalaa se oli, jotain vähintään jalan amputaation vaativaa tai kuolemanvakavaa joka tapauksessa. Sitä nyt mietiskelen sitten.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #807 : 20.12.16 - klo:07:53 »
^ Se lehtijuttu taisi olla MRSA ja siinä kerrottiin miten monet kantavat bakteeria tietämättään jos ovat käyneet ulkomailla.

Onko sulla hydrokortisonivoidetta tai kookosöljyä? Laita sellasta kainaloon ja jätä dödö pois. Mulla dödö estää ihottuman paranemista kun on ns. rasitus iholle. Itse vuorottelen noilla kortisonivoiteella ja kookosöljyllä silloin kun on ihottumaa kainalossa. Kannattaa myös harkita dödön vaihtamista, itselläni alkuun hyvin sopinut LV:n dödö ei sitten enää sopinutkaan ja aiheutti/ylläpiti sitä ihottumaa.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #808 : 10.01.17 - klo:12:55 »
Mun tekis mieli heivata kaikki omistamani ihonhoitotuotteet roskikseen ja aloittaa alusta. Huoh. En oikein osaa ees kuvailla ihoani muuten, kuin että se on epätasainen. Hyvin epätasainen. En oikein tiedä, onko mulla poskissa tukkeumia vai aknearpia vai molempia. Poskista, etenkin tuosta keskeltä "apple of the cheek" -kohdasta, punoittaa usein. Jonkin verran punoittaa nenänpielukset, ohimot ja leuan keskikohta. Näiltä osin siis sellaista couperosan tyyppistä meininkiä. Otsa taas ei yleensä punoita, vaan iho tuntuu jotenkin paksulta, epätasaiselta ja rasvaiselta. En oikein tiedä mitä sille tekis. Tekee mieli kuoria sitä jollain stydillä raesetillä tai kahvinpuruilla, mut ei ehkä kannata.

Käytössä tällä hetkellä...
Peseminen: hajustamaton Lactoline, Lorealin puhdistusöljy, Freemanin päärynäpesugeeli. Lorealin öljyputsarin haluisin vaihtaa johonkin hajustamattomaan ja toi Freeman on varmaan liian stydiä etenkin punoittaville osille kasvoista, kun se on normaalille ja sekaiholle tarkoitettu.
Kosteutus: Noin tuhat eri purkkia. Ööö. Silmänympäryksille Lumenen Arctic Aqua -silmänympärysgeeli. Seerumeina / boostereina Arctic Aqua booster, Franstilan kiinteyttävä seerumi, about joka toinen ilta A-vitamiiniseerumi. Sit lisäks Xyliderm ja Lorealin Triple Active Sensitive -päivävoide. Viimeisenä mainittu on karmean silikonista, eilen ostin ja tekis nyt jo mieli heittää pois.

Katselin, että pitäisköhän ostaa Favoraa tilalle. Jos se anti-redness-valikoima ois silikonitonta. Ilmeisesti ainakin kosteuttava seerumi on silikoniton. Ja Nivean Sensitive Night Creamia joku jossain täällä suositteli. Tiiän, että pitäis olla mahdollisimman hellävaraisia tuotteita. Lorealin Triple Active Dry & Sensitive -voide oli kolmisen vuotta sitten hyvää, mutta koostumusta on varmana muutettu vähintään kerran tässä välissä.

Naama näppyilee lähinnä hormonaalisen kierron mukaan ennen kuukautisia. En sanois tätä ihan akneksi. Enemmän ongelmana on toisaalta se, etten osaa pitää tassujani irti näpyistä (tää meni jossain vaiheessa jo paremmin, nyt on stressi tehnyt takapakkia), ja lisäksi toi saamarin itsepäinen punoitus. En oo huomannut meikkaamisen vaikuttavan juuri ihon tilanteeseen kunhan puhdistan ja kosteutan kunnolla. Nyt oon ollu useamman päivän meikkaamatta eikä iho ainakaan ole rauhoittunut.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #809 : 17.01.17 - klo:22:51 »
^ Mullakin on nyt talvella ollut jotenkin todella outo iho, poskista tuntuu välillä että sivelisin appelsiinia. Tekee mieli kuoria koko ajan ja samaan aikaan pitäisi tunkea jotain todella kosteuttavaa, mutta mikään ei tunnu riittävän. 0_0 Käytän päivävoiteena Lumenen kosteuttavaa kasvonaamiota ja Ekopharman herukkanaamiota, välillä Martina Genhardtin shealotionia Ekopharman herukkaöljyllä buustattuna. Yövoide onkin sitten ongelma, kun ei tunnu löytyvän riittävän tuhtia ja samalla kosteuttavaa voidetta joka ei tukkisi (taipuvainen akneen).
Suosittelen vaihtamaan tuon puhdistusaineen johonkin todella hellävaraiseen, esim. Cattier Parisin puhdistusmaidon olen todennut riittävän hellävaraiseksi omalle iholleni. Puhdistaa kuitenkin mineraalimeikkipohjan ihan nätisti.

Mites bubbsin kainalot jakselee? Mä testasin Schmidt'sin bergamot+lime dödöä ja taas vasemmassa kainalossa parin viikon käytön jälkeen allergiaihottumaa jota taas parantelen. Jee!