Mun tekis mieli heivata kaikki omistamani ihonhoitotuotteet roskikseen ja aloittaa alusta. Huoh. En oikein osaa ees kuvailla ihoani muuten, kuin että se on epätasainen. Hyvin epätasainen. En oikein tiedä, onko mulla poskissa tukkeumia vai aknearpia vai molempia. Poskista, etenkin tuosta keskeltä "apple of the cheek" -kohdasta, punoittaa usein. Jonkin verran punoittaa nenänpielukset, ohimot ja leuan keskikohta. Näiltä osin siis sellaista couperosan tyyppistä meininkiä. Otsa taas ei yleensä punoita, vaan iho tuntuu jotenkin paksulta, epätasaiselta ja rasvaiselta. En oikein tiedä mitä sille tekis. Tekee mieli kuoria sitä jollain stydillä raesetillä tai kahvinpuruilla, mut ei ehkä kannata.
Käytössä tällä hetkellä...
Peseminen: hajustamaton Lactoline, Lorealin puhdistusöljy, Freemanin päärynäpesugeeli. Lorealin öljyputsarin haluisin vaihtaa johonkin hajustamattomaan ja toi Freeman on varmaan liian stydiä etenkin punoittaville osille kasvoista, kun se on normaalille ja sekaiholle tarkoitettu.
Kosteutus: Noin tuhat eri purkkia. Ööö. Silmänympäryksille Lumenen Arctic Aqua -silmänympärysgeeli. Seerumeina / boostereina Arctic Aqua booster, Franstilan kiinteyttävä seerumi, about joka toinen ilta A-vitamiiniseerumi. Sit lisäks Xyliderm ja Lorealin Triple Active Sensitive -päivävoide. Viimeisenä mainittu on karmean silikonista, eilen ostin ja tekis nyt jo mieli heittää pois.
Katselin, että pitäisköhän ostaa Favoraa tilalle. Jos se anti-redness-valikoima ois silikonitonta. Ilmeisesti ainakin kosteuttava seerumi on silikoniton. Ja Nivean Sensitive Night Creamia joku jossain täällä suositteli. Tiiän, että pitäis olla mahdollisimman hellävaraisia tuotteita. Lorealin Triple Active Dry & Sensitive -voide oli kolmisen vuotta sitten hyvää, mutta koostumusta on varmana muutettu vähintään kerran tässä välissä.
Naama näppyilee lähinnä hormonaalisen kierron mukaan ennen kuukautisia. En sanois tätä ihan akneksi. Enemmän ongelmana on toisaalta se, etten osaa pitää tassujani irti näpyistä (tää meni jossain vaiheessa jo paremmin, nyt on stressi tehnyt takapakkia), ja lisäksi toi saamarin itsepäinen punoitus. En oo huomannut meikkaamisen vaikuttavan juuri ihon tilanteeseen kunhan puhdistan ja kosteutan kunnolla. Nyt oon ollu useamman päivän meikkaamatta eikä iho ainakaan ole rauhoittunut.